پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

پاك كردن اس ام اس ارسال شده امکان پذیر است؟

این احتمالا برای همه پیش آمده است که مدت زمانی پس از ارسال یک پیام، از فرستادن آن پشیمان شده باشیم. اما گاهی برخی از پیام‌هایی که به اشتباه ارسال می‌شوند ممکن است زندگی فردی، اجتماعی و شغلی ما را تحت مخاطره قرار دهد. اینجاست که پس از حسرت و پشیمانی، اولین سوالی که به ذهن ما خطور می‌کند این است که در این سرعت تحولات دیجیتال و پیشرفت روزافزون فناوری پیام‌رسان‌ها آیا امکان پاک کردن پیامکی که برای دیگری ارسال کرده‌ایم وجود دارد؟ اصلا راهی برای حذف متون ارسالی قبل از دیده شدن از سوی گیرنده در دسترس ما هست؟ در این مقاله به معرفی روش‌هایی که برای پاک کردن پیامک ارسال‌شده وجود دارد می‌پردازیم.

آیا امکان حذف پیامک ارسالی وجود دارد؟

کاش مثل سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی امکان حذف و مدیریت پیامک در گوشی هم وجود داشت. البته این آرزو به تدریج از سوی شرکت‌های ارایه دهنده سیستم‌عامل گوشی‌ها مورد توجه قرار گرفته و احتمالا در سال‌های آینده فراگیر خواهد شد. اما بر اساس آنچه که تا امروز در دسترس داریم نیز می‌توان گفت که چندان دست و پا بسته نیستیم و اگر از قبل به فکر باشیم شاید بتوانیم از مخاطرات ارسال پیامک اشتباه در امان بمانیم. استفاده از برخی نرم‌افزارهای پیامکی، توجه به زمان ارسال، برخی تغییرات در تنظیمات گوشی و استفاده از برنامه‌های کمکی و به‌ویژه پیام‌رسان‌ها می‌تواند تا حدی در مدیریت حذف پیام به ما کمک کند.

در کمپین‌های تبلیغات پیامکی مدیریت ارسال پیام و حذف یا ویرایش آن بسیار مهم است و این قابلیتی است که کاربران با خرید پنل پیامکی می‌توانند از آن استفاده کنند.
قابلیت حذف پیامک در اندروید

آیا امکان حذف پیامک در اندروید برای هر دو طرف وجود دارد؟

تا این لحظه امکان حذف پیام ارسال شده از طریق پیام‌رسان پیش‌فرض اندرویدی وجود ندارد. پیامکی که از طریق پیام‌رسان اندروید ارسال شود دیگر قابل رهگیری و ویرایش و حذف نیست. اما اگر هر دو گوشی، فرستنده و گیرنده پیامک از برنامه پیام‌رسان مکمل استفاده کنند، امکان حذف پیامک در اندروید برای هر دو طرف وجود دارد. در این حالت پیام‌ها به جای برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض دستگاه، در خود برنامه حذف می‌شوند.

استفاده از نرم‌افزار و برنامه کمکی برای حذف پیامک ارسال شده در اندروید

برنامه Textra یک برنامه پیام‌رسانی است که می‌توانید آن را در هر دستگاه اندرویدی دانلود کنید. هنگامی که این برنامه را دانلود می‌کنید، کافی است آن را روی برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض خود تنظیم کنید. همه متن‌های پیامکی شما به طور خودکار روی این برنامه منتقل می‌شوند. این درواقع یک برنامه مدیریت پیامک است که تنظیمات پایه خود را با پیام‌رسان پبشفرض گوشی همسان می‌کند. اما شما تنها در صورتی می‌توانید از طریق آن پیام را در دو طرف حذف کنید که این برنامه روی هر دو گوشی فعال شده باشد.

صاحبان کسب‌وکار که از پنل پیامکی برای ارسال پیام استفاده می‌کنند می‌توانند با خط خدماتی اشتراکی به مدیریت مخاطبان ویژه و مشترکان خود بپردازند و البته با انتخاب درست متن و ویرایش‌های اولیه به نحوی ارسال کنند که نیازی به حذف پیام نداشته باشند.

آیا برنامه یک‌طرفه برای حذف پیامک‌های ارسالی وجود دارد؟

بیش از ده سال از ساخت و ارایه برنامه Ansa می‌گذرد. برنامه‌ای که با این شعار پا به عرصه گذاشت که دیگر نگران پیام‌هایی که به اشتباه فرستاده‌اید نباشید. ادعای این برنامه آن است که می‌تواند پیام را از سرورها حذف کند و به همین دلیل نیز مورد استقبال قرار گرفته است. اما درباره نتایج عملی این برنامه ادعاها ضد و نقیض است. برخی از افرادی که از آن استفاده کرده‌اند از نتایج آن ابراز رضایت می‌کنند و برخی دیگر آن را بی‌فایده می‌دانند. با این حال این برنامه در طول این سال‌ها توانسته است به فعالیت خود ادامه دهد. اگر قرار است برای حذف پیام خود به آب و آتش بزنید می‌توانید این برنامه را نیز امتحان کنید.

روش حذف پیامک در آیفون

 آیا امکان حذف پیامک ارسال شده در آیفون وجود دارد؟

شرکت Apple در جدیدترین فناوری‌های پیام‌رسانی خود امکان لغو ارسال و ویرایش پیامها را در آیفون فعال کرده است. در این گوشی‌های نسل جدید در برنامه پیام‌ها، می‌توانید پیام‌های اخیر را لغو ارسال و ویرایش کنید و این فرصت را داشته باشید تا اشتباه تایپی را برطرف کنید یا پیامی را که به‌طور تصادفی برای شخص اشتباهی ارسال کرده‌اید، پس بگیرید. اما توجه داشته باشید که برای لغو ارسال فقط 2 دقیقه و برای ویرایش تنها 15 دقیقه زمان دارید.

اگر به شخصی پیام می‌فرستید که از iOS 16، iPadOS 16، macOS 13 یا جدیدتر استفاده نمی‌کند، پس از حذف پیام، به شما اطلاع داده می‌شود که ممکن است گیرنده همچنان پیام اصلی را در رونوشت پیام ببیند. اگر به شخصی پیام می‌فرستید که از نسخه‌های جدیدتر استفاده نمی‌کند، برای ویرایش پیام‌، مخاطب شما پیام را با پیش‌گفتار «Edited to» و پیام جدید شما در علامت نقل قول دریافت می‌کند.

استفاده از برنامه کمکی Privates برای حذف پیامک ارسالی در آیفون

این برنامه به کاربران امکان می‌دهد که یک پیام متنی را قبل از باز شدن از سوی گیرنده حذف کنند. این برنامه روی تنظیمات پیامکی iOS تنظیم می‌شود و هدایت آن را به دست می‌گیرد. اما این برنامه نیز باید در هر دو گوشی نصب و فعال شده باشد تا بتوان به کمک آن پیام ارسال شده را حذف کرد. همچنین کاربران می‌توانند از قابلیت تنظیمات خودتخریبی پیامک ارسالی از طریق این برنامه برای حفظ حریم شخصی خود استفاده کنند. همچنین مکانیسم‌های جلوگیری از اسکرین شات، کپی و ذخیره پیام نیز از طریق این برنامه فعال است.

روش حذف پیام‌های ارسال شده در پیام‌رسان‌ها

در پیام‌رسان‌های آنلاین تا حدی خیال‌مان بابت حذف و ویرایش پیام‌ها راحت‌تر است. البته این به سرعت عمل ما نیز بستگی دارد که تا قبل از خوانده شدن پیام از سوی مخاطب بتوانیم آن را حذف یا ویرایش کنیم. بازاریابان از قابلیت‌های پیام‌رسان‌ها نیز می‌توانند به بهترین نحو استفاده کنند اما گسترش استفاده از پنل تبلیغاتی اس ام اس نشان می‌دهد که ارسال پیامک همچنان محبوب‌ترین روش بازاریابی است.

در زیر روش حذف پیام در پیام‌رسان‌های پرطرفدار و محبوب در ایران را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم.نحوه حذف پیامک در پیامرسان ها

روش حذف پیام‌های ارسالی در واتس‌اپ

در واتس‌اپ کافی است پیام ارسالی را انتخاب کنید و با لمس نشانگر دیلیت در بالای پیام آن را حذف کنید. البته باید توجه داشت که در واتس اپ محدودیت‌های زمانی وجود دارد و پیام‌های قدیمی‌تر از هفت روز قابل حذف نیستند.

روش حذف پیام‌های ارسالی در تلگرام

در تلگرام نیز تنها با انتخاب پیام می‌توانید آن را ویرایش یا حذف کنید. ویژگی چت مخفی تلگرام یک رمزگذاری سرتاسری را فراهم می‌کند و به شما امکان می دهد پیام‌های هر دو طرف را به صورت دستی حذف کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب «Clear History» از میان گزینه‌ها، تاریخچه چت را برای هر دو طرف پاک کنید.

روش حذف پیام‌های ارسالی در فیس‌بوک مسنجر

ویژگی مکالمه فیس‌بوک مسنجر نیز به شما امکان می‌دهد پیام‌های هر دو طرف را به صورت دستی حذف کنید. برای استفاده از این ویژگی، یک مکالمه مخفی جدید باز کنید و مخاطب یا گروه را انتخاب کنید. سپس، پیامی را که می‌خواهید حذف کنید، طولانی فشار دهید و «Remove for Everyone» را انتخاب کنید.

حذف پیام‌های متنی برای هر دو طرف گاهی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت بسیار مهم است. در این مقاله توضیحاتی درباره امکان پاک کردن پیام‌های اشتباه در سیستم‌عامل و برنامه‌های مختلف ارایه دادیم و به نرم‌افزارهای کمکی در این باره نیز اشاره کردیم. در ادامه به قابلیت حذف پیام در پیام‌رسان‌ها و چگونگی آن پرداختیم. همچنین در ضمن این معرفی به برخی قابلیت‌های پنل پیامکی برای بازاریابان و برای مدیریت بهتر کمپین‌های پیامکی پرداختیم. وب سرویس پیامکی نیز امکان اتصال وب‌سایت و اپلیکیشن‌ها را به پیامک فراهم می‌کند و می‌توان از قابلیت‌های آن نیز برای بهبود و ارتقا کسب‌وکار استفاده کرد.

3.2/5 - (8 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .