بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین و سریع ترین شیوههای تبلیغات و برقراری ارتباط با مشتریان است. هر فرد روزانه به طور میانگین 100 بار تلفن همراه خود را چک می کند پس بهترین راه برای تاثیرگذاری بر مخاطبین استفاده از پتانسیل های تلفن همراه در جهت تبلیغات است. اگر به تازگی تصمیم به راه اندازی پنل ارسال پیامک و بازاریابی پیامکی گرفتهاید، این مقاله مخصوص به شماست. در این مقاله به مواردی که در بازاریابی پیامکی اصولی ملزم به رعایت آن هستید خواهیم پرداخت و سپس به شما در ارسال اولین پیامک تبلیغاتی کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
قدم اول پیش از شروع بازاریابی پیامکی، بررسی شرایط و اصول ارسال پیامک است. با دانستن قواعده کلی در ارسال پیامک و انواع آن می توانید بازاریابی پیامکی هدفمندتری را داشته باشید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
نکاتی که پیش از آغاز بازاریابی پیامکی باید به آن توجه کنید:
هرزنامه یا اسپم ارسال نکنید!
این موضوع باعث خراب شدن وجه کسب و کار شما میشود و یا حتی ممکن است شما را درگیر مشکلات قانونی کند. حین دریافت اطلاعات تماس مشتری، از او برای ارسال پیامک اجازه بگیرید.
زمان مناسبی را برای ارسال پیامک اختصاص دهید که باعث مزاحمت مخاطبین نشود. در حین ارسال پیام به تمامی نکات نگارشی و موارد لازم دقت کنید تا نیاز به ارسال مجدد و همچنین هزینه های اضافی نباشد.
بهترین پنل اس ام اس را برای بازاریابی پیامکی خود بیابید
نوشتن صد پیام متنی در تلفن همراه و ارسال آن به صورت تکی به مخاطبان راهی عقلانی به نظر نمی رسد. این روش علاوه بر مقرون به صرفه نبودن میتواند منجر به مشکلاتی در زمینه عدم رعایت حریم خصوصی کاربران و… شود.
در مقابل استفاده از پنل ارسال پیامک، این امکان را برای مشاغل فراهم میکند تا به صورت انبوه و یا ارتباط با مشتریان محتوای متنی خود را ارسال کنید. با استفاده از این ابزار شما قادر خواهید بود تا پیامک های ارسال شده را مدیریت کنید، اینکه چه افرادی پیامک شما را به روی تلفن همراه خود باز کردند و یا به آن پاسخ دادند. به واسطهی این اطلاعات میتوانید استراتژی بازاریابی پیامکی خود را بهتر پایهریزی کنید.
برای خرید پنل اس ام اس نیازی به پرداخت هزینه نیست و پنل اس ام اس به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.
پنل پیامک ویژه مشاغل کوچک
شرکت مدیانا از سال ۹۲ تا به امروز به بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ کسب و کار کوچک و بزرگ سرویس پیامکی ارائه کرده است امکاناتی نظیر آموزش استفاده از ماژولها، وب سرویس ارسال پیامک و همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته، مدیانا را از سایر سامانه های ارائه دهندهی سرویس پیامکی متمایز کرده است.
به مشتریان خود پیشنهادات جذاب دهید
لازمه بردن رقابت ارائه چیزی ارزشمند است. برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و یا با مشتریان سابق خود در تعامل باشید لازم است پیشنهادات وسوسه انگیزی را برای آن ها ارسال کنید. برای مثال ارسال پیامک تخفیفات، تست رایگان خدمات شما، رایگان کردن سرویس های هزینه ای و …
پیشنهادات منحصر به فرد برای هر مشتری
پیشنهادات وسوسه انگیز را تنها برای افرادی که در لیست شما هستند ارسال کنید. با توجه به محدودیت کارکتر در ارسال پیامک بهتر است از جملات کوتاه، تاثیرگذار و فریبنده استفاده کنید تا از این طریق احساس نیاز به دریافت خدمات را در آن ها به وجود آورید. علاوه بر آن با بکارگیری ماژولهای موجود در وب سرویس ارسال پیامک قادر خواهید بود تا محتوای متن خود را شخصی سازی کنید و با نام و مشخصات مشتری ارسال نمائید. از این طریق میتوان علاوه بر احساس نیاز، صمیمتی را بین کسب و کار خود با مشتری ایجاد نمود.
کوتاه، شیرین و متمرکز سخن بگویید
در این شیوهی تبلیغات، محتوا تنها پل ارتباطی بین شما و مشتریان است. از این رو پیام ارسالی شما باید مختصر و مفید باشد. کلمه به کلمهی محتوای شما باید بار معنایی داشته باشد و بر مخاطب تاثیرگذارد پس در انتخاب کلمات دقت بیشتری کنید.
با رعایت نکات فوق میتوان تضمین کرد که کاربران پیام تبلیغاتی شما را به روی تلفن همراه خود نادیده نخواهند گرفت. در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا اولین پیامک تبلیغاتی خود را ارسال نمائید.
برای ارسال اولین پیامک تبلیغاتی خود نکات زیر را بکارگیرید
مشخص کردن اهداف تجاری خود
یکی از مهمترین موضوعاتی که پیش از نوشتن پیامک تبلیغاتی خود باید به آن توجه کنید مشخص کردن اهداف تجاری شماست. با تعیین آنچه می خواهید به انجام برسانید شروع کنید. تصمیم دارید مشتریان بیشتری جذب کنید؟ یا سعی دارید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید؟ درک اهداف، به شما این امکان را میدهد که به صورت هدفمندتر بر گروه خاصی از افراد تاثیر بگذارید و همچنین چه نوع پیام و ادبیاتی را برای آن ها بکارگیرید.
خرید پنل اس ام اس
با توجه به اهداف تجاری خود دست به انتخاب پنل اس ام اس بزنید. تحقیق کنید تا سامانه ارسال اس ام اس مناسبی را بیابید که ویژگی ها و امکانات لازم برای پشتیبانی اهداف شما را داشته و همچنین استفاده از آن راحت باشد. سامانه مدیانا با دارا بودن مسیر کاربری ساده و کاربردی میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
مشترکان خود را افزایش دهید
هرگز بدون اجازه، حتی اگر به دلیل دیگری شماره تلفن مصرف کننده دارید به او پیامک ارسال نکنید. برای ارسال پیامک به مشترکین خود نیاز به اجازه آنها دارید. در سیستم ورود به فروشگاه اینترنتی خود لزوم وارد کردن شماره همراه را یکی از فاکتورها قرار دهید تا از این طریق شماره کاربران را جمعآوری کنید. شما همچنین می توانید با ارائه خدماتی، مانند دانلود رایگان یا کد کوپن، در ازای دریافت شماره تلفن همراه، مجوز ارسال پیامک را از کاربران خود دریافت کنید.
مشترکین خود را تفکیک کنید
از تجزیه و تحلیل داده ها برای درک، مشخصات افراد داخل لیست خود استفاده کنید، تا آن ها را به گروههای دسته بندی کنید. با پیاده سازی این شیوه قادر خواهید بود تا مرتبط ترین پیام ها را برای مخاطبین خود ارسال کنید.
به عنوان مثال، شما در فروشگاه آنلاین خود هم لباس مردانه و هم لباس زنانه می فروشید. ممکن است تمایل داشته باشید تا لیست خود را به دو گروه افرادی که لباس های زنانه خریدهاند (زنان) و افرادی که لباس مردانه خریدهاند تقسیم کنید. این تفکیک به شما کمک میکند تا اطلاعات مربوط به محصولات زنانه و مردانه را به صورت جداگانه برای لیست کاربران خود ارسال نمایید.
روشهای جدید را امتحان کنید
بازاریابی فرآیندی زمانبر اما نتیجه بخش است، برای نتیجه گرفتن در این فرآیند باید صبور باشید. تصور نکنید که اگر در اولین کمپین تبلیغات پیامکی خود نتیجه دلخواه خود را نگرفته اید پس این نوع تبلیغات مناسب نیست. با گذشت زمان و بررسی نتایج پیام های کوتاه ارسالی خود قادر خواهید بود تا مواردی که نیاز به بهبود و یا تغییر دارند را بیابید و روشهای دیگری را برای تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات پیامکی خود پیاده کنید.
جمع بندی
این مقاله راهنمای جامعی برای شروع بازاریابی پیامکی و نحوه اجرای تبلیغات پیامکی است. در این مقاله به روش ها مختلف بازاریابی پیامکی پرداختیم. در صورتی که از این مقاله لذت بردید و یا سوالایی در حوزه بازاریابی پیامکی دارید برای ما بنویسید.