پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

بهترین لحظه برای ارسال پیامک تبلیغاتی چه زمانی هست؟

زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

راحت ترین روش برای دلسرد کردن مشتریانی که با زحمت بدست آورده اید، ارسال پیامک در زمان نامناسب است! این موضوع حتی برای جذب مشتریان جدید و ارسال پیامک تبلیغاتی هم صدق می­کند. عوامل زیادی مثل محتوای پیام، لحن نگارش و … در موثر واقع شدن پیامک نقش دارند اما نقشی که زمان ارسال پیامک ایفا می­کند متفاوت است. یک پیامک با ارسال شدن در زمانی نادرست می­تواند مشتری را عصبانی کند و نظر او را نسبت به برند شما عوض کند. این “زمان مناسب” که درباره آن صحبت می­کنیم در هر کسب و کاری متفاوت است اما این قانون کلی را به یاد داشته باشید: خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید اگر در آن لحظه برای شما پیامک تبلیغاتی ارسال شود به آن توجه می­کنید یا خیر؟

چه روزهایی برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب‌تر هستند؟

ساعت های مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی

اولین روز هفته به دلیل آماده نبودن ذهن برای تصمیم گیری درباره مسائل، برای ارسال پیامک مناسب نیست، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه ها که تمام افراد خود را برای تعطیلی آخر هفته آماده می­کنند، زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیست. این قانون برای کسب و کارهایی مثل سینماها و پارک ها و فضاهای تفریحی که خدمات آنها برای آخر هفته و تعطیلات ارائه می­شود صدق نمی­کند.

بهترین روزها برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یا ارتباط با مشتریان و ارائه آفرهای ویژه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه است که بهتر است تا جای ممکن در روز چهارشنبه هم پیامک ارسال نشود.

چه ساعت هایی برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب‌تر هستند؟

مهم ترین ساعتی که باید دقت کنید به هیچ عنوان پیامک ارسال نکنید، صبح اول وقت است! تا ساعت ۱۰ صبح به هیچ عنوان پیامک تبلیغاتی ارسال نکنید. صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱ ظهر زمان مناسبی برای ارسال پیامک است. از ساعت ۱ تا ۴ بعد از ظهر هم بهتر است پیامک ارسال نکنید و مزاحم استراحت افراد نشوید! ساعت ۴ تا ۷ که افراد فارغ از فضای کار می­شوند و یا در مسیر رفت و آمد هستند بهترین ساعت ارسال پیامک است. از ساعت ۷ به بعد بهتر است پیامک ارسال نکنید! زیرا که بعد از گذراندن یک روز کاری احتمال ری اکشن نشان دادن به پیامک شما کمتر می­شود. این ساعات ذهن افراد خالی از دغدغه های کاری و مالی می­شود و باعث می­شود تاثیر گذاری بازاریابی پیامکی شما پایین بیاید.

مهم ترین موردی که برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی برای ساعت ارسال آن باید به توجه نمایید نوع فعالیت و حوزه کاری شماست.

زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

مثال:

فرض کنید صاحب رستوران هستید و لینک منوی خود را می‌خواهید به لیستی از مخاطبان ارسال کنید! چه زمانی را برای ارسال در نظر می‌گیرد؟ به طور حتم صبح را برای ارسال انتخاب نمی‌کنید و آن را تقریبا نزدیک ظهر پیش از صرف غذا به مخاطبان ارسال خواهید کرد تا به واسطه آن مشتریانی را که تصمیم به خرید غذا از بیرون را دارند، تحت تاثیر قرار دهید.

این مقوله برای روز های ارسال نیز همانطور که عنوان شد صدق می‌کند. برای مثال معمولا انجام امور پزشکی را افراد به اول هفته موکول و از انجام آن به دلیل بیشتر شدن مشغله کاری در آخر هفته پرهیز می‌کنند. از این رو یکی از مهم ترین مواردی که به هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی باید به آن توجه کنید نوع و جنس کسب‌وکار شما برای تبلیغات است. باید در نظر بگیرید که چه زمانی از ساعت روز مشتری به کسب‌کار شما نیازمند خواهد بود و احتمال دارد که پیامک تبلیغاتی شما را باز کند.

چرا زمان ارسال اس ام اس اهمیت دارد؟ 

همه ما در طول روز پیامک‌های تبلیغاتی زیادی را دریافت می‌کنیم؛ فرض کنید که متن پیامک هم به بهترین شیوه نگارش شده است؛ اما چه اتفاقی می‌افتد که به آن پیامک توجهی نمی‌کنیم؟ زمان ارسال نامناسب.

زمان ارسال نامناسب به چه معناست؟ یعنی مواقعی که ما درگیر کار و زندگی هستیم یا روی یک موضوع خاص تمرکز کرده‌ایم. این مواقع بدترین ساعت‌های ارسال پیامک هستند. برای هر کسی هم ممکن است که متفاوت باشد. البته می‌توان اشتراک‌هایی را پیدا کرد؛ مثل زمان خواب یا مواقعی که در جمع خانواده هستیم. پس اگر می‌خواهید که پیام شما مورد توجه گیرنده قرار بگیرد، بهتر است که اس ام اس های خود را در زمان مناسب ارسال کنید.

افزایش فروش

وقتی پیامکی در زمان مناسب ارسال شود، امکان اینکه گیرنده آن را باز کند و بخواند، زیاد خواهد بود. از طرفی اگر پیامک ارسالی، متناسب با نیاز و شرایط کاربر باشد، به راحتی می‌تواند او را ترغیب به خرید کند. البته زمان ارسال مناسب اس ام اس برای هر کسب‌وکاری متفاوت است. 

تعامل بالا

وقتی پیامکی را در زمان درست ارسال کنید، کاربر به راحتی با آن تعامل برقرار می‌کند. برای مثال، اگر می‌خواهید که نظرات کاربران را در خصوص کیفیت غذا یا دوره برگزار شده بدانید، ارسال اس ام اس در ساعت‌هایی که کاربرانتان به شدت مشغول به کار هستند، نمی‌تواند تعامل دلخواه شما را داشته باشد. برای مثال، اسنپ فود همیشه اس ام اس نظرسنجی غذا را حدود یک ساعت بعد از تحویل سفارش ارسال می‌کند. برای اینکه کاربر در این زمان بیشترین تعامل را با پیامک دریافتی خواهد داشت.

اسپم نشدن پیامک

وقتی شما چند بار در زمان نامناسب، اس ام اس ارسال کنید، احتمال اینکه افراد آن شماره را در فهرست سیاه (بلک لیست) خود قرار دهند، زیاد است. هیچ چیزی هم بدتر از این نیست که پیامک‌های ارسالی شما در چنین فهرستی قرار بگیرد؛ برای اینکه اصلاً کاربران متوجه پیامک‌ها نخواهند شد.

جمع بندی:

  • این قوانین کلی است و برای تمام کسب و کارها صدق نمی­کند. هر کسب و کاری باید با توجه به نیاز مشتریان، زمان ارسال پیامک را انتخاب کند.
  • صبح شنبه کمترین بازخورد را در بازاریابی پیامکی دارد، تا می­توانید بجز پیامک های مهم برای جلسات، پیامک ارسال نکنید.
  • پیامک های مربوط به اطلاع رسانی قرارهای مهم و همایش ها را ۲۴ ساعت زودتر ارسال کنید و منتظر ساعات طلایی ارسال نباشید.

برای زمان هایی که دسترسی به پنل ندارید و می­خواهید در زمان مناسب و تایم به خصوصی پیامک خود را ارسال کنید، سامانه مدیانا، امکانی را تحت عنوان ارسال زماندار ارائه داده است. با امکان ارسال پیامک زمان دار، شما قادر خواهید بود تا با تنظیم زمان در پنل اس ام اس، پیامک خود را در موعد منتخب خود به صورت خودکار و بدون نیاز به اتصال به پنل اس ام اس ارسال نمایید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .