وقتی به یک شخصی می گویید که از پیامک برای بازاریابی محتوایی استفاده کند، اولین سوالی که از شما می پرسد، در خصوص دلیلش است. همچنین اینکه پیامک به دلیل هزینه بر بودن، چرا باید در سیستم بازاریابی محتوا استفاده شود. این پرسشی است که در ادامه به آن پاسخ داده ایم. اینکه نقش ارسال پیامک در بازاریابی محتوا چیست.
آنچه در این مطلب میخوانید:
نقش ارسال پیامک در بازاریابی محتوا
یک کانال مستقیم با کاربر
شما از تکنیک ها و روش های بازاریابی محتوا استفاده می کنید تا بتوانید پیام خود را مستقیم به کاربر برسانید. شبکه های اجتماعی با اینکه روشی ارتباط مستقیم با کاربر هستند؛ اما احتمال اینکه کاربری، پست شما را به دلیل بیشتر بودن تعداد شبکه ها و بمباران اطلاعاتی از دست بدهد، زیاد است. برای همین احتمال از دست رفتن اصل پیام وجود دارد. در صورتی که پیامک مستقیم به کاربر می رسد. حتی اگر باز هم نکند؛ اما او متوجه خواهد شد که پیامکی از طرف شما ارسال شده است.
افزایش درگیری کاربر
یکی از اهداف بازاریابی محتوا، ایجاد درگیری مداوم برند با کاربران است. همانطور که در مورد بالا هم اشاره کردیم، احتمال اینکه پیام شما به دلیل مشغله کاربران در شبکه های اجتماعی و دیگر کانال ها از دست برود، زیاد است؛ اما نرخ از دست رفتن پیامک خیلی کم است. مگر اینکه خودشان شماره های تبلیغاتی را بلاک کرده باشند. حداقل اینکه آن ها متوجه ارسال پیامک از سمت شما خواهند شد.
شناخت بیشتر کاربران
امکان شناخت کاربران از طریق بازخورد دریافت کنندگان به پیامک بیشتر است. برای توضیح بیشتر، از یک مقایسه استفاده می کنیم. ایمیل مارکتینگ یکی از راه های بازاریابی محتوا است؛ اما بیشتر کسب وکارها در این خصوص یک چالش دارند؛ اینکه متاسفانه بیشتر کاربران اصلا ایمیل خود را باز نمی کنند که متوجه پیام های ارسالی شوند. مگر اینکه منتظر دریافت ایمیل از طرف شخص خاصی باشند. در حال حاضر بیشتر ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها مانند تلگرام و واتس اپ است.
شما بازاریابی محتوایی را از انجام می دهید تا هم کاربران را به برند خود بیشتر درگیر کنید و هم اینکه شناختتان نسبت به آن ها بیشتر شود. با اینکه شبکه های اجتماعی در حالت اول موفق هستند؛ اما به دلیل ورودی های متفاوت، شناخت کافی از کاربرانتان به دست نخواهید آورد. در صورتی که اس ام اس مارکتینگ در هر مورد موفق است.
شما با اجازه کاربر، برای او پیامک ارسال می کنید. با ارسال پیامک در مواقع خاص، ارتباط خود را با کاربرانتان حفظ می کنید؛ اما خیلی راحت می توانید با ارسال اس ام اس دارای لینک، شناختتان را نسبت به آن ها بیشتر کنید. تجربه نشان داده که کاربران نسبت به لینک های نوشته در پیام کوتاه واکنش بیشتری نشان می دهند. البته اگر از قبل به شما برای ارسال پیامک اجازه داده باشند. میزان ورودی و نوع عملکرد آن ها بعد از ورود به صفحه باعث شناخت بیشتر شما از آن ها خواهد شد. در اینجا ابزار لینک ترکر کمک زیادی خواهد کرد.
لینک ترکر قابلیتی است که به شما تعدادی ورودی و میزان درجه درگیری کاربران را نشان می دهد. ویژگی که به شما برنامه ریزی بهتر را خواهد داد.
بهترین ابزار برای معرفی طرح های جدید
زمانی که شما محصول یا طرح تخفیف جدیدی را دارید و بخواهید آن را معرفی کنید؛ از تکنیک های بازاریابی محتوایی استفاده کنید. در حال حاضر، بیشتر برندها از طریق شبکه های اجتماعی خودشان یا اینفلوئنسرها برای معرفی استفاده می کنند؛ اما این روش به دلایل زیر همیشه موفق آمیز نیست:
- همانطور که در بالا هم نوشتیم، احتمال اینکه کاربران شبکه های اجتماعی خود را در آن زمان خاص بررسی نکنند، زیاد خواهد بود.
- برای فروشگاه هایی که به دنبال جذب کاربران محلی هستند، استفاده از شبکه های اجتماعی نمی تواند بازخورد خوبی داشته باشد. برای مثال، فروشگاه های زنجیره ای دارای مشتریان محلی هستند. هر یک هم برای خودشان تخفیف های مجزایی در نظر می گیرند (جدا از تخفیف سراسری) که تقریبا آخر هفته ها است. اگر این ها بخواهند از طریق شبکه های اجتماعی اقدام کنند؛ دریافت کنندگان از سراسر کشور هستند که جزو مشتریانشان اصلی به حساب نمی آیند. پس از روش تبلیغات محلی مانند اس ام اس مارکتینگ استفاده می کنند. در اینجا شما می توانید با نوشتن طرح های تخفیف یا خدمات جدید و معرفی کوتاه آن ها، میزان معرفی و درگیری کاربران بیشتر کنید.
ایجاد پیام اختصاصی
این مورد تکمیل کننده بالایی است. کاربران شما در شبکه های اجتماعی تان عضو می شوند تا آخرین اخبار و رویدادها را دریافت کنند؛ اما با استفاده از پیامک می توانید این کار را اختصاصی کنید. برای مثال، فرض کنید که شما مطلب خیلی خاصی را نوشتید و از چند روز قبل در سایت، شبکه های اجتماعی و غیره آن را تبلیغ می کنید. در آخر می توانید شماره های آن ها را دریافت کنید تا بعد از منتشر کردن آن، به آن ها اطلاع دهید.
شاید فکر کنید که این روش هزینه بر است؛ اما تجربه ما و دیگران همکاران نشان داده که مشتریان کمتری راغب به نوشتن شماره تلفن دارند. در اینجا، آن تعداد کم می توانند کاربران خاصتان شوند. کاربران خاصی که می توانید پیامک های اختصاصی را به آن ها ارسال کنید.
جمع بندی
ارسال پیامک یکی از روش های بازاریابی محتوا است؛ روشی که به شما امکان ارسال اختصاصی به کاربران هدف را می دهد. در این مطلب سعی کردیم تا به صورت کلی، نگاه شما را به نقش پیامک در بازاریابی محتوایی را نشان دهیم.