صفر تا صد کمپین پیامکی برای یلدا

راهنمای کمپین پیامکی یلدا

بعضی از شب‌های سال برای همه ما خاص هستند؛ مانند شب یلدا که یکی از این شب‌های خاطره‌انگیز است. همه‌ی ما سعی می‌کنیم تا به هر شکل ممکن، این شب را در کنار خانواده و دوستانمان جشن بگیریم. این شب خاص نه تنها برای هر فرد خاطره‌انگیز است، بلکه برای کسب‌وکارها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. می‌پرسید چرا؟! چون می‌توانید با جادوی این شب، رکوردی استثنایی را در فروش خود به ثبت برسانید؛ اما چگونه؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا یکی از ساده‌ترین روش‌های فروش در شب یلدا، یعنی کمپین پیامکی را با هم یاد بگیریم.

کمپین شب یلدا چیست؟

استفاده از پیامک، یکی از ساده‌ترین روش‌های بازاریابی است، اما چگونگی نوشتن پیامک تبریک یلدا و ارسال آن اهمیت دارد. اگر فقط یک پیامک ساده ارسال کنید، احتمالا بازخورد جالبی نخواهید گرفت و شاید نتیجه‌ی عکس هم بگیرید. نکات مهم طراحی کمپین و ساختار اصلی چگونگی نوشتن پیامک تبریک یلدا را در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد.

قبل از نوشتن پیامک تبریک شب یلدا، اول باید خود کمپین را مشخص کنید. به عبارتی هدف از این کار چیست؟ کمپین شب یلدا در حقیقت شامل تمامی اقداماتی است که شما برای برندینگ، تبلیغات و افزایش فروش انجام می‌دهید. نکته اصلی اینجاست که این کمپین فقط مخصوص به این شب است و حتماَ باید با هدف طولانی‌ترین شب سال انجام شود.

چگونگی اطلاع رسانی کمپین شب یلدا

برنامه‌ریزی کمپین شب یلدا یک مسئله‌ی مهم است؛ اما چگونگی مطلع کردن مشتریان، یک موضوع بسیار مهم‌تر است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. البته برای برخی، این مسئله یک چالش است. چه بسا شرکت‌هایی بودند که برنامه‌ریزی آن‌ها بسیار عالی بود؛ اما به دلیل اطلاع رسانی نادرست یا استفاده از روش غلط، نتوانستند تا نتیجه دلخواه را کسب کنند. پس بهتر است که در هنگام تدوین، به این مسئله هم فکر کنید. هر چند خود برنامه ریزی نیز بر اساس روش ارسال انجام خواهد شد.

روش‌های زیر برای اطلاع رسانی کمپین شب یلدا استفاده می‌شوند:

  • وبسایت
  • پیامک
  • تلفن
  • اپلیکیشن
  • بنرهای اینترنتی یا فیزیکی در سطح شهر

تدوین کمپین پیامکی شب یلدا

بحث اصلی ما در این مقاله، تدوین کمپین پیامک تبریک یلدا است. تا اینجا فقط اشاره‌ای کوتاه به خود کمپین شب یلدا کردیم. همانطور که در ابتدای مطلب هم نوشتیم، چگونگی اطلاع رسانی آن اهمیت زیادی دارد که ارسال اس ام اس یکی از این روش‌ها است؛ روشی ارزان و البته با پیگیری سریع‌تر و بهتر از سایر روش‌ها.

 

مطلب پیشنهادی: یلدا،فرصت استثنایی برای بازاریابی

چرا از پیامک برای اطلاع رسانی کمپین استفاده کنیم؟

استفاده از این روش، مخالفان و موافقان متعددی دارد. در حقیقت، هر کسی بنا بر شرایط شرکت خود مثل شرایط مالی، اهداف و… اطلاع رسانی از این اس ام اس را رد یا توصیه می‌کند. ما هر دلیل را برای شما توضیح داده ایم:

  •  از طریق ارسال پیامک تبریک شب یلدا می‌توانید پیام را به صورت مستقیم به مخاطبان خود بفرستید. به عبارتی کاربرانی که برای آن‌ها پیامک ارسال می‌کنید، بیشتر مشتریان قبلی یا آن‌هایی هستند که علاقه خود را به محصول یا خدمات شما نشان داده‌اند. پس شما به هر کسی پیامک ارسال نمی‌کنید.
  •  کاربران هدف شما متوجه کمپین تخفیف شب یلدا شما هم خواهند شد. برخی فقط از طریق سایت یا اپلیکیشن و غیره اقدام می‌کنند. حال چالش اینجاست که شاید اصلاَ کاربران شما هر ماه یک بار یا خیلی کم سایت یا دیگر برنامه‌ها را بررسی کنند. در این صورت، تخفیف یا مزایای کمپین را از دست خواهند داد. در صورتی که از طریق اس ام اس، به راحتی متوجه خواهند شد.
  •  هزینه آن قابل برگشت است. شاید تعجب کرده باشید؛ اما این یک واقعیت است. هزینه ارسال پیامک انبوه نسبت به آن چیزی که فکر می‌کنید، کمتر است. تجربه (بررسی مشتریان قدیمی) نشان داده که حتی اگر 10 نفر هم از شما بعد از ارسال پیام خرید کنند، نه تنها هزینه اصلی برخواهد گشت، بلکه شما سود هم خواهید کرد.

البته مزایای دیگری هم وجود دارند. مزایایی که در مدیانا برای شما قرار داده شده است:

امکان انتخاب محدوده ارسال پیامک

امکان ارسال پیامک بر اساس فاکتورهای خاص شاید در تعدادی از پنل‌های دیگری هم وجود داشته باشد؛ اما خیلی مهم است که این تفکیک به درستی و بر اساس مخاطب هدف شما انجام شود. تفکیک سازی وقتی به درستی انجام شود، به مراتب می‌تواند نتیجه بهتری را برای شما به وجود بیاورد. آن هم در شب یلدا که این مسئله اهمیت زیادی دارد؛ چرا؟ نوع هدف دسته کاربران در این شب متفاوت است. یک شب خاص که همه به دنبال برگزاری خاص‌تر آن هستند.

در سرویس مدیانا امکان ارسال پیامک بر اساس محدوده زیر وجود دارد:

  • نقشه گوگل
  • مشاغل
  • سن و جنسیت
  • منطقه ای
  • کد پستی
  • نظیر به نظیر
  • کلمات کلیدی
  • گروهی
  • صوتی

در شب یلدا که هر کسی پیامکی از هر شرکت و فروشگاهی دریافت می‌کند، ارسال پیامک به صورت شخصی سازی شده می‌تواند توجه اشخاص را بهتر از بقیه اس ام اس ها جلب کند. اینکه بین این همه پیام کوتاه، یکی پیدا شده و به او اختصاصی پیام داده است. شما خودتان چه حس و حالی در این موقع پیدا می‌کنید؟

ارسال پیام صوتی

در مدیانا امکان ارسال پیام صوتی برای شما هم وجود دارد. ویس ضبط شده ای که با جواب دادن تلفن، برای مشتریان شما پخش می‌شود. شخصی سازی پیام شما، یکی از همین دلایل است. همچنین اینکه هر پیام صوتی دارای هدفی است و بدون هدف و صرفاَ به صورت کلی ارسال کردن، منجر به قطع تماس در همان ثانیه اول خواهد شد. البته مزیت ارسال پیام صوتی در شب یلدا این است که شما می‌توانید یک پیام بسیار ویژه و با حال وهوای شب یلدا ارسال کنید تا کاربر هم از شنیدن آن لذت ببرد و هم اینکه ترغیب به استفاده خرید از شما شود. پیشنهاد می‌کنیم که برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این قابلیت، صفحه پیام صوتی را مشاهده کنید. 

کمپین-پیامکی-برای-یلدا

ارسال پیام قابل ردیابی

لینک ترکر از ویژگی‌هایی منحصر به فرد در سامانه پیام کوتاه مدیانا است که به شما بررسی امکان تعداد کلیک روی هر لینک و رفتار کاربران را می‌دهد. برای هر فرد در نزدیکی شب یلدا، پیامک‌های زیادی ارسال می‌شود؛ اما خیلی مهم است که بدانید تا چند نفر با پیام کوتاه شما ارتباط برقرار کرده‌اند. با استفاده از این ویژگی در سرویس مدیانا شما به راحتی می‌توانید میزان ارتباط مشتریان خود را لینک نوشته در اس ام اس را متوجه شوید.

البته شما از ویژگی لینک ترکر می‌توانید در همه زمان‌ها استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید پیام کوتاه حاوی لینک را در کمپین پیامک تبریک یلدا به افرادی ارسال کنید که قبلا روی لینک کلیک کرده بودند. به این صورت پیام را هدفمندتر ارسال کرده‌اید. از آن نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.

چه زمانی پیامک تبریک یلدا ارسال شود؟

بزرگترین اشتباه کسب‌وکارها این است که در خود شب یلدا، پیامک را ارسال می‌کنند. همه در شب یلدا در کنار خانواده خود هستند و اگر هم قصد خرید چیزی را داشتند، از قبل تهیه کرده‌اند. از این رو، ارسال پیام در آن زمان در واقع چیزی شبیه به نوش دارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود.

برای اینکه بدانید چه زمانی پیامک تبریک شب یلدا را ارسال کنید، بهتر است که چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • فروشگاه‌های اینترنتی یا فیزیکی که قصد ارسال تخفیف را دارند، بهتر است که از یک هفته قبل با ارسال پیامک، کمپین را اطلاع رسانی کنند.
  • برای کسب وکارها یا شرکت‌هایی که خدمات و محصولات با شرایط خاصی را دارند، باید بر اساس شرایط کمپین پیامک یلدا را شروع کنند؛ برای مثال، شرکتی در حوزه تولید هدایای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. تهیه این هدایا حدود 10 روز طول می‌کشد. از طرفی باید زمان ارسال را هم اضافه کرد. پس برای اینکه این شرکت بتواند مشتریان (خود آن‌ها هم فروشگاه هستند) را جذب کند، بهتر است که از یک ماه قبل، ارسال پیامک را آغاز کند.

در حقیقت ارسال پیامک یلدا نه باید خیلی زود و نه خیلی دیر باشد. این دیگر به خود شما بستگی دارد.

قالب ارسال پیامک شب یلدا چگونه باشد؟

برنامه‌ریزی کمپین فقط تعیین روز و چگونگی ارسال و غیره است؛ بلکه خود متن پیامک در اینجا اهمیت زیادی پیدا می‌کند. متن اس ام اس باید به حدی خوب نوشته شود که کاربر را ترغیب به تماس یا کلیک لینک و ورود به سایت کند؛ اما این قالب باید چگونه باشد؟ چگونه متن خوبی بنویسیم؟

در پاسخ، اول از همه باید بگوییم که قالب یا فرمول 100% برای دریافت جواب تضمینی نداریم. بلکه شما باید اول از همه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هدف از پیام
  • نوع کالا یا خدمات
  • پرسونای گیرندگان پیام
  • زمان ارسال

برای مثال، وقتی هدف شما ارسال پیامک به افراد مسن است؛ مسلماَ استفاده از عبارات عامیانه مانند «بدو بیا تخفیف ویژه» نه تنها جوابگو نیست، بلکه شاید اثر برعکسی هم داشته باشد.

به هر حال، در هر پیام بهتر است که اجزای زیر را در ساختار قرار دهید:

نکات نگارشی پیامک

چند نکته زیر را در نگارش پیام شب یلدا در نظر بگیرید:

  •       محدوده پیام‌ها باید مربوط به شب یلدا باشد. ترکیب آن با 16 آذر و آغاز کریسمس اصلاَ توصیه نمی‌شود. همچنین آخرین روز بهره بردن از شرایط ویژه شما باید 30 دی باشد.
  •       جملات باید خیلی ساده و خلاصه باشند.
  •       استفاده از اعداد مانند درصد و همچنین ایموجی به جذاب‌تر شدن پیام شما کمک خواهد کرد.

 

مطلب پیشنهادی: راهنمای استفاده از ایموجی در پیامک

نمونه پیامک تبریک شب یلدا

در ادامه چند نمونه پیامک تبریک شب یلدا و تخفیف‌های ویژه آن را از چند شرکت معروف برای شما نوشته ایم/ الگو گرفتن از این نمونه‌ها می‌تواند در نوشتن پیام بهتر به شما کمک کند:

    تا 90% تخفیف در جشنواره یلدا با کتابراه 🍉🎧📚

https://ketabra….

*** 

    در انتظار یلدا با تخفیف های نوین چرم 40%+10%

همه محصولات

فقط در فروشگاه اینترنتی

از 25 تا 30 آذر

اطلاعات بیشتر:

novinleather.com

 *** 

یلدا همیشه یلداست

سرکار خانم….

یلدای امسال با پیشنهادات هیجان انگیز ایران کارت:

.مسابقه اینستاگرامی

فروشگاه های آنلاین جدید با امتیاز نقدی بیشتر

امتیاز ارتقا 2 برابری در هر خرید

تا 30 آذر ماه فرصت دارید

اطلاعات بیشتر:

www.example.com

 ***

تا یلدا هر روز با فیدیبو همراه باش

تا 70% تخفیف برای محبوب ترین کتاب ها

www.example.com

یلدای امسال تنها نیستی

لغو 0

 ***

میدونستی میتونی در یلدای شگفت انگیز دیجی کالا از سرویس خرید اعتباری کوتاه مدت استفاده کنی؟

جهت بررسی و تخصیص اعتبار روی لینک زیر کلیک کن:

www.example.com

***

آخرین فرصت خرید شب یلدا از سوپر یلدای اسنپ اکسپرس

از تمامی سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای تا 70% تخفیف خرید کن!

فقط تا پایان امروز

یلداتون مبارک

www.example.com

ارسال انبوه پیامک تبریک یلدا با مدیانا

ارسال پیامک اشتباه یا دارای اشکال خیلی راحت می‌تواند تمامی اعتبار کاری شما را زیر سوال ببرد. از طرفی با توجه به حجم بالای ارسال پیامک های تبلیغاتی در نزدیکی شب یلدا، استفاده از یک پنل قدرتمند هم اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اما نگران نباشید؛ برای اینکه مدیانا کنار شما است. ما در مدیانا به شما کمک خواهیم کرد تا هم بهترین پنل را انتخاب و هم بهترین پیام را نگارش و ارسال کنید. فقط کافی است با ما تماس بگیرید 54968000 021 تا شما را کامل راهنمایی کنیم.

 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر تشکر از مدیانا در کمپین دنکس برای شب یلدا از کمپین پیامکی مدیانا استفاده کردیم تشکر از شما و خدمات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .