در بازار رقابتی که بین کسب و کارها برای ارتباط با مشتریان برقرار است، استراتژی های گوناگونی برای جلب توجه مشتریان وجود دارد که یکی از آن ها میتواند ارائه کد تخفیف باشد. کد تخفیف یک روش پربازده تبلیغاتی برای جلب رضایت مشتریان به شمار میرود و با نرخ بالای تبدیل به عنوان راهی برای خرید قطعی مشتریان در نظر گرفته میشود. این روش نسخه ای به روز شده از کوپن هایی که در زمان قدیم پخش میشده به شمار میرود. کدی تشکیل شده از حروف یا اعداد که مخاطبان در سبد خرید یا صفحه پرداخت وارد میکنند تا تخفیف در مبلغ خرید آنها محاسبه شود. کد تخفیف میتواند در پرداخت آنلاین یا حضوری با توجه به استراتژی کمپین استفاده شود. بهترین روش برای مطلع کردن مخاطب از کد تخفیف، استفاده از پنل پیامک و در واقع ارسال کد تخفیف به صورت پیامک است.
آنچه در این مطلب میخوانید:
هدف از ارائه کد تخفیف یا کد هدیه چیست؟
مشتریانی که یک بار از ما خریده کرده اند و از کیفیت محصولات یا خدمات ما رضایت کافی را داشته اند، چندان نیازی به روش های تشویقی برای خرید مجدد ندارند. اما مشتریان جدید، آن سرنخ هایی که از سایت ما بازدید کرده اند، یا مخاطب همیشگی شبکه اجتماعی ما هستند، یا قیمت پرسیده اما هنوز خرید نکرده اند، آنها همان دسته ای هستند که حتما باید با روش ارسال کد تخفیف منجر به خریدار شوند. همیشه باید به سرنخ های بازاریابی توجه ویژه ای کنید و آنها را از دست ندهید. مخاطبی که تا صفحه پرداخت آمده اما پرداخت را انجام نداده، حتما نیاز به پیگیری و اقداماتی مانند ارسال کد تخفیف دارد. همینطور نباید از اهمیت و ارزش کد تخفیف برای مشتریانی که خرید کرده اند هم غافل شویم. درست است که آنها مشتری ما هستند و از کیفیت خدمات ما اطمینان کافی را دارند، اما گاهی عدم موجودی یا اولویت نداشتن یک خرید، آنها را از خرید منصرف میکند که با ارسال یک پیامک حاوی کد تخفیف، نظر آنها به کل عوض خواهد شد.
پیامک اسنپفکر میکنید حراج و تخفیف فرقی ندارند؟!
بین حراج و تخفیف تفاوت وجود دارد که عمدتا اشتباه گرفته میشود. در حراج که عموما پایان فصل ارائه میشود، قیمت محصولات پایین تر از قیمت تمام شده اعلام میشود و کالاهایی که در طول سال از آنها استقبال نشده یا تک مانده اند، در حراج قرار میگیرند. اما در تخفیف قیمت ارائه شده پایین تر از قیمت تمام شده نیست و تخفیف از میزان سود کسر میشود. تخفیف نه تنها برای محصولات، بلکه برای خدمات و سرویس ها هم در قالب offer داده میشود. حتما باید تخفیف های اشتراکی که برای سرویس های تماشای آنلاین فیلم (فیلیمو و نماوا) داده میشود را دیده باشید، با این کد تخفیف ها مبلغ اصلی خرید اشتراک کم میشود و این فرصت را به کاربر میدهد تا دوباره از آن خدمات استفاده کند.
چرا کد تخفیف پیامکی بهترین نوع کد تخفیف است؟
کد تخفیف میتواند یک استراتژی برای جلب رضایت مشتریان در خرید اول باشد. این استراتژی علاوه بر جذب مشتری کمک بسیار بزرگی به بازاریابی پیامکی میکند و از این طریق دستیابی به شماره تماس مشتریان ممکن میشود. به این دلیل است که بهترین ابزار برای ارسال کد تخفیف به مشتریان، پیامک به جای ایمیل است. علاوه بر خرید اول، تعریف کردن تعداد خرید و در مقابل ارائه کد تخفیف هم میتواند در استقبال مشتریان نقش ویژه ای داشته باشد. مناسبت های مختلف مثل روز دختر، روز مرد، نوروز و … هم از رایج ترین زمان های ارائه کد تخفیف محسوب میشود.
زمان ارسال کد تخفیف باید با موضوع آن هماهنگ باشد، برای مثال ارسال کد تخفیف دلتنگی برای مشتریانی که زمان زیادی از سفارش غذای قبلی آنها میگذرد، در صبح زود یا بعد از ظهر اشتباه است. این آفر باید در تایم مرتبط با آن که نزدیک نهار یا نزدیک شام است انجام شود. تجربه رفتار مشتریان نشان داده تخفیف های کوتاه مدت تاثیر بیشتری نسبت به تخفیف بلند مدت دارد و اقدام به عمل در مشتریان را بیشتر میکند.
ترفندهایی برای افزایش فروش از طریق ارسال کد تخفیف
در ارسال پیامک کد تخفیف باید به نکات بسیار مهم و ضروری توجه کنید:
- کد باید برای هر کاربر به صورت اختصاصی تعریف شود.
- لینک اختصاصی برای کاربر در پیامک درج شود تا بتوانید موفقیت این روش را ارزیابی کنید.
- کاربرانی که با تخفیف از سرویس شما استفاده می کنند را شناسایی و لیست کنید و در تبلیغات آینده به این دسته بیشتر توجه کنید.
- پیامک را با لحن مثبت و ترغیب کننده و کوتاه ارسال کنید. می توانید برای تست بهتر، متن های متفاوتی برای کاربران بفرستید و از روی بازخورد متن بهینه را انتخاب کنید.
- تعدد کد تخفیف در بازه کوتاه می تواند کاربر را وابسته به این روش کند و تکرار خرید ایجاد کند.
- صفحه لندینگ طراحی کنید و لینک اختصاصی را به آن بفرستید تا ترافیک ورودی از این کانال را از باقی مسیرها به وب سایت یا اپلیکیشن شما، مجزا سازد.
- کد تخفیف را طوری در متن قرار دهید که کاربر بتواند به راحتی کپی کند.
- ترجیحا کد تخفیف دارای نشانه ای از کمپین یا زمان خاص باشد. به عنوان مثال برای نوروز از کد norouzSRs82 به جای SRs82 استفاده کنید.
- الگوریتم کد تخفیف را طوری طراحی کنید تا غیر قابل حدس توسط سایر کاربران باشد و از ضررهای احتمالی جلوگیری کند.
ارسال کد تخفیف هوشمند و سیستمی با سامانه پیامکی مدیانا
ارائه کد تخفیف به مشتریان میتواند از روش های زیادی مثل بنر فیزیکی در فروشگاه، بنر در سایت، کارت مخصوص تخفیف، بروشور، آگهی نامه باشد، اما موثر ترین روش ارسال به صورت پیامک است. پیامک به این دلیل که در تلفن همراه ذخیره میشود و به سرعت دیده میشود، راحت ترین روش برای نگهداری از کد تخفیف است. قابلیت شخصی سازی پیامک کمک میکند مخاطبان احساس کنند که این کد همگانی نیست و به صورت vip برای عده ای ارسال شده است. دستیابی کسب و کارها به شماره تلفن همراه مشتریان و ایجاد خبرنامه پیامکی از مهم ترین مزایای ارسال کدتخفیف پیامکی است که پیشنهاد میکنیم برای استفاده از این امکان به صورت حرفه ای از پنل پیامک مدیانا استفاده کنید.
در صورتی که میخواهید کد تخفیف یکسانی را به تمام مشتریان ارائه کنید و آن را به صورت بنری در فروشگاه خود یا سایت خود اطلاع رسانی کنید، حتما از آنها بخواهید که برای دریافت کد تخفیف کلمه مورد نظر شما را ارسال کنند، این کلمه که قبلا در پنل پیامکی شما ثبت شده است، به صورت خودکار کد تخفیف را برای افراد پیامک میکند، اما آیا میدانید مزیت بسیار ویژه این روش چیست؟
با این روش علاوه بر اینکه شانس خرید را بالا برده اید، دسترسی به طلایی ترین راه ارتباطی با مشتریان را ممکن کرده اید! بله شماره تلفن همراه مشتریان ارزشمند ترین چیز برای یک کسب و کار است که در سامانه پیامک به راحتی و برای همیشه ذخیره میشود.
با مدیانا برای ارسال کد تخفیف به مشتریان با خطوط بلک لیست، مشکلی نخواهید داشت
بسیاری از کسب و کارها از مزایای کد تخفیف پیامکی و به طور کلی بازاریابی پیامکی به خوبی آگاه هستند، تنها دلیل عدم استفاده آنها از پنل اس ام اس، عدم ارسال پیام به شماره های مسدود است. در پنل پیام کوتاه مدیانا این محدودیت برای کسب و کارها مرتفع شده و آنها میتوانند با استفاده از خطوطی ویژه، ارسال پیامک های تبلیغاتی خود را داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت medianasms.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02154968000 تماس بگیرید.