راحت ترین روش برای دلسرد کردن مشتریانی که با زحمت بدست آورده اید، ارسال پیامک در زمان نامناسب است! این موضوع حتی برای جذب مشتریان جدید و ارسال پیامک تبلیغاتی هم صدق میکند. عوامل زیادی مثل محتوای پیام، لحن نگارش و … در موثر واقع شدن پیامک نقش دارند اما نقشی که زمان ارسال پیامک ایفا میکند متفاوت است. یک پیامک با ارسال شدن در زمانی نادرست میتواند مشتری را عصبانی کند و نظر او را نسبت به برند شما عوض کند. این “زمان مناسب” که درباره آن صحبت میکنیم در هر کسب و کاری متفاوت است اما این قانون کلی را به یاد داشته باشید: خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید اگر درآن لحظه برای شما پیامک تبلیغاتی ارسال شود به آن توجه میکنید یا خیر؟
آنچه در این مطلب مطالعه میکنید:
چه روزهایی برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب تر هستند؟
اولین روز هفته به دلیل آماده نبودن ذهن برای تصمیم گیری درباره مسائل، برای ارسال پیامک مناسب نیست، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه ها که تمام افراد خود را برای تعطیلی آخر هفته آماده میکنند، زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیست. این قانون برای کسب و کارهایی مثل سینماها و پارک ها و فضاهای تفریحی که خدمات آنها برای آخر هفته و تعطیلات ارائه میشود صدق نمیکند.
بهترین روزها برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یا ارتباط با مشتریان و ارائه آفرهای ویژه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه است که بهتراست تا جای ممکن در روز چهارشنبه هم پیامک ارسال نشود.
چه ساعت هایی برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب تر هستند؟
مهم ترین ساعتی که باید دقت کنید به هیچ عنوان پیامک ارسال نکنید، صبح اول وقت است! تا ساعت ۱۰ صبح به هیچ عنوان پیامک تبلیغاتی ارسال نکنید. صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱ ظهر زمان مناسبی برای ارسال پیامک است. از ساعت ۱ تا ۴ بعد از ظهر هم بهتر است پیامک ارسال نکنید و مزاحم استراحت افراد نشوید! ساعت ۴ تا ۷ که افراد فارغ از فضای کار میشوند و یا در مسیر رفت و آمد هستند بهترین ساعت ارسال پیامک است. از ساعت ۷ به بعد بهتر است پیامک ارسال نکنید! زیرا که بعد از گذراندن یک روز کاری احتمال ری اکشن نشان دادن به پیامک شما کمتر میشود. این ساعات ذهن افراد خالی از دغدغه های کاری و مالی میشود و باعث میشود تاثیر گذاری بازاریابی پیامکی شما پایین بیاید.
مهم ترین موردی که برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی برای ساعت ارسال آن باید به توجه نمایید نوع فعالیت و حوزه کاری شماست.
مثال:
فرض کنید صاحب رستوران هستید و لینک منوی خود را میخواهید به لیستی از مخاطبان ارسال کنید! چه زمانی را برای ارسال در نظر میگیرد؟ به طور حتم صبح را برای ارسال انتخاب نمیکنید و آن را تقریبا نزدیک ظهر پیش از صرف غذا به مخاطبان ارسال خواهید کرد تا به واسطه آن مشتریانی را که تصمیم به خرید غذا از بیرون را دارند، تحت تاثیر قرار دهید.
این مقوله برای روز های ارسال نیز همانطور که عنوان شد صدق میکند. برای مثال معمولا انجام امور پزشکی را افراد به اول هفته موکول و از انجام آن به دلیل بیشتر شدن مشغله کاری در آخر هفته پرهیز میکنند. از این رو یکی از مهم ترین مواردی که به هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی باید به آن توجه کنید نوع و جنس کسبوکار شما برای تبلیغات است. باید در نظر بگیرید که چه زمانی از ساعت روز مشتری به کسبکار شما نیازمند خواهد بود و احتمال دارد که پیامک تبلیغاتی شما را باز کند.
جمع بندی:
- این قوانین کلی است و برای تمام کسب و کارها صدق نمیکند. هر کسب و کاری باید با توجه به نیاز مشتریان، زمان ارسال پیامک را انتخاب کند.
- صبح شنبه کمترین بازخورد را در بازاریابی پیامکی دارد، تا میتوانید بجز پیامک های مهم برای جلسات، پیامک ارسال نکنید.
- پیامک های مربوط به اطلاع رسانی قرارهای مهم و همایش ها را ۲۴ ساعت زودتر ارسال کنید و منتظر ساعات طلایی ارسال نباشید.
برای زمان هایی که دسترسی به پنل ندارید و میخواهید در زمان مناسب و تایم به خصوصی پیامک خود را ارسال کنید، سامانه مدیانا، امکانی را تحت عنوان ارسال زماندار ارائه داده است. با امکان ارسال پیامک زمان دار، شما قادر خواهید بود تا با تنظیم زمان در پنل اس ام اس، پیامک خود را در موعد منتخب خود به صورت خودکار و بدون نیاز به اتصال به پنل اس ام اس ارسال نمایید.