استراتژی بازاریابی پوشاک + 10 مثال کاربردی

استراتژی بازاریابی پوشاک

هر کسب و کاری که به پوشاک و مد مرتبط است نیاز به استراتژی بازاریابی پوشاک دارد. اما منظور از استراتژی بازاریابی برند لباس چیست؟ شما برای اینکه بتوانید به عنوان یک برند مطرح، حرفی در تولید یا طراحی پوشاک داشته باشید، نیاز است که از قبل خودتان را به مشتری معرفی کنید. یک استراتژی خوب می‌تواند شما را به عرضه تجارت و رقابت وارد کند و کسب و کار شما را خیلی سریع رشد دهد. برای اینکه با انواع روش‌های بازاریابی پوشاک بیشتر آشنا شوید، تا انتهای متن همراه مدیانا باشید.

منظور از استراتژی بازاریابی پوشاک چیست؟

هر گونه اقدام برای جذب مشتری یا معرفی محصولات پوشاک را می‌توانیم استراتژی بازاریابی پوشاک نام ببریم. استراتژی‌ها به دو صورت آنلاین و آفلاین خواهند بود. اما به طور کلی مهم است که ابتدا هدف از برند سازی را بدانید تا بعد از آن برای جذب مشتری اقدام کرد.

چگونه در تولید پوشاک موفق باشیم؟

برای اینکه بتوانید در تولید پوشاک به موفقیت برسید، نیاز است که با کارشناس‌ها یا مشاوره‌های بازاریابی ارتباط برقرار کنید. در حقیقت تنها راه موفقیت برای برندسازی و تولید پوشاک، برنامه‌ریزی و استراتژی برای بازاریابی است. نیاز است که از روش‌های مختلف برای استراتژی بازاریابی پوشاک استفاده کنید تا علاوه بر جذب مشتری بیشتر، اعتمادسازی هم انجام دهید.

انواع روش‌های بازاریابی پوشاک

همانطور که اشاره شد، استراتژی بازاریابی برند لباس را می‌توان از دو طریق آنلاین و آفلاین انجام داد. برای اینکه بازاریابی شما بین رقبا متمایز باشد نیاز است که از هر دو روش برای بازاریابی پوشاک استفاده کنید. به طور مثال در حوزه آنلاین می‌توانید تبلیغات انجام دهید و در بخش آفلاین به پخش کارت ویزیت فکر کنید. در ادامه روش‌های مختلف بازاریابی پوشاک را توصیح خواهیم داد.

انواع روش‌های بازاریابی پوشاک

ظاهر برند خود را ثابت نگه دارید

موفق‌ترین برندهای مد، دارای سبکی ثابت هستند. برای مثال: برند نایک، در طول فعالیت خود ظاهر مشخصی را برای لباس یا حتی کفش‌های خود در نظر گرفته است و همین موضوع باعث شده تا به راحتی با دیدن یک تیک، به یاد این برند بیافتیم. فرقی ندارد شما ابتدای کار هستید یا خیر! سعی داشته باشید که تصویر ذهنی خوبی از برندتان یا پوشاک برای مخاطب ایجاد کنید.

بر روی پرفروش‌ترین محصولات تمرکز کنید

درست است که نیاز به تولید و طراحی محصولات جدید در حوزه مد و لباس روز به روز بیشتر می‌شود، اما باید این را بدانید که دلیل موفقیت‌های شما، محصولات پرفروش قبلی بوده است.

وب سایت خود را راه اندازی کنید

برای اینکه بتوانید در استراتژی بازاریابی پوشاک حرفی برای گفتن داشته باشید، نیاز است که تبلیغات آنلاین انجام دهید و این تبلیغات نیاز به یک بستر دارند. راه اندازی وب سایت می‌تواند به شما در موفقیت استراتژی بازاریابی یک برند لباس کمک کند. در نتیجه مهم است که به فعالیت‌های وب سایت خود اهمیت دهید.

سبد خرید رزرو شده را یادآوری کنید

ممکن است که خریدارهای آنلاین پوشاک شما به دلایل مختلف در لحظه خرید، مشکلاتی برایشان رخ دهد که موفق به خرید نشوند. این مشکلات می‌تواند قطعی اینترنت یا عدم موجودی کافی کارت اعتباری باشد. بهتر است که شما در روزهای آینده سبد خرید را به مشتری‌های خود یادآوری کنید (از طریق SMS) و متذکر شوید که تنها چند روز می‌توانند پوشاک انتخاب شده را در سبد خرید قرار دهند.

مشتری خود را تشویق کنید

شاید اصطلاح تشویق کمی ‌گیج کننده باشد، اما منظور این است که در استراتژی بازاریابی برند لباس می‌تواند برند یا مدل مورد پسند مشتری را در خرید بعدی با تخفیف بیشتر ارائه کنید یا حتی ارسال رایگان را برای وی در نظر بگیرید. این نوع تشویق‌ها یا به اصطلاح تخفیف‌های مختلف باعث می‌شود که مشتری وفادار شود و منتظر لباس جدید باشد.

در صورت امکان از ویدئو استفاده کنید

برای اینکه بتوان یک استراتژی بازاریابی برند لباس موفق را تجربه کرد، توصیه می‌شود که از یک ویدئو برای معرفی یا تبلیغات محصولات استفاده کنید. راه‌های زیادی در بازاریابی ویدئویی وجود دارد که می‌توان کالکشن‌های جدید لباس را از طریق آن معرفی کرد. کافی است که از مدل‌ها و عناصر کلیدی تبلیغاتی در ویدئو خود بهره‌مند شوید.

در حقیقت بازاریابی ویدیویی می‌تواند برای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، وب سایت شما، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی و فضای مجازی بسیار مناسب باشد.

یک وبلاگ منسجم و با کیفیت راه اندازی کنید

وبلاگ نویسی نه تنها یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات رایگان و مفید با مخاطبان است، بلکه می‌تواند یک ابزار یا استراتژی بازاریابی پوشاک بسیار موثر نیز باشد. اجرای یک وبلاگ فعال و باکیفیت می‌تواند به ساخت سئوی وب سایت شما کمک کند و منجر به ترافیک رایگان بیشتر شود. همچنین به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا وفاداری به برند ایجاد کنید که این موضوع می‌تواند به مشارکت‌های برند جدید منجر شود. اطمینان حاصل کنید که وبلاگ شما دارای یک تقویم انتشار مکرر و ثابت با محتوای باکیفیت است تا مخاطبان شما را درگیر خود نگه دارد.

یک نمایش لباس برگزار کنید

یکی از راه‌های تبلیغات یا بازاریابی آفلاین را می‌توان فروش حضوری دانست. کافی است که شما یکی از مکان‌های مطرح یا سالن‌های محبوب شهر خود را برای یک نمایش لباس در اختیار داشته باشید. در این شرایط می‌توانید علاوه بر معرفی محصولات خود فروش حضوری را هم تجربه کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید

فضای مجازی به خصوص فضای اینستاگرام بستر بسیار مناسبی است تا همه افراد بتوانند بهترین خدمات را ارائه کنند. کافی است که شما از صفحه‌های محبوب و افراد مطرح برای تبلیغات پوشاک خود استفاده کنید. به طور حتم لباس برای همه افراد ضروری و جذاب است در نتیجه باید تبلیغات خود را به گونه‌ای طراحی کنید که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند و با پوشیدن این لباس بر تن شخص تاثیرگذار فضای مجازی، ترغیب به خرید شود.

بازاریابی سنتی را برنامه ریزی کنید

فرقی ندارد برند پوشاک شما به تازگی راه‌اندازی شده است یا از قبل بر روی آن کار کرده‌اید. در هر دو صورت نباید استراتژی بازاریابی پوشاک به صورت سنتی را فراموش کنید. بازاریابی سنتی مشمول روش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی است که عبارتند از:

  • تبلیغات چاپی
  • برپایی نمایشگاه‌ یا شوروم‌های پوشاک
  • پخش تراکت
  • پخش کارت ویزیت و تابلوها
  • استندها و بیلبوردهای تبلیغاتی محیطی

شما می‌توانید از طریق این روش‌های سنتی، بازاریابی موفقی در پوشاک و تولید لباس خود داشته باشید.

