راهنمای برنامه ریزی بلند مدت استراتژی تولید محتوا

راهنمای-برنامه-ریزی-بلند-مدت-استراتژی-تولید-محتوا

اگر قصد شروع تولید محتوا رادارید جای درستی را انتخاب کردید در این مقاله قصد داریم شما را با اهمیت ایجاد استراتژی درست و مناسب برای تولید محتوا و صرف وقت برای آن را به شما آموزش دهیم. پس بنابراین اگر استراتژی درستی نداشته باشید نباید انتظار موفقیت طولانی مدت هم از خود داشته باشید. دانستن چگونگی برنامه ریزی تولید محتوا و تلاش در جهت اجرای آن، شما را در موفقیت های تجارت و تولید محتوا اماده میکند. برنامه ریزی، در مورد موضوعی که راجع به آن صحبت میکنید یک نقشه راه را برای تولید محتوا به شما ارائه میدهد به طوری مشخص میکند محتوا را در چه قالبی و در چه زمانی منتشر کنید به این صورت شما با اطمینان خاطر بیشتری تصمیم گیری میکنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

چرا برنامه ریزی طولانی مدت محتوا مهم است؟

برای تاثیر گذاری و انگیزه گرفتن ار تلاش های بی وقفه خود در زمینه برنامه ریزی تولید محتوا، به برنامه خود دید حساب پس انداز را داشته باشید.

برای مثال: اگر هدف از کار روتین و روزانه یک کارمند بازنشستگی باشد برای رسیدن به این هدف باید یک برنامه ریزی داشته باشد و هرماه یک مبلغ مشخصی را به عنوان پس انداز کنار بگذارد و هرچه حساب شده تر و با برنامه مشخص تری این مبلغ را پس انداز کند این پس انداز در آینده بازدهی بیشتری نیز برای او خواهد داشت. در مورد محتوا هم همین برداشت را میتوان داشت به این صورت که هر چقدر با برنامه منظم تری محتوا تولید کرده و در اجرای منظم این برنامه ثابت قدم تر باشید مزد تلاش های شما سرمایه محتوایی با بیشترین بازه در بلند مدت خواهد بود. شما میتوانید به این محتوا ها به عنوان گوشه ای از کتابخانه ای با محتوای آموزشی و مفید در حال رشد نگاه کنید هرچقدر بیشتر محتوا تولید کنید اقتدار و اعتبار شما در صنعت بیشتر شده و از شما به عنوان صاحبان فکر در این حوزه یاد میکنند.

البته توجه داشته باشید که در این راه شما ممکن است با موانعی رو به رو شوید که خب طبعا برای هر فرد یا سازمانی ممکن است اتفاق بیفتد ولی داشتن یک برنامه عبور شما از این موانع را راحت تر و متعادل تر میکند همچنین برنامه ریزی محتوایی الویت های کاری اعضای تیم و درک این چالش ها را نیز آسان تر خواهد کرد و صحبت از الویت ها و برنامه بلند مدت محتوا شما و اعضای تیم را منظم تر خواهد کرد. غالبا تمرکز تیم بازاریابی روی چند کار و اقدام محتوایی معطوف میشود بنابراین برنامه ریزی تمام اقدامات آینده تیم بازاریابی را در برمیگیرد و امکان ایجاد یک فرایند پویا در کار تیم را فراهم میکند. وقتی برنامه ریزی داشته باشید میتوانید تمام اهداف بازاریابی محتوایی را با اهداف کلی کسب و کار همسو کنید.

هدف از برنامه ریزی با تقویم محتوایی

هدف از تولید محتوا تنها در راستای حمایت از تیم بازاریابی نیست بلکه حمایت از تیم فروش، تیم خدمات مشتری، تیم محصول و سایر تیم ها است. با تطبیق اهداف بازاریابی محتوایی با اهداف کلی سازمان، خیالتان از رسیدن به موفقیت راحت باشد. زیرا میدانید که با تمرکز روی بخشی که دارای اهمیت بیشتری است، تاثیر به سزایی در رسیدن سریع به اهداف خواهد داشت.

چگونه میتوانید بهترین تجربه خرید را برای مشتریان خود ایجاد کنید؟

داستان سرایی کنید. محتوا سوختی است که روش های بازاریابی داخلی را فعال نگه میدارد روش هایی که از سه مرحله جذب، تعامل و لذت تشکیل میشود. برخی مشاغل از این روش برای ایجاد اعتبار و اعتماد و حرکت استفاده میکنند که باعث ایجاد ارزش برای هر مرحله از خرید مشتری شما نیز صدق میکند. با استفاده از این روش ها مخاطبان و یا مشتریان آگاه و خوبی را پرورش خواهید داد و وقتی مخاطب آماده تصمیم گیری برای خرید باشد احتمالا ابتدا محصول شما را در نظر میگیرد، حتی اگر مشتری شما هم نشوند با اختصاص دادن وقت برای آموزش آن ها محتوای شما را به افرادی که میتواند برای آن مفید باشد به اشتراک میگذارد و این فرصتی است برای تبدیل این مخاطب به مشتری اصلی و مروج برند شما.

نحوه ایجاد یک برنامه بلند مدت محتوایی چگونه است؟

بیایید سه کار را که باید برای رسیدن به موفقیت انجام دهید را بررسی کنیم.

  1. تعیین اهداف بازاریابی
  2. حسابرسی و یا ارزیابی ابتکارات و دارایی سازمان
  3. شناسایی سفر خریدار برای خریداران محصول شما

تعیین اهداف بازاریابی:

تعیین اهداف بازاریابی دید بلند مدت و انگیزه کوتاه مدت شما را فراهم می کند. به شما کمک می کند زمان و منابع خود را سازماندهی کنید تا بتوانید از تلاش های خود برای تولید محتوا نهایت استفاده را ببرید. هر محتوای ایجاد شده برای یک اقدام بازاریابی باید با هدفی گره بخورد که با اهداف کلان سازمان نیز مرتبط باشد. تعادل در تولید هر محتوایی که ایجاد میکنید منجر به تمرکز و تحقق هدف شما میشود.

فرض کنید هدف سه ماهه بازاریابی شما جذب 100 مشتری است و میدانید که برای گرفتن این 100 مشتری دست کم باید 250 لید مشتری در سایت خود داشته باشید و تعداد بازدید منحصر به فرد و یونیک برای جذب این 250 لید، میبایست 1500 مورد باشد. حال شما میتوانید در نظر بگیرید برای رسیدن به هدف جذب این تعداد ورودی منحصر به فرد (یونیک) سایت باید چه محتوایی را برای تولید ایجاد کنید. هر هدفی را که تعیین میکنید باید هوشمندانه باشد. در علم بازاریابی منظور از بکار بردن این کلمه صرفا معنای لغوی آن در فارسی نیست، کلمه smart را درنظر بگیرید. یک مثال بالقوه برای این هدف میتواند این باشد: دستیابی بازدیدکنندگان ماهانه وب سایت را از 1000 به 1500 نفر تا پایان سال برسانیم.

تولید-محتوا

حسابرسی و یا ارزیابی ابتکارات و دارایی سازمان:

حسابرسی برنامه محتوایی شما از دو بخش تشکیل میشود:

  1. ممیزی محتوا برای سازماندهی و ارزیابی دارایی های فعلی شما
  2. ممیزی مبتنی بر رویداد برای حساب کردن فعالیت های آینده یا رویدادهایی که برنامه های شغلی شما میزبان آن است.

ممیزی محتوا چیست؟

هدف شما از حسابرسی محتوا این است که تمام دارایی هایی را که تجارت شما برای جذب مخاطب خود استفاده می کند ، شناسایی کنید. هدف شما در اینجا شناسایی شکافها یا فرصتهای موجود در محتوایی است که در حال حاضر کسب و کار شما برای کمک به تبدیل مخاطبان شما به مشتری استفاده می کند. درک و سازماندهی آن عموماً عملکرد بخش بازاریابی شما است. با انجام ممیزی محتوا ، قادر خواهید بود منابعی را که از قبل در اختیار دارید شناسایی کنید که می تواند در آینده ساعت ها در ایجاد محتوای شما صرفه جویی کند. از کپی کردن تلاش خود استفاده نکنید. حال زمان آن رسیده از دارایی ها و اطلاعات فعلی خود استفاده کنید. پیشنهاد میشود از کارمندان قدیمی و باسابقه و تیم فروش ، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری و… برای کسب اطلاعات بیشتر و ارزیابی دارایی های فعلی خود استفاده کنید.

قسمت دوم برای تکمیل ارزیابی شما، انجام ارزیابی و بررسی در اقدامات مبتنی بر رویداد است. این بدان معناست که شما باید هر پروژه ، اولویت یا رویداد آینده را که شامل ایجاد محتوا است ، در نظر بگیرید. با انجام این تمرین ، محتوایی را شناسایی می کنید که می تواند از هر ایده ای پشتیبانی کند. علاوه بر این ، به شما این فرصت را می دهد که ببینید چگونه می توانید این محتوا را از طریق یک کمپین بازاریابی داخلی به سفر خریدار وصل کنید. یک ارزیابی مبتنی بر رویداد باید توسط بخش های زیر سازماندهی شود: اولویت های ماهانه آینده ، بررسی اجمالی اقدامات ، موضوع ، عناوین آینده ایجاد وبلاگ بر اساس شخصیت های خریدار و یک کمپین بازاریابی داخلی که تلاش های شما را بهم پیوند می دهد.

شناسایی سفر خریدار برای Buyer Persona (شخصیت خریدار):

به یاد داشته باشید ، شما در حال ایجاد محتوایی هستید که قصد دارد شخصیت خریدار خود را از طریق سفر خریدار جلب و جذب کند، این مراحل شامل مرحله آگاهی، که این شخص با مشکلی روبرو است یا لیستی از سوالاتی دارد که سعی دارد بیشتر درباره آن یاد بگیرد ، مرحله بررسی، جایی که شما در حال صحبت در مورد راه حل های ممکن برای رفع مشکل آنها هستید و یا مرحله تصمیم گیری، جایی که مراحل بعدی را پیشنهاد می دهید میشود. مرحله بررسی و تصمیم گیری معمولاً جایی است که شما در مورد آنچه محصولات و خدمات سازمان شما ارائه می دهند صحبت می کنید ، در حالی که مرحله آگاهی بیشتر آموزش در سطح کسب و کار است. شناسایی این محتوا به شما کمک می کند تا ایده های محتوایی را برای کار با آنها در آینده ارائه دهید. اما قبل از اینکه بتوانید سفر خریدار را شناسایی کنید ، ابتدا باید مشخصات خریدار خود را بشناسید.

کار با اینفلوئنسرها برای بهبود بازاریابی محتوایی (اینفلوئنسر مارکتینگ)

قبل از هرچیر باید بدانید که اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی تاثیرگذاران) هیچ مقصد و یا به اصطلاح انتهایی ندارد بلکه هر روز بزرگ و بزرگ تر مشود کافی است یک جستجویی در گوگل داشته باشید تا متوجه روند صعودی آن طی سال های اخیر شوید. افراد زیادی در این حوزه هستند که میتوانند به مهارت های شما در جذب مشتری و مخاطب هدف کمک کنند که حتی بعضا میتوانند در جستجوی محتواها و برند شما معجزه کنند. به زبان ساده تر اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی تاثیرگذار) به معنای ارتباط ساده تر با افرادی است که قبلا یک گروه مخاطبینی رو ایجاد کرده اند که شما میخواهید به آن ها دسترسی داشته باشید.

شاید بعد از خواندن این مطالب به تنها چیزی که فکر میکنید تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به کمک صفحات افراد مشهور باشد که مطالب و محتواهای ما را به اشتراک میگذارند. باید به این نکته اشاره کنم که این تنها راه همکاری با تاثیر گذاران نیست و یا حداقل این زاویه دید ما به این نوع از بازاریابی نیست. یک مثال واقعی: حساب رسمی توییتر گوگل آنالیتیکس، تصویر و محتوای یکی از بلاگ های یک نویسنده را به اشتراک گذاشت و این یکی از هیجان انگیز ترین اتفاق ها برای یک نویسنده خواهد بود. نویسنده خیلی راحت توانست تاثیر این اشتراک گذاری محتوا را از طریق تعداد بازدید آن روز توییتر و تعداد بازدید آن پست از طریق آن کانال را رصد کند با کمال تعجب به عدد160 بازدید از کل بازدید کنندگان آن روز توییتر رسید!!!بنابراین شاید شبکه های اجتماعی نتایج ایده آلی از اینفلوئنسر مارکتینگ را به ما ندهند و برای ما سود آور نباشند، شاید سئو نتیجه خیلی بهتر و ماندگارتری نسبت به اشتراک گذاری محتوا در شبکه اجتماعی را برای ما داشته باشد.

حالا ما چطور میتونیم برای تاثیرگذاری روی سئو و بهینه کردن رتبه نتایج جستجوی خود، با تاثیرگذاران همکاری کنیم؟

ما به دنبال سرنخ هستیم این همان چیزی است که از آن ها میخواهیم. برای جذب لید به دو چیز احتیاج داریم

اول: بازدید کننده واجد شرایط و تبدیل آن به مشتری

دوم: برابری میزان ترافیک و بازدیدکننده با سرنخ

در حال حاظر ترافیک در بازاریابی محتوا از سه کانال تبلیغاتی کلاسیک، (جستجو – شبکه اجتماعی – ایمیل ) منجر میشود. اما چیزی که امروز اهمیت دارد رتبه بندی جستجو شما است کاربر در آن لحظه به دنبال کمک و راهنمایی برای رفع دغدغه و پاسخ سوالات خود در سریعترین و راحت ترین روش است. بنابراین طبق تحقیقات انجام شده ما میدانیم که آن چیزی که بازدید کننده را به سرنخ و سرنخ را به مشتری تبدیل میکند نه تنها جستجو، بلکه رتبه بندی جستجوی ما نیز هست.

پس ما باید بر روی رتبه بندی تمرکز کنیم و دو فاکتور اصلی را در رتبه بندی جستجو در نظر بگیریم

  1. محتوا
  2. لینک ها از نظر اعتبار و مرتبط بودن

بنابراین اکنون به یکی از مهمترین سوالات دیجیتالی رسیده ایم – چرا افراد به جاهای دیگر لینک می زنند؟ در واقع کاملاً ساده است. برای موفق شدن لینک سازی باید دو مورد وجود داشته باشد. شما نیاز به رابطه با افرادی دارید که محتوا ایجاد می کنند ، زیرا آنها لینک ایجاد می کنند و یعد شما باید محتوایی داشته باشید که شایسته لینک به آنها باشد و با آنهاارتباط برقرا کنید.

این قانون 1٪ نامیده می شود، 1٪ از مردم اینترنت، تولید می کنند و 99٪ مردم فقط آن را مصرف می کنند.

حالا آن افرادی که باید با آنها ارتباط برقرار کنیم، چه کسانی هستند؟(تولید کنندگان محتوا)

وقتی آنلاین و در حال ایجاد شبکه و روابط هستیم ، می خواهیم به این درصد ناچیز توجه کنیم، یعنی افرادی که محتوا تولید می کنند. تولیدکنندگان محتوا لینک ایجاد می کنند ، لینک ها از مجوز عبور می کنند ، لینک ها رتبه های بالقوه آینده هستند و این همان چیزی است که ما برای رتبه بندی عبارات ارزشمند در طولانی مدت به آن نیاز داریم.

5 نوع افراد وجود دارند که محتوا تولید می کنند، بدیهیست که تنها وبلاگ نویسان نیستند – روزنامه نگاران ، محققان ، پادکستر ها ، تهیه کنندگان رویدادها هم میتوانند جز این دسته باشند.

رسانه های اجتماعی بزرگترین دفترچه تلفن جهان هستند. شما فقط می توانید یک فرد فوق العاده خاص را تصور کنید و آنها را در چند ثانیه پیدا کنید و شروع به مکالمه کنید. خیلی بهتر این است که هنگام تهیه محتوا با کسی تماس بگیرید و از او درخواست کمک مالی کنید. سلام ، من این چیز را می سازم آیا دوست دارید درگیر شوید؟ روش دیگر این است که این کار را با افراد زیادی انجام دهید. اکنون یک جمع بندی تخصصی دارید.

وبلاگ نویسی مهمان (Guest Blogging) یا پست مهمان چیست؟

وبلاگ نویسی مهمان شکلی از محتوای مشارکتی است ، جایی که شما با نویسندگان تماس می گیرید و برای وب سایت های دیگر می نویسید. وقتی با یک متخصص در مورد موضوعی روبرو شدید ، بهتر است که از آنها بپرسید آیا دوست دارند با آنها مصاحبه کنند یا خیر ، و سپس می توانید از این طریق رابطه خوبی برقرار کنید. تقریباً همه می خواهند مصاحبه کنند. تعداد کمی از افراد از دادن پیشنهاد همکاری به شما منصرف می شوند. مردم صبح به امید بدست آوردن روابط عمومی از خواب بیدار می شوند . سعی کنید از هر 3 وبلاگی که تولید میکنید،یکی از آنها را برای سایتی دیگر با هدف لینک سازی باشد.

از شبکه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط و لینک با افراد و نویسندگان معتبر استفاده کنید. این روش ها شکلی از روابط عمومی دیجیتال و یا لینک سازی با افراد تاثیر گذار است. آنچه ما در این بخش قصد بازگو کردن آن را داریم حل مسئله سئو بی کیفیت است. دیگر زمان ارسال ایمیل های دعوت به لینک سازی و عبارت های اکنون به من پیوند دهید” ، یا “برای این پیوندها به من پول بدهید” یا “من مقاله خوبی برای شما می نویسم” گذشته. کلید ایجاد ارتباط با افراد تاثیر گذار ، لینک سازی ها ، تولید کنندگان محتوا ، رتبه بندی ها و بازدید کنندگان واجد شرایط، مکالمه است. از نظر من ، این بهترین روش برای دستیابی به بازاریابی تأثیرگذار است.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .