اتومیشن مارکتینگ یا اتوماسیون بازاریابی، به عنوان یک راهحل، به شرکتها اجازه میدهد مشتریان خود را به صورت آنلاین، بهتر مورد هدف قرار دهند. اتوماسیون بازاریابی، یک تکنیک کاربردی است که با مطالعه رفتار کاربر و با کمک راهاندازی کمپینهای موثر به منظور برخورداری از بازگشت سرمایه حداکثری، انجام میگیرد. به طور مشخص، اتوماسیون بازاریابی برای خودکار کردن وظایف خاص، یعنی ارسال ایمیل یا بخشبندی مخاطبین استفاده میشود.
اتومیشن مارکتینگ اجازه میدهد تا هم به مشتریان آینده توجه داشته باشید و هم روی مسائل مهم تمرکز بیشتری کنید. برای انجام این کار، میتوان نرمافزارهای اتوماسیون بازاریابی براساس مجموعهای از دستورالعملها را با توجه به نیازهای شرکت تعریف کرد و در هر زمان آنها را تغییر داد. به عبارت دیگر، تنظیمات، با خواستههای مشتریان بالقوه تکامل مییابد.
به لطف نرم افزارهای اتومیشن مارکتینگ، هر شرکتی میتواند بدون مشکل چرخه فروش آنلاین خود را بهبود بخشد. این ابزارها به ویژه برای راه اندازی کمپینهای از پیش طراحی شده و خودکار براساس رفتار کاربران مفید هستند. ما در ادامه این مقاله از مدیانا، به معرفی 6 ابزار مارکتینگ اتومیشن میپردازیم که در بازار جزء بهترینها هستند. با ما همراه باشید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
1. ابزار اتومیشن مارکتینگ Hubspot
Hubspot تمام گزینهها و قابلیتهایی که بازاریابان برای ایجاد محتوای جذاب نیاز دارند را فراهم میکند. این ابزار برنامهریزی شده به آنها کمک میکند تا مخاطبان مناسب را هدف قرار دهند. درنتیجه راحتتر میتوانند محصولات و خدمات خود را بفروشند و ارتباط با مشتری خود را بهبود بخشند.
مزایای Hubspot
بزرگترین مزیت Hubspot، کامل و جامع بودن آن است. مجموعه کامل هاب اسپات، شامل نرم افزار فروش، نرم افزار بازاریابی و نرم افزار پشتیبانی است که همه به طور خودکار با CRM HubSpot یکپارچه میشوند. اساسا، ابزارهای اتوماسیون HubSpot فراتر از ابزارهای ایمیل مارکتینگ هستند و با استفاده از آن میتوانید یک شبکه هوشمند و پیچیده از قوانین را طراحی کنید که کاربران خاص را مورد هدف قرار دهد.
معایب Hotspot
Hubspot به روز رسانیهای بسیاری را در بازههای زمانی کوتاه، ارائه میدهد که میتواند باعث وقفههای مختلف سرویس شود و بر عملکرد، تأثیر منفی بگذارد.
2. ابزار مارکتینگ اتومیشن GetResponse
GetResponse یک پلتفرم مارکتینگ اتومیشن همه کاره است که علاوه بر بازاریابی ایمیلی، خدماتی مانند صفحات فرود پیشرفته، CRM و اتوماسیونها را ارائه میدهد.
ویژگیهای پیشرفته این ابزار عبارتند از:
- تست A/B
- تست طراحی جامع
- بازاریابی ایمیلی ویدئویی
مزایای GetResponse
قابلیتهای اتوماسیون پیشرفته GetResponse شامل ویژگیهای قدرتمندی مانند کمپینهای قطرهای، امتیازدهی تماس، اتوماسیون مبتنی بر رویداد، ردیابی فروش آنلاین و بسیاری ویژگیهای شگفتانگیز دیگر میشود. GetResponse به بازاریابان این امکان را میدهد که با تقسیمبندی مخاطبان خود بر اساس محرکها یا شرایطی که تعریف میکنند، مانند فروش یا حتی مکان، ایمیلهای شخصیسازی شدهتری را به صندوق ایمیل آنها ارسال کنند. به طور کلی، این بازاریابی همه کاره دارای یک رابط کاربر پسند است و استفاده از آن آسان است. معمولاً نتایج خوبی از کار این ابزار میگیرید، اگرچه با ویژگیهای سادهتر، مانند خبرنامههای ایمیل، بهترین عملکرد را دارد.
معایب GetResponse
اگر به دنبال یک طرح رایگان هستید، GetResponse طرح رایگان ارائه نمیدهد. با این حال، یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه آن وجود دارد.
3. ابزار کاربردی مارکتینگ اتومیشن Drip
Drip یک ابزار بازاریابی اتوماسیون تخصصی در تجارت الکترونیک است. اگر یک فروشگاه اینترنتی کوچک یا بزرگ دارید، ممکن است بخواهید از ابزار Drip برای خودکارسازی فعالیتهای بازاریابی خود، استفاده کنید. این پلتفرم مارکتینگ اتومیشن که در سال 2013 ایجاد شد، راهکارهای اتوماسیون بازاریابی را جهت ایجاد تجربیات شخصی بهتر برای مشتریان ارائه میدهد.
مزایای Drip
Drip یکی از معدود ابزارهای اتوماسیون بازاریابی در این لیست است که به طور خاص روی اتوماسیون بازاریابی تجارت الکترونیک تمرکز دارد. علاوه بر این، کیفیت بالای ایمیل مارکتینگ، یکی از نقاط قوت آن است. برخی از ویژگیهای بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون Drip عبارتند از ارسال نامحدود ایمیل، گردش کار از پیش ساخته شده و بازاریابی چند کاناله.
معایب Drip
پشتیبانی فنی همیشه برای پاسخ به سوالات شما در دسترس نیست.
4. ابزار اتوماسیون بازاریابی ActiveCampaign
ActiveCampaign یک ابزار بازاریابی ایمیلی یکپارچه، اتوماسیون بازاریابی و CRM مناسب برای کسب و کارهای کوچک است. این پلتفرم طوری برنامه ریزی شده که به شما امکان میدهد تمام فرآیندهای لازم برای تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری وفادار خود را از نزدیک دنبال کنید.
مزایای ActiveCampaign
قویترین نقطه قوت ActiveCampaign عملکرد پرسرعت و داشتن اتوماسیون بازاریابی انعطاف پذیر است. این پلتفرم مارکتینگ اتومیشن، به شما این امکان را میدهد که تستهای A/B و قابل اعتماد را انجام دهید. همچنین میتوانید ایمیلهای مختلف را با هم مقایسه کنید و بفهمید کدام یک میتواند بازدیدکنندگان شما را بیشتر جذب کند. با استفاده از پلتفرم ActiveCampaign، این امکان را دارید تا کال تو اکشنهای مختلف برقرار کنید. به این معنا که روشهای گوناگونی را امتحان کنید که میتوانند مشتریان بالقوه یا قدیمی را به انجام یک اقدام خاص، ترغیب کنند.
معایب ActiveCampaign
این نرم افزار به همه زبانها در دسترس نیست، در نتیجه استفاده از آن میتواند برای برخی از بازاریابان پیچیدهتر باشد.
5. ابزار مارکتینگ اتومیشن Marketo
Marketo یک شرکت زیرمجموعه Adobe است که در سال 2006 تأسیس شد که بر مجموعهای از خدمات مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی مصرف کننده، بازاریابی مبتنی بر مشتری، بازاریابی تلفن همراه و البته اتوماسیون موجود در این سرویس تمرکز دارد. اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط دارید، این پلتفرم مارکتینگ اتومیشن میتواند برای شما بسیار مفید باشد.
مزایای Marketo
Marketo دارای یک ویژگی امتیازدهی به سرنخ است و میتواند به شما به عنوان یک بازاریاب کمک کند تا روی سرنخهایی که به سرعت تبدیل میشوند، تمرکز کنید و تجربه مشتری بهتری را با محتوای اتوماسیون شخصی ایجاد کنید.
معایب Marketo
Marketo ویژگیهای پیشرفتهای را ارائه میدهد که اغلب به دلیل طراحی رابط آن دست کم گرفته میشوند. برخلاف بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی که در این صفحه بررسی شده، رابط Marketo هنوز خیلی کاربرپسند نیست. علاوه بر این، Adobe نسخه آزمایشی یا طرحی رایگان برای Marketo ارائه نمیدهد.
6. ابزار مارکتینگ اتومیشن Sendinblue
SendinBlue یک پلتفرم بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از بازاریابان مبتدی و پیشرفته، به این نرم افزار اتوماسیون، علاقهمند هستند. SendinBlue طراحی شد تا به کسب و کارها در رشد مداوم و روابط جدید، کمک کند. این هدف معمولاً از طریق کمپینهای ایمیلی به دست میآید. ویژگیهای جالب دیگری مانند جمع آوری خودکار اطلاعات مورد نیاز نیز توسط این نرم افزار انجام میشود.
مزایای SendinBlue
در اتوماسیون بازاریابی، گردش کار یا سناریو، ضروری است. این یک تکنیک موثر است که به شما امکان میدهد رفتار بازدیدکنندگان را بشناسید. با SendinBlue، میتوانید گردش کار خود را سفارشی کنید یا از الگوهای ارائه شده توسط این ابزار اتومیشن مارکتینگ استفاده کنید. گردش کار، همچنین برای بهبود تجربه کاربری شما مفید خواهد بود. SendiBlue به شما امکان میدهد زمان ارسال ایمیلها را تنظیم کنید که برای هدف قرار دادن بهتر مشتریان و اطمینان از خوانده شدن پیامهایتان مفید خواهد بود.
معایب SendinBlue
SendinBlue از نظر مدیریت، محدودیتهایی دارد. برای حذف نام برند شرکت ارائه دهنده از کمپینهای ایمیلی خود، باید هزینه ماهانه اضافی پرداخت کنید. صفحات فرود و ایمیلساز نیز دارای قابلیتهای ابتدایی و ساده هستند و ویژگیهای پیشرفته زیادی ندارند.
جمع بندی: بهترین ابزارهای مارکتینگ اتومیشن
در این مقاله به بررسی و معرفی 6 ابزار مارکتینگ اتومیشن پرداختیم و با ویژگیهای هر کدام، آشنا شدیم. یکی از مهمترین ویژگی این ابزارها، قابلیت بازاریابی پیامکی است. برای استفاده از این ویژگی، به یک پنل پیامکی خوب و پرسرعت نیاز دارید. مدیانا در این زمینه میتواند به شما کمک کند. پنل بازاریابی پیامکی مدیانا، یک پنل مدرن کاملا مجهز و پرسرعت است که هر آنچه نیاز دارید را در اختیارتان قرار میدهد. اگر در این زمینه به مشاوره و کمک نیاز دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.
یک پاسخ
با تشکر از مطلب خوبتون. یکی دیگر از پلتفرم های مارکتینگ اتومیشن که در ایران بسیار استفاده میشه Webengage هست که شرکتهای بزرگ در ایران استفاده می کنند.