یک پیامک بعد از زدن دکمه send، در موقعیت های متفاوتی قرار میگیرد تا به دست مخاطب برسد. این مسیر در سامانه های پیامکی و گوشی تلفن همراه مشابه است. تفاوت در این است که در تلفن همراه گزارشات ارسالی که ارائه میشود بسیار محدودتر از پنل پیامک است، زیرا که کاربر تلفن همراه استفاده تبلیغاتی از پیامک ندارد و نیاز به گزارشات ارسال دقیق از تمامی مراحل پیامک ندارد. سامانه پیامک مدیانا برای اعلام وضعیت هر پیامک تکی یا گروهی که ارسال میشود یک کد در اختیار کاربران قرار میدهد که میتوانند از طریق آن، وضعیت یک پیامک در مسیر مبدا به مقصد را رهگیری کنند. در ادامه با گزارش پیام های ارسالی در پنل اس ام اس مدیانا بیشتر آشنا می شویم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
وضعیت پیامک ارسالی در سامانه مدیانا
در سامانه مدیانا، یک پیامک بعد از انتقال به سمت اپراتور، با 5 حالت روبرو میشود که نام هر کدام از این وضعیت ها اختصاصا توسط سامانه مدیانا تعریف شده و ممکن است در دیگر سامانه ها وجود نداشته باشد.
رسیده به گوشی: در این حالت پیامک با موفقیت به دست مخاطب رسیده و به اصطلاح دلیور شده است.
نرسیده به گوشی: در این حالت پیامک به دلیل خاموش بودن یا در دسترس نبودن کاربر، به دست مخاطب نرسیده است.
رسیده به مخاطب: در این حالت مخابرات گزارش ارسال دقیقی از ارسال پیامک ارائه نداده است.
منتظر ارسال: در این حالت پیامک به دلیل اختلالات شبکه ای هنوز به دست مخاطب نرسیده است.
بلک لیست: در این حالت پیامک به خطوط بلک لیست یا ترابرد شده ارسال شده که به دست آنها نخواهد رسید.
راهی برای اطمینان از خوانده شدن پیامک
با اطمینان از رسیدن اس ام اس به گوشی مخاطبان، سوال مهمی که ایجاد میشود، این است که آیا پیامک توسط مخاطب خوانده شده است؟ یا نادیده گرفته شده و بدون جلب توجه پاک شده است؟! تنها راه مطمئنی که بتوان به طور صد در صد از خوانده شدن پیامک گزارش گرفت نیاز به برنامه نویسی دارد! اما راه های ساده تری هم وجود دارد. اولین راهکار قرار دادن لینک داخل متن پیامک است، بر اساس نیاز لینک وبسایت یا شبکه اجتماعی را میتوان داخل متن پیامک قرار داد.
از تعداد ورود کاربران به آن لینک میتوان بهتر متوجه خوانده شدن پیامک مورد نظر شد. راهکار دوم قرار دادن call to action با استفاده از ارسال شماره یا کلمه مورد نظر است. به این صورت که از مخاطبان میخواهیم در صورت نیاز به استفاده از خدمات ما، یا استقبال از پیشنهاد ما، عدد 1 را به همین سرشماره ارسال کنند. با این 2 روش میتوان تا حد زیادی از خوانده شدن پیامک ارسالی اطمینان حاصل کرد.
یک تحلیل حرفه ای از گزارش پنل اس ام اس
گزارش هر ارسال در پنل پیامک مدیانا به صورت خروجی اکسل قابل دریافت است. ارسال پیامک بی هدف و بدون تحلیل گزارشات باعث میشود بازاریابی پیامکی جای پیشرفت نداشته باشد و افزایش نرخ تبدیل برای شما اتفاق نیفتد. حتما میپرسید نرخ تبدیل چیست و چگونه محاسبه میشود؟ درصد نرخ تبدیل با تقسیم تعداد مشتری حاصل از پیامک ارسالی، تقسیم بر تعداد پیامک ارسال شده به دست می آید. هرچقدر این عدد بالاتر باشد نشان میدهد پیامک شما اصولی بوده و بازخورد بهتری داشته است. برای مثال اگر 1000 پیامک ارسال کرده باشید و 200 نفر مشتری جذب کرده باشید نرخ تبدیل پیامک شما 0.2 است و هرچقدر این عدد بیشتر باشد رشد بازاریابی پیامکی شما را نشان میدهد.
آموزش بخش گزارش پنل پیامکی مدیانا براه بهبود بهرهوری
در حال حاضر مدیانا یکی از بهتری پلتفرمهای تحت وبی است که انواع خدمات تبلیغاتی پیامکی را در اختیار کسبوکارهای ایرانی قرار میدهد. این پلتفرم میتواند پیامهای کوتاه و موثر برای شما طراحی کند تا بیشترین بازدهی را از آن دریافت کنید.
بخش گزارش پیام های ارسالی در پنل اس ام اس مدیانا یکی از مهمترین قسمتهایی است که مشتریان به آن دسترسی دارند و با استفاده از آن میتوانند میزان تاثیرگذاری روش تبلیغ خود را بسنجند.
بخش گزارش پیام های ارسالی در پنل پیامک مدیانا اطلاعات مختلفی از جمله تعداد مشتریهایی که پیامها را خواندهاند، تعداد مشتریانی روی پیامکها کلیک کردهاند، تعداد افرادی که از طریق پیامک خدمات یا کالای کسبوکارها را خریداری کردهاند و به صورت کلی میزان تاثیرگذاری این روش تبلیغ را به صاحبان کسبوکارها ارائه میدهد. صاحبان کسبوکارها با استفاده از دادههای بخش گزارش مدیانا به راحتی میتوانند میزان بازدهی تبلیغ پیامکی خود را بسنجند و برای کمپینهای پیامکی بعدی خود تصمیم بگیرند. در نظر داشته باشید هدف اول مدیانا خدماترسانی به مشتریان و رفع نیاز آنها است؛ از این رو بخش گزارشات را ایجاد کرده تا مشتریان از بابت خدماتی که دریافت میکنند اطمینان خاطر داشته باشند.
گزارش پیام های ارسالی در پنل اس ام اس مدیانا
شما هم اگر از پنل پیامک استفاده میکنید، حتما زمان زیادی را برای تحلیل گزارش ها بگذارید تا بتوانید با نتیجه گیری مناسب، نرخ تبدیل را بالا برده و از کمپین های بعدی نتیجه بهتری را بگیرید. اگر هم هنوز تصمیم به اجرای کمپین پیامکی نکرده اید باید بدانید که مدیانا در طی اقدامی پنل پیامکی رایگان را ارائه نموده تا بدون پرداخت هزینه ، بازاریابی پیامکی را آغاز کنید. پس اگر صاحب کسب و کار هستید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما به سایت مدیانا سر بزنید و از مزایای بازاریابی پیامکی مطلع شوید