چند بار تا به حال پیامک شرکت در قرعه کشی دریافت کردهاید؟ در صورت دریافت، چقدر به آن توجه کردهاید؟ اصلاَ پیامک را باز کردید یا آن را فوری پاک کرده اید؟ به نظرتان چه عاملی باعث شده که گاهی این نوع پیامکها را باز و گاهی فورا پاک کنید؟ باز کردن پیامک قرعه کشی و شرکت در آن، چالش هر سازمان ارسال کننده است؛ اما باید چه کار کرد؟ در ادامه چگونگی نوشتن متن تبلیغ قرعه کشی و چند نمونه را برای شما آوردهایم. همچنین اینکه چگونه با استفاده از پنل اس ام اس بتوانید ارسال پیامک تبلیغاتی را به خوبی مدیریت کنید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
پیامک تبلیغ قرعه کشی چیست و چه کسانی باید ارسال کنند؟
هدف از ارسال پیامک تبلیغ قرعه کشی، اعلان قرعه کشی و آشنایی با برند است که از طرف یک سازمان یا شرکت برای مشتریان ارسال میشود. متاسفانه بعضی از سازمانها یا شرکتهای بزرگ با ارسال پیامک به تعداد زیاد و آن هم به شمارههای ناشناخته، نه تنها هزینه زیادی را هدر میدهند؛ بلکه باعث تخریب چهره برند خود هم شدهاند.
انواع پیامک قرعه کشی
اس اس ام های قرعه کشی به دو نوع زیر تقسیم میشوند:
- در این نوع پیام، فقط خود قرعه کشی تبلیغ میشود. زمان، مکان، نوع جایزه و شرایط بسیار استثنائی از محتوای این پیامک است. خود مراسم قرعه کشی اصلی در سایت، پیامک یا یک مکان فیزیکی انجام خواهد شد.
- در این حالت، از طریق ارسال پیامک دریافت امتیاز انجام خواهد شد. برای مثال، بعضی سریالهای عرضه شده از طریق نمایش خانگی، به ازای هر پرسشی که کاربر به درستی پاسخ دهد، امتیازی برای او در نظر خواهند گرفت. این امتیازها جمع شده و در یک مراسم قرعه کشی انجام خواهد شد. همچنین ارسال کد محصولات به یک سامانه هم میتواند از همین نوع باشد. به عبارتی با پیامک، امتیازها جمع شده و در نهایت شماره هایی با بیشترین امتیاز در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد.
مقاله پیشنهادی: نحوه اجرای مسابقه پیامکی
سه قسمت اساسی متن تبلیغ قرعه کشی
متن نمونه پیامک تبلیغ قرعه کشی دارای سه بخش باید باشد:
- بخش اول، قسمتی است که شما باید بتوانید توجه کاربر را به سمت خود جلب کنید. شروع اس ام اس تبلیغ پیامک قرعه کشی باید با بقیه پیامها متفاوت باشد؛ برای اینکه کاربران متوجه شوند که پیام دریافتی تبلیغ نیست. اگر چنین حسی کنند، اصلاَ اس ام اس را باز نمیکنند. استفاده از عبارتهای زیر را پیشنهاد میکنیم:
- شانس طلایی در فروشگاه…
- شما هم دعوت شدهاید
- شاید شما برنده شوید
- شانس برنده شما بالاست (بهتر است که این شروع برای کاربرانی ارسال شود که بیشترین امتیاز ممکن را دریافت کردهاند.)
- فقط یک گام با برنده شدن فاصله دارید
- محمد عزیز/ برنده شدن را با ما تجربه کن
- بخش دوم، متن پیامک تبلیغ قرعه کشی است. این بخش اهمیت زیادی دارد. وقتی شما توجه کاربررا جلب کردهاید، حال باید بتوانید نظر او را برای شرکت در قرعه جلب کنید. در متن اس ام اس قرعه کشی لازم است تا اطلاعات زیر نوشته شود:
- نوع قرعه کشی
- تاریخ یا بازه زمانی
- مکان
- شرایط
- نام شرکت
- آدرس لینک
البته لازم نیست که همه اطلاعات نوشته شود. هر داده را باید بر اساس مفهوم پیام خود انتخاب کنید. در نظر گرفتن چند نکته زیر به شما کمک میکند:
- برای اطلاع رسانی، تاریخ و مکان حتماَ نوشته شود.
- نام فروشگاه بهتر است که در بخش اول یا سوم نوشته شود.
- نوع جایزه را مشخص کنید.
- شرایط خاص را حتما بنویسید.
- بخش پایانی هم اهمیت دارد. مهم فقط انداختن قلاب نیست، بلکه باید بتوانید طعمه را به خوبی بالا بکشید. در بخش آخر اصولاَ CTA قرار میگیرد که هدف آن تشویق کاربر به انجام واکنش است. نوشتن جملات زیر به شما برای این کار کمک زیادی خواهد کرد:
- شماره تماس…
- آدرس…
- آدرس سایت…
- مشاهده اطلاعات بیشتر در….
نکات نوشتن متن پیامک تبلیغ قرعه کشی
برای نوشتن یک متن اس ام اس تبلیغ قرعه کشی، رعایت نکات زیر به شما کمک زیادی خواهد کرد:
- ساده بنویسید. نوشتن متن زیاد نه تنها باعث افزایش پیچیدگی فهم پیامک خواهد کرد، بلکه از حوصله کاربران هم خارج است و ترجیح میدهند که آن را ببندند. همچنین اینکه هزینه بیشتری روی دوش شما خواهد گذاشت.
- مراقب کلمات باشید. متاسفانه برخی برای تشویق کاربران از هر کلمه سخیفی استفاده میکنند. دقت داشته باشید که شما از طرف برند مجموعهتان پیامک ارسال میکنید. برندی که هویتش را در چند سال به سختی به دست آورده را با نوشتن چند کلمه غیرمرتبط یا دارای معنای چند پهلو تخریب نکنید.
- به هر سه بخش بالا یعنی تیتر، بدنه و CTA توجه یکسانی باید داشته باشید. در انتها کاربر را به یکباره رها نکنید.
چند نمونه متن تبلیغ قرعه کشی
این ها فقط چند نمونه هستند؛ اما باید بدانید که نمیتوان از یک متن مشخص برای همه قرعه کشیها استفاده کرد:
میلاد عزیز
شما برنده خوش شانس ما باشید
فقط کافی است تا در قرعه کشی ماهانه ما شرکت کنید تا یکی از جوایز نفیس برای شما شود.
فروشگاه…
اطلاعات بیشتر
example.com
***
برای برنده شدن در کالا کالا فاصله کمی داری
شما تا الان 200 امتیاز به دست آوردید
تا 250 فقط یک کار کوچک باید انجام دهید.
چگونه؟
example.com
****
پویا عزیز
از شما دعوت می کنیم که در مراسم قرعه کشی فروشگاه X شرکت کنید
تاریخ:
مکان:
ارسال پیامک قرعه کشی با بازخورد زیاد
مهمترین چالش برای شرکتها، دریافت بازخورد در پیامک قرعه کشی است. مسلماَ وقتی شما به عنوان مدیر بازاریابی و تبلیغات اقدام به ارسال گروهی پیامک کنید، بازخورد کمتری دریافت خواهید کرد. بهتر است که از قبل آنها بر اساس نوع پاسخشان تفکیک کنید. بهترین راه استفاده از لینک ترکر است. لینک ترکر از ویژگی پنل اس ام اس مدیانا است که به شما گزارشی در خصوص میزان کلیک روی لینک داخل پیامک را میدهد. در واقع با این قابلیت میتوانید متوجه شوید که چه کسانی در گذشته به پیامکهای ارسالی شما پاسخ دادهاند. از این رو، میتوانید پیامک تبلیغ قرعه کشی را به افرادی ارسال کنید که قبلاَ تعاملی با اس ام اس هایتان داشتهاند.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم تا مهمترین نکات نوشتن متن تبلیغ پیامک قرعه کشی را برای شما بنویسیم. اینکه ساختار متن چگونه باشد، از چه ساختاری استفاده کنید و همچنین دیگر نکات لازم که باید بدانید. به هر حال باید بدانید که نوشتن این متن بسیار تخصصی است؛ از این رو بهتر است که از یک کارشناس متخصص کمک بگیرید. مدیانا، پلتفرم جامع ارسال پیامک انبوه برای کسب وکارها است. از آنجا که در اس ام اس قرعه کشی به صورت انبوه ارسال میشود، خیلی راحت میتوانید از مدیانا همراه با ویژگیهای متمایز آن استفاده کنید. برای دریافت مشاوره میتوانید با کارشناسان تماس بگیرید.