اشتباهات بزرگ شرکت های ایرانی در ارسال پیامک انبوه

اشتباهات بزرگ در ارسال پیامک انبوه

صاحبان کسب و کار زمانی ‌که سعی بر ارسال پیامک انبوه به مشتریان دارند، بارها و بارها اشتباهات یکسانی را تکرار می‌کنند. مشخصا این اشتباهات، به ارتباط آن‌ها با مشتریان لطمه وارد کرده، اما همچنان بر انجام این اشتباهات اصرار می‌ورزند! به یاد داشته باشید که اگر شما هم به دام این اشتباهات افتادید، متحمل هزینه های سنگینی خواهید شد و به جای سود، ضرر خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم تا با هم تعدادی از این اشتباهات بزرگ را بررسی کنیم و برای آن راه حلی بیابیم. پس از خواندن این مقاله و اصلاح ایراداتتان (البته اگر ایرادی در کار باشد) واکنش خارق العاده‌ای از جانب مشتریان‌تان خواهید دید!

اما این ایرادات چه هستند که اینگونه تبعات سنگینی در پی دارند؟ بیایید بدون فوت وقت وارد جزئیات شویم.

  • اشتباه شماره یک:

از ارسال اس ام اس انبوه برای بازاریابی استفاده نمی‌کنند!

چگونه مشتریانتان را پیدا و کسب وکار خود را به آن‌ها معرفی می‌کنید؟ برای اینکه مشتریان بالقوه ترغیب شوند و اولین خریدشان را انجام دهنده چه راهی را پیش می‌گیرید؟ یا اصلا برای خرید مجدد مشتریان فعلی خود چه برنامه‌ای دارید؟یکی از بهترین راه ‌حل‌های موجود، استفاده از بازاریابی موبایلی ، خصوصا استفاده از اس ام اس انبوه و ارسال آن برای گروه‌های مختلف مردم است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مطرح خارجی نظیر Coke، Dunkin Donuts، Wendy’s و هزاران شرکت بزرگ دیگر از این شیوه محبوب بازاریابی استفاده می‌کنند. اما عجیب است که صاحبان کسب و کارهای کوچک غالبا به فکر استفاده از این شیوه نمی‌افتند! همانطور که گفته شد استفاده از این ایده که توسط شرکت‌های بزرگ پیاده شده و به طور موثری نتیجه بخش بوده باید سرمشقی برای شرکت‌های کوچک باشد اما آنها توجهی به این جزئیات نمی‌کنند. اگر کسی بپرسد که، آیا واقعا لازم است تا شرکت‌های کوچک این طرح را پیاده کنند پاسخ ما یک کلمه‌ است؛ بله. با اطمینان به شما می‌گوییم به وسیله بازاریابی پیامکی  می‌توانید آینده‌ی شغلی و درآمد خود را متحول کنید.

اگر جزء آن دست افرادی هستید که در برابر این شیوه گارد گرفته‌اند، باید به شما بگوییم که می‌توانید به سادگی تفاوت کسب و کارهایی که از این شیوه استفاده می‌کنند با سایرین را تنها با جستجوی ساده در دنیای اینترنت بیابید.

  • اشتباه شماره دو:

پنل پیامک برای ارسال اس ام اس ندارند

این یکی از بدترین اشتباهاتی است که صاحبان مشاغل در هنگام آغاز کار مرتکب می‌شوند. آنها می‌خواهند کمی پول ذخیره کنند پس به جای اینکه کار را به کاردان بسپارند و از یک پنل پیامک استفاده کنند، شخصا اقدام کرده و شماره مشتریان را جمع‌آوری می‌کنند تا خودشان به آنها پیام دهند. برخی نیز یک تلفن جدید را صرفا برای این کار می‌خرند. آنچه تعجب برانگیز است خطراتیست که این کار با خود به همراه دارد، آیا کسب و کارها می‌دانند این خطرات چه پیامدهایی برای آن ها خواهد داشت؟

فرض کنید تلفن در نظر گرفته شده برای یک کسب وکار گم می‌شود. یا اصلا بدتر از آن، تلفن‌ دزدیده‌ می‌شود. بعدش چه می‌شود؟ مشخص است، هم اکنون شخص دیگری لیست شماره‌های مشتریان شما را دارد! چگونه از اطلاعات روی گوشی نسخه پشتیبان می‌گیرید؟ یا پس از آنکه تعداد مشتریانتان به اعداد سرسام آور 1000، 3000 یا اصلا 5000 رسید چه خواهید کرد؟

به همین خاطر است که می‌گوییم شما به یک حرفه‌ای نیاز دارید!

شرکت مدیانا از سال ۹۱ با فروش سامانه پیامکی تخصصی، نیاز‌های بسیاری از کسب وکار‌ها را برآورده کرده است و بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ کسب و کار به جمع مشتریانش پیوسته‌اند.

  • اشتباه شماره سه:

پیامک‌ها جذاب نیستند!

از اشتباهات عمده بازاریابی که خصوصا کسب و کارهای کوچک، بسیار درگیر آن هستند عدم استفاده از متن های جذاب در پیامک است. بسیاری از بازاریاب‌ها دچار این تفکر غلط هستند و بر این باورند هر زمان که توانستی یک پیام برای مخاطب بفرست و تمام. بنابراین برخی از کسب وکارها هم به تبعیت از این اندیشه شروع به فرستادن اس ام اس انبوه می‌کنند. بدتر از این دسته بازاریاب‌ها، صاحبان کسب و کارهایی هستند که بدون فکر به محتوای پیامک اقدام به ارسال آن می‌کنند! این پیامک ها عمدتا چیزی به جز یک متن بی‌سر و ته و خسته کننده نیستند که به جای جذب، مشتری را فراری می‌دهند و به همین دلیل برخلاف انتظارشان مشتری‌ها شروع به مسدود کردن آنها می‌کنند. اما چرا اینطور می‌شود؟ فرض کنید که شخصی وقت و بی‌وقت برایتان پیام می‌فرستد، از آن بدتر محتوای پیام‌هایش ارزش توجه کردن ندارد، شما بودید چه می‌کردید؟

راه حل این ماجرا خیلی ساده‌ است، چیزی را به مردم بدهید که می‌خواهند. به عبارت ساده‌تر عرضه و تقاضا را درنظر بگیرید. برای مثال نباید در زمان شام تبلیغ صبحانه کنید، اکثر مردم در صبح جمعه به فکر کسب و کار شما نیستند و احتمالا خود شما هم شنبه اول صبح به فکر برنامه‌های آخر هفته نیستید!

آیا لازم است که همیشه تخفیفات و پیشنهادات ویژه را از طریق موبایل به اطلاع رسانید؟

خیر! می‌توانید با کمی خلاقیت کارها را به پیش ببرید. برای مثال اگر صاحب رستورانی هستید، یک منوی مخفی ایجاد کنید و تنها برای کسانی بفرستید که در لیست بازاریابی پیامکی‌تان هستند. به آنها بگویید که برای سفارش این محصولات از یک کد استفاده کنند. می‌خواهید این پیشنهاد را در یک سطح دیگر ارائه دهید؟ پس یک صدا ضبط کنید و از طریق پیام صوتی ارسال کنید، با این روش مشتری نه تنها درباره محصول می‌شنود بلکه اعتماد بیشتری به آن خواهد کرد.

  • اشتباه شماره چهار:

در هر پیام فراخوانی را اعلام نکنید.

این یکی فاجعه هایی است که متاسفانه صاحبان کسب و کار نسبت به آن بی‌توجه‌ اند.

شخصی با وجود ارسال پیامک انبوه از عدم بازخورد مناسب بسیار گله‌مند بود.

به نظر شما ایراد کار او کجا بود؟ چرا نمی‌توانست آن طور که می‌خواهد مشتری‌ها را جلب کند؟ در پیام او هیچ اثری از شماره تلفن یا لینکی نبود! او فقط یادآوری می‌کرد که در همان اطراف مغازه‌ای دارد. آن فرد هیچ فراخوانی نمی‌داد. اشتباهات او در این بود که:

  • هیچ‌گاه نمی‌گفت با ما تماس بگیرید.
  • هیچ‌گاه نمی‌گفت روی این لینک کلیک کند.
  • و به طور کلی هیچ‌گاه از مشتری نمی‌خواست که کار خاصی انجام دهد.

با دانستن این موضوعات منطقی به نظر می رسد که چرا کسب و کار او رونق کافی ندارد.

همانطور که پیش‌تر گفته شد اگر می‌خواهید وارد بازاریابی پیامکی شوید نگاه کنید که دیگران چه کرده‌اند. به یاد داشته باشید که بازاریابی اس ام اسی ابزار بسیار قدرتمندی است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک به کمک آن در حال رشد کردن هستند. این روشی بسیار موثر و به صرفه برای برقراری ارتباط با مخاطبین می‌باشد.

  • اشتباه شماره پنج:

ساعت درست انتخاب نمی‌کنند.

همیشه باید توجه کنید که پیامک شما در زمانی به دست مشتری برسد که او در حال تصمیم‌گیری برای خرید کالا یا سرویسی مشابه آنچه شما ارائه می‌دهید است. در ادامه به زمان‌های خوب ارسال پیامک اشاره کردیم:

  • شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • بین ۵ عصر تا ۱۰ شب
  • روزهای تعطیل بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

از بین این ساعت‌ها متناسب با زمان بندی مخاطب هدفتان پیامک را بفرستید. برای رستوران‌ها بهترین زمان ۱۲ تا ۱۴ است.

  • اشتباه شماره شش:

از ماژول‌ها و امکانات پیشرفته پنل پیامک استفاده نمی‌کنند.

نوبت دهی، تبریک تولد، منشی پیامکی و نظرسنجی بخشی از ماژول‌هایی است که به شما در پیاده‌سازی بازاریابی پیامکی کمک می‌کنند. در کنار این‌ها، شما می‌توانید با اتصال سایت یا اپلیکیشن‌تان به پیامک در ثبت‌نام و احراز هویت و همچنین بهتر کردن تجربه خرید با اطلاع از روند آن به مشتری، فروشتان را چند برابر کنید.

شرکت مدیانا با ارایه وب سرویس پیامک تخصصی برای هر نوع وب‌سایت و اپلیکیشن راه حل اتصال همه نرم‌افزارهای حسابداری، مدیریت مشتری، مدیریت مطب، CRM و … را ارائه کرده است.

اگر هنوز برای کسب و کار خود پنل پیامکی خریداری نکردید از طریق صفحه اصلی سایت اقدام کنید. در صورت نیاز به راهنمایی برای خرید پنل اس ام اس مناسب کسب و کار شما از طریق فرم مشاوره با مشاورین مدیانا در ارتباط باشید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .