نحوه راه اندازی تبلیغات پیام کوتاه

ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی راهی کاربردی، سریع و مقرون‌به‌صرفه برای برقراری ارتباط با کاربران هدف جهت رسیدن به استراتژی‌های بازاریابی است. تبلیغات پیام کوتاه می‌تواند شامل ارائه تخفیفات یا معرفی محصولات یا خدمات باشد. نرخ باز شدن پیامک تا 98 درصد است، بنابراین استفاده از سرویس اعتبارسنجی OTP می‌تواند به شما یک مزیت رقابتی بدهد. پس اگر می‌خواهید نحوه راه اندازی تبلیغات پیام کوتاه را بدانید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

چگونه تبلیغات پیام کوتاه راه اندازی کنم؟

راه‌اندازی بازاریابی پیامکی یک فرآیند استراتژیک است که برای ارتباط با مشتریان و جذب مخاطبان استفاده می‌شود. در این مقاله به مراحل راه اندازی بازاریابی پیامکی برای کسب‌وکار شما پرداختیم این مراحل عبارتند از:
1. تعیین هدف: ابتدا باید هدف خود را برای بازاریابی پیامکی مشخص کنید. آیا می‌خواهید فروش افزایش یابد، برند خود را تبلیغ کنید یا ارتباط بیشتری با مشتریان برقرار کنید؟ هدف شما می‌تواند ترکیبی از این عوامل یا هدف مشخص دیگری باشد.
2. تعیین مخاطب: پس از تعیین هدف، باید مخاطبان خود را شناسایی کنید. مشخص کنید که چه کسانی به پیامک‌های شما علاقه‌مند هستند و کدام گروه از مشتریان برای شما مهم‌تر هستند.
3. جمع‌آوری شماره تلفن همراه: برای ارسال پیامک‌ها، شما به شماره تلفن همراه مخاطبان نیاز دارید.
4. انتخاب سامانه ارسال پیامک: برای ارسال پیامک‌ها، باید یک سامانه پیامکی مناسب انتخاب کنید. سیستم‌های مدیریت ارسال پیامک، امکانات مختلفی مانند ارسال گروهی پیامک، زمان‌بندی ارسال، شخصی‌سازی پیام و گزارش‌های تحلیلی را ارائه می‌دهند.
5. طراحی پیامک: در این مرحله باید به اصول نگارش پیامک تاثیرگذار و زمانبندی ارسال آن توجه کنید.

تبلیغات پیام کوتاه برای همه کسب‌وکارها از جمله آنلاین و فیزیکی کاربردی است. راه اندازی تبلیغات پیام کوتاه خیلی سریع قابل انجام است و مانند ایمیل و سایر روش‌های تبلیغاتی نیست که تهیه آن زمان‌بر باشد. سه مرحله اساسی برای راه اندازی اس ام اس تبلیغاتی وجود دارند که در ادامه گام به گام توضیح می‌دهیم:

1- انتخاب پنل اس ام اس معتبر

مرحله اول این است که بهترین پنل پیامکی را انتخاب کنید که بتواند تمامی نیازهای شما را برآورده کند. شما تنها نمی‌خواهید به اهالی منطقه پنج تهران پیامک بفرستید، بلکه در نظر دارید پیام‌های متنی را هدفمند و براساس سن، جنسیت و علاقه مندی‌های مشتریان خود  به آنها ارسال کنید. همچنین در نظر دارید که پیامک‌های خود را در زمان مشخص به صورت خودکار ارسال کنید، یا نحوه رفتار کاربران را تحلیل نمایید. بنابراین با خرید پنل اس ام اس قابل اعتماد می‌توانید استراتژی تبلیغاتی خوبی را راه اندازی کنید.

2- استفاده از بانک شماره موبایل

بسیاری از خدمات مربوط به پنل پیامک دارای سیستم یکپارچه سازی API هستند که به شما امکان می‌دهد مخاطبین را از سرویس‌های دیگر مانند سرویس ایمیل به پلتفرم پیام کوتاه خود منتقل کنید. قبل از شروع به ارسال SMS به مخاطبین خود، باید آنها را انتخاب کنید. اگر هم مخاطبی ندارید یا کاربران کمی دارید که شماره تماسشان را به شما داده‌اند، این امکان دارید که از بانک شماره تماس به روز شده استفاده کنید. بانک می‌تواند شماره اشخاص براساس شهر و پیش شماره آنها باشد یا برحسب مشاغل که توسط ارائه دهنده خدمات پیامکی ارائه شود.

3- آماده سازی و ارسال پیامک

حالا که از نمایندگی پنل پیامکی اقدام به خرید پنل کردید، یک داشبورد کاربری به شما تعلق می‌گیرد. شماره‌های خود یا شماره‌های بانک را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید. سپس متن تبلیغاتی خود را آماده کنید. در بخشی از امکانات داشبورد پنل می‌توانید متن را یادداشت کرده و با انتخاب مخاطبین مورد نظر، پیامک را ارسال کنید. در این مرحله بهتر است از قابلیت زمان بندی استفاده کنید. شما می‌توانید امروز برای آماده سازی متن و مخاطبین زمان بگذارید تا فردا در زمان مشخصی، پنل پیامک انبوه به صورت اتوماتیک انجام شود.

نکات مهم در راه اندازی تبلیغات پیام کوتاه

بعد از خرید سامانه اس ام اس انبوه و قبل از ارسال پیامک، باید یکسری نکات مهم را در نظر بگیرید تا بتوانید حداکثر سود را از تبلیغات خود کسب کنید. در ادامه به چند نکته مهم در راه اندازی تبلیغات پیام کوتاه اشاره می‌کنیم:

راه-اندازی-تبلیغات-پیام-کوتاه

  • توصیه می‌کنیم در انتخاب پنل ارسال پیامک به امکاناتی مانند نوبت دهی، نظرسنجی، منشی عضویت، پاسخگویی خودکار، مسابقه و سایر موارد توجه کنید. این امکانات در آینده به شما کمک زیادی می‌کنند.
  • در زمان راه اندازی تبلیغات پیام کوتاه از خطوط خدماتی و اختصاصی ارسال پیامک 1۰۰۰، 2۰۰۰، 3۰۰۰، 5۰۰۰ استفاده کنید که بسیار رایج هستند و از نظر مشتری، اطمینان بیشتری دارند.
  • قیمت خرید پنل اس ام اس را بررسی کنید، زیرا رابطه مستقیمی با میزان کیفیت و امکانات پنل دارد. برخی از پنل‌ها بسیار هوشمند هستند و امکاناتی مانند ارائه زمان مناسب ارسال SMS، تحلیل رفتار کاربر و سیار موارد را ارائه می دهند.
  • در زمان راه اندازی تبلیغات می‌توانید از خدمات پیامک صوتی نیز استفاده کنید. شما به جای متن از صوت برای معرفی تبلیغات خود بهره می‌برید. انجام این کار می‌توانید به سرعت و کارایی بیشتر شما بی‌افزاید.
  • ارسال پیامک به مشترکین در اوایل صبح یا اواخر شب باعث مزاحمت آنها می‌شود. همین امر در مورد ارسال چندین پیام پشت سر هم در یک روز صدق می‌کند. فقط بین ساعت 8 صبح تا 9 شب برای مشترکین خود پیامک ارسال کنید.
  • در داخل محتوای پیامک از لینک سایت و شماره تماس استفاده کنید. از مشتری بخواهید که روی لینک کلیک کند یا تماس بگیرید. لازمه این کار ارائه یک پیشنهاد منحصر به فرد و جذاب است.

هنگامی که کمپین شما راه اندازی شد، تعاملات را بررسی کنید تا ببینید نقاط ضعف یا قوت شما چه مواردی بوده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسائل مختلف در حوزه خدمات پیامکی، لینک‌های زیر را انتخاب کنید:

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .