بهترین روش تبلیغات محلی چیست؟

یکی از ساده ترین راه ها برای معرفی محصولات و خدمات در کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس، بازاریابی محلی به شمار می­رود. هدف از این تبلیغات افزایش آگاهی مخاطبین نسبت به محصولات و خدمات، و در نتیجه فروش بیشتر است. بازاریابی محلی اگرچه محدود به نظر می­رسد اما تاثیرگذاری بسیار بالایی را در ابتدای راه دارد. از آنجایی که تبلیغات نوعی سرمایه گذاری محسوب می­شود، کسب و کارهای نوپا برای شروع تبلیغات خود به یک کانال فراگیر و هدفمند احتیاج دارند تا با سرمایه اندک بتوانند مردم را از وجود خود آگاه کنند. درصد نفوذپذیری در تبلیغات محلی متفاوت است و غالبا اینطور نیست که عمومی ترین و پربازدید ترین آنها، بیشترین نفوذ را داشته باشند. مثلا تبلیغات در روزنامه ها به عنوان یکی از تبلیغات محلی پربازدید شناخته می­شود که امکان هدفگذاری دقیق را برای تبلیغات فراهم نمی­کند. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات هدفمند محلی و بهترین روش آن می­پردازیم.

انواع تبلیغات محلی

نکته مهمی که در تبلیغات محلی باید به آن توجه کرد، این است که باید به خوبی تبلیغات کسب و کارهای دیگر رصد شود و از آنها الهام گرفته شود. این به معنای کپی برداری و عدم خلاقیت نیست، به این معناست که مسیر تبلیغات شفاف شود و آزمون خطاهایی که دیگران هزینه آن را پرداخت کرده اند مجدد اتفاق نیفتد. انواع تبلیغات محلی مناسب برای کسب و کارهای کوچک شامل موارد زیر می­شود:

  • پوستر های دیواری
  • عروسک های تن پوش
  • نمایشگر های دیجیتال
  • شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • نشریه و روزنامه
  • کاتالوگ و بروشور و تراکت
  • ارسال پیامک

 

6 نکته ضروری برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک

  • به تولید محتوا درباره کسب و کار خود بپردازید، از اطلاعات محصولات، پیشینه، روش های خرید شروع کنید و کم کم گسترش دهید.
  • آموزش های ویدئویی را حتی با کمترین امکانات در اولویت کاری خود قرار دهید. ویدئوهای آموزشی بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار خواهند گرفت.
  • مردم از دیدن اینفوگرافیک ها لذت میبرند، اینفوگرافیک بسازید و در شبکه اجتماعی خود منتشر کنید.
  • اگر نمیتوانید تولید محتوای جدید کنید یا هزینه آن را ندارید، به هزاران محتوای موجود در فضای اینترنت روحی تازه دهید و با سبک خود دوباره از نو بسازید.
  • به مشتریان فعلی خود یک آفر مانند تخفیف یا محصول رایگان دهید و از معجزه تبلیغات دهان به دهان بهره مند شوید!
  • مناسبت ها را جدی بگیرید و برای هر یک یک تم بخصوص با هدایا و تخفیف های مخصوص به خود استفاده کنید.

بهترین روش تبلیغات محلی چیست؟

4 پیشنهاد تبلیغاتی برای تمامی کسب و کارهای کوچک

1_ اگر هنوز در آگهی نامه هایی مثل پیک برتر خدمات خود را معرفی نکرده اید، حتما این تبلیغات را در اولویت قرار دهید

شاید برای انجام این کار چند ماه در نوبت قرار بگیرید اما این کار برای شناساندن خدمات شما به منطقه ضروری است. آگهی نامه ها بهترین رسانه های محلی برای خانواده ها هستند که خصوصا برای افرادی که به تازگی به محله های جدید نقل مکان کرده اند بسیار کاربردی هستند.

2_ از تاثیر شبکه های اجتماعی غافل نشوید

شبکه های اجتماعی تنها رسانه های رایگانی هستند که شما به راحتی می­توانید خود را به مخاطبانتان نشان دهید. باید بدانید که تنها و تنها با تولید محتواست که می­توانید دیده شوید. در حوزه ای که فعالیت می­کنید محتوای آموزشی ارائه کنید تا مخاطبان بدون هیچ هزینه ای شما را ببینند.

3_ یک دامنه برای خود خریداری کنید و وبسایت خود را راه اندازی کنید

سعی کنید با کمک یک مشاور مارکتینگ رتبه خود را به صفحات اولیه گوگل برسانید. با این کار به صورت خودکار مشتریانی که با سرچ کردن به دنبال هدف خود هستند به سایت شما برخورد کرده و اگر در سایت خود اطلاعات کامل و خوبی داده باشید می­توانید آنها را جذب برند خود کنید.

4_ از هر طریقی که می­توانید خود را در حوزه کاریتان به روز نگه دارید.

در گروه هایی که مربوط به کسب و کارتان می­شود عضو باشید تا هم از تغییرات و اخبار روز مطلع شوید هم بتوانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید. مشتریانی که از این طریق به سمت شما جذب می­شوند بسیار کم دردسر تر و آشنا تر به حوزه کار شما هستند. می­توانید کمپین هایی راه اندازی کنید و کد تخفیف آن را در گروه هایی که عضو هستید ارسال کنید.

پیامک بهترین روش تبلیغات هدفمند محلی است

دلایل زیادی برای اثبات پیامک (ارسال پیامک از طریق پنل پیامکی) به عنوان بهترین روش تبلیغات محلی وجود دارد اما اینجا به 2 دلیل مهم آن می­پردازیم:

تبلیغات از طریق بانک‌ اطلاعات مشاغل

در سامانه های پیامکی بانک جامعی از شماره تلفن ها طبق دسته بندی های مختلف وجود دارد. این شماره تلفن ها در هیچ جای دیگر جز پنل ارسال اس ام اس وجود ندارند و شما می­توانید با ارسال پیامک به شماره های مختلف کسب و کار خود را معرفی کنید یا پیشنهاد های ویژه به مخاطبان بدهید. در واقع این شماره تلفن ها به تفکیک مشاغل مختلف در پنل پیامک وجود دارد و شما با معرفی کسب و کار خود به دیگر کسب و کارهای مرتبط (B2B) میتوانید ارتباط جدید و موثری را شکل دهید.

تبلیغات هدفمند بر اساس موقعیت مخاطبان

این امکان است که باعث می­شود بازاریابی پیامکی یکی از بهترین انتخاب ها برای تبلیغات محلی به شمار رود. در واقع در پنل پیامک امکان ارسال پیامک با هدفگذاری های متنوع مثل ارسال از طریق کد پستی، ارسال طبق جنسیت و سن، ارسال از روی نقشه و … وجود دارد و این امکانات متنوع می­تواند منطقه مورد نظر محلی را به صورت دقیق هدفگذاری کرده و پیامک را هدفمند ارسال کند. همچنین مخاطبان را بر اساس نیازمندی آن کسب و کار محلی، طبق سن و جنسیت تفکیک کرده و در هزینه ارسال پیامک بی هدف صرفه جویی کند.

ارائه خدمات دلیوربیس با پنل اس ام اس تبلیغاتی مدیانا

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که با این حجم از بلک لیست بودن شماره ها چطور به ارسال پیامک به عنوان بهترین روش تبلیغات محلی اعتماد کنیم؟ باید به شما بگوییم که با وجود اینکه تعدادی از پیامک های تبلیغاتی به شماره های بلک لیست برخورد میکنند اما همچنان تعداد زیادی از مردم شماره های خود را بلک لیست نکرده اند و پیامک های تبلیغاتی را دریافت می­کنند. اما نکته مهم در این وضعیت این است که شما به عنوان یک کسب و کار نوپا نباید هزینه ارسال پیامک های بلک لیست را بپردازید. متاسفانه این اتفاق در بسیاری از سامانه های پیامکی نمی­افتد و هزینه پیامک ها طبق تعداد پیامک ارسالی محاسبه می­شود. در سامانه پیامک مدیانا تنها هزینه پیامک های رسیده به مخاطب را پرداخت می­کنید و هیچ نگرانی برای پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .