اگر قصد دارید تا پیامک هایتان را با نام تجاری شرکت خود ارسال کنید، سرویس ماسک پیامک مخصوص شما است. سرویس ارسال پیامک مسک، (ماسک) Mask که به آن ارسال پیامک با نام تجاری نیز می گویند یکی از انواع خدمات پیامکی است. با استفاده از سرویس ماسک پیامک می توانید به جای پیش شماره اختصاصی، پیامکهای ارسالی خود را با نام برند و مجموعه خود به مشتریان و مخاطبان ارسال کنید.
امروزه کسب و کارهای بزرگ به اهمیت بهکارگیری سرویس ماسک در بازاریابی پیامکی پی برده اند. از دلایل توجه ویژه کسب و کارها و برندهای بزرگ به این خدمات پیامکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- افزایش تعامل با مشتریان
- تاثیر بی سابقه بر افزایش آگاهی از برند
- بالا بردن نرخ بازدید از پیامک های کسب و کارها
اگر به دنبال راهی برای افزایش نرخ بازدید پیامک های ارسالی کسب و کار خود و برندسازی هستید؛ با ما در این مقاله همراه باشید.
سرویس ماسک Mask پیامک چیست؟
Mask در واقع پوششی برای پیش شماره اختصاصی در ارسال پیامک است. با استفاده از این سرویس، کسب و کارها می توانند پیامک های ارسالی خود را به جای ارسال با پیش شماره، با نام دلخواه مانند نام تجاری، آدرس سایت، محصولات به مخاطبان ارسال کنند.
وب سرویس پیامک مدیانا این امکان را فراهم میکند که سیستمهای داخلی کسبوکار مانند CRM، فروشگاه اینترنتی یا اپلیکیشنهای موبایل بهصورت مستقیم به سامانه پیامکی متصل شوند. این اتصال باعث میشود پیامکهای ماسکشده بهصورت خودکار و دقیق برای مخاطبان ارسال شوند و تجربه ارتباطی حرفهایتری رقم بخورد.
برای درک بهتر به مثال تصویری توجه کنید:

مراکزی مانند بانک پاسارگاد به جای استفاده از پیش شماره اختصاصی که در نام فرستنده درج می شود (که معمولا در پیامک های ارسالی در کسب و کارها به صورت عدد است)، از نام خود استفاده می کنند.
پیامک با نام تجاری، پیامکی است که به جای سرشماره، نام شرکت، اپلیکیشن، آدرس فروشگاه اینترنتی و… را به عنوان فرستنده روی صفحه گوشی مخاطبین نشان میدهد. در این نوع ارسال، نام تجاری مانند برچسبی به روی پیش شماره شما قرار میگیرد. این نوع پیامکها طوری به نظر میرسند که گویی افراد، از قبل نام شرکت شما را در مخاطبین خود ذخیره کردهاند.
اما چرا کسب و کارهای بزرگ باید از سرویس ارسال پیامک (SMS) با نام تجاری استفاده کنند و چه مزایایی برای آن ها به همراه خواهد داشت؟ در بخشهای بعدی به این سوالات پاسخ می دهیم.
ارسال پیامک با نام تجاری چه مزایایی برای برندها دارد؟
دلایل مختلفی وجود دارد که باعث شده کسب و کارها به استفاده از سرویس ماسک پیامک روی آورند؛ رایج ترین آن ها عبارتند از:
- ماندگاری نام برند
- جلب اعتماد مخاطب
- افزایش اعتبار به برند
- سرعت بالای ارسال پیام
- افزایش تعامل با مشتریان
- افزایش نرخ باز شدن پیامک
ماندگاری نام برند و پرسونال برندینگ
ارسال پیامک با نام تجاری یکی از بهترین روشهای برندسازی از طریق بازاریابی موبایلی است؛ که باعث ماندگاری نام برند شما در ذهن افراد میشود. به طور حتم ارسال پیامک های تبریک نوروز را توسط رئیس جمهور به خاطر می آورید و این تبریک در ذهن شما برای همیشه ماندگار است.
علاوه بر آگاهی از برند اشخاص می توانند برای پرسونال برندینگ (Personal branding) از این سرویس بهره ببرند. سرویس پیامک ماسک می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که قصد دارند خودشان را به مخاطبان معرفی کنند باشد.
جالب است بدانید:
” استفاده از سرویس ماسک پیام کوتاه یکی از روش های رایج برای پرسونال برندینگ شخصیت های سیاسی در سراسر دنیا است.”
معمولاً کاندیداهای انتخاباتی مختلف، در دوران انتخابات برای معرفی برنامههای کاری و طرح های پیشنهادی خود به افراد جامعه، از سرویس ماسک پیامک استفاده میکنند و به جای سرشماره ارسال پیامک نام یا کد انتخاباتی خود را درج میکنند.
افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)
برندینگ زمانی آغاز می شود که شما به صورت مداوم با مشتریان خود ارتباط داشته باشید. یکی از موضوعاتی که در فرایند تبدیل مخاطب به مشتری مطرح است آگاهی از برند است. اما پیش از آغاز برندینگ می بایست مخاطبانتان را از حضورتان آگاه کنید. آگاهی از برند فرآیندی است که طی آن مجموعه تلاش می کند نام یا ذهنیتی را از خود در ذهن مخاطبان ایجاد کند. رایج ترین راهکار برای آگاهی از برند، در دید قرار دادن تبلیغات به مخاطبان است.
ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه یکی از روشهای مؤثر برای قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان است. این روش به کسبوکارها کمک میکند تا پیامهای خود را بهصورت گسترده و سریع به جامعه هدف برسانند و در کنار استفاده از نام تجاری، نرخ باز شدن و تعامل را بهطور چشمگیری افزایش دهند.
تبلیغات و برندسازی این تصور را در ذهن افراد به وجود میآورد که آن ها فعالیت های طولانی و پر هزینه ای هستند، اما بازاریابی پیامک مثال نقضی برای آن است. روش های متفاوت و زیادی برای تبلیغات کسب و کارها وجود دارد که در مقاله انواع روش های بازاریابی به آن پرداختیم اما به نسبت بیلبوردهای تبلیغاتی یا تبلیغات تلویزیونی ارسال پیامک از طریق سرویس ماسک یک روش به صرفه است که به صورت دائمی می توانید از آن استفاده کنید.
در صورتی که هنوز تبلیغات پیامکی را برای کسب و کار خود راه اندازی نکرده اید به صفحه خرید پنل پیامک مراجعه کنید.
پنل اس ام اس نقطه شروعی برای اجرای کمپینهای پیامکی حرفهای است. با استفاده از این پنل، کسبوکارها میتوانند پیامکهای تبلیغاتی، اطلاعرسانی و خدماتی را بهصورت انبوه و هدفمند ارسال کنند و در کنار سرویس ماسک، تجربهای شخصیسازیشده و قابل اعتماد برای مخاطبان خود رقم بزنند.
افزایش تعامل (Engagement)
هدف نهایی هر برند تعامل دائمی و ارتباط با تمامی مشتریان است. افراد روزانه پیامک های تبلیغاتی زیادی را از کسب و کارهای مختلف دریافت میکنند، اما چگونه می توان تمایزی را بین پیام های ارسالی خود با کسب و کارها ایجاد کنیم؟
پنل پیامکی برای کسب و کارها ابزاری حرفهای برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی، اطلاعرسانی مناسبتی و تعامل با مشتریان است. این پنلها با قابلیتهایی مانند ارسال بر اساس گروههای سنی، موقعیت جغرافیایی و نوع مخاطب، به برندها کمک میکنند تا ارتباطی دقیق و مؤثر با مخاطبان خود برقرار کنند.
یکی از روشهایی که می توان به واسطه آن بازدید از پیامک های ارسالی کسب و کارها را افزایش داد، ارسال پیامک با نام تجاری است. البته روشهای دیگری نیز برای افزایش نرخ تعامل Engagement مخاطبان وجود دارد:
- تکنیک های جمع آوری لید Lead و سرنخ (جمع آوری شماره مشتریان)
- پیاده کردن روش هایی برای باز شدن پیامک های ارسالی
- ترغیب مخاطبان به انجام و اقدام عملی خاص
استفاده از سرویس ارسال پیامک ماسک، Mask پیامک در مرحله دوم یعنی تکنیکهای مربوط به مرحله ورود اس ام اس به صندوق پیام مخاطب است. سرویس ارسال پیامک Mask تاثیر زیادی در افزایش نرخ تعامل مشتریان ایفا می کند. برای درک بهتر این موضوع نگاهی به صندوق پیامک های خود بیندازید. کدام دسته از پیامک ها را مطالعه کرده اید و آیا در لیست شما پیامک با نام تجاری وجود دارد؟
افزایش نرخ باز کردن پیام
در بخش پیشین به افزایش تعامل مشتریان با کسب و کار شما پرداختیم اما مهمترین دلیلی که باعث تعامل مخاطبان یک برند در پیامک با مشتریان می شود، مرتبط با نرخ باز شدن پیامک است! و بر آن تاثیر مستقیم دارد که در بخش قبلی به آن پرداختیم.
افزایش اعتماد مخاطب
پررنگ ترین بخش برندسازی و بازاریابی جلب اعتماد مخاطبان به مجموعه است. می توان گفت مهم ترین دارایی هر کسب و کار مشتریان وفاداری هستند که به آن اعتماد کرده اند. روزانه بارها خبرهایی را تحت عنوان کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات مخاطبان شنیده ایم. همین موضوع باعث شد که برخی مخاطبان به پیامک های تبلیغاتی بی اعتماد شوند.
دریافت پیامک با نام برند و مجموعه می تواند باعث شود تا مشتریان به پیامک های بانک ها و ارگان های بزرگ اعتماد کنند.
جمعبندی
در این مقاله به صورت کامل سرویس ماسک پیامک را به شما معرفی کنیم و مزایایی که باعث میشود بسیاری از کسب و کارها به این سرویس ارسال پیامک روی آورند را به شما توضیح دادیم.
در کنار سرویس ماسک پیامک، سرویس ارسال ایمیل نیز یکی از ابزارهای مکمل برای ارتباط با مشتریان است. این سرویس به کسبوکارها کمک میکند تا اطلاعرسانیهای گسترده، کمپینهای تبلیغاتی و پیامهای شخصیسازیشده را از طریق ایمیل به مخاطبان خود ارسال کنند و اثربخشی ارتباطات را افزایش دهند.
در صورتی که برای راه اندازی از این سرویس سوالی دارید کافی است تا به صفحه سرویس ارسال پیامک تجاری مراجعه کنید یا با شماره ۵۴۹۶۸۰۰۰ ۰۲۱ تماس بگیرید. ما در پلتفرم جامع ارتباط با مشتریان مدیانا آماده خدمترسانی به شما هستیم.