اغراق نیست اگر بگوییم اصلی ترین خدمتی که یک سامانه پیامکی به صاحبین کسب و کار ارائه میکند، ارتباط با مشتریان است. حفظ مشتریان قدیمی و تبدیل کردن آنها به مشتری جدید بسیار حائز اهمیت است. قطعا مشتریانی که یکبار از شما خرید یا از خدمات شما استفاده کرده اند، بیشتر مایل به خرید مجدد از شما خواهند بود. شکی نیست که تبلیغات انبوه پیامکی بسیار در جذب مخاطبان مورد نظر تاثیرگذار است اما باید به این نکته توجه شود که جذب کردن 1 مشتری جدید، 5 برابر حفظ مشتریان فعلی هزینه دارد. تنها با بدست آوردن شماره تماس مشتریان و انتخاب زمان مناسب برای ارسال پیامک میتوانید بانک جامعی از مشتریان داشته باشید که بسیار ارزشمند هستند. در ادامه به روش های حرفه ای برای جمع آوری شماره تماس مشتریان میپردازیم:
آنچه در این مطلب میخوانید:
فرم های نظرسنجی و تکمیل اطلاعات
ساده ترین روش که کاملا با میل و خواسته مشتری انجام میشود، این است که فرم هایی برای پر کردن اطلاعات در اختیار مشتریان قرار بگیرد. این فرم میتواند به بهانه نظرسنجی درباره خدمات مجموعه باشد و قسمتی برای وارد کردن شماره تماس داشته باشد. مشتریانی که از این روش استفاده میکنند را میتوانید در زمره طرفدارترین مشتریان خود قرار دهید زیرا که از وقت خود در قبال منفعتی که دریافت نمیکنند هزینه میکنند!!
استفاده از وای فای
یکی از روش هایی که بسیار در جلب نظر مشتریان تاثیرگذار است، وای فای رایگان است. با این کار علاوه بر جلب رضایت مشتریان میتوانید ترتیبی اتخاذ کنید که مخاطبان برای استفاده از وای فای، پیامکی را به سرشماره موردنظر شما ارسال کنند و رمز وای فای را دریافت کنند. به این صورت میتوانید شماره تماس تمام مخاطبانی که از شما خرید کرده اند یا حتی خرید نکرده اند و فقط بازدید کرده اند را داشته باشید. این روش یکی از محبوب ترین روش های اخذ شماره موبایل به شمار میرود که بسیار مورد پسند مشتریان یک فروشگاه یا مرکز خرید است.
ثبت نام در سایت
اگر سایت داشته باشید میتوانید خدمات یا تخفیف هایی را با ثبت نام در سایت ارائه دهید و به این صورت دسترسی به شماره تماس مشتریان داشته باشید. به این صورت که کاربران برای استفاده از تخفیف مورد نظر شما به صفحه ثبت نام هدایت میشوند و بعد از وارد کردن شماره همراه میتوانند از تخفیف شما استفاده کنند. اگر سایت شما فروشگاهی باشد و خرید آنلاین از سایت شما اتفاق بیفتد، امکان دریافت شماره تماس برای شما صد در صد است زیرا که برای خرید از وبسایت ها ثبت نام اجباری است.
تخفیف برای خرید و استفاده از خدمات
با استفاده از بنرهای تبلیغاتی در مغازه یا سایت خود میتوانید تخفیف هایی ارائه کنید که تنها با ارسال پیامک قابل دریافت باشند. مثلا با ارسال کلمه “حراج پاییزانه” به شماره 100020 از تخفیف 20 درصدی پاییزی برخوردار شوید. سعی کنید تخفیف های خود را در فرصت مناسب ارائه کنید و از دادن تخفیف های بی مناسبت که کسب و کار شما را بی ارزش و ارزان قیمت نشان دهد استفاده نکنید.
شرکت در مسابقات و قرعه کشی
برای شرکت در مسابقات و قرعه کشی هایی که برای کسب و کار خود در نظر میگیرید روند پیامکی در نظر بگیرید. به این صورت که مشتریان برای شرکت در قرعه کشی پاسخ مورد نظر را پیامک کنند. به عنوان مثال شاهد این نوع مسابقات هستیم که به ارسال کلمه “سافتلن” به 20009876 در قرعه کشی بزرگ یک دستگاه بنز شرکت کنید. این روش بسیار محبوب را امروزه در هایپر مارکت ها بسیار مشاهده میکنید.
عضویت در باشگاه مشتریان
عضویت در باشگاه مشتریان احساس ارزشمند بودن به مشتریان القا میکند در صورتی که آن ها خدماتی فراتر از دیگر مشتریان دریافت کنند. با طراحی خدماتی ویژه میتوانید مشتریان خود را از طریق پیامک به عضویت باشگاه مشتریان درآورده و رضایت آن ها را جلب کنید. البته که باشگاه مشتریان هم به نفع مشتری و هم فروشنده است.
تمامی این روش ها زمانی میتواند برای یک مجموعه مفید باشد که از یک سامانه پیامک با امکانات حرفه ای استفاده کنند. مدیانا با ارائه تخصصی ترین سامانه پیامکی و پشتیبانی 24 ساعته این فرصت را به شما میدهد که به سادگی شروع به کار کنید و خیالتان از پاسخگویی به سوالاتتان راحت باشد.