چگونه مشتریان خود را بدون CTAهای اجباری جذب کنیم؟

چگونه مشتریان خود را بدون CTA های اجباری جذب کنیم؟

همه کسب و کار‌ها، فارغ از این که آنلاین باشند یا حضوری، برای جذب مشتری، دست به اقدامات گوناگونی می‌زنند. راه‌های جذب مشتری شامل موارد متنوعی است که هر کدام از آن‌ها، مزایا و معایب خاص خود را داشته و همین‌طور در زمینه‌های متفاوتی کاربرد دارند.

هدف ما از گردآوری این مطلب، آشنایی شما با راه‌های جذب مشتری بدون CTA است. برای این‌ منظور، ابتدا به صورت کلی به بیان معنا و مفهوم cta می پردازیم. همچنین تکنیک‌هایی را ارائه خواهیم داد که با کمک آن‌ها می‌توانید بدون CTA اقدام به جذب مشتری کنید. با مدیانا همراه باشید.

منظور از CTA چیست؟

سی تی ای یا CTA مخفف عبارت انگلیسی Call to action (کال تو اکشن) است که یکی از راه‌های جذب مشتری به شمار می‌رود. این عبارت در زبان فارسی به صورت «دعوت به عمل» ترجمه شده‌ است. در واقع زمانی که از مشتری بخواهیم که در جهت آشنایی با کالا یا خدمات ما، خرید آن و یا هر مورد دیگری، کاری انجام دهد، از روش CTA استفاده کرده‌ایم. البته call to action تنها در کسب و کار‌ها مورد استفاده قرار‌نمی‌گیرد. برای مثال درخواست تولید کنندگان محتوای اینستاگرامی از دنبال‌کنندگان برای ثبت کامنت و نظرات خود در زیر پست نیز، یک کال تو اکشن محسوب می‌شود.

از نمونه‌های cta در کسب و کار‌های آنلاین نیز، می‌توان به بنر‌های تبلیغاتی اشاره کرد که در آن‌ها از افراد خواسته‌ می‌شود روی یک لینک کلیک کنند، یک اپلیکیشن خاص را دانلود کنند یا مجموعه خاصی را به دوستان خود معرفی کنند.

اما زمانی که این موضوع با اجبار همراه باشد، CTA از نوع اجباری است. مثلا اکثر ربات‌های تلگرامی به شرطی خدمات خود را به کاربران ارائه می‌دهند که آن‌ها در گروه‌ها و کانال‌های مشخص شده توسط ادمین ربات، عضو شوند.

راه‌های جذب مشتری بدون cta اجباری

جذب مشتری از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. اما شما قبل از اینکه از تکنیک‌های جذب مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنید، باید یک نکته بسیار مهم و اساسی را مد‌نظر قرار‌دهید. این نکته، شناخت کافی از مشتری است. یعنی شما باید ابتدا جامعه آماری هدف‌تان را به خوبی بشناسید و با ویژگی‌ها و انتظارات آن‌ها کاملا آشنا شوید. در حقیقت شما با داشتن چنین اطلاعات ارزشمندی، می‌توانید روش‌های مناسب کسب و کار خودتان را برای جذب مشتری انتخاب کرده و در نهایت، به درستی از آن‌ها در‌جهت افزایش فروش‌تان استفاده کنید. در این بخش، چند مورد از مهم‌ترین و موثرترین راه‌های جذب مشتری بدون CTA اجباری را توضیح خواهیم‌داد.

تبلیغ بنر کسب و کارتان در سایت‌های دیگر

یکی از روش‌های جذب مشتری، تبلیغ بنر اختصاصی شما در سایت‌های دیگر است. شرکت‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که می‌توانند بنر شما را در سایت‌های پربازدید و حتی پیج‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی تبلیغ کنند. با این کار، بنر شما در سایت‌ها و کانال‌های مختلف قرار‌می‌گیرد. در نتیجه، مخاطبان آن‌ها با مجموعه شما آشنا شده و در صورت تمایل، وارد سایت یا پیج شما می‌شوند. البته لازم است بدانید که این‌گونه تبلیغات را خودتان هم می‌توانید بدون کمک شرکت‌های تبلیغاتی انجام دهید. کافی است از سایت‌ها و پیج‌ها و کانال‌هایی که در همان زمینه کاری شما فعالیت دارند، بخواهید که شما را تبلیغ کنند.

ثبت موقعیت مکانی فروشگاه در نقشه‌های آنلاین

ثبت موقعیت مکانی ساختمان مجموعه و یا فروشگاه‌تان در نقشه‌های آنلاین مثل گوگل نیز از جمله راه‌های جذب مشتری است. شاید در نگاه اول این کار در نظر شما اهمیت چندانی نداشته‌ باشد. در حالی‌ که این روش، تاثیر قابل‌ توجهی بر افزایش فروش شما دارد. حتما برای شما پیش آمده که قصد رفتن به مکانی مثل استخر و یا حتی پیدا‌کردن یک رستوران و یا فروشگاه در نزدیکی محلی که در آن قرار دارید را داشته‌اید. امروزه با فراگیر شدن تکنولوژی و مواردی مثل گوگل‌ مپ، اکثر افراد سعی می‌کنند از این طریق، مکان مورد‌نظر خود را پیدا کنند.

بنابراین اگر فروشگاه فیزیکی یا غیرآنلاین دارید، بهتر است موقعیت آن را در نقشه‌های آنلاین، ثبت کنید. این کار باعث جذب مشتریان محلی به فروشگاه شما خواهد شد. به‌ علاوه، ممکن است افرادی که از شهر‌های دیگر به شهر شما آمده‌اند و به دنبال کالا یا خدمات شما هستند نیز، به مجموعه شما جذب شوند.

اطلاع دقیق از خواسته‌های مشتریان

در کسب و کار‌های آنلاین، تولید محتوای وب‌سایت و یا اینستاگرامی، از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه مشتریان از این‌طریق می‌توانند شما را پیدا کنند و حتی به مشتری دائمی شما تبدیل شوند. اما این کار، زمانی امکان‌پذیر می‌شود که شما دقیقا از خواسته‌ها و انتظارات مشتریان مجموعه خود آگاه باشید و کلمات کلیدی مربوط به آن را در محتوایی که در سایت یا پیج خود ثبت می‌کنید، به کار ببرید. البته موتور جستجوی گوگل هم می‌تواند در یافتن این کلمات کلیدی، به شما کمک کند. برای مثال اگر شما در زمینه نصب پرده فعالیت دارید، با وارد کردن این عبارت در قسمت جستجوی گوگل، در پایین صفحه، عباراتی ظاهر می‌شوند که بیشترین جستجو را توسط مشتریان خدمات شما دارند. این موارد می‌توانند شامل نصب پرده ارزان، نصب پرده در تهران، نصب پرده سلطنتی و غیره باشد.

در اینستاگرام نیز، روال کار به همین شکل است. به‌طوری که می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به زمینه کاری‌تان را در قسمت هشتگ‌ها، در زیر هر پست وارد کنید.

جذب مشتریان بدون CTA های اجباری

تبلیغ کسب و کار شما توسط اینفلوئنسر‌ها و افراد معروف

منظور از اینفلوئنسر‌ها کسانی هستند که در فضای مجازی دارای مخاطبان زیادی هستند و از این راه اعتبار زیادی نیز به دست آورده‌اند. شما به عنوان مدیر یک شرکت یا فروشگاه، می‌توانید با اینفلوئنسری که زمینه کاری آن با شما مطابقت دارد، همکاری کنید.

مثلا فرض کنید شما در زمینه دوخت و طراحی لباس فعالیت می‌کنید. در این صورت، تبلیغ لباس‌های تولیدی شما توسط یک مدل معروف، می‌تواند یک گزینه عالی برای پیشرفت مجموعه شما باشد. این فرد معروف می‌تواند چند مورد از لباس‌های تولید‌ شده در مجموعه شما را بپوشد و یا به صورت مستقیم مجموعه شما را به مخاطبان خود معرفی کرده و آن را تبلیغ کند.

تبلیغ کسب و کار شما توسط یک فرد معروف و موفق، یکی از راه‌های جذب مشتری بدون CTA است که تاثیر آن بلافاصله بعد از تبلیغ، در گسترش کسب و کار شما و افزایش مشتریان جدید، نمایان‌ می‌شود. 

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا مستقیماً از طریق پیام‌های متنی به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند و یک کانال ارتباطی شخصی‌سازی شده و سریع را ایجاد کنند. مزایای CTA با بازاریابی پیامکی بسیار زیاد است. اولاً، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا با سرعت زیاد به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنند که احساس فوریت را تقویت می‌کنند و نتیجه فوری دریافت می‌شود. ثانیاً، بازاریابی پیامکی نرخ بازدهی بالایی دارد و تضمین می‌کند که کال تو اکشن شما توسط بخش بزرگی از مخاطبان هدف دیده می‌شود. علاوه بر این، پیام‌های SMS معمولاً مختصر هستند و ایجاد کال تو اکشن‌های قانع‌کننده‌ای را آسان‌تر می‌کنند. این نوع CTA بهتر می‌تواند توجه را به خود جلب کند و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

جمع بندی: بهترین روش جذب مشتری بدون CTA اجباری

در این مقاله از مدیانا به انواع تکنیک های جذب مشتری پرداختیم. CTA در صورتی که اجباری نباشد، نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت. یکی از بهترین روش‌های جذب مشتری بدون CTA اجباری، بازاریابی پیامکی است. CTA با بازاریابی پیامکی، مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله این که امکان ردیابی و تجزیه و تحلیل آسان اثربخشی کمپین تبلیغاتی شما را فراهم می‌کند و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌های خود را بهینه کنند و به نتایج بهتری دست یابند. علاوه بر این، CTA با بازاریابی پیامکی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا مستقیماً با مشتریان خود ارتباط و تعامل برقرار کرده و خیلی زود بتوانند رشد چشمگیر کسب و کار خود را مشاهده کنند. مدیانا در زمینه ارائه خدمات بازاریابی پیامکی، می‌تواند به شما کمک کند. اگر در این زمینه به مشاوره نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .