بازاریابی برند یا برند مارکتینگ (Brand Marketing) چیست؟

25-mehr-بازاریابی-برند-یا-برند-مارکتینگ-(Brand-Marketing)-چیست؟

اگر به دنبال موفقیت کسب و کارتان هستید و تمایل دارید مشتریان بیشتری جذب کنید لازم است تا با مفهوم و روش بازاریابی برند آشنا باشید. در صورتی که به برندسازی کسب و کار خود اهمیت ندهید و اقدامی نکنید، مخاطبان هدف با حضور شما در بازار رقابتی، محصولات و خدمات شما آشنا نخواهند شد و در ادامه پیامدهای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. برای جلوگیری از این اتفاق قصد داریم تا در این مقاله از وبلاگ مدیانا به بازاریابی برند و نحوه ایجاد کمپین برند مارکتینگ بپردازیم. با ما در این مقاله همراه باشید. 

Brand Marketing چیست؟

بازاریابی برند به زبان ساده به معنای رویکرد و فعالیت های خاصی برای ایجاد نام برند، برقراری ارتباطات و فعالیت های بازاریابانه در جهت متمایز کردن محصولات و کسب و کار شما از سایر رقبا است. این روش بازاریابی با بسیاری از شاخه‌های تبلیغات همکاری می‌کند و وظیفه برجسته کردن کسب و کار و محصولات شما را بر عهده دارد و از این طریق باعث ایجاد ارزش ویژه برای مشتریان می شود. این ارزش بخشی در نهایت برای کسب و کار شما مشتریان وفادار ایجاد میکند و سبب تمایز شما از سایر رقبا می شود. با بازاریابی برندینگ می توانید کسب و کار خود را به سطح بالاتری برسانید و به واسطه ی آن فروش و جذب مشتریان را افزایش دهید. 

چرا بازاریابی برند اهمیت دارد؟

از دلایل اهمیت و ضرورت بازاریابی برند می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • بازاریابی دهان به دهان 
  • ایجاد تعامل برند 
  • آگاهی رسانی از برند 
  • ایجاد ارزش ویژه 
  • وفادارسازی مشتریان به برند 
  • ایجاد هویت و تصویر برند 

نحوه پیاده سازی استراتژی بازاریابی برند (BRAND MARKETING)

Branding-Marketing-Strategy-The-BMS

برای پیاده سازی هر نوع بازاریابی و فعالیتی در حوزه پیشرفت کسب و کار خود باید استراتژی دقیق و مدونی داشته باشید. برای پیاده سازی استراتژی برندینگ مارکتینگ باید مراحل زیر را پیش بگیرید:

موقعیت فعلی برند 

در وهله اول باید بررسی کنید که کسب و کار شما در چه موقعیتی قرار دارد تا بتوانید بنا بر آن استراتژی خود را پیاده سازی کنید. 

اگر تازه کار هستید باید به طور حتم به روی برندسازی و بازاریابی برند کار کنید. در صورتی که که سابقه فعالیت دارید باید جایگاه خود را در بازار رقابت بیابید، مزایای رقابتی خود را نسبت به سایرین بیابید و برای بهبود و همچنین تثبیت جایگاه آن بکوشید. 

تشخیص پرسونای مخاطب 

دومین و مهمترین مرحله مشخص کردن مخاطبان هدف کسب و کار شما در بازاریابی برند است. برای ایجاد تعامل با مشتریان و ارزش سازی برای مشتریان شما لازم است بدانید که مخاطبان هدف برند شما چه کسانی هستند و باید با چه افرادی صحبت کنید؟ لحن و نیاز آن ها چیست؟ هرچه دقیق تر بتوانیم پرسونا را مشخص کنیم شانس بیشتری برای برندسازی و همچنین فروش خواهیم داشت. 

برای تشخیص پرسونا بهتر است مقاله پرسونای خریدار وبلاگ مدیانا را مطالعه و نکات لازم را پیاده سازی کنید. 

پیام برند 

قرار است چه پیامی را به مشتریان منتقل کنیم؟ این سومین سوالی است که در تدوین استراتژی بازاریابی برند باید از خود بپرسید. 

شما برای برقراری ارتباط و ایجاد تصویری مثبت و موثر از برند خود باید پیامی را به بهترین شکل به مشتریان خود منتقل کنید . بهتر است برای انتقال پیام از هویت بصری و سازمانی خود استفاده کنید. شعار و کلمات مرتبط با کسب و کار خود را نیز فراموش نکنید. 

برنامه ریزی

در انتها شما نیازمند برنامه ریزی هستید برنامه ریزی شما باید مستمر باشد و از تمامی ابزارها و کانال ها برای انتقال تصویری مثبت از برند خود استفاده کنید. 

یکی از روش های انتقال پیام کسب و کار شما و ایجاد تعامل قوی با مشتریان ارسال پیامک است. با ارسال پیامک به مشتریان می توانید علاوه بر رساندن پیام کسب و کار خود به مخاطبان از آن ها مشتریان وفادار بسازید. 

چگونه کمپین برند مارکتینگ ایجاد کنیم؟

بازاریابی برندینگ یک بازاریابی مقطعی نیست شما باید به صورت مستمر کمپین هایی را برای آن طراحی کنید. شما در هر بازده زمانی باید با استفاده از ابزارهای مختلف پیام خود را به مخاطبان خود برسانید، در نظر داشته باید در بازاریابی آگاهی از برند به درستی از هویت های کلامی و بصری کسب و کار خود استفاده کنید و به هیچ عنوان از چارچوب برند خارج نشوید. 

سال ها پیش برند مارکتینگ بیشتر در فضای سنتی و آفلاین و همچنین از طریق رسانه‌های جمعی انجام می‌شد. در گذشته با توجه به کانال های تبلیغاتی و بازاریابی قابل دسترس پیام کسب و کار شما به حجم انبوهی از مخاطبان می رسید و امکان تفکیکی بر مخاطبان هدف شما وجود نداشت. 

امروزه با فراگیر شدن فضای آنلاین و روش های نوین بازاریابی، Brand Marketing یا بازاریابی برند دستخوش تغییراتی زیادی شده است و مسیر جدیدی را طی می‌کند. در حال حاضر شما می توانید با استفاده از کانال های بازاریابی جدید تنها به روی مخاطبان هدف کسب و کار خود کار کنید و تا حد زیادی هزینه های بالای کمپین های بازاریابی برندینگ را کاهش دهید.

جمع بندی

هر کسب و کاری برای موفقیت در حوزه فعالیت خود باید تبدیل به نامی آشنا شود. آشنا شدن مخاطبان با نام و فعالیت کسب و کار شما تنها به وسیله بازاریابی برندینگ امکان پذیر است. در این مقاله به اهمیت و اهداف برندینگ مارکتینگ و نحوه پیاده سازی استراتژی و کمپین پرداختیم. در بخش نظرات برایمان بنویسید که تا به امروز برای بازاریابی برندینگ خود چه اقداماتی کرده اید ؟ 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .