چرا بلاگینگ و ایجاد پست به رشد کسب و کار شما کمک میکند؟ اگر در وبلاگ نویسی و تولید محتوا عالی هستید به جای درستی آمده اید، بیایید ببینیم چرا وبلاگ نویسی مهم است؟ وبلاگ نویسی یک روش برای انتشار منظم و تبلیغ محتوای جدید مرتبط با صنعت و حل مشکلات و پاسخ سواالات مشتریان شما است. وبلاگ نویسی یکی از تکنیک های بازاریابی درونگرا یا اینباند مارکتینگ است که کمک میکند با پاسخ دادن به نیازها و دغدغه های مخاطبان، توجه آنها را به سمت خدمات و محصولات شما جذب کند. پس بسیار اهمیت دارد که درباره چه موضوعی مینویسید و چگونه به آن نیاز پاسخ میدهید. تا میتوانید بهترین و کاملترین باشید تا بلاگ شما بتواند از بین هزاران محتوای موجود در فضای وب انتخاب و دیده شود.
آنچه در این مطلب میخوانید:
بلاگ پست چیست؟
بلاگ پست محتوایی است که بخشی از یک وبلاگ را تشکیل میدهد. حتما در وبسایت ها با صفحه ای با عنوان بلاگ، وبلاگ یا مجله روبرو شده اید که در آن مطالب به ترتیب زمان منتشر شده اند. این مطالب به ترتیب انتشار و از جدیدترین ها در آخر نمایش داده میشوند. محتوایی که در این بلاگ هاغ منتشر میشود با نام پست وبلاگ یاد میشود. این محتواها توسط فرد یا تیمی تولید میشوند و با برقراری ارتباط با مخاطب، سعی در برطرف کردن نیاز و پاسخ به سوالات او را دارند. دقیقا کاری که هم اکنون ما مشغول آن هستیم!
وبلاگ نویسی از دو طریق به بازاریابی داخلی شما کمک میکند:
- جذب بازدید کننده وب سایت
- تبدیل بازدید کننده به سرنخ (لید)
به یک مشتری فکر کنید که به دنبال اطلاعات آنلاین است. آن ها سوالات و مشکلاتی دارند که به دنبال پاسخ و حل آن هستند. احتمالا وارد یک موتور جستجو شده و مشکل خود را تایپ میکنند. اگر پاسخ این دغدغه و مشکل مشتریان در محتوای پست وبلاگ های شما باشد، کاربران وبلاگ شما را مطالعه میکنند و به این ترتیب از بازدید کنندگان وب سایت شما محسوب میشوند. به همین دلیل وبلاگ نویسی بخش مهمی از مرحله جذب بازاریابی ورودی است.
زمانی که شما یک وبلاگ منتشر میکنید، در واقع در حال ایجاد یک صفحه جدید و منحصر به فرد برای سایت خود هستید، این به آن معناست که با لینک دادن به یک سایت دیگر، شانس خود را برای افزایش رتبه بندی در نتایج جستجو و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی افزایش میدهید و نتیجه این کار افزایش بازدید کننده وبسایت شما خواهد بود.
اما چطور نتیجه انتشار یک وبلاگ میتواند بیش از ایجاد بازدید کننده باشد و آن بازدید کننده را به سرنخ و یا مشتری تیدیل کند؟ اگر کسی در حال خواندن وبلاگ شما باشد، به این معنی است که قبلا توجه مشتریان را به محتوای بلاگ خود جلب کرده اید. پست وبلاگ شما میتواند پیشنهادات مرتبط از نظر استراتژی های تبلیغ ارائه دهد مانند: کد تخفیف، ویدئو های آموزشی و یا ای بوک ها و … حتی اگر بازدید کننده شما میخواهد بیشتر آموزش ببیند، باید مراحل منطقی بعدی را برای او تهیه نمایید. وبلاگ شما می تواند کمک کند تا به عنوان یک متخصص در صنعت خود برجسته باشید. هرچه بیشتر وبلاگ نویسی کنید ، بیشتر افراد به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد به شما نگاه میکنند و ایجاد این اعتماد متناسب با چشم انداز شما، به آنها کمک می کند در آینده به مشتری تبدیل شوند.
