اکنون وقت آن رسیده است که به عنوان صاحب یک آژانس مسافرتی، از امکانات پیشرفته مدرن استفاده کنید و رقبای خود را به راحتی شکست دهید. یکی از واجبات اصلی کار شما، داشتن پنل اس ام اس برای جذب مشتریان جدید و برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی است. بدون این ابزار قدرتمند، نمیتوانید با رقبای خود در صنعت رقابت کنید. با استفاده از پنل پیامکی برای آژانس مسافرتی میتوانید علاوه بر اطلاع رسانی در زمینه فروش تور و پرواز، به بازاریابی پیامکی متمرکز شوید. این روش با هزینهی کمتر و بازدهی بیشتر، به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را در طول سال با کم ترین هزینه اجرا کنید و مشتریان جدید جذب کنید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
بهترین راه برای ارتباط و حفظ مشتری های قدیمی
اولین اقدام شما باید ذخیره اطلاعات مشتریان سال های گذشته باشد، بهترین گزینه برای برنامه های پیش روی شما همین مشتری های سابق شما هستند که اگر از شما خاطره ای خوش داشته باشند، میتوانید با یک تخفیف خوب، آفر جدید خود را برای آنها پیامک کنید و منتظر بازگشت آنها باشید، فراموش نکنید که حتما نام مخاطب را در متن پیام خود بگنجانید و لینک سایت یا شبکه اجتماعی خود را برای اطلاعات بیشتر در متن پیام قرار دهید.
جذب مشتری جدید با سامانه پیامکی در آژانس مسافرتی
شما به عنوان یک آژانس مسافرتی برای برگزاری تورهای مسافرتی خود باید مشتریانی را جذب کنید که محل سکونت آنها با محل آژانس شما در یک استان باشد، زیرا احتمال اینکه مشتری شما مبدا تور خود را استانی دیگر در نظر بگیرد بسیار بسیار کم است! با این تفاسیر برای پیدا کردن مشتری های جدید براحتی میتوانید از پنل پیامک کمک بگیرید و با هزینه اندک مخاطب هدف خود را جذب کنید.
استفاده از روشهای تبلیغاتی متفاوت
در حال حاضر، روشهای متفاوتی برای تبلیغات آژانسهای مسافرتی مانند تبلیغات محیطی، تبلیغات در شبکههای مجازی، تبلیغات تلوزیونی و غیره وجود دارد. هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است؛ اما نکته اینجست که تمامی این روشها به یک تیم چند نفری و حرفهای و همچنین بودجه میلیاردی (حداقل برای تبلیغات محیطی و تلویزیونی) هستند. هزینههایی که پرداختشان از عهده مدیران خارج است. در این بین روشی که هم مزایای سریعی دارد و هم کم هزینه است، ارسال پیامک است.
برای مشاهده سایر آژانسهایی که میتوانند از پنل پیامکی استفاده کنند کلیک کنید.
مزایای استفاده از پنل پیامک برای آژانس های مسافرتی
اولین چالش ذهنی که باید حل کرد، این است که چرا آژانس مسافرتی از پنل پیامکی استفاده کند؟ چرا به سراغ دیگر روشها مانند تبلیغات اینترنتی و شبکههای اجتماعی نرود؟
در ابتدا باید بگوییم که به هیچ وجه استفاده نکردن از روشهایی دیگر مانند طراحی سایت و تبلیغات را توصیه نمی کنیم. دقت داشته باشید که ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از روشهایی است که میتواند به شما در افزایش فروش و برندینگ کمک کند. روشی که خود مکمل دیگر اقدامات است.
اما به هر حال، مزایای خاص خود را دارد که عبارتند از:
جذب مشتریان نزدیک موقعیت شرکت
مهم ترین مزیت، جذب نزدیک موقعیت شرکت یا به عبارتی مشتریان محلی است. همین حالا با کمی جست و جو در اینترنت با سایت های الف با تور، علی بابا، طاهاگشت و خیلی سایت های دیگر مواجه شوید. سایتهایی که توانستهاند مشتریان زیادی را جذب می کنند؛ اما باید گفت که همین آژانسهای مسافرتی هم از طریق پنل مشتریان محلی را جذب میکنند؟ خیلی ساده است. آنها به شمارههایی که مالکان آنها در شهر یا منطقه خاص سکونت دارند، پیامک تبلیغاتی ارسال میکنند.
البته این مساله برای آژانسهایی که سایت هم ندارند، بیشتر از همه کاربرد دارد. خود شما وقتی آژانس نزدیک محل کار یا منزلتان هست، به آنجا هم سر خواهید زد. در چنین مواقعی، آژانس با اجازه شما، شمارهتان را در سیستم ذخیره میکند تا به محض معرفی تور جدید، آن را به صورت پیامک برایتان ارسال کند. این مورد به راحتی میتواند توجه گروه مشتریان محلی را جذب کند. البته گرفتن شماره میتواند دو مزیت برای آژانس داشته باشد: ایجاد پایگاه دادهای از شماره مشتریان و همچنین داشتن تعامل در شرایط مختلف.
البته برای ارسال پیامک به گروه کاربران در یک منطقه خاص میتوان از سرویس پیامک زنده از طریق دکل LBS استفاده کرد. با استفاده از این سامانه میتوان به شمارههایی که در منطقه نزدیک شما فعال هستند، پیامک ارسال کرد.
ارزان بودن
بهترین و ارزانترین راه اطلاع رسانی به مشتریان اس ام اس است. برنامه ریزی تور جدید، معرفی آفرهای ویژه، اطلاع در خصوص زمان شروع سفر و دیگر اطلاعات از جمله مواردی هستند که به راحتی میتوان از طریق پنل اس ام اس به کاربران اعلام کرد.
دریافت به صورت مستقیم
بهترین و مستقیم ترین روش برای ارتباط با کاربران، از طریق پنل پیامک برای آژانس های مسافرتی است. پیام شما به صورت کاملاَ به صورت مستقیم به شمارههای اهدافتان ارسال خواهد شد. همچنین اینکه هیچ پیش نیازی به طراحی بنر و غیره ندارد که این کار سامانه ارسال را راحتتر خواهد کرد.
کاربردهای پنل پیامک برای یک آژانس مسافرتی
از پنل پیامک می توان برای اهداف زیر در یک آژانس مسافرتی استفاده کرد:
- تبلیغات هدفمند و کم هزینه
- معرفی تورهای جدید
- آفرهای ویژه
- اطلاع رسانی در خصوص رویدادها و سفرها
- تبریک به مناسبت های خاص
- ارتباط مستقیم در خصوص نیازهای مشتریان
- برگزاری مسابقه
- دریافت بازخورد از مشتریان
- اطلاع رسانی در خصوص تاخیر
- ایجاد باشگاه مشتریان از طریق پنل پیامک
- معرفی شعبه جدید
یکی از مهم ترین ویژگی های پنل پیامک برای آژانس مسافرتی این است که لازم نیست مشتریان شما برای اطلاع از تغییر زمان پرواز یا اطلاعات مربوطه به کامپیوتر یا اینترنت دسترسی داشته باشند.
پیامک های ارسال شده شما از طریق پنل اس ام اس، مستقیم به دست مشتری شما خواهد رسید و این پیام در جای امنی از گوشی او ذخیره میشود و میتواند دوباره برای یادآوری به آن مراجعه کند.
زمانی که مشتریان شما اطلاعات سفر خود را مانند اطلاعات پرواز، اطلاعات هتل و… را روی موبایل خود دریافت کنند، میتوانند تجربه مسافرتی شیرینی را با آژانس مسافرتی شما تجربه کنند. علاوه بر آن با این کار شما مجموعه ای منظم و حرفه ای در ذهن مشتری جلوه خواهید کرد.
برای موفقیت در ارتباط های پیامکی، فقط ارسال پیامک تبلیغاتی و داشتن مشتری کافی نیست، باید برای مشتری رضایت ایجاد شود تا منجر به وفاداری مشتری شود. ایجاد رضایت مشتری وتبدیل آنها به مشتری وفادار، یکی از بهترین کانال های تبلیغاتی است.
خدمات ویژه آژانس های مسافرتی با کمک سامانه پیامکی
استفاده از سامانه پیامکی علاوه بر تمام مزایایی که برای شما دارد و در ادامه خواهیم گفت، باعث صرفه جویی در انرژی کارکنان شما میشود و دیگر نیازی نیست تا مسئولان آژانس با مشتریان تماس گرفته و آن ها را از زمان پرواز و نوع هتل و اطلاعات این چنینی مطلع کنند.
ارسال پیام کوتاه پس از رزرو
بعد از رزرو خدماتی که شما ارائه میدهید باید با استفاده از پیامک، مشتری را از جزئیات آن با خبر کنید. اگر سایت داشته باشید پنل اس ام اس مدیانا از طریق وب سرویس به آن متصل میشود و بعد از هر ثبت سفارش به صورت خودکار پیامک به دست مشتری شما خواهد رسید.
” (نام مشتری) عزیز
رزرو بلیط شما با کد تایید 58652 با موفقیت انجام شد
یادآوری زمان و اطلاعات سفر
قبل از شروع سفر بهترین زمان برای این است که نشان دهید همه چیز تحت کنترل شماست و چیزی از قلم نیفتاده است، وقت این است که زمان و اطلاعات دقیق سفر یا پرواز را برای مشتری خود پیامک و در واقع یادآوری کنید، همچنین تغییرات ناگهانی پیش آمده مثل عوض شدن هتل یا ساعت را هم میتوانید از این طریق اعلام کنید.
” (نام مشتری) عزیز
تور 3 روزه کویر مصر، حرکت از تهران میدان آرژانتین در تاریخ 09/01/99 در ساعت 06 بامداد انجام خواهد شد.
لطفا نیم ساعت زودتر از حرکت در مکان حضور یابید.
با تشکر
آژانس(نام آژانس) “
اطلاعات گردشگری در پیامک
پنل پیامک برای آژانس مسافرتی این مزیت را دارد که در سفرهای مشتریان، از شما یک همسفر و لیدر میسازد، با دادن اطلاعاتی در رابطه با مکان های دیدنی و تاریخچه مقصد مخاطب خود، میتوانید احساس خوبی به مشتریان منتقل کنید، البته که باید مراقب باشید در این زمینه زیاده روی نکنید چون نتیجه عکس دارد. همچنین در روز آخر اقامت مسافران نیز می توانید زمان پرواز برگشت و تحویل هتل و هرگونه تغییر در زمان حرکت را به آنها یادآوری کنید.
” (نام مشتری) عزیز
هوای کویر مصر در پاییز به نحوی است که حتی پوشیدن یک تیشرت برای شما کافی هست البته برای روز و در شب حتما به یک ژاکت نیاز پیدا خواهید کرد، معمولا بیشتر تورهای گردشگری در شب آتش روشن میکنند و به شب نشینی کنار آتش میپردازند که بسیار لذتبخش است و خاطرهای خوش را برای شما رقم خواهم زد که هیچوقت فراموش نخواهید کرد.
امیدواریم خاطرات خوبی را در سفر ما با تجربه کنید.
آژانس(نام آژانس) “
نظرسنجی از مشتریان
بعد از اتمام سفر میتوانید پیامکی مبنی بر رضایت و انتقاد و پیشنهاد از سفر برای مشتریان ارسال کنید و از نظرات آنها استفاده کنید و از آنها بخواهید کم و کاستی ها را به اطلاع شما برسانند. هم چنین میتوانید در پایان سفر از آنها بخواهید عضو باشگاه مشتریان شما شوند و از تخفیفات ویژه ای که برای اعضای باشگاه در نظر میگیرید بهره مند شوند.
” (نام مشتری) عزیز
از اینکه (نام آژانس) را برای سفرخود انتخاب کردید از شما متشکریم.
در راستای بهبود خدمات گردشگری به شدت مشتاق نظرات شما هستیم.
در صورت تمایل با کلیک بر روی لینک زیر نظرتان را با ما در میان بگذارید.
با تشکر
آژانس(نام آژانس) “
ارسال بر اساس موقعیت، مشاغل و غیره
شما میتوانید بر اساس موقعیت، مشاغل و ویژگیهای کاربران از جمله سن و جنسیت، ارسال کنید. حالا این چه کمکی میکند؟ پاسخ دقیقتر و کاملتری را دریافت خواهید کرد. این به چه معناست؟ وقتی شما تور ویژهای برای مدارس یا آموزشگاه ها داشته باشید، خیلی راحت میتوانید با فیلتر کردن شمارهها، به مدیران چنین آموزشگاههایی اس ام اس ارسال کنید.حالا اگر چنین قابلیتی وجود نداشته باشد، باید به چند صد شماره پیامک ارسال کنید تا شاید یکی از آنها مدیر مجموعه باشد.
ارسال بر اساس موقعیت
یک قابلیت جدید دیگر، ارسال بر اساس موقعیت کاربر است. تا به حال شده که در هنگام ورود به استان خاص، پیامک خوش آمد گویی برایتان ارسال شده باشد؟ این نوع ارسال بر اساس ویژگی LBS است. با استفاده از LBS و بر اساس موقعیت فرد میتوان به شمارههای فعال در آن ناحیه، پیامک ارسال کرد. برای آشنایی با ال بی اس، مقاله ارسال پیامک از طریق دکل LBS را مطالعه کنید.
بررسی واکنش کاربر
در پنل پیامکی مدیانا قابلیتی به نام لینک ترکر وجود دارد. وقتی شما پیامک همراه با لینک به کاربری را ارسال میکنید، هر واکنشی که او به لینک داشته باشد، ثبت خواهد شد. بعد شما میتوانید از طریق بررسی نوع واکنش، شناخت بیشتری نسبت به کاربر داشته باشید. اگر کاربر ورود پیدا کرد و بعد از ورود، اقدام خاصی را انجام داد، میتوانید متوجه شوید که نیاز او دقیقاَ چه چیزی بوده است. سپس پیامکهای بعدی را بر اساس نتیجه به دست آمده ارسال کنید.
مدیریت ارسال پیامک
مدیریت ارسال پیامک برای شما راحت خواهد بود. آژانس شما به هر حال تعداد مشتریان زیادی را دارد که در بسیاری از ویژگیها با هم مشترک هستند؛ برای مثال، 20 درصد آن ها خانم بین 30 تا 50 سال و با علاقه تور زیارتی هستند. یک پنل پیامکی قدرتمند امکان جداسازی این گروه و ارسال اس ام اس را به شما میدهد.
اگر بخواهیم که در یک جمله کاربرد را مطرح کنیم، باید گفت که مدیریت کاربران و هدایت آها از جمله اصلی ترین مزیت پنل پیامک برای آژانس های مسافرتی است.
پیامک تبریک مناسبت ها و اعلام تخفیف ها
شما می توانید با ارسال پیامک تبلیغاتی آژانس و دفتر گردشگری خود را به مشتریان، جهت استفاده از تور ها و تخفیف های ویژه و بسته های تور ویژه برای فصول مختلف آگاه کنید. مشتریان قدیم و جدید خود را برای شرکت در این تور ها تشویق کنید؛ و برایشان تخفیف ویژه در نظر بگیرید.
تور 7 روزه ترکیه برای مشتریان قبلی با 20 درصد تخفیف و برای مشتریان جدید با 10 درصد تخفیف ارائه می شود.
با تشکر
آژانس(نام آژانس) “
امروزه تمامی مشاغل باید برای برتری در کسب و کار و نگه داشتن مشتری های قبلی ، از پنل اس ام اس استفاده کنند و اگر از پیامک تبلیغاتی استفاده نکنند به احتمال زیاد مشتریان خود را از دست میدهند.
پنل اس ام اس مدیانا با برخورداری از قابلیت های بی شماری از قبیل:
- ارائه خدمات ارسال و دریافت پیام کوتاه در بستر اپلیکیشن ها و وبسایت ها
- – ارائه SLA در زمینه سرعت و کیفیت پیامدهی
- ارائه تعهد محرمانگی اطلاعات (NDA)
- ارائه راهکارهای اطلاع رسانی دقیق به مشتریان
- ارائه راهکارهای اطلاع رسانی دقیق به مشتریان
- ارسال بیش از 6 میلیون پیامک روزانه
ارائه تعرفه ارسال رقابتی و… - می تواند آژانس گردشگری شما را برای ارائه خدمات بهتر به مسافران خود در زمینه مسافرتی و گردشگری یاری نماید.
سامانه پیامکی ویژه آژانسهای گردشگری و مسافرتی
با سامانه پیامکی ویژه آژانسهای گردشگری و مسافرتی که سامانه پیامکی ارائه داده است، به جای تمرکز بر روشهای سنتی تبلیغات، به طور هوشمندانه و کارآمد با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. این سامانه منحصر به فرد به شما امکان میدهد تا به صورت ساده و اثربخش، به مشتریان خود پیامهای هدفمند ارسال کنید و روابط قویتری را با آنها برقرار کنید.
با سامانه پیامکی ویژه برای آژانسهای گردشگری و مسافرتی، میتوانید از قدرت ارسال پیامهای تبلیغاتی، اطلاعرسانی و اخبار جدید استفاده کنید. با تنظیم یک پیام جذاب و متناسب با هدف خود، میتوانید آن را به مشتریان خود ارسال کنید و آنها را به اقداماتی مثل رزرو تور، خرید بلیط یا دریافت تخفیفات ویژه ترغیب کنید.