پیش از این درباره لید و روش های تولید آن صحبت کردیم و در مقاله امروز به بررسی روش های پرورشlead خواهیم پرداخت. هر کسب و کاری به دنبال افزایش فروش و بهبود همیشگی روش های آن است. با آگاهی به روش های جذب lead و جمع آوری سرنخ هایی از مشتریان، زمان آن میرسد که از این اطلاعات به نحو مطلوبی استفاده شود.
یقینا تمامی افرادی که به اطلاعات تماس یا ایمیل آنها دسترسی پیدا کرده اید مشتری شما نخواهند شد چرا که ممکن است تنها جذابیت وارد کردن اطلاعات، دانلود محتوای موردنظر بوده باشد. وظیفه شما در راستای راهنمایی مشتریان این است که مانند یک دوست در کنار آنها قرار بگیرید و به آنها حس اعتماد را هدیه کنید. باید بتوانید نیاز آنها را کشف کنید و به مرور زمان به آنها ثابت کنید که شما با سایرین در حرفه خود تفاوت دارید و بهترین انتخاب برای پاسخگویی به نیاز آنها هستید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
راهکارهایی برای پرورش لید
پرورش لید با تولید محتوای هدفمند
به این نتیجه رسیده اید که محتوا میتواند معجزه کند؟ محتوای هدفمند اعتمادی را بدست میآورد که به سختی به دست آوردنیست! تنها محتواست که میتواند بی طرفانه از کیفیت شما دفاع کند و کاری کند که شما در ذهن مشتری جایگاه خوبی را به دست بیاورید. مخاطبینی که خودشان سرنخی را در اختیار شما گذاشته اند اما هنوز تصمیم به خرید نگرفته اند دلایل خاص خود را داشته اند، یا آن زمان، زمان درستی برای خرید نبوده است و یا هنوز متقاعد به انتخاب شما نشده اند.
متقاعدسازی با محتوای هدفمند وظیفه شماست و نتیجه بسیار مثبتی در نرخ تبدیل lead ها خواهد داشت. بازاریابی محتوا در راستای پرورش lead از طریق رسانه های مختلفی مانند ایمیل، وبسایت، پیامک و شبکه های اجتماعی میتواند انجام شود.
پرورش لید از با سیستم پاسخگویی حرفه ای
از نظر شما که صاحب کسب و کار هستید شاید پاسخگویی به مشتریان در اولین زنگ تلفن یا آخرین زنگ تلفن چندان تفاوتی نداشته باشد، اما برای مخاطبان بسیار مهم است که برای زمان آنها ارزش قائل باشید.
در تمامی مراحل بازاریابی و همینطور پرورش lead لزوم یک تیم پشتیبانی مسلط و پاسخگو احساس میشود. سرنخ های به دست آمده سوال های بسیاری دارند که برخی از آنها تصمیم به برقراری ارتباط با شما برای رسیدن به پاسخ خود میگیرند. فراموش نکنید که پاسخگویی به موقع یک سنگ محک برای تصمیم گیری مخاطبان درباره شما خواهد بود.
پرورش lead با ارسال ایمیل های به موقع
مرز بین آزاردهنده بودن و مفید بودن در ایمیل مارکتینگ بسیار باریک است. ارسال متعدد ایمیل میتواند برای افراد آزار دهنده باشد. ارسال ایمیل هم مانند سایر رسانه های اجتماعی باید برنامه ریزی مشخص داشته باشد و محتوا و زمان ارسال آن طبق برنامه ریزی به مخاطبین هدف ارسال شود طوری که هم از خاطر برده نشوید و هم آزاردهنده نباشید.
پرورش لید با ارسال پیامک های شخصی سازی شده
ارسال پیامک هم مانند ارسال ایمیل یک راه ارتباطی برای ارائه اطلاعات به مخاطبان است. از طریق پیامک میتواند اخبار و موضوعات مهم مانند بلاگ را تیتروار اعلام کنید و لینک آنها را در پیامک برای اطلاعات بیشتر قرار دهید. فراموش نکنید که شخصی سازی پیامک در برقراری ارتباط با مخاطبان بسیار مهم است و پنل های پیامک امروزه به این امکان مجهز هستند.
شما میتوانید پیامک گروهی ارسال کنید که در آن نام هر مخاطب به تفکیک در پیامک ذکر شده باشد. پنل پیامکی امکانات متنوعی در راستای پرورش lead به شما ارائه میدهد که شخصی سازی یکی از آن امکانات است.
پرورش lead با ارسال خودکار پیامک خوشامدگویی
ارتباط سریع شما با مخاطبی که به تازگی با شما ارتباط برقرار کرده بسیار مهم است. این مورد را در قسمت پاسخگویی به مشتریان هم یادآوری کردیم. اما در آنجا به پاسخگویی تماسی که از جانب مخاطب گرفته شده اشاره کردیم، مقصود ما در این قسمت ارتباط از سمت شماست در لحظه ای که مخاطب شماره تماس، ایمیل یا اطلاعاتی را در سایت یا لندینگ پیج شما وارد میکند.
وقتی در همان لحظه برای او پیامکی ارسال شود و خوشامد گفته شود، مخاطب متوجه میشود که با مجموعه ای حرفه ای کار میکند که تک به تک مخاطبین برای آنها ارزشمند است. ارسال خودکار پیامک هم که از طریق وب سرویس پیامک و ارسال پترن انجام میشود در سامانه پیامک وجود دارد.
نتبجه گیری پرورش لید
با پروش lead ها از طریق تکنیک هایی که در این مقاله عنوان شد، مسیر تکمیل هرم خرید برای مخاطبان هموار میشود. برای طی کردن این مسیر با موفقیت، به ممارست و پیگیری نیاز دارید و باید بدانید روشی که برای دیگران توانسته بسیار موثر باشد، ممکن است برای نوع کسب و کار شما موثر نباشد.
پس با صبوری و مداومت به بهترین تکنیک ها برای کسب و کار خود دست پیدا کنید. آیا تجربه ای در این زمینه دارید که دانستن آن بتواند به صاحبین کسب و کار کمک کند؟ لطفا آن را با همراهان مدیانا اس ام اس از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.