پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

11 ویژگی که خبرنامه پیامکی باید داشته باشد!

خبرنامه پیامکی چیست؟

خبرنامه نوعی سیستم اطلاع رسانی از اخبار و رویدادهای مرتبط با کسب و کارهاست که صاحبین کسب و کار از آن برای ارتباط هر چه بیشتر با مخاطبان خود استفاده می­کنند. خبرنامه های چاپی به دلیل محدودیتی که برای ارسال به مشتریان ایجاد می­کرد جای خود را به خبرنامه های الکترونیکی داد، خبرنامه های الکترونیکی که به صورت ارسال انبوه از طریق ایمیل انجام می­شد به دلیل نادیده گرفته شدن ایمیل ها توسط مخاطبین جای خود را به خبرنامه های پیامکی داد. امروزه خبرنامه پیامکی رایج ترین و پربازده ترین نوع از خبرنامه ها است که مزایای آن از معایب آن مثل محدودیت کاراکتر و عکس بیشتر است. در ادامه به ویژگی های خبرنامه پیامکی که از طریق پنل پیامک انجام می­شود و نکاتی که در ارسال آن باید در نظر گرفته شود می­پردازیم.

کوتاه و مختصر بودن محتوای خبرنامه، در عین مفهوم داشتن

محدودیت کاراکتر در پیامک بی حکمت نیست زیرا که مردم با توجه به این ویژگی پیامک، توقع دیدن متن های طولانی را ندارند و اگر با آن مواجه شوند چندان توجهی به آن نمی­کنند. بهتر است در خبرنامه اصل کوتاه و مختصر بودن را رعایت نموده تا در فیدبک گرفتن از مخاطبان خود دچار مشکل نشوید. فراموش نکنید که کوتاه بودن اخبار به معنای بی مفهوم بودن آن نیست. هنر شما این است که بتوانید مفهوم را در کوتاه ترین حالت ممکن بیان کنید و از دو پهلو و مبهم گفتن پیام بپرهیزید.

امکان لغو عضویت خبرنامه در هر پیامک

با در نظر گرفتن این نکته که قبل از هرچیز به مخاطبان خود اعلام کرده اید عضویت در خبرنامه پیامکی رایگان است، در هر پیامک باید امکان لغو عضویت در خبرنامه را اعلام کنید تا حجم مخاطبان ناراضی شما به صفر برسد. تنها در این صورت است که می­توانید مطمئن باشید جمعی از هواداران واقعی برند خود را دارید. برای این کار می­توانید در پایان هر پیامک بنویسید: برای لغو عضویت عدد 0 را به همین شماره ارسال کنید. باید توجه کنید که دریافت پیامک را برای خطی که با آن ارسال انجام می­دهید فعال کنید و یک پاسخگوی خودکار برای آن تنظیم کنید که به محض ارسال عدد 0 آن مخاطب از لیست مخاطبان خبرنامه پیامکی حذف شود. با این کار احساس امنیت را به همراهان خود هدیه می­کنید.

ارسال منظم پیامک به اعضای خبرنامه پیامکی

ارسال پیامک های نامنظم به مشتریان از ارسال نکردن آن بی فایده تر است. اینکه در یک ماه 5 پیامک ارسال کنید و ماه بعدی هیچ پیامکی ارسال نکنید اصلا نتیجه خوبی برای کسب و کار شما در پی ندارد. سعی کنید طبق برنامه از پیش تعیین شده به صورت هفتگی یا ماهانه خبرها و اطلاع رسانی های خود را در قالب خبرنامه پیامکی ارسال کنید.

استفاده از کلمات و ترکیب های قدرتمند در ابتدای پیامک

چند کلمه آغازین پیامک بسیار در جلب توجه مخاطبین و باز شدن پیامک تاثیر گذار است. خلاصه ای از خبر را به صورت جذاب در قالب عنوان در ابتدای پیامک قرار دهید. سعی کنید عنوان را جوری بنویسید که کنجکاوی مخاطب را برای خواندن آن تحریک کنید، به این معنی که ابتدا و انتهای یک خبر را در یک جمله خلاصه و در عنوان قرار ندهید زیرا که در این صورت مخاطب دیگر نیازی به خواندن ادامه مطلب ندارد.

ارسال خبرنامه پیامکی با نام تجاری یا شماره رند اختصاصی

در ارسال پیامک با نام تجاری بجای اینکه شماره ارسال کننده در تلفن همراه مشتریان ظاهر شود، نام تجاری یا همان نام برند ظاهر می­شود. حتما نمونه از این پیامک ها را در پیامک های دریافتی از اسنپ یا بانک ها مشاهده کرده اید. شرکت ها و سازمان های دولتی و بانک ها می­توانند برای فعالسازی ارسال پیامک با نام تجاری از سامانه پیامک مدیانا استفاده کنند. اگر به هر دلیلی نتوانستید از نام تجاری استفاده کنید، حتما شماره های رند که به آسانی در ذهن مخاطب می­مانند را برای خبرنامه پیامکی خود انتخاب کنید. رندترین شماره ها با پیش شماره های مختلف را می­توانید از پشتیبانی مدیانا استعلام بگیرید.

دعوت به اقدام در انتهای هر پیامک

همانطور که در دیگر روش های بازاریابی باید فراخوانی به اقدام وجود داشته باشد، در خبرنامه نیز باید این اتفاق بی­افتد. زحمتی که برای رعایت کردن تمام اصول خبرنامه می­کشید با قرار دادن یک دعوت به اقدام مناسب تکمیل می­شود. درخواست برای خرید محصول یا خدمات در انتهای خبرنامه گزینه خوبی به شمار نمی­رود. بهتر است از یکی از نمونه های زیر استفاده کنید:

  • لینک بروزرسانی آخرین نسخه محصول
  • ثبت نام در یک همایش یا دوره آموزشی مرتبط
  • ثبت درخواست برای ارسال محصول یا بروشور و توضیحات آن
  • تکمیل یک فرم برای نظرسنجی
  • ارسال انتقادات و پیشنهادات برای بهبود خدمات

 

پایش منظم گزارشات خبرنامه بعد از ارسال پیامک های هفتگی یا ماهانه

در برنامه ریزی هایی که برای خبرنامه پیامکی خود دارید حتما روزهایی در هفته یا ماه را برای پایش نتایج خبرنامه پیامکی خود اختصاص دهید. در این بررسی ها میزان لغو و عضویت را پس از هر پیامک و بطور ماهانه چک کنید. میزان ورودی هایی که از طریق لینک های موجود در پیامک ها انجام شده را مورد بررسی قرار دهید و نقاط قوت خود را بشناسید. در این بررسی ها می­توانید میزان علاقه مخاطبان خود به محتواها را بیابید و بیشتر در آن زمینه فعالیت کنید.

تقویم برنامه ریزی برای خبرنامه پیامکی

وجود یک برنامه ریزی بلند مدت برای ارسال پیامک ها در خبرنامه پیامکی بسیار ضروری است. در این برنامه ریزی مناسبت های مهم در تقویم، تاریخ های مهم در دسته بندی مورد نظر شما مثل جشنواره وب و موبایل و روزهایی که مناسبت خاصی وجود ندارد اما باید خبری از کسب و کار شما ارسال شود را در نظر بگیرید. تنها با یک برنامه ریزی بلند مدت است که می­توانید به صورت منظم فعالیت کنید و نتیجه را مورد بررسی قرار دهید. این برنامه ریزی را می­توانید از طریق یک تقویم یا سررسید ابتدا با وارد کردن عناوین کلی و سپس تکمیل محتوای هر خبر انجام دهید.

انواع محتوا در خبرنامه پیامکی

محتوای خبرنامه پیامکی می­تواند یکی از موضوعات زیر باشد:

  • محتوای ویژه ای که تنها برای اعضای خبرنامه ارسال می­شود و در سایت یا اپلیکیشن وجود ندارد.
  • محتوایی که اشاره به یک محتوای کامل در سایت یا اپلیکیشن دارد و دعوت به خواندن متن کامل در جایی دیگر می­کند.
  • محتوایی که به صورت کامل پیامک شده و برای دعوت به محتوای مشابه آن اشاره به سایت یا اپلیکیشن می­شود.

زمان ارسال پیامک

زمان ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی بسیار مهم و حائز اهمیت است. این اهمیت در خبرنامه پیامکی به دلیل ارسال پی در پی محتوا دو چندان می­شود. همانطور که در بلاگ های گذشته به طور کامل در خصوص اهمیت زمان ارسال پیامک توضیح دادیم و می­توانید از اینجا مطالعه کنید، مجدد یادآور می­شویم که هیچ یک از ما از دیدن یک پیامک تبلغاتی در رختخواب خوشحال نمی­شویم. بین ساعت 10 تا 13 و 16 تا 19 بهترین زمان برای ارسال پیامک است که در کسب و کارهای مختلف با توجه به سبک زندگی مخاطبان تغییر می­کند.

پوشش اتفاقات پیشبینی نشده در خبرنامه پیامکی

همیشه اتفاقات پیش بینی نشده ای خارج از برنامه ریزی قبلی پیش می­آید که نباید از تاثیر آن در بازاریابی پیامکی غافل شد. اتفاقاتی مثل پیروزی ایران در مسابقات جهانی یا شیوع یک بیماری با وسعت بالا که می­تواند موضوع خبرنامه پیامکی شما باشد. مخاطبان در این زمان از دریافت پیامک شما خوشحال می­شوند و از ارزشی که برای آنها قائل شده اید قدردانی می­کنند.

سامانه پیامکی مدیانا، قدیمی ترین و تخصصی ترین سامانه ارسال پیامک

تمامی نکات گفته شده تنها در صورتی میتواند تاثیر گذار باشد که سامانه پیامکی مورد استفاده از امکانات تخصصی برای خودکارسازی ارسال پیامک برخوردار باشد و کیفیت و سرعت ارسال مورد نیاز را دارا باشد. در این شرایط هر کسب و کاری میتواند با خیالی آسوده تنها به فکر تولید محتوای خبرنامه باشد و چگونگی ارسال آن را به پنل پیامکی بسپارد. سامانه پیامکی مدیانا با سابقه ای 8 ساله در این زمینه و داشتن 185000 مشتری در سراسر کشور، انتخابی بسیار هوشمندانه و مطمئن برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ به شمار میرود. برای اطلاعات بیشتر در مورد سامانه مدیانا میتوانید به سایت http://medianasms.com/ مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02154968000 تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .