راهنمای ارسال پیامک با نام تجاری

چکیده

اولین باری که ارسال پیامک با نام تجاری دیدم، روز اول عید بود و خونه مادر بزرگ جمع شده بودیم. شوهر خالم طبق معمول در حال خالی بندی بود، این سری ادعا می کرد شماره‌ی رئیس جمهور ذخیره داره و آقای روحانی بهش پیام تبریک عید داده. اولش فکر کردیم که اینم سرکاریه اما برای اثبات، اس ام اس تبریک که اسم روحانی به روی اون بود رو نشونمون داد. هممون متعجب بودیم… مدتی نگذشت که برای همه خانواده پیامک تبریک عید رئیس جمهور آمد و چاخان شوهر خاله جان هم درومد. اما این کار چگونه ممکنه؟

اگر تصمیم دارید که تبلیغات متفاوتی داشته باشید و کسب‌وکار خود را به برندی نام آشنا تبدیل کنید ارسال پیامک با نام تجاری یکی از روش هایی است که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ارسال پیامک با نام تجاری، مزایا و شرایط استفاده از آن آشنا کنیم.

ارسال پیامک با نام تجاری چیست؟

پیامک با نام تجاری، پیامکی است که به جای سرشماره، نام شرکت، اپلیکیشن، فروشگاه اینترنتی و… را به عنوان فرستنده روی صفحه گوشی مخاطبین نشان می‌دهد. در این نوع ارسال نام تجاری مانند برچسبی به روی پیش شماره شما قرار می‌گیرد به همین علت به آن برچسب پیامک نیز می‌گویند. این نوع پیامک‌ها طوری به نظر می‌رسند که گویی افراد از پیش، نام شرکت شما را در مخاطبین خود ذخیره کرده‌اند.

امروزه بیشتر کسب وکارهای بزرگ از این نوع پیامک برای بازاریابی، تعامل با مخاطبین و همچنین تبلیغات استفاده می‌کنند. ارسال پیامک با نام تجاری یکی از بهترین روشهای تبلیغات به ‌روی تلفن های همراه است که باعث ماندگاری نام برند شما در ذهن افراد می‌شود.

شرایط ارسال پیامک با نام تجاری

برای ارسال پیامک، شما در ابتدا باید پنل اس ام اس را خریداری کنید و خطی با پیش شماره‌ی انتخابی خود از بین سر شماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰ داشته باشید. پس از دریافت خط می‌توانید اقدام به فعالسازی پیامک با نام تجاری کنید.

فعالسازی ارسال پیامک با نام تجاری و یا به اصطلاح برچسب پيامک نیاز به درخواست مشتریان و همچنین موافقت اپراتور دارد. با فعالسازی برچسب پیامک به جای درج پیش شماره‌ در زمان دريافت، نام تجاری شما به روی صفحه تلفن همراه مخاطبین نمايش داده مي شود. حدود دو ماه زمان برای تایید پیامک با نام تجاری لازم است. پس از تایید نام تجاری خود می‌توانید اقدام به ارسال پیامک کنید.

راهنمای-ارسال-پیامک-با-نام-تجاری

تعرفه فعال کردن خط پیامک نام تجاری

تعرفه و حق استفاده از نام تجاری :

سالیانه ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان)

ارسال همراه اول:

سالیانه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال (۴۸۰ میلیون تومان)

ماليات بر ارزش افزوده به نرخ مصوب سالانه به کليه صورتحساب های صادره مشتری اضافه خواهد شد که مشتری مي بايست آن را به عنوان بخشي از مبلغ نهايي صورتحساب به شرکت های ايرانسل و همراه اول پرداخت کند.

مدارک لازم جهت فعال کردن ارسال پیامک نام تجاری

خط تجاری تنها به مشتریان حقوقی، ارگان های دولتی و بانک‌ها با نام تجاری خود داده می‌شود.

ارائه تنظیم نامه درخواستی همراه با ذکر نام شرکت، سرشماره موردنظر و اسم ۱۱ کاراکتری انگلیسی (با احتساب فاصله)

ارائه پیوست نامه که شامل مدارک احراز هویت حقیقی و حقوقی باشد. مانند:

  • آگهی تاسیس
  • روزنامه‌ی آخرین تغییرات
  • شناسه ملی
  • کد اقتصادی
  • شماره ثبت
  • همچنین کپی کارت ملی تمامی اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل

پس از ارسال مدارک، پروسه از سوی شرکت ارتباطات سیار و یا ایرانسل صورت می گردد و سپس برای رگولاتوری ارسال خواهد شد. همانطور که پیشتر عنوان شد بازده زمانی دقیقی را نمی توان برای فعالسازی خطوط در نظر گرفت و حداکثر ۶۰ روز زمان می‌برد.

تعرفه ارسال پیامک انبوه با نام تجاری به خط خریداری شده‌ بستگی دارد و بر اساس آن محاسبه می‌شود.

نکته: در خصوص ایرانسل به ازای ارسال هر پیامک، ۲۰% به تعرفه ارسال اضافه می شود.

عناوین در ارسال پیامک با نام تجاری

عناوین تجاری شما می‌تواند:

  • نام محصول
  • نام شرکت
  • اسم برند (مانند adidas)
  • نام وبسایت (فروشگاه اینترنتی) (snapfood)
  • اسم موسسه (وزارت بهداشت V.behdasht)
  • نام اپلیکیشن (روبیکا)

ارسال پیامک به لیست سیاه

یکی از مشکلات دائمی بازاریابی پیامکی، خطوط همراهی هستند که امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند و یا به اصطلاح در لیست سیاه قرار داده شده اند. برای کسب وکارهایی که هزینه سنگین فعالسازی پیامک با نام تجاری را متحمل شده‌اند ارسال به این لیست قطعا اهمیت زیادی دارد. اما آیا میتوان با نام تجاری به لیست سیاه پیامک فرستاد؟

همانطور که پیشتر عنوان شد نام تجاری تنها به صورت برچسبی به روی سرشماره‌ی شما قرار می‌گیرد و آن را می‌پوشاند؛ جدا از این موضوع، تفاوتی بین خطوط تجاری با سایر خطوط وجود ندارد.

خطوط تجاری به صورت پیش فرض تبلیغاتی هستند. همانطور که می‌دانید به بلک لیست پیامک تبلیغاتی ارسال نمی شود. برای اینکه با این خطوط بتوانید به لیست سیاه پیامک ارسال کنید می بایست خط خود را خدماتی کنید.

با خدماتی و یا اختصاصی کردن خط تجاری خود می‌توانید به راحتی به بلک لیست مخابرات پیامک ارسال کنید. به یاد داشته باشید با خطوط خدماتی، اجازه‌ی ارسال پیامک های تبلیغاتی را ندارید. ارسال تبلیغاتی با خطوط خدماتی باعث جریمه از سوی اپراتور می‌شود. خط خدماتی صرفا برای اطلاع رسانی می‌باشد.

مزایا و معایب ارسال پیامک با نام تجاری

مزایا ارسال پیامک با نام تجاری

ارسال پیامک با نام تجاری سبب افزایش اعتماد و برندسازی کسب وکار شما می‌شود. این نوع ارسال گزینه مناسبی برای شرکت‌های حقوقی و مراکز دولتی است و باعث ماندگاری نام برند آنها در ذهن مخاطبین می‌شود. این نوع تبلیغ و برندسازی جذابیت بیشتری در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی دارد.

آبونمان این دسته از پیامک‌ها به صورت ماهانه و یا سالیانه می‌باشد. سرعت ارسال پیامک در ارسال با نام تجاری بسیار بالا است.

معایب ارسال پیامک با نام تجاری

ارسال پیامک با نام تجاری مانند هر نوع خدماتی علاوه بر مزایا، معایبی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

خطوط ارسال پیامک با نام تجاری امکان دریافت پیامک از سوی مشتریان را ندارد و خطوط یک طرفه است. همانطور که پیش تر عنوان شد فعالسازی خطوط تجاری زمان بر است و باید از سوی اپراتورها مورد تایید قرار گیرد. هزینه آبونمان پیامک‌های تجاری در مقایسه با سایر خطوط و انواع ارسال بیشتر است.

اگر هنوز هم تصمیم دارید از خطوط نام تجاری استفاده کنید برای عدم مواجه با این چالش ها و پوشش دهی معایب می‌توانید در کنار خطوط تجاری از خطوط دیگری هم در کسب وکار خود استفاده کنید.

استفاده از این خطوط به دلیل هزینه بالا تنها برای شرکت‌های بزرگ و مراکز دولتی توصیه می‌شود. اگر کسب‌وکار کوچک تری دارید برای بازاریابی پیامکی خود می‌توانید از سرشماره‌های رند و یا ارسال پیامک از خطوط ثابت استفاده کنید.

ارسال پیامک از خطوط ثابت

امروزه به راحتی می‌توانید با خطوط ثابت خود با پیش شماره ۰۲۱ و ۰۲۶، بدون نیاز به هیچ گونه سخت افزاری پیامک ارسال کنید. ارسال پیامک از خطوط ثابت جایگزین مناسبی برای ارسال پیامک با نام تجاری است و در مقایسه با آن هزینه‌ی کمتری دارد.
ارسال پیامک انبوه از خطوط ثابت این امکان را فراهم می‌کند که پیام‌های تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی به تعداد زیادی از مخاطبان ارسال شود، بدون نیاز به سرشماره‌های عمومی. این روش برای کسب‌وکارهایی که به دنبال تبلیغات محلی و هدفمند هستند، بسیار مؤثر و مقرون‌به‌صرفه است.

با ارسال پیامک انبوه از خطوط ثابتی مثل ۰۲۱ می‌توان اعتماد مخاطبان بیشتری را جلب کرد. این کار سبب می‌شود که مخاطبان معتبر بودن مجموعه‌ی شما را راحت تر بپذیرند.

روش های متفاوتی برای ارسال پیامک با خطوط ثابت وجود دارد:

  • استفاده از تلفن ثابت بدون اتصال به اینترنت
  • استفاده از نرم‌افزار شرکت مخابرات پیاثا
  • استفاده از سامانه پیامکی برای ارسال پیامک

استفاده از سامانه پیامکی برای ارسال از خطوط ثابت

در این مقاله به روش استفاده از سامانه پیامکی اشاره می‌کنیم که نیازی به استفاده از سخت‌افزار و سیستم عامل‌های پیچیده ندارد و استفاده از آن راحت است. پنل پیامکی مدیانا یکی از سامانه‌های حرفه‌ای برای ارسال پیامک از خطوط ثابت است که امکاناتی مانند دفترچه تلفن، زمان‌بندی ارسال، گزارش‌گیری دقیق و ارسال به لیست سیاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پنل با رابط کاربری ساده و پشتیبانی قوی، انتخابی مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است.

در ارسال پیامک با خط ثابت، پیامک ها به جای ارسال با پیش شماره‌های ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ و یا ۳۰۰۰ ، ۵۰۰۰ با شماره‌ تلفن ثابت شما و همینطور پیش شماره ۰۲۱ (پیش شماره تهران) و ۰۲۶ ( پیش شماره البرز) ارسال می‌شوند.

برای ارسال پیامک انبوه به وسیله سامانه پیامکی ابتدا نیاز به پنل ارسال و دریافت پیامک دارید.

برای این کار می‌بایست از لیست پنل های اس ام اس، مناسب ترین سامانه‌ی ارائه دهنده‌ی پیام کوتاه را انتخاب کنید. پس از آن اقدام به خرید خط اختصاصی مشابه تلفن ثابت خود با پیش شماره ۰۲۱ و ۰۲۶ کنید.
خطوط اختصاصی پیامک به شما این امکان را می‌دهند که پیامک‌های خود را با شماره‌ای ثابت و اختصاصی ارسال کنید. این خطوط باعث افزایش اعتماد مخاطبان، تقویت برند و امکان ارسال پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده و حرفه‌ای می‌شوند.

دریافت خط پیامکی متناظر با تلفن ثابت، برای پیش شماره‌های شهرستان وجود ندارد. اما همه افراد حتی افراد حقیقی می‌توانند خط مجازی اختصاصی با پیش شماره ۰۲۱۰۰۰ داشته باشند. در مقالات بعدی به خط مجازی خواهیم پرداخت.

خطوط ثابت به صورت پیش فرض تبلیغاتی هستند و به بلک لیست پیامک ارسال نمی کنند. برای ارسال پیامک انبوه به لیست سیاه مخابرات ابتدا باید خط خود را خدماتی کنید.
خط خدماتی برای ارسال پیامک به لیست سیاه این امکان را فراهم می‌کند که پیامک‌های اطلاع‌رسانی مانند یادآوری اقساط، نوبت‌دهی یا پیام‌های مناسبتی به مخاطبانی ارسال شود که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند. این قابلیت برای حفظ ارتباط با مشتریان و جلوگیری از قطع تعامل بسیار حیاتی است.

مزایا و معایب ارسال پیامک از خطوط ثابت

مزایا ارسال پیامک از خطوط ثابت

تلفن های همراه امروزه نقش بسیار مهمی را در ارتباط ما، با جهان پیرامون ایفا می‌کنند. همه افراد سراسر جهان روزانه برای فعالیت‌های مختلف خود از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند و این ابزار همیشه در دسترس آن ها است.

از این رو هرگونه تبلیغاتی که به وسیله تلفن‌های همراه صورت گیرد می‌تواند اثر بخشی بیشتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغات داشته باشد. تبلیغات پیامکی یکی از همین روش‌ها است. برای تبلیغات و بازاریابی پیامکی می‌توان از ارسال پیامک از خطوط ثابت استفاده کرد.

از مزایای این نوع ارسال می‌توان به جلب اعتماد مخاطبان به خاطر وجود تلفن ثابت و افزایش اعتبار برند به وسیله‌ی آن اشاره کرد.

در این نوع ارسال نیازی برای نوشتن اطلاعات تماس نیست، خطی که با آن پیامک ارسال نمودید، همان شماره‌ی تماس شما است و کاربر با کلیک روی شماره‌، به راحتی می‌تواند با کسب‌وکار شما تماس بگیرد. با این روش نرخ تماس شما افزایش خواهد یافت.

هزینه ارسال پیامک با خطوط ثابت و آبونمان آن، در مقایسه با خط تجاری، مقرون به صرفه تر است.

معایب

از معایب ارسال پیامک با خطوط ثابت می‌توان به عدم ارائه آن به افراد حقیقی بدون جواز اشاره کرد. همانطور که پیش‌تر عنوان شد پیامک از خطوط ثابت تنها دو پیش شماره‌ی ۰۲۱ و ۰۲۶ را پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان ارسال پیامک به خطوط ایرانسل از پیش شماره ۰۲۶ امکان پذیر نیست.

جمع‌بندی

ارسال پیامک با نام تجاری یکی از حرفه‌ای‌ترین روش‌های ارتباطی برای سازمان‌ها، برندها و شرکت‌های بزرگ است که به‌واسطه آن می‌توان اعتماد مخاطبان را جلب کرد و هویت برند را در ذهن مشتریان تثبیت نمود. این نوع ارسال، با نمایش نام برند به‌جای سرشماره، جلوه‌ای رسمی و معتبر به پیامک‌ها می‌بخشد و در مناسبت‌های خاص یا اطلاع‌رسانی‌های مهم، تأثیرگذاری بیشتری دارد.

با این حال، فعال‌سازی و استفاده از خطوط تجاری نیازمند طی مراحل قانونی، پرداخت هزینه‌های قابل‌توجه و رعایت محدودیت‌هایی مانند عدم امکان دریافت پاسخ از مخاطب است. برای کسب‌وکارهای کوچک یا تازه‌تأسیس، استفاده از خطوط ثابت یا خدماتی می‌تواند جایگزینی مقرون‌به‌صرفه و مؤثر باشد.

در نهایت، انتخاب نوع خط پیامکی باید بر اساس نیاز، بودجه و اهداف ارتباطی هر کسب‌وکار انجام شود. اگر به دنبال راهی برای افزایش اعتبار برند، تعامل هدفمند با مشتریان و اجرای کمپین‌های حرفه‌ای هستید، پنل پیامکی مدیانا با تنوع خطوط و امکانات پیشرفته می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شروع باشد.

اگر به دنبال رشد کسب وکار خود هستید، به‌راحتی می‌توانید با خرید پنل اس ام اس و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی کسب وکار خود را توسعه بخشید. برای راهنمایی و مشاوره‌ی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست عنوان‌ها

آخرین مطالب در این دسته

خدمات مدیانا