اصول بازاریابی پیامکی

اصول بازاریابی پیامکی

در اینکه هر کسب و کاری فارغ از سنتی و مدرن بودن به پنل پیامک و بازاریابی پیامکی نیاز دارد که شکی وجود ندارد! اما باید بدانید که این کار به سادگی دریافت یوزرنیم و پسورد پنل نیست و برای موفقیت در آن باید اصول اولیه آن رعایت شود. ما در این مقاله به 5 اصل اولیه در بازاریابی پیامکی اشاره می­کنیم که بعد از خرید سامانه پیامکی باید حتما به آن توجه کنید. بعد از مطالعه این مقاله حتما سری به وبلاگ مدیانا بزنید و اطلاعات بیشتری درباره اس ام اس مارکتینگ کسب کنید.

مشخصات مخاطبین هدف خود را بیابید

اولین گام این است که مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید متناسب با شرایط آنها متن و زمان ارسال پیامک را تعیین کنید. قبل از شروع به هر نوعی از بازاریابی باید این سوالات را از خود بپرسید و پاسخ آنها را به عنوان پلن بازاریابی خود در نظر بگیرید:

مخاطب های کسب و کار من خانم ها هستند یا آقایان؟

بیشتر مخاطبان من در چه سنی قرار دارند؟

مخاطبان من بیشتر ساکن کدام مناطق هستند؟

چه مشاغلی مخاطب کسب و کار من هستند؟

با استفاده از این اطلاعات می­توانید تبلیغات هدفمندتری را اجرا کنید و هزینه خود را تنها صرف مخاطبین مرتبط با کسب و کار خود کنید. ابزارهایی که در پنل اس ام اس وجود دارد به شما کمک می­کند جنسیت، لوکیشن و شغل مخاطبان را تفکیک کرده و انحصارا برای آنها پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال کنید. برای دستیابی به این اطلاعات می­توانید از پیش بینی های شخصی استفاده کنید و علاوه بر آن می­توانید طی پرسشنامه هایی از مشتریان خود بخواهید اطلاعات خود را وارد کنند.

از مشتریان خود کسب اجازه کنید

یونی بن یهودا (Yoni Ben-Yehuda) مدیر بازاریابی شرکت‌ طراحی وب بلو فانتین مدیا (Blue Fountain Media) می­گوید تنها زمانی از پیامک استفاده کنید که از مشتریان خود اجازه این کار را دریافت کرده باشید و خودشان شماره همراه را در اختیار شما گذاشته باشند. این به نفع خود شماست.  تنها برای کسانی زمان و هزینه خود را صرف می­کنید که در دایره نزدیکتری به شما قرار دارند و امکان مشتری شدن آنها بیشتر است. حفظ حریم شخصی نیز با این کسب اجازه اتفاق می­افتد و مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمی­شود. این تائیدیه را می­توانید از روش های مختلفی دریافت کنید. اگر برای ارائه خدمات خود وب سایت دارید می­توانید در زمان ثبت نام یا خرید مشتریان از آن ها بخواهید که اعلام کنند مایل به دریافت پیشنهادات ویژه از طریق پیامک هستند یا خیر.

بازاریابی پیامکی را موثر و مداوم پیش ببرید

1 بار ارسال پیامک مانند 1 روز باز کردن مغازه است. همانطور که با 1 روز باز کردن مغازه نمی­توان توقع فروش حیرت انگیز داشت، با 1 بار ارسال پیامک هم نمی­توان به نتیجه مطلوب رسید. برای موفقیت در بازاریابی پیامکی باید به طور مداوم در معرض دید باشید اما این به معنای هر روز ارسال کردن پیامک نیست. پیامک ها باید در فواصل زمانی مشخص و با توجه نتیجه گزارشات کمپین پیامکی ارسال شوند.

یکی از قابلیت های پنل اس ام اس امکان گزارش گیری دقیق از نتایج است. با استفاده از این امکان تعداد کسانی که به تبلیغات بازخورد نشان داده اند مشخص می­شود و روی آنها سرمایه گذاری می­شود. تجربه نشان داده که تا 80 درصد از این افراد به مشتری تبدیل خواهند شد اگر پیامک های ارسالی بعدی به آنها در فواصل مناسب صورت بگیرد. ارسال بیش از 4 پیامک و کمتر از 2 پیامک در ماه نتایج مطلوب را به بار نمی آورد. تعداد ارسال پیامک بسیار مهم است اما این تعداد از پیامک ها شامل پیامک های گزارش خرید، کد فعالسازی، رمزهای یکبار مصرف و … نمی­شود.

موقعیت درست را بشناسید

فضای پیامک یک فضای شخصی است و از تمام روش های بازاریابی بیشتر به حریم شخصی افراد نفوذ می­کند. به همین دلیل باید برای استفاده تبلیغاتی از آن به عوامل گوناگونی توجه کرد. منظور ما پیامک هایی به غیر از کد عضویت و پیگری سفارشات و این نوع پیامک ها است. پیامک هایی که جنبه تبلیغات دارند و می­خواهند پیشنهاد ویژه ای را به مخاطبین اطلاع بدهند باید در ساعت و موقعیت های حساب شده ارسال شوند. باید بدانید که نباید در فاصله زمانی کم پیامک ارسال کنید، این زمان بندی را با توجه به شناخت خود از مشتریانتان و استقبال آنها از پیامک های قبلی دریافت می­کنید. درست است که شما در اکثر مواقع می­خواهید از پیامک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنید و به فروش بیشتر برسید، اما مخاطب شما دوست ندارد فکر کند شما از آنها استفاده تبلیغاتی می­کنید.

جمع بندی

در پیامک های خود به فکر ارزش آفرینی برای مخاطب باشید تا مشتریان انگیزه ای برای خواندن پیامک هایتان داشته باشند. مخاطبان دوست دارند با پیامک هایی مواجه شوند که در آن تخفیف یا پیشنهاد ویژه ای وجود دارد. در این صورت است که پیامک را با اشتیاق بیشتری باز می­کنند و به خرید و یا استفاده از آن خدمات فکر می­کنند. ارائه ارزش را به دید یک روش تبلیغاتی برای جذب بیشتر مخاطب ببینید و تاثیر آن را می­توانید در دو پیامک مشابه یکی با ارائه کد تخفیف و دیگری بدون ارائه آن ببینید. برای ارسال این پیامک ها در صورتی که به مشتریان خود ارسال می­کنید و اطلاعات آنها را دارید، از نام و مشخصات آن ها در متن پیامک استفاده کنید تا تاثیر پیامک را دو چندان کنید.

اینجاست که مشتری احساس می­کند جزو افراد خاص در بیزنس شما قرار دارد و این تخفیف تنها به او تعلق گرفته است. ایجاد تمایز در متن پیامک را فراموش نکنید که تنها فرق شما با رقیبان در همین نکته است که شما باید بتوانید به ویژگی های برتر خود اشاره کنید و مخاطبان را دعوت به استفاده از آن کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .