نحوه‌ ساخت دفترچه تلفن در سامانه ارسال پیامک مدیانا

دفترچه تلفن در سامانه پیامکی

در این راهنما قصد داریم به نحوه‌ ساخت دفترچه تلفن در سامانه ارسال پیامک مدیانا و ارسال اس ام اس به وسیله‌ی آن بپردازیم. پیش از پرداختن به نحوه‌ ایجاد دفترچه تلفن بیاید درباره‌ی ماهیت دفترچه تلفن و اهمیت داشتن آن صحبت کنیم.

دفترچه تلفن سامانه ارسال پیامک چیست؟

یکی از اصلی ترین نیازهای امروز ما تعامل با افراد است. امروزه به دلیل گسترش ارتباط بین افراد، داشتن دفترچه تلفن کاغذی و یا حفظ شماره تلفن منسوخ شده است و جای خود را به دفترچه های الکترونیک تلفن‌های همراه و نرم افزارها داده است. دفترچه تلفن سامانه ارسال پیامک درست مانند دفترتلفن، همراه شما است. اما امکانات وسیعی‌تری را برای مدیریت مخاطبین، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به واسطه‌ی آن کاربران می‌توانند جزئیات و اطلاعات بیشتری مانند روز تولد، آدرس ایمیل و… را از مخاطبان خود در دفترچه تلفن سامانه ارسال پیامک ذخیره کنند.

از دیگر امکانات این ماژول می‌توان به قابلیت دسته بندی مخاطبین به گروه‌های مختلف اشاره کرد که کار کاربران را به هنگام ارسال پیامک آسان تر می‌کند.

 

اهمیت جمع آوری شماره مشتریان

اهمیت داشتن دفترچه تلفن سامانه ارسال پیامک

از اصلی ترین امکانات یک سامانه پیامک می‌توان به داشتن دفترچه تلفن سامانه ارسال پیامک اشاره کرد. با کمک این ماژول کاربران می‌توانند  علاوه بر نام و شماره مخاطبین اطلاعات تکمیلی و توضیحات اضافه‌تری را از جمله تاریخ تولد، آدرس، آدرس ایمیل و… مشتریان و مخاطبان را در دفترچه تلفن سامانه پیامک خود ذخیره نمایند تا در هنگام نیاز ارتباط موثری‌تری را با مخاطبان خود برقرار کنند.

کاربردهای مختلف دفترچه تلفن

دفترچه تلفن سامانه پیامک یکی از امکانات مهم این سامانه است. این ماژول کاربردهای زیادی دارد و نقش مهمی را در تعامل کسب‌ وکارها با مخاطبین ایفا می‌کند. از کاربردهای مهم دفترچه تلفن سامانه پیامک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اهمیت دسته بندی مخاطبان

دسته بندی هدفمند مخاطبین

اگر نتیجه بخشی بازاریابی پیامکی برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد از دسته‌بندی مشتریان خود به گروه‌های متفاوت غافل نشوید!

با این روش شما می‌توانید برای عده‌ای از آن‌ها که در اهداف تازه کسب وکار شما بازار هدف هستند پیامک ارسال کنید. بیاید با مثالی موضوع را بیشتر باز کنیم. فرض کنید فروشگاه لباس بزرگی مانند جین وست دارید و لباس های مردانه و همچنین زنانه می‌فروشید. برای مطلع کردن مشتریان از کالکشن جدید لباس‌های زنانه چگونه پیامک ارسال می‌کنید؟ آیا به تمامی مشتریان خود پیامک ارسال می‌کنید؟ یا آن را محدود به دسته بندی مخاطبین بانوان، دفترچه تلفن سامانه پیامکی خود می‌کنید؟ با این روش برای ارسال پیامک تمامی مشتریان را به ویژه آن دسته از مشتریانی که مخاطب محصول فعلی شما نیستند درگیر نخواهید کرد. این کار ارزشی است که برای مشتریان خود قائل می‌شوید و سبب می‌شود تا در زمان مناسب مشتری بر اساس محصولات متناسب با آن مجددا از فروشگاه شما خرید کند.

از مزایای دیگر دسته بندی و ارسال هدفمند پیامک می‌توان به تعداد دفعات ارسال بیشتر با تعداد کمتر پیامک اشاره کرد. در این نوع ارسال شما با تعداد پیامک کمتر بازخوردی بهتر خواهید گرفت.

شما می‌توانید مشتریان خود را بر اساس رنج سنی، جنسیت، موقعیت جغرافیای، مبلغ خرید، VIP و… دسته بندی کنید.

شما می توانید تمامی این قابلیت ها را در پنل پیامک رایگان مدیانا بدون پرداخت هزینه مشاهده کنید.

اطلاعات بیشتر تعامل بهتر

با دریافت اطلاعات تکمیلی نظیر آدرس محل زندگی، روز تولد و… و وجود آن در دفترچه تلفن سامانه پیامک می‌توان ارتباط موثری تری را با مخاطبین برقرار کرد. فرستادن پیام تبریک در روز تولد مشتریان خود به طور حتم آن ها را خوشحال خواهد کرد به این وسیله شما به آن ها نشان خواهید داد که چقدر برای شما ارزشمند هستند. با این روش می‌توانید وفاداری مشتریان را به کسب وکار خود تضمین کنید.

برای جمع آوری شماره مشتریان روش های متفاوتی وجود دارد دستگاه ثبت شماره، برگزاری مسابقات اینستاگرامی و … از انواع روش های دریافت شماره از مشتریان است که در مقاله ای به صورت جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

آموزش ساخت دفترچه تلفن در سامانه ارسال پیامک

برای استفاده از دفترچه تلفن ابتدا وارد پنل اس ام اس مدیانا شوید و از منوی سمت راست گزینه دفترچه تلفن را انتخاب کنید. دسته بندی گروه های خود را از طریق کلیک به روی گزینه گروه دفترچه انتخاب کنید. برای ایجاد دسته جدید به روی کلمه جدید کلیک کنید و برای دسته بندی خود عنوانی را انتخاب کنید و در انتها آن را ثبت کنید. در این قسمت با کلیک به روی کلمه لیست، شماره های مشتریان را مشاهده، ویرایش و یا حذف کنید.

افزودن شماره به دفترچه    

برای افزودن شماره تلفن به دفترچه تلفن پنل اس ام اس، دو روش وجود دارد:

  • به صورت دستی و تکی
  • استفاده از فایل اکسل

به صورت تکی

برای افزودن شماره مخاطبین به دفترچه تلفن پنل پیامک به صورت دستی و تکی، به روی گزینه افزودن سریع شماره در منوی سمت راست پنل اس ام اس کلیک نمائید.

شماره‌های مورد نظر خود را می‌توانید به صورت دستی و به سه طریق سطر ساده، سطر پیشرفته و گروهی اضافه کنید.

سطر ساده

با کلیک به روی انواع سطر، سطر ساده را انتخاب کنید با کلیک به روی گزینه‌ی افزودن شما می‌توانید تعداد سطهای بیشتری را به صورت همزمان وارد کنید.

سطر پیشرفته

در صورتی که علاوه بر شماره تلفن تمایل دارید تا اطلاعات دیگری از مخاطب خود را در دفترچه تلفن ذخیره کنید سط پیشرفته را انتخاب کنید.

گروهی

اگر وجود نام گیرنده و اطلاعات اضافی آن برای شما اهمیت ندارد شما می‌توانید به یکباره شما را به صورت گروهی وارد دفترچه تلفن خود کنید. برای این کار کافیست در نوع سطر گزینه گروهی را انتخاب کنید.

وارد کردن شماره مخاطبین به صورت فایل در دفتر تلفن

شما می‌توانید شماره های مخاطبین خود را به صورت فایل تکست و یا اکسل وارد دفترچه تلفن کنید. برای این کار کافیست مطابق ترتیب اطلاعات ورودی دفترچه فایل اکسل خود را چیدمان کنید و سپس در سامانه و دفترچه تلفن خود بارگذاری کنید.

مدیریت خصوصیات بیشتر

همانطور که از نام این گزینه پیداست شما این امکان را خواهید داشت تا اطلاعات اضافی مخاطبین خود ( مانند تاریخ تولد، تاریخ عضویت، محل زندگی و..) را در این بخش وارد و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

 

نحوه ارسال از دفترچه تلفن در سامانه ارسال پیامک

به قسمت ارسال پیامک از منوی سمت راست وارد شوید. در این قسمت شما می‌توانید گیرندگان خود را به صورت دستی وارد کنید و یا از دفترچه تلفن سامانه پیامک خود استفاده کنید. برای وارد کردن شماره به صورت دستی ابتدا به روی افزودن گیرندگان کلیک کنید و از بین گزینه ها، اضافه کردن شماره تلفن را انتخاب کنید.

برای ارسال از طریق دفترچه تلفن کافی است به روی افزودن گیرندگان کلیک کنید و گزینه اضافه کردن دفترچه را انتخاب کنید.

در ارسال از دفترچه شما می‌توانید شماره مخاطبان خود را به صورت جزئی یا کلی انتخاب نمائید.

منظور از انتخاب کلی، انتخاب تمام و یا تعدادی از گروه‌ها دفترچه تلفن شما است.

در مقابل در وضعیت جزئی شما می‌توانید تنها برخی از مخاطبین را برای ارسال پیامک انتخاب کنید.

اگر در نحوه استفاده از ماژول دفترچه تلفن سامانه پیامک مشکلی داشتید، یا در صورتی‌ که قصد اضافه کردن مخاطبین گوشی موبایل به دفترچه تلفن سامانه پیامک را دارید می توانید با ما تماس بگیرید یا در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .