اگر دوست ندارید هیچ یک از تماس های خود را از دست دهید این مقاله مخصوص شماست. شاید تا به حال برای شما پیش آمده که به هر دلیلی به تلفن همراه خود دسترسی نداشته یا حتی خارج از محدوده پوشش اپراتور بوده اید و به همین دلیل تماس های زیادی را از دست داده اید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با قابلیت پیامگیر صوتی و نحوه فعال و غیر فعالسازی آن برای همه اپراتورها آشنا کنیم تا هیچ تماس دریافتی را از دست ندهید. با ما در این مقاله همراه باشید.
پیامگیر صوتی چیست؟
اپراتورهای تلفن همراه مانند سایر سرویس دهندگان به دنبال راهی برای رفع دغدغه مشتریان و همچنین جلب رضایت آن ها هستند. یکی از دغدغه های مشتریان عدم امکان برقراری تماس در خارج از محدود پوشش اپراتورها است از این رو اپراتورها اقدام به ارائه قابلیتی به نام سرویس پیامگیر صوتی یا Voice Messaging Service کرده اند. شاید شما این پیامگیر صوتی را با پیام صوتی اشتباه بگیرید اما این دو کاملا از نظر کاربرد متفاوتی هستند. پیام صوتی روشی از ارسال پیامک انبوه است که کسب و کارها با ارسال صدای ضبط شده ای پیام خود را به گوش مخاطبان خود می رسانند و می توان گفت که این نوع سرویس روشی برای بازاریابی تلفنی است.
در کنار سرویس پیامگیر صوتی، کسبوکارها میتوانند از قابلیت ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه برای اطلاعرسانی خدمات خود استفاده کنند. این روش بهویژه برای آرایشگاهها، کلینیکها و مراکز خدماتی که نیاز به یادآوری نوبت یا معرفی خدمات دارند، بسیار مؤثر است.
اما پیامگیر صوتی سرویسی است که نقش منشی تلفنی را برای شما ایفا می کند که در زمان عدم پاسخگویی امکان گذاشتن پیام را برای تماس گیرندگان به تلفن همراه شما فراهم می کند. در ادامه روشهای فعال سازی و غیر فعال سازی این سرویس را در اپراتورهای مختلف به شما آموزش می دهیم.
چگونه پیامگیر صوتی اپراتورهای مختلف را فعال یا غیر فعال کنیم؟
کاربران اپراتورها معمولاً میتوانند این امکان را با شماره گیری یک کد دستوری ویژه و مخصوص به هر اپراتور ، فعال و غیر فعال کنند.

سرویس پیامگیر صوتی همراه اول
اگر از مشترکین دائمی یا اعتباری اپراتور همراه اول هستید، می توانید با ۳ روش این امکان را در تلفن همراه خود فعال کنید.
- شماره گیری کد دستوری *۲۴۱*۱۰*
- ارسال عدد ۲۴۱ به سرشماره ۱۰
- سامانه همراه من
بعد از فعال سازی سرویس پیامگیر صوتی، همه ی تماسهای بی پاسخ شما به شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ منتقل میشود. در ادامه همراه اول با ارسال پیامک از همین سرشماره، شما را از وجود پیام صوتی جدید مطلع می کند. با تماس به ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ می توانید پیام ها دریافتی خود را گوش دهید.
ویژگیهای پیامگیر صوتی همراه اول
- قابلیت تعیین کلمه عبور برای پیامگیر
- قابلیت دریافت پیامک در زمان دریافت یا عدم دریافت پیام صوتی
- امکان تماس با سرشماره پیامکی برای شنیدن پیام ها
- در صورتی که به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشید، قادر هستید تا با سایر خطوط اپراتور همراه اول با شماره ۹۹۱۰۰۰۹۹۱۳ تماس بگیرید و بعد از وارد کردن کلمه عبور، پیامهای خود را بشنوید.
- در برخی سرویسهای پیامگیر صوتی، برای شنیدن پیامها یا ورود به سامانه، نیاز به ارسال پیامک کد تأیید وجود دارد. این کدها معمولاً برای حفظ امنیت و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به پیامهای صوتی استفاده میشوند.
برای کسبوکارهایی که از نرمافزارهای مدیریت تماس یا رزرو نوبت استفاده میکنند، API پنل پیامکی امکان اتصال مستقیم این سیستمها به سامانه پیامکی را فراهم میکند. این اتصال باعث میشود پیامهای اطلاعرسانی مانند یادآوری تماس یا نوبت بهصورت خودکار ارسال شوند.
فعال سازی پیامگیر صوتی ایرانسل
در صورتی که از مشترکین اپراتور ایرانسل هستید کافیست تا کد دستوری #۱*۵*۴*۵۵۵* برای فعالسازی این سرویس با تلفن همراه خود شماره گیری کنید.
برای لغو اکد #۳*۵*۴*۵۵۵* را شماره گیری نمایید. برای شنیدن پیامهای دریافتی می توانید با شماره ۷۱۰ تماس و از طریق تلفن خود پیامهای موجود در صندوق پیامگیر صوتی خود را بشنوید.
ویژگیهای پیامگیر صوتی ایرانسل
- قابلیت ذخیره ۳۰ پیام ۱۲۰ ثانیهای
- عدم نیاز به تلفن هوشمند
- مدت زمان ذخیره پیامهای شنیده نشده ۲ روز و پیامهای شنیده شده ۷ روز است.
وبسرویس پیامک یکی از ابزارهای حرفهای برای ارسال و دریافت پیامک از طریق سرورهای اختصاصی است. این سرویس به اپراتورها و شرکتها اجازه میدهد تا پیامهای صوتی یا متنی را بهصورت هوشمند و زمانبندیشده برای کاربران ارسال کنند.
ارسال پیامک از طریق وبسرویس به شما این امکان را میدهد که بدون ورود به پنل، پیامهای خود را از طریق نرمافزار یا سایت خود ارسال کنید. این روش برای شرکتهایی که حجم بالایی از پیامهای اطلاعرسانی دارند، بسیار کاربردی است.
سرویس پیامگیر صوتی رایتل
این اپراتور هنوز سرویس پیامگیر صوتی را برای مشترکین خود فعال نکرده است.اگر صاحب خطوط رایتل هستید میتوانید از سرویس انتقال تماس و یا سرویس تماسهای از دست رفته به جای این سرویس استفاده کنید.
سرویس انتقال تماس
به کمک سرویس انتقال تماس میتوانید تماسهای دریافتی خود را در زمانی که به هر دلیل قادر به پاسخگویی به تماسهای خود نیستید؛ به شماره دیگری منتقل نمایید. از قابلیت های این امکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- انتقال همه تماسها
- انتقال تماسها در صورت مشغول بودن خط
- انتقال تماسها در صورت عدم پاسخگویی
- انتقال تماسها هنگام عدم دسترسی
سرویس تماس های از دست رفته
اگر تلفن همراهتان خاموش باشد،خارج از محدوده آنتندهی رایتل یا مشغول به مکالمه باشید یا حتی تماس ورودی دیگری داشته باشید در این قابلیت رایتل با ذخیره تماس های دریافتی در سامانه، پس از قرارگیری در ناحیه تحت پوشش اپراتور رایتل یا روشن کردن تلفن همراه جزئیات تماس را برای شما پیامک می کند.
پیشنهاد فنی برای کسبوکارهای آنلاین
استفاده از پنل پیامکی با خط خدماتی باعث میشود پیامهای شما بدون محدودیت زمانی و حتی به شمارههای مسدودشده نیز ارسال شوند. این نوع خطوط برای ارسال پیامهای مهم مانند اطلاعرسانی تماسهای از دسترفته یا پیامگیر صوتی بسیار مناسباند.
اگر سایت شما با وردپرس طراحی شده باشد، میتوانید پنل پیامکی را به آن متصل کنید تا پیامهای تماس، نوبتدهی یا اطلاعرسانی بهصورت خودکار برای کاربران ارسال شود. این قابلیت برای سایتهای خدماتی و فروشگاهی بسیار کاربردی است.
جمعبندی
اولین شیوه ارتباطی بعد از ارتباط مستقیم، تماس تلفنی است. افراد معمولا روزانه به هر دلیلی مجبور به پاسخ ندادن به تلفن های همراه خود هستند و اپراتورها برای رفع این موضوع اقدام به ارائه سرویس پیامگیر صوتی کرده اند. با پیام گیرصوتی پیام تماس گیرندگان ذخیره می شود و شما در هر زمانی قادر به شنیدن آن هستید. تعرفه ارسال پیامک بسته به نوع خط، حجم پیامها و اپراتور متفاوت است. برای استفاده از سرویس پیامگیر صوتی همراه با پیامکهای اطلاعرسانی، بهتر است تعرفهها را بررسی کرده و بسته مناسب خود را انتخاب کنید.
خرید خط اختصاصی پنل پیامکی به شما این امکان را میدهد که با شمارهای ثابت و قابل اعتماد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این خطوط برای ارسال پیامهای مربوط به تماسهای بیپاسخ یا پیامگیر صوتی بسیار مناسباند.
اگر به دنبال راهکاری حرفهای برای مدیریت تماسها، پیامهای صوتی و ارتباطات پیامکی هستید، خدمات جامع مدیانا میتواند انتخابی هوشمندانه باشد. مدیانا با ارائه پنل پیامکی، خط اختصاصی، وبسرویس پیامک، و ابزارهای پیشرفته مانند ارسال پیامک کد تأیید، پیام صوتی و اتصال به سایتهای وردپرسی، بستری کامل برای ارتباط مؤثر با مشتریان فراهم کرده است. این مجموعه با پشتیبانی ۲۴ ساعته و تعرفههای رقابتی، به کسبوکارها کمک میکند تا هیچ تماس یا پیام مهمی را از دست ندهند و تجربهای حرفهای برای مخاطبان خود رقم بزنند.
در این مقاله با صرف نظر از نوع تلفن همراه شما به انواع روش های فعالسازی این ویژگی در اپراتورهای مختلف کردیم. تجربه خود را پس از فعالسازی این سرویس با ما از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
نظرات کاربران
سمانه سادات
چرا رایتل پیام گیر صوتی نداره؟ علت خاصی داره؟
پریا مریخی
دوست عزیز سلام،
علتی از سوی این اپراتور عنوان نشده اما به جای آن میتوانید از مواردی که در متن عنوان شده استفاده کنید
پریا مریخی
سلام دوست عزیز
برامون بنویسید که از چه اپراتوری استفاده می کنید؟ در مقاله نحوه لغو را هم توضیح دادیم
حاجیمراد
سلام اپراتور من همراه اول است میخوام پیام گیر صوتی رو لغو کنم گوشیم شیامی است لطفاً ارشاد بفرمائید