چگونه میتوانید یک پست بلاگ موفقیت آمیز ایجاد کنید؟
بیایید به برخی از استراتژی های وبلاگ نویسی و بهترین روش ها در این زمینه بپردازیم.
-
اولین قدم در ایجاد پست وبلاگ انتخاب موضوع و عنوان است
مطالب آموزشی سطح بالا و به اصلاح حرفه ای بنویسید. برای جذب افراد به وبلاگ خود ، باید به سوالات و مشکلاتی که وی در جستجوی پاسخ آنها است پاسخ دهید. خود را به جای شخص خریدار خود قرار دهید. آنها در جستجوی چه چیزی هستند؟ آنها می خواهند چه چیزی را بدانند؟ در هنگام ارائه موضوعی برای پست وبلاگ خود ، آنچه راجع به شخصیت های خریدار و علایق آنها می دانید در نظر بگیرید. وقتی صحبت از موضوعی می شود ، حتماً درباره صنعت و حرفه ی خود بنویسید ، نه خودتان. به یاد داشته باشید ، شما در حال تلاش برای جذب افراد ناشناس به وبلاگ خود هستید که قبلاً نام شرکت شما را نشنیده اند – بنابراین اگر در حال نوشتن وبلاگ هستید، بدانید آنها نمی خواهند شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. در مرحله بعد، در مورد لیستی از موضوعات خاص که می توانید درباره آنها وبلاگ نویسی کنید ، با افراد تیمتان طوفان فکری کنید.
اگر به دنبال جایی برای شروع هستید ، ایده های خود را از همکاران تیم های دیگر مانند فروش و پشتیبانی بخواهید. در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید بپرسید و آنها می توانند پاسخ دهند:
- بیشترین سوالاتی که از مخاطبان می شنوید کدامند؟
- مشتریان ما در چه مواردی به کمک نیاز دارند؟
- دوست دارید مردم از صنعت ما چه بدانند؟
- وبلاگ نویسان صنعت ، رسانه های اجتماعی و حتی رقبای شما درباره چه صحبت می کنند؟
-
هنگام انتخاب مباحث خود در پست بلاگ ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید.
کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که در موتورهای جستجو تایپ میشوند. آنها موضوعاتی هستند که مردم سعی می کنند درباره آنها بیشتر بدانند. شخص خریدار شما از کدام کلمات کلیدی استفاده می کند؟ کدام یک با صنعت شما مرتبط هستند؟ بهینه سازی پست های وبلاگ برای کلمات کلیدی به معنای درج کلمات کلیدی بیشتر در پست های شما نیست. امروزه ، این روش به SEO شما آسیب می رساند زیرا موتورهای جستجو این کلید واژه را پر میکنند و تجریه خوبی را هم برای خواننده ایجاد نمیکنند. موتورهای جستجو اکنون اولویت بندی می کنند تا اطمینان حاصل شود که شما به نیاز بازدید کنندگان خود پاسخ میدهید. شما باید از کلمات کلیدی در محتوای خود به گونه ای استفاده کنید که مخاطب احساس غیرطبیعی یا اجباری نکند.
یک پست تنها برای استفاده از یک کلمه کلیدی بهینه سازی شده ولی شما میتوانید تمرکز و زمان خود را در ایجاد کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاحی Long Tail هزینه کنید.
چرا کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail ؟
این کلمات کلیدی طولانی، اغلب مبتنی بر سوال هستند و پست شما را بر روی اهداف خاص مخاطبان متمرکز میکنند. بازدیدکنندگان وب سایت که در جستجوی اصطلاحات طولانی هستند، به احتمال زیاد کل وبلاگ را می خوانند و سپس اطلاعات بیشتری از شما میگیرند. به عبارت دیگر ، شما نوع مناسبی از ترافیک سایت را ایجاد می کنید: آن دسته از بازدیدکنندگانی که تبدیل میشوند.
- عبارت کلیدی
اگر راهنمای طولانی و جامع و کاملی دارید که می خواهید آن را تبلیغ کنید، تهیه لیستی از موضوعات وبلاگ را که از محتوای این راهنما پشتیبانی میکنند، در نظر بگیرید. به این ترتیب ، اگر کسی پست وبلاگ شما را پیدا کند و وبلاگ را مفید بداند، این احتمال که آنها بخواهند برای دستیابی به یک پیشنهاد مرتبط روی این فراخوان کلیک کنند را افزایش می دهد. به پیشنهاد خود به عنوان قلب، و پست های وبلاگ به عنوان شریان فکر کنید. پست های وبلاگ شما یک جریان ثابت از چشم اندازهای مرتبط با پیشنهاد شما را حفظ می کند.
حال ، بیایید در مورد انتخاب عنوان صحبت کنیم. به نحوه خواندن مطالب به صورت آنلاین فکر کنید. قبل از شروع مطلب ، ابتدا عنوان را می خوانید. عنوان باید علاقه شما را جلب کند.
-
یک عنوان فعال و کارآمد برای بلاگ پست خود در نظر بگیرید
موضوع خود را محدود کرده و روی یک زاویه واحد تمرکز کنید. موضوعی مانند “شبکه های اجتماعی” می تواند چندین پست وبلاگ مختلف ایجاد کند. یک عنوان فعال مانند “کانال های لایو در رسانه های اجتماعی ” اکنون خاص است. در مرحله بعد، کلمه کلیدی long-tail را در عنوان وارد کنید. مطمئن شوید که کلمه کلیدی به عنوان توصیف آنچه در مورد وبلاگ وجود دارد متناسب است. همچنین ، ارزش پست را در عنوان مشخص کنید. عنوان شما باید به خوانندگان و موتورهای جستجو کمک کند تا درک کنند پست شما چیست. انتظارات درست را تعیین کنید، خواننده قصد دارد از پست وبلاگ شما چه نتیجه ای بگیرد؟ چه اطلاعاتی پوشش داده میشود؟ قرار است پست وبلاگ چه قالبی داشته باشد؟
-
به تعداد کاراکترهای عناوین در بلاگ پست توجه کنید
وقتی صحبت از هنر وبلاگ نویسی کامل و بی نقص شد ، HubSpot تحقیقاتی انجام داد و نحوه کار را بررسی کرد و به این نتایج رسید:
- طول ایده آل عنوان وبلاگ 60 کاراکتر است.
- عناوین بین 8 تا 12 کلمه اغلب در توییتر به اشتراک گذاشته می شوند.
- عناوین بین 12 تا 14 کلمه اغلب در فیس بوک پسندیده می شوند.
HubSpot همچنین دریافت که عناوین پایان یافته با یک توضیح روشن، 38 درصد عملکرد بهتری نسبت به عناوین بدون توضیح را دارند. اگر در کوتاه کردن طول یک عنوان مشکل دارید، آن را از طریق ابزار پیش نمایش عنوان مثل Moz و توییتر اجرا کنید تا ببینید چگونه عنوان در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر میشود و چه زمانی در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود. از نظر فنی ، Google براساس عرض پیکسل اندازه گیری میکند ، نه تعداد کاراکترها، و اخیراً عرض پیکسل را برای نتایج جستجوی ارگانیک تقریباً از 500 پیکسل به 600 افزایش داده است. پیکسل به حدود 60 کاراکتر ترجمه می شود. عنوان شما خیلی طولانی است؟ مشکلی نیست! ابتدا عنوانی برای خواننده خود ایجاد کنید. وقتی یک عنوان طولانی دارید ، بهتر است ابتدا کلید واژه خود را وارد کنید زیرا ممکن است در صفحه نتایج موتور جستجو، انتهای آن کوتاه شود.
-
صفحات وبلاگ را قالب بندی و بهینه کنید
با بررسی متن پست وبلاگ خود ، پست را قالب بندی و بهینه کنید تا هم افراد و هم موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را بخوانند و درک کنند. یک مقدمه بنویسید و آن را فریبنده و جذاب کنید. اگر خواننده را در چند پاراگراف اول – یا حتی جملات – مقدمه از دست دهید، قبل از اینکه مقاله شما را بخوانند، خواندن را متوقف خواهند کرد. توجه آنها را به خود جلب کنید ، از شوخ طبعی استفاده کنید ، همدل باشید ، یا یک واقعیت یا آمار جالب را در اختیار خواننده قرار دهید. هدف پست را شرح دهید و توضیح دهید که چگونه این مسئله مشکلی را که خواننده با آن مواجه است برطرف می کند. این باید دنباله عنوانی باشد که به نظر آنها جالب است. هیچ کس دوست ندارد طعمه یک کلیک قرار بگیرد ، بنابراین میخواهند مطمئن شوند که پست شما درباره آنچه جستجو کرده اند باشد. این به خواننده دلیلی برای ادامه مطالعه می دهد و به آنها نشان می دهد که چگونه به پیشرفت آنها کمک می کند. اگر چند خط اول پست وبلاگ خود را بخوانید ، آیا میخواهید به مطالعه ادامه دهید؟ شخصیت خریدار خود را در ذهن داشته باشید و به این فکر کنید که چه چیزی آنها را مجبور به ادامه مطالعه میکند. و بقیه پست های وبلاگ شما چطور؟ متن اصلی پست وبلاگ شما جایی است که خوانندگان شما بدون شک بیشترین ارزش را خواهند داشت. HubSpot تحلیلی انجام داد و دریافت که طول پست ایده آل وبلاگ تقریباً 2100 کلمه است ، اما این متفاوت خواهد بود. بستگی به موضوع شما دارد. مطمئن شوید که موضوع خود را به طور کامل پوشش داده اید و انتظاراتی را که عنوان وبلاگ شما نوید داده است برآورده کرده اید یا خیر. کلمه کلیدی خود را با سرعت زیاد در کل متن پست خود و عنوان ها ذکر کنید، اما فقط به روشی طبیعی و خواننده پسند. برای پر کردن کلمات کلیدی ، زیاده روی نکنید. هر زمان که محتوا ایجاد می کنید ، تمرکز اصلی شما باید بر روی مواردی باشد که برای مخاطبان شما اهمیت دارد ، نه این که چند بار بتوانید کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی را در آن محتوا قرار دهید.
-
به فضای خالی صفحات خود در پست وبلاگ توجه کنید
هیچ کس پست وبلاگ زشت را دوست ندارد. از قالب بندی و تصاویر استفاده کنید تا پست وبلاگ شما بسیار جذاب تر شود. هنگام وبلاگ نویسی ، فضای سفید دوست شماست. فضای سفید همان فضای خالی صفحه است. این به بازدیدکننده اجازه میدهد تا بر روی محتوا تمرکز کند ، نه بهم ریختگی. پاراگراف ها را به صورت متن های عظیم از متن و طولانی ننویسید، این باعث میشود اطلاعات شما متراکم و خواندن سخت شود. این فضا باعث سهولت درک پست می شود، هیچ چیز با هم فشرده نمیشود، اگرچه پست طولانی است ، اما خواندن آن زیاد احساس سختی ایجاد نمیکند. همچنین میتوانید با استفاده از زیر عنوان ها ، بولت ها یا لیست های شماره دار ، متن موجود در پست وبلاگ خود را برجسته کنید.