کلینیکهای زیبایی با نادیده گرفتن رشد نجومی بازاریابی موبایلی، مشتریان بالقوه زیادی را از دست میدهند. 80 درصد آمریکاییها در 10 دقیقه اول پس از بیدار شدن از خواب گوشی خود را چک میکنند. به طور متوسط، یک متن در عرض چهار دقیقه پس از دریافت آن خوانده میشود. جای تعجب نیست که استفاده از پنل اس ام اس برای کلینیک زیبایی میتوانند تفاوت زیادی برای موفقیت یک کسب و کار ایجاد کند.
تصور غلط و اغلب رایج، در مورد بازاریابی پیامکی این است که پرهزینه و پیچیده است. درواقع، خدمات پیامکی بسیار ارزانتر از تبلیغات سنتی مانند بیلبورد یا شبکههای اجتماعی هستند و همچنین بازگشت سرمایه (ROI) خوبی دارند. برای یک کلینیک زیبایی که تازه راه اندازی شده است، بازاریابی پیامکی میتواند باعث صرفه جویی در بودجه شود. پس بیایید به موثرترین استراتژیهای بازاریابی پیامکی برای کلینیک زیبایی نگاهی بیندازیم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
کاربرد پنل اس ام اس برای کلینیک زیبایی
زیبایی یک صنعت بزرگ و رقابتی است. با یک سرویس پیام کوتاه میتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. مراکز زیبایی که در ادامه نام برده میشوند، این امکان را دارند با سرمایه گذاری در پنل اس ام اس، فرآیندها و عملکرد خود را بهبود بخشند:
- کلینیکهای پوست و مو
- کلینیکهای مخصوص لیزر
- کلینیکهای تخصص درمان مشکلات پوستی
- کلیه مراکز خدمات زیبایی
بازاریابی پیامکی برای کلینیک زیبایی میتواند باعث افزایش فروش، جذب مشتریان جدید، تایید قرار ملاقاتها در آینده، تعامل با مشتریان و ارائه خدمات گوناگون شود. بیایید نگاهی دقیقتر به کاربرد پنل اس ام اس برای کلینیکها بیندازیم:
ارائه انواع تخفیفات هیجان انگیز
مهمترین کاربرد پنل اس ام اس برای کلینیک زیبایی را باید به راحتی در ارسال پیامکهای تبلیغاتی دانست. شما میتوانید از پیامک برای ارائه تخفیف روی خدمات، معرفی خدمات جدید، اطلاع رسانی برای شرکت در یک رویداد خاص یا حتی پیشنهاد برای فالو کردن پیج اینستاگرام خود استفاده کنید. درحقیقت، دست شما برای تبلیغ هرگونه خدمات از طریق پیامک باز است.
ارسال لیست قیمت از طریق پیامک
لینک کوتاهی را به همراه لیست قیمت خدمات خود ضمیمه پیامک کنید تا مشتریان را با خدمات و قیمتها آشنا کنید. همچنین میتوانید از کلمات کلیدی مرتبط با کلینیک خود مانند «قیمت بوتاکس»، «قیمت خدمات پاکسازی» یا «قیمت لیزر موهای زائد» برای جلب نظر مشتری جهت کلیک روی لینک استفاده کنید.
ارائه کد تخفیف و پیشنهادات ویژه
به مشتریان وفادار خود از طریق کد تخفیف پاداش دهید. شما میتوانید هر از چند گاهی برای خدمات خود پکیج ویژه در نظر بگیرید تا مشتریان خود برای استفاده از خدمات تشویق کنید. برای مثال، یک پکیج کامل برای جوانسازی پوست را لحاظ کنید که در آن شما خدماتی مانند پاکسازی پوست، ماساژ درمانی و سایر موارد را با تخفیف ارائه میدهید.
ارسال پیامهای یادآوری و نوبت دهی
به جای مراجعه بیماران به کلینیک یا تماس تلفنی، بهترین کار این است که از پنل اس ام اس برای نوبت دهی و یادآوری جلسات استفاده کنید. شما میتوانید به راحتی از طریق پنل به مشتریان خود پیامک ارسال کنید و آنها را نسبت به تاریخ ویزیت و انجام خدمات زیبایی مطلع کنید. برای مثال، به مشتری خود بگویید که روز دوشنبه، ساعت 17 عصر وقت مزوتراپی دارد. برای نوبت دهی نیز میتوانید سیستم نوبت دهی وبسایت خود را به پنل اس ام اس متصل کنید و از این طریق پیامک خودکار ارسال شود.
دریافت بازخورد فوری از مشتریان
همچنین توصیه میکنیم پس از هر جلسه ویزیت و انجام خدمات، از مشتریان خود توسط پیامک بازخورد بگیرید. یک لینک نظرسنجی را به شماره تماس بیماران خود ارسال کرده و از آنها نسبت کیفیت و رضایت از اجرای خدمات سوال کنید. مشتریان را تشویق کنید تا نظرسنجیها را تکمیل کنند و از سپس به آنها یک پیشنهاد ویژه ارائه دهید.
ارسال پیامک هدفمند به مشتریان
از خدمات متنی برای کلینیک زیبایی برای ارسال اطلاعات جدید بر اساس علایق مشتریان خود استفاده کنید. آنها را از تبلیغات مرتبط با علایق منحصر به فردشان مطلع کنید. برای مثال، اگر تزریق ژل و چربی از خدمات جدیدتان هستند، این خدمات را با یک پیشنهاد جالب به مشتریان بالقوه خود پیامک کنید.
ارائه کارت ویزیت الکترونیک
یکی از کاربردهای بسیار منحصر به فرد که شما را از رقبایتان متمایز میکند، ارسال کارت ویزیت الکترونیک از طریق پیامک است. شما به دلیل آنکه به بسیاری از مشتریان خود دسترسی ندارید، این امکان را نخواهید داشت تا کارت ویزیت فیزیکی خود را به آنها بدهید تا از خدمات، آدرس، نشانی اینترنتی (سایت)، شبکه اجتماعی و شماره تماس مطلع شوند؛ اما با تهیه کارت ویزیت الکترونیک و ارسال آن به مشتریان از طریق پیامک میتوانید به آنها راههای سادهتری را برای ارتباط با خود ارائه دهید.
مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای کلینیک زیبایی
کلینیکهای زیبایی میتوانند از مزایای بیشمار بازاریابی پیامکی بهرهمند شوند. در ادامه به مهمترین فواید در استفاده از پنل اس ام اس برای مراکز زیبایی اشاره میکنیم:
- پیامک مستقیمترین راه برای دسترسی به اکثریت مردم است، بدین دلیل که امروزه تقریباً 80 درصد مردم جهان یک تلفن هوشمند دارند. مردم همیشه به گوشی خود برای تماس تلفنی، ارسال پیامک، حضور در شبکههای اجتماعی و بازی کردن دسترسی دارند. همچنین، مردم به صدای نوتیفیکیشن گوشی خود توجه زیادی دارند و می خواهند ببینند پیامک از سوی چه کسی است!
- هیچ رسانه پیام رسانی را نمیتوان با با پیامک مقایسه کرد، زیرا نرخ باز شدن 98 درصد و پاسخ به پیام به 45 درصد است. همین امر نشان میدهد که نه تنها پیامک شما به دست مشتری رسیده، بلکه او آن را دیده و خوانده است. پیامک را با ایمیل مقایسه کنید، چند درصد از مردم در طول روز ایمیل خود را چک میکنند؟ کمتر از 30 درصد از مردم فقط یکبار در روز ایمیل خود را بررسی میکنند.
- شما میتوانید تعداد تماسهای مشتریانی که به دنبال وقت نوبت گرفتن هستند یا میخواهند بین مریض ویزیت شوند را کاهش دهید. این کار به شما امکان میدهد روی امور اصلی کلینیک تمرکز کنید تا اینکه مدام جواب مشتریان را بدهید. به شما خود نسبت به روزها و ساعات خالی در هفته برای نوبت دهی پیامک دهید و با راسال لینک، تعیین وقت را به صورت آنلاین ارائه دهید.
- کمپینهای بازاریابی آرایشگاههای اس ام اس بسیار ارزانتر از تبلیغاتی سنتی هستند. به جای چاپ بروشور یا تبلیغات خیابانی، میتوانید از طریق موبایل به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. همین امر باعث صرفه جویی در هزینهها میشود و به شما کمک میکند تا بتوانید در روشهای دیگر بازاریابی از جمله بازاریابی ویدئویی و تبلیغات مکان محور سرمایه گذاری کنید.
- شما میتوانید پیامک خود را براساس کدپستی، از روی نقشه، به تفکیک سن و جنسیت، شماره تلفن یا به صورت منطقهای به مشتریان خود ارسال کنید. شما حتی این امکان را دارید از پیامک برای نوبت دهی، ارائه تخفیفات، مسابقه، نظرسنجی، تبریکات، پاسخگویی خودکار و انتقادات و پیشنهادات بهره ببرید. بنابراین، دست شما برای انجام هر کاری باز است.
نمونه پیامک از پنل اس ام اس برای کلینیک زیبایی
بازاریابی برای کلینیکهای زیبایی همیشه یک بخش اساسی از تجارت در این حوزه است. پیامکهای نوبت دهی به زودی جایگزین تماسهای تلفنی میشوند. این امر به کسب و کارها و مشتریان آزادی عمل بیشتری برای سازماندهی کارهای مربوط به خود میدهد. در ادامه به چند نمونه از الگوهای پیامکی موثر مخصوص کلینیکهای زیبایی اشاره میکنیم:
1– یادآوری قرار ملاقات
«جلسه جوانسازی پوست خود را در کلینیک … و در تاریخ … فراموش نکن! به این پیام متنی با 1 برای تایید یا 2 برای لغو پاسخ دهید. به زودی میبینمت. شماره تماس …»
«سلام مرجان عزیز، فقط میخواستیم قرار ملاقات شما با کلینیک … برای فردا بعد از ظهر در ساعات …. را به شما یادآوری کنیم. لطفاً برای لغو با شماره … تماس بگیرید.»
2- قرارهای لحظه آخری
«سلام آزیتا عزیز، با رزرو وقت سه شنبه یا پنج شنبه، 20 درصد تخفیف برای جلسه لیزر فول بادی بعدی خود دریافت کنید. برای رزرو نوبت با شماره … تماس بگیرید. کلینیک ….»
3- پیامک تبلیغاتی ویژه
«با فالو کردن پیج اینستاگرام به آدرس …، 20 درصد تخفیف در خدمات پاکسازی پوست دریافت کنید. کلینیک ….، شماره تماس …»
4- تخفیف به دوستان
«این پیامک را با دوست خود به اشتراک بگذارید و به این متن پاسخ دهید تا در کلینیک … یک ویزیت رایگان برای لیفت صورت دریافت کنید. شماره تماس …»
5- بازخورد از مشتریان
«از خدمات کلینیک … رضایت دارید؟ لطفاً به خدمات ما در مقیاسی از 1 (بسیار ناراضی) تا 10 (بسیار راضی) امتیاز دهید و 20 درصد تخفیف برای مراجعه بعدی دریافت کنید. شماره تماس …»
6- نظرسنجی از مشتریان
«ما چه چیزی را میتوانیم برای رضایت بیشتر شما بهبود دهیم:
الف: مهارتهای اجتماعی
ب: سرعت
ج: تجهیزات
به این سوال پاسخ دهید و 20 درصد تخفیف برای ویزیت بعدی خود دریافت کنید.»
7- مشتریان را برگردانید
«دلمون برات تنگ شده! اگر قرار ویزیت را در 72 ساعت آینده رزرو کنید، یک جلسه لیزر رایگان دریافت میکنید. به زودی میبینمت! کلینیک .. شماره تماس ….»
«مدتی است که شما را ندیدیم! امروز یک قرار ویزیت رزرو کنید تا یک جلسه تقویت مو رایگان دریافت نمایید. به زودی میبینمت! کلینیک … شماره تماس …»
8- مناسبتهای خاص
«تولدت مبارک مریم عزیز، به کلینیک … بیا تا این روز خاص را با یک جلسه رایگان پاکسازی صورت جشن بگیریم. شماره تماس …»
پنل پیامکی مدیانا مخصوص کلینیکهای زیبایی
با پنل پیامکی مدیانا میتوانید به شکلی سریع و کم هزینه به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. شما این امکان را دارید تا به بانک شمارههای موبایل پیامک ارسال کنید تا کاربران عادی را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید. از خدمات پنل پیامکی مدیانا مخصوص کلینیکهای زیبایی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ارسال پیامک از کدپستی
- ارسال پیامک انبوه از روی نقشه (تبلیغات مکان محور)
- ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
- ارسال انبوه منطقهای (استان، شهر و منطقه)
- ارسال کد تایید به شماره موبایل
شما از طریق پنل اس ام اس مدیانا میتوانید دادههای کمپینهای بازاریابی پیامکی خود را بررسی کنید. با استفاده از پنل امکان تحلیل رفتار مشتری، انتخاب زمان مناسب برای اجرا، ارسال پیامک هدفمند و بازاریابی هوشمند فراهم است. برای خرید پنل پیامکی کلیک کنید.
کلام آخر
از پنل اس ام اس برای کلینیک زیبایی میتوان برای ارائه تخفیفات، تایید رزرو و یادآوریهای جلسات و حتی کنسل کردن نوبت استفاده کرد. درحقیقت، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین کانالهای تبلیغاتی و ارتباطی است که میتواند منجر به تقویت برند و افزایش فروش شود. به ویژه این روش بازاریابی برای کلینیکهای زیبایی میتواند به عنوان یک برگ برنده شناخته شود، زیرا صنعت زیبایی بسیار پرطرفدار است و مردم از همه اقشار برای آن هزینه میکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما در مدیانا جهت استفاده از خدمات پیامکی تماس بگیرید.