تبلیغات پیامکی انجام دهید

با توجه به اینکه بیشتر افراد تلفن همراه دارند، بهتر است که از ارسال پیامک غافل نشد. شما می‌توانید به راحتی تخفیفات و آفرهای مختلفی که برای محصولات و پوشاک خود در نظر گرفته‌اید را اطلاع رسانی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر: چگونه با تبلیغات پیامکی فروش خود را چند برابر کنیم؟

نمونه استراتژی بازاریابی پوشاک

تمام مواردی که مطرح شد را می‌توان به عنوان نمونه استراتژی بازاریابی پوشاک در نظر گرفت و هر یک را به تنهایی یا در کنار یکدیگر انجام داد. به طور مثال بهتر است هنگامی ‌که وب سایت راه‌اندازی می‌کنید، بر روی وبلاگ هم کار کنید و تبلیغات آنلاین انجام دهید. ترکیب برخی از روش‌های بازاریابی با یکدیگر می‌تواند شما را به موفقیت چشمگیری برساند.

کافی است که ابتدا بازار هدف خود را بشناسید و بعد از آن برای کمپین تبلیغاتی خود استراتژی طراحی کنید.

متن تبلیغاتی برای مزون لباس

اگر شما یک مزون لباس دارید که می‌خواهید آن را تبلیغ کنید به طور حتم بستر‌های مختلفی را برای تبلیغات در نظر می‌گیرید. یکی از روش‌های تبلیغات مزون لباس برای شما، ارسال پیامک است. در ارسال پیامک باید بدانید که متن‌ها باید مختصر و مفید باشند در نتیجه نمی‌توانید متن خیلی طولانی را اجرا کنید.

از این رو با یک استراتژیست بازاریابی مشورت داشته باشید تا تبلیغات شما موثر باشند. البته دقت داشته باشید که نمونه متن‌های تبلیغاتی برای مزون لباس در تمام تبلیغات و بنرها قابل استفاده هستند اما هرچه این متن‌ها کوتاه و گیرا باشند تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

همانطور که می‌دانید کلمات قدرت دارند و می‌توانند بر روی افراد تاثیر بگذارند از این رو در اینجا برخی از نمونه متن‌های تبلیغاتی برای مزون دار‌های لباس را آورده‌ایم که عبارتند از:

  • مزون سارا، معدن مانتوهای لاکچری و خاص
  • خرید لباس با قیمت عمده در مزون پارسی
  • با متنوع‌ترین مزون غرب تهران، تنها یک کلیک فاصله دارید
  • از قیمت‌های مزون ملون خبر دارید؟
  • صفر تا صد لباست رو خودت انتخاب کن
  • بیش از ۱۰۰ مدل لباس‌های مجلسی در مزون شیکسون
  • انتخاب از شما، دوخت از ما

پنل پیامکی مدیانا راهنمای تبلیغات شما

به طور کلی مهم است که تبلیغات را در رشد سریع کسب و کار خود مهم بدانید. زیرا با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی‌ها ایجاد شده است، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که از برند‌های مطرح محصولات باکیفیت خریداری کنند. بنابراین مهم است که روش‌ها تبلیغاتی مختلف را امتحان کرد. پنل پیامکی مدیانا یکی از سامانه‌های ارسال اس ام اس است که شرایط ایده آلی را برای کسب و کار‌ها فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند تبلیغات خود را انجام دهند.

شما با بهره‌مندی از پنل پیامکی مدیانا می‌توانید متن‌های پیامک تبلیغاتی جذاب را به صورت انبوه ارسال کنید. در این شرایط مخاطب‌های بیشتری شما را می‌شناسند و برای دریافت خدمات با شما در ارتباط خواهند بود. در حقیقت ما در این متن سعی کرده‌ایم که شما را با اصول استراتژی بازاریابی پوشاک آشنا کنیم تا بهترین خدمات را برای مشتری‌های خود فراهم کنید، اما اگر سوال یا ابهامی‌ دارید که در این متن به آن اشاره نشده است کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های تیم پنل پیامک مدیانا در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

سوالات متداول

به طور حتم شما باید افرادی را بررسی و مورد هدف قرار دهید که احتمال فروش شما را افزایش دهند. به طور مثال فروش شال و روسری مخاطب هدف خانم‌ها را بیشتر در بر می‌گیرد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .