تکنیک های جلب رضایت مشتری با پیامک

جلب رضایت مشتری با پیامک

آیا تا به حال تجربه کرده‌اید که با یک برند ارتباط بگیرید و به جای حل مشکلتان، فقط احساس ناراحتی و ناامیدی کنید؟ جالب است بدانید که ۳۶٪ از مشتریان دلیل اصلی این ناامیدی را برخورد نامناسب کارشناسان خدمات مشتری می‌دانند. اما چه می‌شد اگر می‌توانستید در سریع‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل ممکن، رضایت مشتریان خود را به دست آورید؟ ابزار پیامک یکی از موثرترین راهکارها برای ایجاد ارتباط سریع، مستقیم و شخصی با مشتریان است. در این مقاله، تکنیک‌هایی که به کمک پیامک می‌توانند رضایتمندی مشتریان شما را افزایش دهند، بررسی خواهیم کرد.

چرا Customer Service (خدمات مشتری) مهم است؟

ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان، فاکتور مهمی برای بقای هر کسب‌و‌کاری است. اگر می‌دانید برندسازی چیست پس می‌دانید برقراری روابط و ایجاد حس مثبت بین کسب‌وکار و مشتریان، راهکاری بسیار تاثیرگذار در بقای آن است. اما به دلیل عدم تشخیص درست، سرمایه‌گذاری روی تیم خدمات مشتری معمولا از سوی کسب‌وکارها بیهوده به نظر می‌رسد اما اگر مهمتر از سایر تیم‌ها نباشد کمتر هم نیست.

تیم خدمات مشتری در واقع واسطی بین کسب‌و‌کار شما با مشتریان است. به واسطه‌ی این تیم، کسب‌وکارها می‌توانند هزینه جذب مشتریان را کاهش دهند و مشتریان وفادارتری را برای خود ایجاد کنند. این مشتریان وفادار هستند که شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند.

وفاداری ریشه در اعتماد دارد، ارتباط دائمی و مستمر با مشتریان، راهی مناسب برای جلب اعتماد است. پیامک سریع‌ترین و پر بازخوردترین روش ارتباط مستمر با مشتریان است.

راهکارهای بهبود خدمات مشتری با استفاده از پیامک

اگر به دنبال روشی برای جلب رضایت مشتریان خود هستید و نمی‌دانید با استفاده از پیامک چگونه فرایند خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید با مدیانا همراه باشید، در ادامه مواردی را برای بهبود برقراری ارتباط با مشتریان ارائه می دهیم.

جذب مشتریان جدید

امروزه از سازمان‌های بزرگ کشور تا کسب و کارهای خانگی، از اهمیت ارسال پیامک برای ارتباط با مخاطبان خود آگاه هستند. پنل اس ام اس در واقع روشی برای برقراری ارتباطی سریع و کم هزینه است.

در این مقاله به اهمیت حفظ مشتریان فعلی و هزینه‌های بالای جذب نسبت به نگهداشت مشتری پرداختیم. اما پنل اس ام اس یک تیر و دو نشان است. یکی از نکات مثبت این ابزار استفاده از آن برای جذب مشتریان جدید است.

اگر تصور می‌کنید که به دلیل آنلاین بودن کسب‌وکارتان نمی‌توانید از این روش برای جذب مشتری بهره ببرید، باید بدانید که امکان ارسال لینک در پیامک وجود دارد. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی کسب‌وکار آنلاین خود در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها را از طریق پیامک به مشتریانتان معرفی کنید.

ارائه کد تخفیف

افراد تمایل دارند برای شرکت‌هایی که خدمات ویژه‌ای را مختص به مشتریان خود در نظر می‌گیرند، بیشتر هزینه کنند.

همه ما دوست داریم که احساس متمایز بودن کنیم. این موضوع در رابطه با مشتریان هم صدق می کند. در عصری که کسب‌و‌کارهای مختلف از تمامی ظرفیت‌های خود برای خدمات به مشتری استفاده می‌کنند اگر سازمان و یا شرکتی، در این زمینه اقدام نکند به نابودی کشیده می شود.

تجربه مثبت مشتری می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای برای وفادارسازی او به یک برند تجاری باشد. در مقابل یک تجربه منفی نیز می‌تواند آن‌ها را به سمت رقبای شما سوق دهد. در نظر گرفتن هدایا برای مشتریان دائمی، قرار دادن آن‌ها در باشگاه مشتریان، ارسال کد تخفیف و مشارکت در فروش از راهکارهای راضی نگه داشتن مشتریان است.

ارسال کد تخفیف یک استراتژی مهم برای جلب رضایت مشتریان است. این استراتژی علاوه بر جذب مشتری، کمک بسیار بزرگی به بازاریابی پیامکی می‌کند و دستیابی به شماره تماس مشتریان را، برای شما فراهم می‌کند.

ارسال پیامک زماندار

یکی از روش های بهبود خدمات مشتری، در نظر گرفتن سوال های احتمالی و پاسخ به آن ها است. با استفاده از پاسخگوی خودکار پیامکی، مشتریان می‌توانند با ارسال کلمه کلیدی به سامانه پیامکی شما، پاسخ‌های از پیش تعریف شده را برای سوالات عمومی خود دریافت کنند.

اتوماسیون کردن فرایند پاسخ به سوالات مشتری باعث می‌شود منابع و انرژی خود را به حداقل برسانید و تمرکز کارکنان خود را برای موقعیت‌هایی نگه دارید که سؤالات نیازمند پاسخ‌های دقیق و شخصی هستند.

اطلاع رسانی به مشتریان

مشتریان دوست دارند در جریان امور و تغییرات برندهای محبوب خود قرار بگیرند. پیامک یک کانال سریع و ارزان برای اطلاع رسانی به مشتریان است. پیامک‌های کسب و کار شما کمتر از 3 دقیقه باز می شود و نرخ تبدیل آن نسبت به سایر کانال‌های ارتباط با مشتریان بیشتر است. به روزرسانی و اطلاعات مهم کسب‌و‌کار خود را با استفاده از پیامک به دست مخاطبان خود برسانید.

نظرسنجی با پیامک

نظرسنجی یک ابزار مهم برای ارزیابی کیفیت خدمات و تجربه مشتریان از یک کسب‌و‌کار است. رو‌ ش‌های متفاوتی برای نظرسنجی وجود دارد، ارسال پیامک راحت‌ترین روش برای شما و مشتریانتان است. با استفاده از ماژول نظرسنجی پیامکی، مشتریان می‌توانند به راحتی با شما در ارتباط باشند و نظر خود را در هر ساعتی از شبانه روز برایتان ارسال کنند. برای دریافت پیامک از سوی مشتریان شما به خط خدماتی اختصاصی نیاز دارید که به راحتی و کم‌ترین هزینه می‌توانید از مدیانا تهیه کنید. 

 

پیگیری وضعیت سفارش کالا  

اگر محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید، مهم است که مشتریانتان بتوانند به آسان‌ترین روش از وضعیت سفارش خود مطلع شوند. با استفاده از افزونه ارسال پیامک وردپرس برای سایت فروشگاهی‌تان، می‌توانید به صورت خودکار و بدون نیاز به نیروی انسانی، مشتریان را از وضعیت سفارشاتشان آگاه کنید. این کار نه تنها به ساده‌سازی فرآیند اطلاع‌رسانی کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش رضایت مشتریان نیز خواهد شد.

جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری در خدمات مشتری راهی مؤثر برای افزایش ارزش طول عمر و وفاداری مشتریان است. وقتی مشتریان تجربه مثبتی از خدمات شما داشته باشند، احتمال خرید مجدد و توصیه به دیگران بیشتر می‌شود. این موضوع اعتماد مشتریان جدید را نیز جلب می‌کند. در این مقاله، راهکارهای جلب رضایت مشتری با پیامک را بررسی کردیم. اگر شما روش‌های دیگری برای افزایش رضایت مشتریان دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .