تلفن همراه شما به صدا در میآید و پیامکی توجه شما را به خود جلب میکند، پیامک از طرف فروشگاه کیف محبوب شماست و در پیامک نوشته شده که کیف های اسپرت و دانشگاهی به دلیل نزدیکی به زمان دانشگاه و مدارس شامل تخفیف ویژه ای شده اند. اگر به این کیف نیاز داشته باشید حتما از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده اید، چرا که این فروشگاه با سلیقه شما همخوانی دارد و به جای جستجو در مغازه های بسیار برای خرید این کیف، از منزل و با تخفیف ویژه خرید میکنید! کمی فکر میکنید تا آدرس سایت فروشگاه را به خاطر بیاورید، پس از یافتن آدرس، در منو های متنوع سایت به دنبال کیف هایی میگردید که شامل تخفیف شده اند، بعد از زمان زیادی که به هدف مورد نظر رسیدید و تنوع محصولات را دیدید، تصمیم گیری مشکل میشود و ترجیح میدهید در زمان دیگری به سایت مراجعه و انتخاب کنید اما تصور طی کردن تمام این مراحل برای رسیدن به کیف ها انگیزه شما را برای خرید کمتر میکند! آیا بهتر نبود در متن پیامک لینکی برای مشتری ارسال میشد تا یکباره به آفر تبلیغاتی هدایت شود؟ وجود یک لینک مستقیم میتوانست این مشتری وفادار را فورا به خرید برساند و راه را برای او هموارتر کند. قرار دادن لینک در پیامک تبلیغاتی میتواند تاثیر پیامک را دو چندان کند و مسیر مشتری را سهل تر سازد. در ادامه به مزایای لینک در پیامک و نکات استفاده آن اشاره میکنیم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
مزایای استفاده از لینک در پیامک
همانطور که در مثال بالا مشاهده کردید اهمیت قرار دادن لینک در متن پیامک، کمتر از اهمیت متن پیامک برای جلب رضایت کاربر نیست. حالا که با یک مثال توانستیم اهمیت آن را برای شما ملموس کنیم، به سراغ اهمیت آن در علم بازاریابی میرویم تا متوجه شوید دلیل این اهمیت در اس ام اس مارکتینگ چه چیزی است.
ردیابی نرخ کلیک
با تقسیم تعداد نفراتی که لینک شما را باز کرده اند بر تعداد نفراتی که پیامک شما به دست آن ها رسیده است میتوانید نرخ کلیک پیامک خود را محاسبه کنید.با استفاده از این بررسی به نتایج خوبی درباره تبلیغات خود خواهید رسید که منجر به بدست آوردن سلیقه مشتریان شما میشود. برای به دست آوردن اطلاعات لینک باید از لینک کوتاه شده استفاده کنید که در همین مقاله ابزارهایی برای کوتاه کردن لینک معرفی خواهیم کرد.
مقدار تقریبی دیده شدن پیامک
همانطور که میدانید پس از ارسال پیامک ازطریق پنل پیامک گزارشات جامعی از ارسال را در پنل دریافت خواهید کرد، اما هیچ گزارشی نمیتواند تعداد افرادی که پیامک شما را خوانده و به آن توجه کرده اند را نشان دهد. با توجه به اینکه اغلب دنبال کنندگان پیامک روی لینک کلیک خواهند کرد، این روش میتواند برای دسترسی به تعداد نفراتی که پیامک را خوانده اند موثر باشد.
صرفه جویی در وقت مشتریان
با مثالی که در ابتدای این مقاله زدیم احتمالا باید متوجه اتلاف وقت کسی که پیامک را دریافت کرده شده باشید. قطعا شما به عنوان یک کسب و کار دوست ندارید وقت مشتریان خود را بگیرید. برنامه ریزی و هزینه کنید برای جلب رضایت مشتریان و البته خرید آنها، اما در نهایت خاطره خوبی برای آنها بر جا نگذارید. با استفاده از لینک بسیاری از مطالب و اطلاعات مورد نظر را میتوانید به جایی خارج از پیامک ارجاع دهید و از فضای پیامک که محدودیت کارکتر دارد برای اطلاعات مهمتر استفاده کنید.
افزایش میزان فروش
خرید اینترنتی به خودی خود طرفداران پر و پا قرص زیادی دارد، تقریبا همه دوست دارند محصولات مورد نیاز خود را با خیال راحت و از منزل سفارش دهند. با قرار دادن لینک در متن پیامک و آسان سازی خرید، آن دسته از مشتریانی که برای خرید مشتاق هستند در همان لحظه خرید خواهند کرد. خصوصا اگر برای تخفیف خود زمان در نظر بگیرید، با این کار روند خرید مشتریان سرعت بخشیده میشود.
افزایش بازدید سایت
حتی اگر قصد فروش محصولات خود را ندارید، با قرار دادن لینک وب سایت خود در پیامک، به بازدید بیشتر وب سایت خود کمک میکنید. مشتریان عموما با مشاهده لینک در پیامک با کنجکاوی روی آن کلیک میکنند، اگر متن پیامک شما به گونه ای معما برانگیز باشد و اتفاقاتی مانند جشنواره های تخفیفی خود را در یک صفحه مجزا در سایت خود اعلام کرده باشید، کنجکاوی کاربران را برای کلیک کردن بیشتر خواهید کرد و بازدید وبسایت شما بیشتر خواهد شد.
اهمیت کوتاه کننده لینک در پیامک
کوتاه کننده های لینک یا URL Shortener سرویس هایی هستند که لینک طولانی و کامل شما را تبدیل به یک لینک بسیار کوتاه میکنند که قابلیت دریافت آمار از مهمترین مزیت های این لینک کوتاه به شمار میرود. کوتاه کردن لینک دلایل دیگری مانند کم کردن تعداد کارکتر که بسیار در متن پیامک حائز اهمیت است را نیز دارد. علاوه بر آن زیباسازی لینک از اعداد و حروف های بی معنا و خوانا کردن لینک های که در آن از زبان فارسی استفاده شده از دلایل دیگر این اقدام هستند.
معرفی ابزارهای رایگان کوتاه کننده لینک
امروزه وبسایت های زیادی سرویس کوتاه کننده لینک را ارائه میدهند که معروف ترین آنها ابزار goo.glبود که توسط گوگل ارائه شده بود ولی در سال 97 از دسترس کاربران خارج شد. در ادامه چند وبسایت خوب که این سرویس را ارائه میکنند نام میبریم تا بتوانید از آنها استفاده کنید.
Bit.ly1.
کار کردن با این ابزار بسیار ساده است، کافیست به وبسایت https://bitly.com/رفته، لینک مورد نظر خود را در باکسی که قرار دارد وارد کنید و دکمه shorten را بزنید. به همین سادگی و به صورت رایگان تا 1000 لینک در ماه را میتوانید کوتاه کنید. در پلن غیر رایگان این وبسایت امکانات بیشتری مانند لینک کوتاه اختصاصی با نام برند دلخواه شما قرار دارد.
Is.gd.2
یک ابزار ساده،رایگان و بدون ثبت نام دیگر برای دریافت لینک کوتاه وبسایت https://is.gd/ است. این وبسایت علاوه بر لینک کوتاه و گزارشات آن، QRCode هم در اختیار شما خواهد گذاشت.
Zaya.3
زایا ابزاری ایرانی و رایگان که لینک کوتاه را به همراه جزئیات، ترفیک منطقه جغرافیایی و ثبت برند دلخواه ارائه میدهد. با مراجعه به وبسایت https://zaya.io/ از دیگر امکانات آن مطلع شوید.