امروزه صاحبان کسبوکار در پی یافتن و استفاده از روش و راهکارهای سریع، موثر و ارزانقیمت برای معرفی خدمات و محصولاتشان هستند. پیامک با وجود آن که در دنیای فناوری پیامرسانی دیجیتال جز قدیمیها به شمار میرود اما همچنان یکی از موثرترین و مفیدترین ابزارهای تبلیغاتی در بازاریابی مدرن است. در سالهای اخیر استفاده از سامانههای پیامکی در میان کسبوکارها عمومیت پیدا کرده و به ابزاری پرکاربرد در میان بازاریابان و مشاغل مختلف تبدیل شده است. اما شاید هنوز برخی ندانند که این ابزار دارای ویژگی قابل توجهی به نام بانک شماره تلفنهای همراه مشاغل و اصناف مختلف است که بهکارگیری آن نتایج فوقالعادهای در تبلیغات پیامکی و بهبود فروش و افزایش مشتری برای کاربران داشته است. در این مقاله به معرفی این ویژگی و روش استفاده از آن میپردازیم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
چرا گردآوری شماره تلفن مشتریان بالقوه مهم است؟
پیام متنی مستقیمترین راه برای ساختن ارتباط و حفظ ارتباط با مشتریان است. برای رسیدن به چنین هدفی، پیش از هر چیز به شماره تلفن مشتری برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیاز داریم. پس برای ساخت موفقترین کمپینهای بازاریابی موبایلی، باید روی جمعآوری شمارههای موبایل افرادی تمرکز کنید که به شکل بالقوه مشتری شما هستند. اما این چگونه ممکن است؟ شما میتوانید با خرید یک دستگاه ذخیرهسازی شماره مشتریان از آنها بخواهید شماره خود را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید از طریق آن باشگاه مشتریان خود را بسازید. اما این درباره مشتریانی است که به سراغ شما آمدهاند، شما چگونه باید به سراغ مشتریانی بروید که هنوز شما را پیدا نکردهاند؟
تا پیش از پنل پیامکی و قابلیتهای ویژه در آن، بازاریابان با استفاده از روشهای سنتی لیست شماره تماس مشاغل را ایجاد میکردند. با صرف وقت و هزینه بسیار از طریق آگهینامهها و سایتهای تبلیغاتی مشاغل مورد نظر خود را پیدا و شماره آنها را یادداشت میکردند. مثلا اگر قرار بود که یک شرکت دارویی محصول خود را برای دندانپزشکان در منطقه 6 تهران تبلیغ کند یا باید به شیوه سنتی و با تبلیغات کاغذی در محل تبلیغ میکرد و یا شماره آنها را در صفحه آگهی روزنامه و سایتها یادداشت و برایشان پیامک ارسال میکرد. این همیشه یکی از معضلات در تبلیغات هدفمند بود تا اینکه پنلهای پیامکی با در دسترس قرار دادن بانک شماره تلفن مشاغل برای کاربران به کمک آمدند.
بانک شماره تلفن همراه مشاغل در سامانه پیامکی چیست؟
در پنل پیامکی قابلیتهای مختلفی برای ارسال پیامک وجود دارد. از جمله این قابلیتها که همه از آن اطلاع دارند ارسال پیامک به افراد مختلف در یک محله و منطقه و شهر است، همچنین میتوان افراد را از نظر سن و جنس و سیستمعاملی که از آن استفاده میکنند متمایز کرد. اما قابلیت ویژه در بانک مشاغل، ارتباط با صاحبان کسبوکارها و صنایع و کارخانهها و فعالان حوزههای مختلف تجاری و بازرگانی است. این سطح خاصی از کاربرد پنلهای پیامکی را در تعامل کسبوکارها با یکدیگر به نمایش میگذارد. بانک شماره تلفنهای مشاغل در پنل پیامکی یک بانک اطلاعاتی کامل از شمارههای فعال بسیاری از افراد به تفکیک نوع شغل، منطقه، شهر، استان را به دست میدهد که از سوی منابع معتبر مخابراتی فهرستبندی شده و در سامانه اساماس جهت ارسال پیامکهای تبلیغاتی قرار گرفته است.
ارسال هدفمند و سریع پیام به مشتریان بالقوه در بانک مشاغل
واردکننده مواد اولیه هستید و دنبال تولیدکنندگانی میگردید که از مواد اولیهای که وارد کردهاید استفاده میکنند؟ شرکت دارویی دارید و داروی جدیدی که تولید کردهاید باید به اطلاع داروخانهها برسد؟ بازاریاب یک شرکت اینترنتی هستید و باید با برنامهنویسان تعامل و ارتباط داشته باشید؟ محصول ساختمانی جدیدتان را باید برای شرکتهای ساختمانی در یک استان شمالی ایران تبلیغ کنید؟ یک اپ حسابداری طراحی کردهاید و محصولتان را میخواهید به شرکتها و حسابداران حرفهای بفروشید؟ بانک مشاغل در پنل پیامکی بهترین امکان برای یک تبلیغ سریع، بیواسطه، هدفمند و موثر را در اختیارتان قرار داده است تا در سریعترین زمان ممکن مخاطبانتان را پیدا کنید و برایشان پیامک بفرستید.
با این روش علاوه بر هدفمندسازی ارسال پیامک در کمپین تبلیغاتی در وقت و هزینه نیز بسیار صرفهجویی میشود. با استفاده از بانک جامع شماره تلفنهای همراه مشاغل و اصناف کشور، پیامکهای تبلیغاتی شما تنها به گروه هدف ارسال شده و نیازی به پرداخت هزینه اضافی بابت ارسال پیامک به مخاطبان غیرمرتبط با شغل و خدمات شما نیست و پیامک شما دقیقا به شغل و شهر مورد نظر شما فرستاده میشود.
نحوه ارسال پیام به شمارهها در بانک مشاغل
پنل پیامکی مدیانا بانک جامعی از شماره تماس صاحبان کسبوکار و مشاغل مختلف را در دسترس کاربران خود قرار داده و به منظور حفظ کیفیت تبلیغات پیامکی و ارائه خدمات حرفهای، این بانک را همواره بهروز نگه داشته است. برای آشنایی با نحوه ارسال پیامک به صاحبان مشاغل وارد پنل کاربری خود شوید. اگر هنوز پنل پیامکی ندارید در اولین فرصت و به آسانی با خرید پنل پیامکی به بیش از 300 هزار کاربر مدیانا بپیوندید و با روش زیر به کسبوکارهای موردنظر خود پیامک بفرستید:
- از منوی سمت راست در پنل کاربری گزینه «ارسال مشاغل» را انتخاب کنید.
شما میتوانید در دستهبندیهای مختلف مشاغل مانند پزشکان، پوشاک، خدمات آرایشی، خدمات آموزشی، خدمات اتوموبیل، خدمات بازرگانی، خدمات ساختمانی، خدمات موبایل و کامپیوتر، دبیران و معلمان کل کشور، رستورانها، املاک، سوپرمارکتها، شرکتها و انجمنها و غیره، شغل و گرایش موردنظرتان را انتخاب کنید.
- پس از آن تعداد گیرندگان را انتخاب و روی گزینه «افزودن» کلیک کنید.
- متن پیام خود را وارد کنید.
- در قسمت «زمان ارسال» در صورتی که زمانبندی خاصی برای ارسال پیامک خود در نظر دارید، آن زمان را انتخاب کنید. در غیر این صورت، روی گزینه «هم اکنون» بمانید.
پیشنهاد میکنیم قبل از ارسال به مشتریان، یک بار پیامک را به صورت تست برای خود ارسال کنید تا از صحت متن و موارد مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.
- در انتهای صفحه گزینه «محاسبه هزینه» قرار داده شده است. با انتخاب این گزینه، با توجه به تعداد گیرندگان و طول متن پیامکتان، هزینه محاسبه شده به شما نمایش داده میشود.
- در صورت تایید، گزینه «ارسال پیام» را انتخاب کنید.
- برای مشاهده وضعیت ارسال، از قسمت گزارشات ارسال میتوانید جزئیات را بررسی کنید.
ماندن در بازار رقابتی امروز کار دشواری است اما اگر بدانیم که از ابزارهای مدرن چگونه استفاده کنیم، میتوانیم چند گام از دیگر رقبا جلوتر باشیم. بهروز کردن روشهای تبلیغاتی و استفاده از ابزارهایی که برای هدفمندسازی بازاریابی ایجاد شدهاند در رشد و ارتقا وضعیت شغلی تاثیر بسیاری دارند. یکی از این ابزارها پنل پیامکی است که در آن میتوان علاوه بر ارسال پیامک مکانمحور و پیامک انبوه به افراد، به شرکتها و سازمانها نیز پیام تبلیغاتی هدفمند فرستاد. در این مقاله با اهمیت گردآوری شماره تلفنهای مشاغل و نحوه استفاده از بانک شمارهها در پنل پیامکی آشنا شدیم.