پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

5 ترفند قطعی برای تبدیل شدن سرنخ به مشتری

در حال پرسه زدن در اینستاگرام هستید و پستی توجه شما را به خود جلب می کند. یکی از پیج های مورد علاقه شما پستی گذاشته و از جشنواره تخفیفی مجموعه خود اطلاع رسانی کرده است. آن مجموعه در پست خود عنوان کرده که برای استفاده از تخفیف های جشنواره باید حتما به سایت آنها مراجعه کنید و خرید را از آنجا انجام دهید.

حتما شما هم روزانه با چندین و چند سناریو مانند این مجموعه مواجه شده اید و این روال برای شما داستان آشنایی است. فرآیند جذب لید به همین سادگی است. با یک برنامه ریزی و هدف مشخص، در ازای یک پیشنهاد جذاب اقدام به دریافت اطلاعات کاربران می کنید. در مقاله لید (lead) در بازاریابی به معنای چیست؟ به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم. در ادامه شاهد 5 ترفند برای موفقیت بیشتر در این زمینه هستیم.

1. برای تبدیل سرنخ به مشتری در کمپین جذب لید هدفمند حرکت کنید

اولین چیزی که باعث می شود سرنخ های به دست آمده به سلامت به سمت خرید حرکت کنند، توجه به هدف جذب لید است. هدفمندی در کمپین اولین اصل و مهم ترین اصل به شمار می رود. باید مشخص کنید هدف شما از جلب توجه مخاطبان چیست؟ آیا می خواهید پس از گرفتن سرنخ از مخاطبان، آنها را به ماندن در سایت و استفاده از محتوای خود تشویق کنید؟ یا می خواهید آنها مشتاق به شرکت در سمینار شما شوند؟

وقتی هدف مشخص باشد کار با سرعت بیشتری پیش می رود و مخاطب سردرگم نخواهد شد. شما نیز با در نظر داشتن هدف کمپین، محتواهایی با مفاهیم مرتبط و موثر ارائه خواهید کرد.

2. پرسونای سرنخ های به دست آمده را به دست بیاورید

تشخیص پرسونای مشتری کسب و کار شما به طور کلی دارای اهمیت است اما وقتی پای پرورش سرنخ به میان می آید اهمیت آن بیشتر می شود. تصور کنید در اولین قراری که با یک دوست دارید و می خواهید با یکدیگر معاشرت کنید، هیچ اطلاعاتی راجع به او نداشته باشید، اوضاع چقدر سخت می شود ؟ تعداد زیادی سوال مداوم در ذهن شما می پیچد که او کیست؟ چند ساله است؟ روحیات او چگونه است؟

این سوالات معاشرت را سخت تر و رسیدن به فضای صمیمی را طولانی تر می کند. ارتباط برقرار کردن با لیدهایی که بدست آورده اید نیز اگر با شناخت پرسونای آنها نباشد به همین سختی خواهد بود. از آنجا که مشتریان عموما مانند صاحبین کسب و کار فکر نمی کنند و نیازهای یکسانی ندارند، باید تلاش کنید هر چه بیشتر به شناخت پرسونای مخاطب خود برسید تا بتوانید خدمات خود را با آنها تطبیق دهید.

 

3. محتوای مناسب و هوشمندانه در هر مرحله از تبدیل سرنخ به مشتری ارائه کنید

اهمیت محتوایی که در اختیار سرنخ های بازاریابی قرار می دهید بسیار مهم است. باید توجه کنید با توجه به هرم بازاریابی محتوایی به مخاطبان محتوا ارائه کنید. در هر مرحله از خرید نیازی وجود دارد که باید در صدد پاسخ به آن نیاز برای مخاطبان باشید. با زیر نظر گرفتن عملکرد مخاطبان در سایت و محتوای سرچ شده توسط آنها می توانید متوجه قصد آنها شوید.

با این بررسی متوجه خواهید شد که مخاطب در کدام مرحله از خرید قرار دارد و برای به سرانجام رساندن این سرنخ چه نوع محتوایی مناسب است. گاهی بازدیدکننده تنها قصد دانلود محتوای منتشر شده شما را دارد و به همان دلیل اطلاعات خود را در اختیار شما قرار داده است. باید بدانید که وقتی دسترسی به یک کتاب جامع را به یک مخاطب می دهید پس از آن تصاویر یا اینفوگرافی ها برای او ارزش چندانی نخواهند داشت، ارائه کتاب، مقالات و ای بوک ها در مرحله آخر بازاریابی محتوایی قرار دارند.

در نظر داشته باشید که هیچ گاه محتوای پایین هرم را به محتوای بالای هرم خرید ارائه ندهید. تولید محتوای بلاگ و ارسال پیامک به سرنخ های مرتبط به موضوع می تواند روشی بسیار مناسب برای پرورش lead محسوب شود.

4. سرنخ ها را با تگ و رتبه بندی دسته بندی کنید و تبدیل به مشتری کنید

این کار فوق العاده به سرعت ارتباط شما با مخاطبان کمک خواهد کرد. با دسته بندی سرنخ ها با تگ و رتبه بندی، مخاطبان را بهتر تفکیک خواهید کرد. این کار کمک می کند توزیع محتوا، زمان و نوع آن به درستی انتخاب شود. هرچه سرنخ ها به گروه های دقیق تری تقسیم شوند، ارتباط ها هدفمندتر خواهد شد.

البته که این کار اصلا آسان نیست چرا که باید اطلاعات دقیقی از سرنخ ها داشته باشید اما نتیجه آن جبران کننده است. چند راهکار کلی برای رتبه بندی سرنخ ها وجود دارد:
• سازگاری سرنخ به دست آمده با کسب و کار شما
• علاقمندی سرنخ به دست آمده به کسب و کار شما
• جایگاه سرنخ به دست آمده در قیف بازاریابی
• امتیاز به رفتار سرنخ به دست آمده، کامنت امتیاز کمتر و دانلود امتیاز بیشتر

5. از اتوماسیون بازاریابی برای پرورش لید استفاده کنید

نیاز هر کسب و کاری برای فروش بیشتر، دسترسی به سرنخ های بیشتر است. این سرنخ ها نیاز به پرورش و پیگیری دارند تا به فروش تبدیل شوند. از طرفی مدیریت کردن تعداد زیادی لید و رسیدگی و تفکیک آنها کار سخت و طاقت فرساییست. به همین دلیل امروزه استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای خودکارسازی فرآیندها ضروری است.

این کار سبب می شود مشتریان در قیف فروش در زمان کمتر، نرخ تبدیل بیشتر و با هزینه کمتر حرکت کنند. شرکت های بسیاری نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی را ارائه می کنند که می توانید از آنها استفاده کنید اما باید بدانید که سامانه های ساده ای مانند پنل اس ام اس نیز می توانند شما را یک گام به سمت اتوماسیون بازاریابی نزدیک کنند.

نتیجه تبدیل سرنخ به مشتری

از ممارست و پیگیری در مسیر پرورش لید غافل نشوید و ابزارهای متنوع را در راستای کمپین پرورش لید امتحان کنید. با توجه به تنوع پرسونای مخاطبین در کسب و کارهای مختلف، روش های مختلفی برای ارتباط برقرار کردن وجود دارد.

در این میان از قدرت پیامک غافل نشوید چرا که تنها کانال ارتباطی با نرخ بازدید 98% است. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مدیانا اس ام اس تماس بگیرید 54968000 021.

5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .