آیا کنجکاو هستید که بدانید کمپین تبلیغاتی چیست؟ جای درستی آمدهاید. صاحبان کسب و کارهای کوچک که بهتازگی وارد بازار شدهاند و تجربه چندانی در این زمینه ندارند، معمولا شناخت زیادی از کمپین تبلیغاتی و تاثیرات شگفتانگیز آن ندارند؛ به همین دلیل آن را نادیده میگیرند. اکثر آنها برای تبلیغ کسب و کار خود، به پیجهای اینستاگرامی یا وبسایتها مراجعه میکنند. درواقع آنها بدون در نظر گرفتن دنبالکنندگان آن پیجها یا وبسایتها، بنر تبلیغاتی موردنظرشان را در آنها نمایش میدهند. یعنی این بنر تبلیغاتی، حتی به افرادی که نیازی به کالا یا خدمات آن کسب و کار ندارند نیز نمایش داده میشود. این یک نمونه واضح از تبلیغات بی هدف بهشمار میرود که معمولا نتیجه آن نیز حداقل برای صاحب آن کسبوکار، راضیکننده نیست. اینجاست که اجرای یک کمپین تبلیغاتی، اهمیت پیدا میکند. همراه مدیانا باشید تا علاوه بر آشنایی با کمپین تبلیغاتی، راجع به مزایای آن، نحوه اجرای آن، انواع کمپین تبلیغاتی و غیره، اطلاعات لازم را به دستآورید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
کمپین تبلیغاتی چیست؟
قبل از هرچیزی باید بدانید که کمپین تبلیغاتی چیست؟ آشنایی با مفهوم دقیق این عبارت، در اجرای بهتر آن و رونق کسبوکارتان، به شما کمک خواهد کرد.
به بیان ساده، منظور از کمپین تبلیغاتی، اجرای تبلیغات با هدف و برنامه است. حالا این به چه معناست؟
فرض کنید که شما به عنوان صاحب، مدیر و یا مسئول تبلیغات یک فروشگاه آنلاین لباس، قصد دارید در یک سایت یا پیج معروف و پرمخاطب، تبلیغات انجام دهید. اگر نمایش بنر تبلیغاتی یا بهطور کلی محتوای تبلیغاتی طراحی شده را به یک پیج فان و سرگرمی بسپارید، مطمئنا جذب مشتری و فروش، آنطور که شما انتظار دارید پیشنمیرود. چون ممکن است بخشی از مخاطبان آن پیج اصلا به دنبال خرید لباس نباشند. هرچند احتمال دارد درصد زیادی از آنها از تبلیغات شما استقبال کنند. اما در هرحال، شما نمیتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. چون در بین جامعه آماری مربوط به کسب و کار خودتان تبلیغ نکردهاید.
اما اگر شما به صورت حسابشده، در پیجها و سایتهایی تبلیغات کنید که زمینه فعالیتشان با شما یکسان است، نتیجه بهتری خواهید گرفت. به این کار کمپین تبلیغاتی یا Advertising Campaign میگویند.
ویژگی کمپین تبلیغاتی موفق چیست؟
تبلیغات یکی از موارد مهمی است که هر کسبوکار برای رشد و گسترش خود، به شدت به آن نیاز دارد. اگر یک کسبوکار از انجام تبلیغات خودداری کند، باید منتظر شکست باشد. البته تبلیغات بیهدف و برنامه نیز فرق چندانی با شکست ندارد. قبلا درباره اهمیت برنامهریزی و داشتن استراتژی در انجام تبلیغات، صحبت کردیم. حالا وقت آن است که به این موضوع بپردازم که یک کمپین تبلیغاتی موفق و نمونه، باید دارای چه ویژگی هایی باشد. این بخش یکی از بخشهای بسیار مهم این مقاله است. بنابراین آن را با دقت کامل مطالعه نمایید.
جلب توجه کردن
یکی از ویژگیهای یک کمپین تبلیغاتی موفق، جلب کردن توجه دیگران است. چرا که وقتی تبلیغات به جامعه آماری مربوطه نشان داده شود، آنها تبلیغ شما را نادیده نخواهند گرفت. حداقل نظر آنها به آن جلب شده و به احتمال زیاد از پیج یا سایت و کانال شما بازدید میکنند.
جذب مخاطب مرتبط
گفتیم که در کمپین تبلیغاتی، محتوای تبلیغ به جامعه آماری مرتبط با زمینه فعالیت یک کسب و کار، نمایش داده میشود. طبیعی است که با این شرایط، افرادی که ممکن است از کانال شما بازدید کنند، ۱۰۰ درصد به دنبال کالا یا خدمات شما هستند. یعنی فقط از روی کنجکاوی وارد پیج و وبسایت شما نخواهند شد.
ارتباطات ارزشمند
تبلیغ هدفمند همچنین باعث میشود که شما ارتباطات ارزشمند و تاثیرگذاری را با دیگران برقرار کنید. زیرا تبلیغ در بین جامعه آماری مرتبط با زمینه فعالیت شما انجام میشود. بنابراین ممکن است از این طریق، با افرادی آشنا شوید که بعدا در رشد و پیشرفت مجموعه به شما کمک کنند. اما اگر برای مثال تبلیغات شما در سایتهای نامرتبط انجام شود، احتمال آشنایی شما با اینگونه افراد بسیار کمتر خواهد بود.
معرفی برند
یکی دیگر از ویژگیهای یک کمپین تبلیغاتی موفق، این است که برند مجموعه شما به مخاطبان معرفی میشود. از اهمیت برندینگ هرچقدر بگوییم کم است. چون برند باعث میشود که شما و کسبوکارتان در ذهن مخاطب ماندگار شوید. تصور کنید آنها با شنیدن یا دیدن خدمات و کالایی که شما ارائه میدهید، فورا نام تجاری یا برند شما به ذهنشان خطور میکند. این به آن معناست که شما باعث شدهاید که افراد نام تجاریتان را فراموش نکنند. پس طبیعیاست که با معرفی برندتان از سوی مشتریان قبلی به افراد جدید، روزبهروز بر محبوبیت این نام برند افزوده خواهد شد. در نتیجه شاهد رشد مجموعه و افزایش فروش در آن خواهید بود.
کسب اطلاعات بیشتر: 3 دلیل اصلی برای برندسازی یا ریبرندینگ
جذاب و کوتاه بودن
محتوای تبلیغ باید جذاب باشد. یعنی خدمات یا کالای موردنظر را به شیوه مناسبی معرفی کرده و از حاشیهپردازی خودداری کند. اگر بخواهیم یک فرمول ساده برای تولید محتوای تبلیغاتی به شما بدهیم، باید بگوییم که شما در تبلیغ محتوا باید از ۳ اصل نشاندادن تخصص، ایجاد یا تشخیص نیاز و در نهایت راهنمایی مخاطب، پیروی کنید. به عبارتی دیگر باید تخصص خود را در محتوای تبلیغ به افراد نشان دهید و سپس در آنها ایجاد نیاز کنید. در پایان نیز فقط لازم است که آنها را برای دریافت خدمات و کالای خود راهنمایی کنید.
قراردادن راههای ارتباطی با فروشنده
یک کمپین تبلیغاتی موفق، کمپینی است که علاوه بر موارد گفتهشده، در آن راههای ارتباطی با فروشنده و ارائه دهنده خدمات یا کالا ذکر شده باشد. در این صورت است که مخاطبان میتوانند بعد از آشنایی با برند شما و نوع محصولی که ارائه میدهید، با شما تماس گرفته و ضمن دریافت اطلاعات بیشتر، برای خرید از شما، اقدام کنند.
مزایای برگزاری کمپین تبلیغاتی چیست؟
باید گفت که یک کمپین تبلیغاتی مزایای متعددی دارد که با اجرای صحیح و دقیق آن، تاثیر آن در توسعه مجموعهتان را خواهید دید. چند مورد از این مزایا را در بخش ویژگیهای یک کمپین تبلیغاتی موفق ذکر کردیم. مثلا اینکه تبلیغات هدفمند باعث تبلیغ مجموعه در بین افرادی میشود که به دنبال محصولات شما هستند. در نتیجه از این طریق، مخاطب مرتبط را جذب میکنید. کمپین تبلیغاتی باعث ایجاد ارتباطات ارزشمند میشود که در بلندمدت میتواند به رشد شما کمک کند. از همه مهمتر برند شما به افراد معرفی شده و در ذهن آنها ماندگار خواهد شد.
مزیت دیگری که قبلا به آن اشاره نشده، اعتماد سازی است که با این روش ایجاد میشود. در واقع افراد از طریق سایتهای مرتبط با شما آشنا میشوند. معرفی شما توسط سایتهای معتبر مربوط به حوزه کاریتان به اعتبار شما نیز اضافه میکند. علاوهبراین، کمپین تبلیغاتی سبب برتری شما در بازاریابی نسبت به دیگر کسب و کارها میشود. همچنین ترافیک سایت شما نیز به طور شگفتآوری افزایش خواهد یافت و این یعنی مجموعه شما قرار است باز هم رشد کند.
کسب اطلاعات بیشتر: کمپین تبلیغات پیامکی از 0 تا 100 اجرا در مدیانا
انواع کمپین تبلیغاتی چیست؟
در ادامه مقاله کمپین تبلیغاتی چیست، قصد داریم انواع کمپین تبلیغاتی را معرفی کنیم. این موضوع زمانی اهمیت پیدا میکند که همه کسبوکارها میخواهند بهترین نتیجه ممکن را از تبلیغاتشان بگیرند. اما اگر شما ندانید که کدامیک از انواع کمپینهای تبلیغاتی برای نوع فعالیت شما مناسب است، قطعا نباید انتظار دریافت بهترین نتیجه را داشته باشید. حالا که به اهمیت این مساله پیبردید، این بخش را تا انتها بخوانید تا به طور مختصر با انواع کمپینهای تبلیغاتی آشنا شوید.
کمپین تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی
یکی از محبوبترین و موثرترین انواع کمپین تبلیغاتی، اجرای آن در شبکههای اجتماعی است. شبکههای اجتماعی مختلف مثل تلگرام، اینستاگرام و غیره، بسترهای بسیار مناسبی برای معرفی محصول و فروش آن به مشتریان هستند. در این شبکهها میتوانید برندسازی کنید؛ با مشتریان ارتباط برقرارنموده و مشتریان جدیدی را به مجموعه خود جذب نمایید. حفظ مشتری نیز یکی از اهدافی است که از این طریق میتوانید به آن برسید.
کمپینهای SEM یا موتورهای جستوجوگر
در این نوع از کمپینهای تبلیغاتی، کسب و کار شما با استفاده از استراتژیهای متنوعی، در موتورهای جستجو به افراد معرفی میشود. مثلا فردی که در یکی از موتورهای جستجو، نام کالا یا خدمات شما را وارد نماید، احتمالا وبسایت شما نیز برای او به نمایش در خواهدآمد. افراد با ورود به سایت شما میتوانند با شما و محصولاتتان آشنا شوند. معروفترین و موثرترین موتور جستجویی که میتوانید برای این منظور از قابلیتهای آن بهره ببرید، موتور جستجوی گوگل است. این موتور جستجوی قدرتمند، از شبکههای اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام نیز پشتیبانی میکند. بنابراین اگر کسی در گوگل نام پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام شما را وارد کند، امکان برقراری ارتباط با شما برای او فراهم خواهد شد.
کمپینهای تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ
کمپین تبلیغاتی میتواند از طریق ایمیل نیز صورت بگیرد. شما میتوانید متن، تصاویر و اسناد و فایلهای مختلف را در قالب یک ایمیل تبلیغاتی به مشتریان خود ارسال کنید. در کنار متن و تصاویر میتوانید لینک کانال، پیج، یا وبسایت خود را نیز قرار داده و افراد را دعوت به بازدید از محتوای آنها نمایید. شما با این کار به راحتی، مجموعه خود را به دیگران معرفی میکنید. این کار میتواند در قالب موضوعات مختلفی از جمله ایمیلهای خبری و اطلاعرسانی آخرین اخبار، نظرسنجی و یا معرفی محصول، انجام شود.
کسب اطلاعات بیشتر: ایمیل مارکتینگ چیست؟
کمپین تبلیغاتی پیامکی (اساماس مارکتینگ)
ارسال پیامک، یکی از سادهترین انواع کمپین تبلیغاتی محسوب میشود. به طوری که شما میتوانید با خرید یک پنل پیامکی، بهآسانی پیامکهای خود را به جامعه آماری مشخصی ارسال کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر متن این پیامکها کوتاه و جذاب باشد و مخاطب را جذب کنید، تاثیر آن فوقالعاده است. در پیامک تبلیغاتی میتوانید لینک وبسایت یا شبکههای اجتماعی، شماره تماس و هر نوع راه ارتباطی دیگری را قراردهید.
کسب اطلاعات بیشتر: ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ؟! مساله این است!
کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ
به جرات میتوان گفت که از جمله رایجترین و تأثیرگذارترین راههای تبلیغاتی، اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسر به کسانی گفته میشود که در شبکههای اجتماعی، تلویزیون و خلاصه در سراسر جامعه یا بخشی از آن معروف و محبوب هستند. بدون شک این افراد تعداد بسیار بالایی مخاطب دارند. تاثیرگذاری اینفلوئنسرها بر مخاطبانشان حیرتآور است. قطعا اگر مجموعه شما نیز توسط چنین افراد تاثیرگذاری انجام شود، نتیجه خوبی در انتظارتان خواهد بود. این نوع تبلیغات معمولا با هزینههای بالایی همراه است. اما با توجه به تاثیر آن در معرفی شما به افراد و جذب مشتریان جدید و دائمی، ارزش سرمایهگذاری از طرف صاحبان کسبوکارها را دارد.
بهترین ابزارهای کمپین تبلیغاتی چیست؟
برای موفقیت کمپین تبلیغاتی، باید از ابزارهای تبلیغاتی ویژه استفاده کنید. اگر بخواهیم بشماریم، تعداد بیشماری ابزارهای تبلیغاتی در جهان وجود دارد که هرکدام از آنها دارای قابلیتها، مزایا و معایب گوناگونی است. با بهکارگیری این ابزارها میتوانید محتوای تبلیغاتی با کیفیتی را طراحی و اجرا کنید. با توجه به اینکه تنها با چند مورد از این ابزارها میتوانید کار طراحی تبلیغ را به خوبی انجام دهید، نیازی نیست که به همه ابزارهای موجود تسلط داشته باشید. از همین جهت، در ادامه این مطلب چند مورد از بهترین، محبوبترین و کارآمدترین ابزارهای کمپین تبلیغاتی را معرفی میکنیم.
نرمافزار فتوشاپ
نرمافزار فتوشاپ یکی از ابزارهای مهمی است که در بخش طراحی گرافیک محتوای تبلیغاتی، کاربرد زیادی دارد. با استفاده از این ابزار گرافیکی امکان طراحی یک بنر و کاور ویدیوی جذاب برای شما فراهم میشود. بنر تبلیغاتی تاثیر زیادی در جذب اولیه افراد و بازدید آنها از محتوای تبلیغ ایفا میکند. نرمافزار فتوشاپ با قابلیتهای بسیار زیادی که دارد، در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.
البته باید بدانید که لازم نیست حتما کار طراحی بنر با نرمافزار فتوشاپ را خودتان انجام دهید. در صورتی که به فتوشاپ تسلط ندارید، میتوانید از افرادی که به کار با آن مسلط هستند کمک بگیرید.
تلویزیون
اگر قصد انجام تبلیغات گسترده دارید، تلویزیون یک ابزار قدرتمند است که میتوانید از آن بهره ببرید. شما میتوانید با خرید جایگاه تبلیغاتی محصولات خود را به میلیونها نفر معرفی نمایید. اگر در طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی خوب عمل کنید، میتوانید مشتریان زیادی را جذب کنید.
البته این نوع تبلیغات قیمت بسیار بالایی دارد و هزینههای آن با توجه به عواملی مثل مدت زمان تبلیغ، برنامه تلویزیونی که در زمان انجام تبلیغ شما در حال پخش است و مواردی از این قبیل، میتواند متفاوت باشد.
روزنامه
امروزه اکثر افراد اخبار را از طریق شبکههای اجتماعی و تلویزیون دنبال میکنند. اما با اینحال، هنوز هم درصد زیادی از افراد هستند که به خواندن روزنامه عادت دارند. تبلیغ در روزنامه نیز مجموعه شما را با شمار قابل توجهی از افراد معرفی میکند. بهتر است از تبلیغات نمایشی استفاده کنید. چون اینگونه تبلیغات در همه بخشهای روزنامه قابل چاپ هستند. اما اگر تبلیغ را در بخشی خاص ثبت کنید، افراد تنها در صورت خواندن آن بخش خاص از روزنامه، میتوانند تبلیغ شما را ببینند.
شبکههای اجتماعی
امروزه شبکههای اجتماعی به همراه دائمی افراد تبدیل شدهاند. بهطوری که به آسانی به آنها دسترسی داشته و در هر لحظه از شبانهروز، میتوانند از صفحات و کانالهای مختلف بازدید کنند. همانطور که قبلا گفتیم، سپردن تبلیغات مجموعتان به اینفلوئنسرهای فعال در تلگرام و اینستاگرم و دیگر شبکههای اجتماعی، یک راه سریع و پربازده برای جذب مشتریان بالقوه از طریق شبکههای اجتماعی به شمار میرود.
ایمیل
درباره ایمیل نیز قبلا نکاتی را بیان کردهایم. اگرچه این ابزار به اندازه اینستاگرام تاثیرگذار نیست، اما باز هم یک ابزار تبلیغاتی مهم و کاربردی محسوب میشود. فراموش نکنید که یک محتوای تبلیغاتی جذاب در هر ابزاری میتواند مشتریان زیادی را جذب کند.
پیامک
اساماس هم مانند شبکههای اجتماعی یکی از ابزارهایی است که افراد به راحتی به آن دسترسی دارند. برخلاف ایمیل ممکن است کاربران فورا ایمیلهای دریافتی خود را چک نکنند. به علاوه، با انجام تبلیغات از این طریق شما اطمینان دارید که متن حاوی تبلیغات شما، توسط افراد خوانده میشود. در صورت جذاب بودن متن و یا کاربردی بودن آن برای فرد، حتما از آن استقبال خواهد شد. یکی دیگر از ویژگیهای پیامکهای تبلیغاتی، ارزان بودن آن است. شما با مبلغ نهچندان بالایی میتوانید برای افراد زیادی تبلیغ ارسال کنید. اگر از شمارههای خدماتی استفاده کنید، امکان ارسال پیامک به کسانی که تبلیغات را برای شماره خود مسدود کردهاند را نیز دارید.
کسب اطلاعات بیشتر: ارسال اس ام اس تبلیغاتی
بیلبوردها
تا اینجا همه ابزارهای تبلیغاتی که معرفی کردیم، از نوع دیجیتالی و مجازی بودند. اما بیلبورد یک ابزار تبلیغاتی محیطی و غیر دیجیتالی است. بیلبوردها تابلوهای بزرگی هستند که در سطح شهر، خیابانهای اصلی، و بزرگراهها قرارمیگیرند. می توان تصور کرد که تعداد افراد بسیار بالایی همهروزه از کنار این بیلبوردها عبور میکنند. بنابراین تبلیغ هدفمند و خلاقانه از این طریق نیز یک ابزار قدرتمند است که بسیاری از شرکتهای بزرگ از آن به نفع خود بهره میبرند. احتمالا در سطح شهر دیدهاید که خوانندگان معروف نیز کنسرتهای خود را با تبلیغ در بیلبوردها به اطلاع علاقهمندان میرسانند.
نمونه کمپین تبلیغاتی
همیشه مثالزدن و نمونه آوردن بهترین راه برای درک بهتر مسائل است. ما هم در بخش پایانی این مقاله قصد داریم همین کار را انجام دهیم. در سالهای گذشته شرکتهای زیادی بودهاند که با راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی حرفهای و موفقیت آن کمپین، توانستهاند توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. برخی از این کمپینها، به خاطر موفقیتی که کسب کردهاند در ایران و جهان معروف شدهاند.
در ادامه توضیحاتی درباره چند مورد از کمپینهای تبلیغاتی موفق را با هم بررسی میکنیم.
کمپین تبلیغات پیامکی شرکت مبلمانسازی ASHLEY
شرکت ASHLEY یک شرکت مبلمانسازی خارجی است که شهرت زیادی در جهان دارد. موفقترین کمپین تبلیغاتی این شرکت، چند سال پیش انجام شد. این کمپین از طریق ارسال پیامک با هدف فروش مبلمان به افراد، طراحی شده و به مرحله اجرا رسید. روش آنها آموزش مطالب عجیب و کاربردی درباره مبلمان به افراد از طریق ارسال پیامک بود. این کمپین به قدری موفقیتآمیز بود که باعث شد شرکت ASHLEY رکورد کسب درآمد ۳۰ هزار دلاری آنهم فقط در یک روز را ثبت کند.
کمپین تبلیغاتی ترب و رقابت با دیجیکالا
از آنجایی که تبلیغات مقایسهای به نوعی یک ریسک بزرگ است و میتواند به یک نام تجاری آسیب بزند و از اعتبار و شهرت آن کم کند، مجموعههای کمی مخصوصا در ایران به سراغ آن میروند. ترب از این روش برای رقابت با دیجیکالا استفاده کرد و موفقیت چشمگیری نیز به دست آورد. در واقع در تبلیغات ترب هیچگونه اشارهای به برند دیجیکالا نشده؛ اما یکی از قابلیتها و امکانات مهم دیجیکالا، یعنی بخش پیشنهاد ویژه آن در تبلیغات ترب بیان میشود. در واقع ترب خدمات خود را به صورت غیر مستقیم با دیجیکالا مقایسه کرده و این پیام را به مخاطب میدهد که آنها میتوانند اجناس را حتی با قیمت کمتری نسبت به پیشنهادات ویژه دیجیکالا خریداری کنند.
کمپین تبلیغاتی ALWAYS
برند ALWAYS در زمینه توسعه فردی و افزایش اعتمادبهنفس در افراد، مخصوصا دختران فعالیت میکند. نام موفقترین کمپین تبلیغاتی این مجموعه نیز “مانند یک دختر” بود. در این تبلیغات به کاهش اعتمادبهنفس دختران در دوران بعد از سن بلوغ پرداخته شده است. در محتوای این تبلیغ، خلاقیت و ابتکار زیادی موج میزند. به طوری که افراد زیادی با احساس موجود در آن همراه شده و از آن تاثیر پذیرفتهاند.
نحوه طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی چیست؟
بارها در این مطلب اشاره کردیم که کمپین تبلیغاتی، به صورت هدفمند و برنامهریزیشده انجام میگیرد. برای اجرای هدفمند و سازماندهیشده کمپین تبلیغاتی باید به صورت گامبهگام پیش بروید. یک کمپین نیاز به برداشتن چند گام مهم دارد تا به درستی و با کمترین نقص و ایراد انجام شود. این بخش به بررسی گامهای مختلف اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق اختصاص دارد. برای درک بهتر موضوع انواع کمپین تبلیغاتی را به صورت جداگانه نام برده و نحوه اجرای هرکدام را شرح میدهیم.
اجرای کمپین تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی
برای اجرای هریک از انواع کمپینهای تبلیغاتی باید در ابتدا یک هدف معین و مشخص برای خودتان تعیین کنید.
شما باید شناخت کاملی نسبت به جامعه آماری هدف داشتهباشید. همچنین باید رقیبان خود را نیز بشناسید و استراتژیهای آنها را بررسی کنید. بعد از انجام این کارها، حالا باید با توجه به اطلاعاتی که دارید، استراتژی تبلیغاتی خود را طراحی کرده و آن را اجرا کنید. اجرای تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام از پربازدهترین نوع تبلیغات در شبکههای اجتماعی است.
اجرای کمپین تبلیغاتی در موتورهای جستجو
گوگل یکی از موتورهای جستجوی محبوب است که فرصت خیلی خوبی را برای تبلیغات در اختیار شما قرار میدهد. برای تبلیغات در گوگل به طراحی و راهاندازی سایت نیاز دارید. برای اینکه تبلیغات شما در اولین صفحههای جستجوی گوگل به نمایش درآید، باید به مرور و از طریق سئو، رتبه سایت خود را در موتور جستوجوی گوگل افزایش دهید. البته یک راه سریعتر هم برای انجام این کار وجود دارد. به این صورت که میتوانید با استفاده از گوگل ادز یا همان سرویس تبلیغاتی گوگل، مجموعه خود را تبلیغ کنید و محتوای تبلیغاتی را در صفحههای بالای گوگل نمایش دهید. از آنجایی که گوگل مخاطبان بسیار زیادی دارد، میتوانید آن را به عنوان یک سکوی پرتاب برای رشد کسبوکارتان در نظر بگیرید.
اجرای کمپین تبلیغاتی از طریق ایمیل
در این نوع از کمپینهای تبلیغاتی باید بعد از تعیین هدفتان از انجام تبلیغ، جامعه آماری موردنظرتان و رفتار آنها را مورد بررسی قرار دهید. سپس باید فهرستی از ایمیلهای مشتریان و مخاطبانتان را جمعآوری کنید تا بتوانید به صورت مرتب و همزمان، به آنها ایمیل ارسال کنید. بعد باید درباره زمابندی ارسال تبلیغات ایمیلی تصمیم بگیرید. در نهایت نیز باید با تحلیل چگونگی پیشرفت کار تبلیغات، آن را مدیریت کنید.
اجرای کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسری
در این نوع تبلیغات هم ابتدا باید هدفگذاری مشخصی داشتهباشید. پس از آن باید یک اینفلوئنسر را که ترجیحا زمینه فعالیتش با شما یکسان است را انتخاب کنید. هرچند اگر زمینه فعالیت او با شما یکی هم نباشد، تاثیرگذاری او بر مخاطبانش، این مشکل را جبران میکند. در مرحله بعد باید میزان تعامل و واقعی بودن مخاطبان را بررسی کنید. اگر تا اینجا مشکلی وجود نداشت، میتوانید بر سر تعرفه تبلیغات به توافق رسیده و تبلیغاتتان را آغاز نمایید. البته باید این مورد را نیز در نظر بگیرید که اینفلوئنسرها همیشه در دسترس نیستند و گاهی ممکن است به سختی بتوانید از این راه تبلیغات خود را انجام دهید.
اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی با مدیانا
در اجرای کمپین تبلیغاتی، زمان یکی از مولفههای بسیار مهمی است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. درست است که مخاطبان در هر صورت پیامک شما را خواهند دید. اما فرض کنید که میخواهید از طریق پیامک آنها را به دیدن لایو اینستاگرام در ساعتی مشخص دعوت کنید. در چنین شرایطی اگر زمانبندی درستی را برای ارسال پیامک انتخاب نکنید، تبلیغات شما اثرگذاری خود را از دست میدهد.
توجه به نیازهای افراد و ارسال پیامکهای مرتبط با نیازشان نیز خیلی مهم است. برای مثال نیازهای افراد با جنسیت، سن و میزان درآمد متفاوت، فرق زیادی دارد دارد. ارسال پیامکهای یکسان برای افراد با ویژگیها و شرایط متفاوت نیز تاثیر بدی روی کمپین تبلیغاتی شما خواهد گذاشت.
اگر قصد دارید کمپین و ارسال اس ام اس تبلیغاتی خود را از طریق مدیانا پیش ببرید، با ما در تماس باشید. همچنین میتوانید سوالات خود را در همین صفحه از ما بپرسید.