پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

پیامک خدماتی (عملیاتی) چیست؟

تفاوت پیامک خدماتی با پیامک تبلیغاتی چیست؟ + شرایط خط خدماتی پیامک

آیا شما هم به صفحه موبایل خود نگاه می کنید و فکر می کنید ، “وای ، من وقت زیادی را صرف تلفن خود می کنم؟” تو تنها نیستی. بر کسی پوشیده نیست که بیشتر ما، وقت زیادی را صرف خیره شدن به صفحه تلفن خود می کنیم. مطالعه نشان داد که – به طور متوسط – بیشتر افراد هر روز نزدیک به 3 ساعت را با تلفن خود می گذرانند.

به طور کلی ، آمریکایی ها به طور متوسط 20 ساعت در هفته را روی تلفن های خود می گذرانند. بنابراین جای تعجب نیست که 90٪ از افراد پیامک را ظرف 3 دقیقه پس از دریافت آن می خوانند. اگر می خواهید اطلاعات ارزشمندی را که به زمان حساس هستند، انتقال دهید، پیام کوتاه موثرترین کانال است.

خواه در تأیید قرار ملاقات مشتری ، ارسال بروزرسانی حمل و نقل باشد، یا تأیید فعالیت های حساب یا تأیید سفارشات، باید ارسال پیامک عملیاتی یا خدماتی را در نظر بگیرید. آیا می خواهید در مورد پشتیبانی از مخاطبان خود در طول سفر مشتری بیشتر بدانید؟ بیایید تا عمق این قضیه را بررسی کنیم

پیامک های عملیاتی چه کاری انجام می دهند؟

پیامک های عملیاتی نوعی پیامک بین مشاغل و مشتری هستند. این متون حاوی اطلاعاتی است که برای استفاده مشتریان از محصول یا خدمات شما حیاتی است. به عنوان مثال ، اگر احراز هویت دو عاملی را در حساب ایمیل خود فعال کنید ، در صورت دسترسی از طریق دستگاه جدید به صندوق ورودی ، ارائه دهنده ایمیل باید پیامکی ارسال کند.

ارسال پیامک خدماتی (عملیاتی) چه تفاوتی با ارسال پیامک تبلیغاتی دارد؟

پیامک های تبلیغاتی پیامک هایی هستند که با هدف افزایش فروش ، تبلیغ محصول یا افزایش آگاهی در مورد تجارت شما ارسال می شوند و دایره پوشش گسترده تری از مخاطبان فعلی شما را در بر می گیرند. اما اگر بخواهیم به طور خلاصه پیامک های خدماتی را تعریف کنیم، باید بگوییم این پیام ها به جای فعالیت های بازاریابی یک شرکت، و در راستای تعامل با مشتریانی که اجازه ارسال این پیامک ها را داده اند، ارسال می شوند.

این موضوع می تواند به شما کمک کند تا به این شکل فکر کنید: بر خلاف پیامک های تبلیغاتی ، که به صورت عمده برای بسیاری از گیرندگان ارسال می شود، پیامک های عملیاتی شخصی هستند و به طور معمول، درخواست آنها از طرف مخاطب صورت می گیرد.

این تفاوت به معنای آن است که برای ارسال پیامک های خدماتی در کشور ایران، نیاز به مجوز دارید، این مجوز از سمت کاربران و گاها با وارد کردن شماره موبایل آنها در وبسایت یا اپلیکیشن شما صورت می گیرد.

بیایید نگاهی به یک مثال پیامک تبلیغاتی بیندازیم:

فروش فلش !!!
تا نیمه شب امشب، 65٪ تخفیف در مجموعه بهار ما با کد TEXT65 دریافت کنید. اکنون خرید کنید: http://testlink

و در اینجا مثالی از پیامک های عملیاتی آورده شده است:

مشتری گرامی، رمز یکبار مصرف شما 1234 است. لطفاً آن را با کسی به اشتراک نگذارید.

پیامک های خدماتی چگونه با کانال های دیگر مقایسه می شوند؟

برای نشان دادن مزایای منحصر به فرد پیام کوتاه خدماتی ، بیایید خیلی سریع کانال های ارتباطی مختلف را با هم مقایسه کنیم.

نامه: برای یادآوری کسی که بیمه اتومبیل او به زودی منقضی می شود، یا اینکه چک آپ او هفته آینده است ایده آل نیست. کند و گران است و می تواند در سطل آشغال قرار گیرد.

تماس تلفنی: اگر با تماس تلفنی به کسی اطلاع دهید بسته او رسیده است، کمی افراطی است. همچنین می تواند بی موقع و مزاحم باشد، و اگر آن شخص پاسخگو نباشد و پیغام صوتی بگذارید، هیچ تضمینی برای شنیدن آن نیست.

هشدارهای ایمیل: معمول هستند ، اما ممکن است در صندوق های ورودی و ازدحام آنها گم شوند، یا در پوشه های اسپم قرار بگیرند.

پیام های متنی: به سرعت خوانده می شوند، با توجه به اینکه افراد در حال حاضر وقت زیادی از خود را روی تلفن های خود می گذرانند، ترجیح می دهند این نوع اطلاعات را از طریق پیام کوتاه دریافت کنند.

 

نمونه هایی از ارسال پیامک های خدماتی

شما می توانید از پیامک های عملیاتی در کل سفر مشتری و ارتباط با آنها استفاده کنید.

پیامک خوش آمدگویی

می توانید هنگام ثبت نام برای حساب جدید ، چه به صورت آنلاین و چه در فروشگاه ، برای آنها پیامک خوشامدگویی ارسال کنید.

پیامک تایید سفارش

وقتی افراد بصورت آنلاین سفارش می دهند ، انتظار دارند فوراً سفارش آنها تائید شود. برای برطرف کردن این نیاز فوری، پیام کوتاه بهترین ابزار برای شماست.

 

پیامک احراز هویت دو فاکتور

احراز هویت دو عاملی یک لایه امنیت را ایجاد می کند. پیامک 2 مرحله ای به استاندارد صنعت تبدیل شده است، زیرا اکثر مردم تلفن های همراه خود را همیشه به همراه دارند.

پیامک یادآوری قرار ملاقات

یادآوری های ملاقات به صورت پیام کوتاه به شما این امکان را می دهد که پیش از قرار ملاقات آینده، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و در این صورت هیچ گونه کم و کاستی را شاهد نباشید.

پیامک یادآوری پرداخت

این نوع پیامک های عملیاتی، مشتری را از زمان پرداخت آنها آگاه می کنند و همچنین به بهبود گردش پول کمک خواهد کرد. این پیامک ها با تنظیماتی در پنل اس ام اس، به صورت خودکار برای هر مخاطب ارسال می شود و به ارگان های پرداخت وام کمک شایانی می کند.

پیامک تأیید بلیط پشتیبانی

پیامک های خدماتی مبتنی بر پشتیبانی، می توانند با کمک به روند ارتباطات و اطلاع رسانی، در به روزرسانی های وضعیت به مشتریان و تیم پشتیبانی شما کمک کنند. به عنوان مثال، اگر مشتری بلیط جدیدی را خریداری کرد، می توانید برای او پیامکی ارسال کنید تا به او اطلاع دهد که درخواستش را دریافت کرده اید و هرچه سریعتر به او پاسخ می دهید.

برای ارسال پیامک خدماتی، به خرید خط خدماتی نیاز دارید

حتما تنها سوالی که در حال حاضر به ذهنتان می رسد این است که چطور میتوانید برای مشتریان خود ارسال پیامک خدماتی داشته باشید، برای این کار به یک سامانه پیامک نیاز دارید و یک خط خدماتی.

تفاوت خط خدماتی با دیگر خط ها در پنل پیامک، امکان ارسال پیامک برای تمامی مشتریان فارغ از بلک لیست بودن آنهاست. در واقع خطوط خدماتی این قابلیت را دارند که پیامک را حتی برای آن دسته از مخاطبینی که خطوط خود را برای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی به حالت بلک لیست درآورده اند، نیز ارسال کنند.

خرید پنل پیامکی خدماتی چگونه است؟

پنل اس ام اس خدماتی را تعدادی از ارائه دهندگان پنل های پیامکی، ارائه می کنند. اگر استفاده شما از این امکان به صورت جدی و با تعداد بالا است، توصیه می کنیم از API پیامکی استفاده کرده و سامانه یا CRM خود را به پنل پیامک متصل کنید تا به صورت خودکار از این امکان حرفه ای برای احراز هویت دو مرحله ای یا اعلان های فروشگاهی بهره ببرید.

همچنین سامانه هایی مانند مدیانا، ارسال پیامک باالگو (پترن) را به مجموعه هایی که پیامک هایی با حجم بالا و متن تکراری دارند، ارائه می دهند.

خرید پنل اس ام اس خدماتی مدیانا

برای توجه مشتری شما رقابت زیادی وجود دارد، بین شبکه های اجتماعی ، برنامه های پیام رسانی و ایمیل ، افراد اعلان های زیادی دریافت می کنند. ارسال یک اعلان فعال یا یادآوری از طریق پیام کوتاه می تواند به شما کمک کند تا این سر و صدا را کاهش دهید.

فرقی نمی کند که چه نوع پیامک عملیاتی را بفرستید ، سرعت و کارآیی این پیام رسان فعال، مشتریان شما را راضی نگه می دارد و به شما کمک می کند از مشکلات احتمالی پیشی بگیرید. اگر شما علاقه مند به ارسال پیامک خدماتی هستید ، حتماً به سایت مدیانا سری بزنید و از نسخه دموی آن دیدن کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .