پلتفرم جامع ارسال پیامک، پیام صوتی و تلفن ابری مدیانا

کاراکتر پیامک چیست و محاسبه تعداد کاراکتر پیامک چگونه انجام می شود؟

چقدر متن می تواند در یک پیامک جای بگیرد؟ آیا می توانید متنی بیش از حد مجاز ارسال کنید؟ آیا شکلک ها حساب می شوند؟ امروز می خواهیم به تمام سوالات شما درباره محدودیت های کاراکتر پاسخ دهیم.

همه شرکت های مخابراتی تلفن در سطح بین المللی، پیام های متنی را به صورت دسته ای از کاراکترها به نام سگمنت اندازه گیری می کنند. بسته به نوع رمزگذاری ، هر بخش معمولاً 160 کاراکتر یا 70 کاراکتر هستند. تعداد کاراکترهایی که می توانند در یک پیامک استاندارد جای بگیرند، 160 کاراکتر است. پیام های متنی یا پیامک هایی که بیش از 160 کاراکتر دارند، به دو پیامک جداگانه تقسیم می شوند و هزینه آنها افزایش پیدا می کند.

چه چیزی به عنوان یک کاراکتر در پیامک محسوب می شود؟

هر حرف ، نماد یا فضای استاندارد به عنوان یک کاراکتر به حساب می آید. کاراکتر شامل حروف، علامت و فضاهایی مانند فاصله و اینتر است. تنها استثنا در این قانون ، شکلک های بسیار محبوب یا همان ایموجی ها هستند. Emoji ها می توانند به انتقال پیام به شکل موثرتری کمک کنند و قابلیت انتقال احساسات را به پیامک های متنی اضافه کنند. اما باید از آنها کم استفاده شود تا 160 کاراکتر شما را یک باره از بین نبرد.

تعداد کاراکتر پیامک فارسی و انگلیسی چگونه محاسبه می شود؟

قوانین مختلفی وجود دارد که یک پیامک شما فارسی یا انگلیسی محسوب شود، اما برای مثال اگر در پیامک شما همزمان از زبان فارسی و انگلیسی استفاده شود، آن پیامک با نرخ پیامک فارسی محاسبه خواهد شد.

در هر صورت در صورت فارسی بودن زبان، هر 70 کاراکتر یک پیامک و در پیامک دوم 64 کاراکتر یک پیامک، و در پیامک سوم و بیشتر از آن هر 67 کاراکتر یک پیامک محسوب می شود.

همین اتفاق در پیامکی با زبان انگلیسی به ترتیب با 160 ، 146 و 153 کاراکتر محاسبه می شود. برای مثال ترکیب “پنل اس ام اس” دارای 12 کاراکتر است که در شمارش آن فاصله های بین حروف نیز محسوب شده است.

چرا پیامک 160 کاراکتری است؟

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که تعداد کاراکتر پیامک چگونه تعیین شده است؟چرا محدودیت کاراکتر در زبان انگلیسی عدد 160 است؟ خوب ، در واقع در پشت این قضیه، یک داستان خنده دار است.

در سال 1985 ، شخصی به نام فریدهلم هیلبراند، مأموریت یافت که محدودیت کاراکتر پیام های کوتاه را ارائه دهد. وی در آن زمان رئیس سیستم جهانی ارتباطات سیار (GSM) بود. چگونه او در این مورد تصمیم گرفت؟ ماشین تحریراش را گرفت و افکار تصادفی ما را نوشت! او دریافت که اکثر آنها زیر 160 حرف هستند.

بعداً ، وی کاراکترهای موجود در کارت پستال های مختلف را شمرد و دریافت که اکثر آنها نیز در حد 160 کاراکتر قرار دارند. به این ترتیب 160 عدد به عدد جادویی برای استاندارد کاراکتر در پیامک تبدیل شد.

 

چگونه از تعداد کاراکتر پیامک اطلاع پیدا کنیم؟ پنل و گوشی

در حالت کلی دو مدل ارسال پیامک وجود دارد، ارسال پیامک از طریق تلفن همراه و ارسال پیامک به صورت گسترده تر و سیستمی از طریق پنل پیامک. (برای اطلاعات بیشتر به بلاگ ارسال پیامک از اینترنت مراجعه کنید)

در حل حاضر اکثر تلفن های همراه امکان شمارش تعداد کاراکتر را دارند و در زمان نوشتن پیامک این هشدار را در تمام شدن یک پیامک می دهند، اما اگر گوشی شما این امکان را ندارد با اطلاع از تعداد کاراکتر پیام خود و تقسیم کردن آن بر 67 می توانید از تعداد پیامکی که در حال ارسال آن هستید، اطلاع کسب کنید.

همچنین سایت هایی مانند https://kitset.ir/text/online-character-word-counter با دریافت متن شما، تعداد کاراکتر آن را به شما اعلام می کنند. در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سامانه پیام کوتاه را دارید، سامانه هایی مانند مدیانا اس ام اس، این امکان را در قسمت نوشن متن خود دارند و تعداد کاراکتر را به شما اعلام می کنند.

هزینه هر پیامک چقدر است؟

همانطور که در سوال قبلی به دو نوع روش متفاوت در ارسال پیامک اشاره کردیم، در جواب این سوال هم باید بگوییم که در هر کدام از این روش ها، قیمت های متنوعی وجود دارد. در ارسال پیامک از طریق تلفن همراه قیمت های مصوب اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل اعلام شده است که در بلاگ “هزینه هر پیامک چگونه محاسبه میشود؟” به صورت کامل به آن اشاره کرده ایم.

همچنین تعرفه ارسال پیامک از طریق سامانه پیامکی نیز در سامانه مختلف، متفاوت است که قیمت های سامانه مدیانا با بیشترین کاربر در سطح کشور را می توانید در صفحه “تعرفه ها” مشاهده کنید.

چگونه می توان از پیامک به طور موثر استفاده کرد؟

محدودیت کاراکتر پیام های متنی، در واقع همان چیزی است که بازاریابی پیامکی را به ابزاری قدرتمند تبدیل می کند. مشتریان غرق در تبلیغات هستند و پیام های مختصر و مستقیم را ترجیح می دهند. با استفاده از بازاریابی پیامکی و ارسال پیام های متنی به عنوان یک ابزار جهانی ، می توانید در عرض چند ثانیه پس از ارسال، به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

پیام کوتاه توجه آنها را به سرعت جلب کرده و برای چند ثانیه ای به سمت شما نگه می دارد. برای شروع به بازاریابی پیامکی به شما پیشنهاد می کنیم از بلاگ مدیانا بازدید کنید، تا اطلاعات زیادی در این زمینه به دست بیاورید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .