پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

14-aban-ویدیو-مارکتینگ-یا-بازاریابی-ویدیویی-چیست؟

«بازاریابی ویدئویی» می‌تواند به تنهایی یک کسب و کار را از هیچ به همه چیز برساند. داده‌ها نشان می‌دهند که حدود 86 درصد از کسب‌ و کارها به ویدیو به عنوان یک ابزار بازاریابی قوی توجه می‌کنند. همچنین پیش ‌بینی می‌شود که ویدیوهای آنلاین تا پایان سال 2023 حدود 82 درصد از کل ترافیک وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهند.

بازاریابی ویدیویی چیست؟

بازاریابی ویدیویی (Video Marketing) رویکردی صوتی و بصری به بازاریابی سنتی دارد و از ویدیو برای تبلیغ برندها و محصولات به جای تبلیغات چاپی استفاده می‌کند. ویدئو مارکتینگ می‌تواند محتوای انتخاب ‌شده را با شکلی احساسی‌تر، شخصی‌تر و همه‌جانبه‌تر ارائه دهد؛ مثل اینکه در روی مبل نشسته‌اید و از اتاق نشیمن منزل خود در حال تعامل زنده با فرد دیگری هستید

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ویدیوها می‌توانند در موارد زیر تاثیرگذاری بالایی داشته باشند:

  • آگاهی از برند تا 70%
  • ترافیک بازدیدکنندگان تا 51%
  • افزایش فروش تا 34%

مزایای بازاریابی ویدئویی

آمارها نشان می‌دهند که 64 درصد از مشتریان پس از تماشای یک ویدیو تمایل بیشتری به خرید کردن داشتند. همچنین مدت زمانی که کاربران در وبسایت شما می‌گذرانند بر رتبه بهتر در نتایج گوگل کمک می‌کند. طبق گزارش فوربس (Forbes)، کاربران زمان بیشتری را صرف وبسایت‌هایی می‌کنند که ویدئو محور هستند. علاوه بر این، وبسایت‌هایی که محتوای ویدیویی دارند 50 برابر بیشتر احتمال دارد که به صفحه اول گوگل برسند.

از دیگر مزایای بازاریابی ویدیویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت دسترس بالا و استفاده راحت
  • قابلیت درک آسان توسط کاربر
  • قرار گرفتن در معرض دید
  • تعامل بیشتر با کاربران هدف
  • کمک به شناخت و درک محصول
  • کمک به افزایش فروش
  • تاثیرگذاری بالا در همه سنین
  • امکان تولید هرگونه محتوا (آموزشی، محصول، خدماتی و غیره)

بازاریابی ویدیویی و اس ام اس مارکتینگ 

ترکیب انواع بازاریابی می تواند بر قدرت تبلیغات شما بیفزاید. یکی از روش های بازاریابی که می تواند مکمل خوبی برای بازاریابی ویدیویی باشد ارسال پیامک انبوه به مخاطبان هدف است. 

برای مثال، شرکتی از طریق «پنل اس ام اس» به کاربران پیج اینستاگرام خود اعلام می کند که در زمان و مکان خاصی از تجربه خریداران ویدیوی لایو می‌گیرد یا لینک اینستاگرام خود را از طریق پیامک برای مشتریان ارسال می کند. سپس خیل عظیمی از کاربران اقدام به فالو کردن پیج مربوطه می کنند تا به نظرات مشتریان نسبت به تجربه خریدشان توجه کنند یا از پشنهاد خاصی در ویدیو ها مطلع شوند. در این بررسی به مفهوم بازاریابی ویدئویی و مزایای استفاده از آن در استراتژی محتوا اشاره می‌کنیم.

انواع بازاریابی ویدئویی

نوع قالب ویدئو مارکتینگ که انتخاب می‌کنید، تأثیر قابل توجهی بر نحوه عملکرد محتوای شما خواهد داشت. به همین دلیل برای آشنایی بیشتر شما در ادامه به انواع روش های بازاریابی ویدئویی اشاره می‌کنیم:

1- ویدیوهای برند

این نوع تبلیغات ویدیویی به هدف آگاهی از برند انجام می‌شود. ویدیوهای مبتنی بر برند از تکنیک‌هایی مانند داستان‌ گویی، زیبایی ‌شناسی و جذابیت‌های احساسی برای جذب بینندگان، افزایش تعامل و ارتباط شخصی با مخاطب بهره می‌برند.

2- ویدیوهای رویداد زنده

ویدیوی رویداد زنده یا لایو شامل وبینارها و ویدئوهای پرسش و پاسخ برای تعامل بیشتر بین شرکت کنندگان و مخاطبان هدف است. تولید ویدیوهای لایو به سرمایه گذاری کمی نیاز دارند در برخی موارد، تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت است.

3- ویدیوهای توضیح دهنده

ویدیوهای توضیح دهنده به مشخصات مربوط به محصولات یا خدمات و اینکه چرا مشتری به آن نیاز دارد را تجزیه و تحلیل می‌کنند. ویدیوهای توضیح دهنده در قالب‌های لایو اکشن یا انیمیشن و گاهی اوقات هر دو ارائه می‌شوند. هدف از ویدیوهای توضیح دهنده می‌تواند شناسایی مشکل مشتری و ارائه راه حل باشد.

4- ویدئوهای آموزشی

ویدئوهای آموزشی همانطور که در نامشان پیداست، روی انواع موضوعات آموزشی تمرکز دارند. این نوع ویدیوها می‌توانند بینندگان را در مورد یک موضوع خاص آموزش دهند یا به آنها یاد دهند که چگونه کاری را خودشان انجام دهند.

نکات مهم در کمپین بازاریابی ویدیویی

قبل از شروع کمپین بازاریابی بهتر است در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار می‌دهید، چه محصول یا خدماتی را می‌خواهید معرفی کنید و قالب محتوایی شما باید چگونه باشد، اطلاعات خود را کامل کنید. در ادامه به نکات مهم در کمپین ویدئو مارکتینگ اشاره می‌کنیم:

  • پرسونای مخاطب: این مهم به جمعیت شناسی مخاطب هدف شما مربوط می‌شود. شما باید در مورد سن، علایق، نیازها و بسیاری موارد دیگر درباره کاربر خود تحقیق کنید.
  • قیمت و بودجه: پولی که باید برای کمپین بازاریابی خرج کنید به نوع محتوای ویدئویی شما بستگی دارد. برای مثال، لایو اکشن هزینه بیشتری نسبت به تولید محتوا با موبایل دارد زیرا به تهیه تجهیزات، خدمه و سایر هزینه‌های تولید نیاز دارد.
  • احساس برند: انتخاب سبک طراحی، لوگو و حتی طرح رنگ محتوای ویدیوی شما می‌تواند به شدت بر هویت برندتان تاثیر بگذارد. این جزئیات می‌توانید به آگاهی برند کمک می‌کند و بر احساس کاربران نسبت به محصولات و خدمات تأثیر بگذارد.
  • هدف پیام: داستانی که برای بینندگان خود تعریف می‌کنید و لحن پیامتان موضوع بسیار مهمی است. درحقیقت، کسب ‌و کاری که می‌داند چگونه با پایگاه مشتری خود صحبت کند، اعتماد و وفاداری را تقویت می‌کند.
  • انتخاب پلتفرم: شما باید بدانید مخاطبان هدفتان در کدام پلتفرم‌ها حضور دارند و دنبال چه چیزی هستند. از پلتفرم‌های ویدئویی رایج می‌توان به اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب، لینکدین، فیسبوک اشاره کرد.

کلام آخر

بازاریابی ویدئویی در حال حاضر به بازیگر اصلی در استراتژی‌های محتوایی تبدیل شده است. کسب‌ و کارهای بیشتری برای تبلیغ برند، محصولات و خدمات به محتوای ویدئویی روی می‌آورند. اگر شما هم تاکنون به محتوای ویدئویی توجهی نمی‌کردید، همین امروز دست به کار شوید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم برای معرفی ویدئوهای خاص خود به مخاطبانتان، از «پیامک انبوه تبلیغاتی» استفاده کنید.

 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 پاسخ

    1. سلام دوست عزیزی
      خیر این افراد و روش بازاریابی ان ها در حوزه اینفلونسر مارکتینگ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .