بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی

بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی

مراکز درمانی و بیمارستان ها به بازاریابی پیامک واقعاَ چه نیازی دارند؟ بیمار به دنبال نزدیک‌ترین مرکز درمانی یا پزشک متخصصی است تا بتواند در آن لحظه درمان شود. همچنین خدمات بیمارستان و مراکز درمانی مشخص است و افراد مواقع نیاز به چنین مراکزی مراجعه می کنند. پس ارسال پیامک هزینه اضافه است. باید گفت که این دید شاید برای بیمارستان‌های معروف و مجهز کشور تا حدی درست باشد؛ اما ما در کشور مراکز درمانی و انواع کلینیک داریم که خدمات خاصی را عرضه می‌کنند و با استفاده از پیامک می‌توانند بیماران مورد نیاز را به سمت خود جذب کنند؛ اما چگونه؟ در ادامه این مطلب مدیانا، مزایا و دلایل و تکنیک‌های اجرای بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی را برای شما نوشته‌ایم. پس اگر شما یک مرکز درمانی دارید، همراه ما باشید.

بازاریابی پیامکی نباید با نگاه جذب بیمار باشد

اشتباه بزرگ مراکز درمانی این است که متن پیامک را با هدف جذب بیمار می‌نویسند. بیمار نباید فکر کند که شما او را به چشم مشتری می‌بینید و آرزو دارید تا بیمار شود. هدف شما از بازاریابی پیامکی باید معرفی مرکز و از همه مهم‌تر خدماتتان باشد.

البته به یک نکته باید دقت کنید:

پیامک به افرادی ارسال شود که به خدمات شما واقعاَ نیاز دارند. اینکه یک بار به شما برای گرفتن عکس MRI مراجعه کرده است، به معنای نیاز دائمی به استفاده از خدمات شما نیست. بلکه آن‌هایی که همیشه به چکاپ پزشکی نیاز دارند و به دنبال نزدیک‌ترین مرکز درمانی هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای ارسال پیامک باشند.

به هر حال، دیدن بیمار به چشم مشتری و در نظر گرفتن آن می‌تواند عواقب بدی در کاهش اعتبار شما داشته باشد.

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی

بیمارستان و مراکز درمانی می‌توانند با استفاده از بازاریابی پیامکی از مزایای زیر بهره‌مند شوند:

بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی

جذب بیماران اختصاصی بیشتر

بیمارستان و مراکز درمانی می‌توانند با استفاده از بازاریابی پیامکی بیماران مخصوص به خدمات خود را جذب کنند. برای مثال، بیمارستان آراد جزو بیمارستان‌هایی است که حوزه مغز و اعصاب معروف است. این بیمارستان می‌تواند با جمع آوری بانک اطلاعاتی از شماره ثبت شده افرادی که سابقه بیماری مرتبط را دارند، خدمات جانبی خود را معرفی کند. دقت داشته باشید که متن اس ام اس باید به صورتی نوشته شود که دریافت کننده فکر نکند که شما به دنبال مریض شدن او هستید. بلکه می‌خواهید با معرفی خدمات خود، روند درمانی او را آسان‌تر کنید. به هر حال، این روش می‌تواند بیماران مخصوصی بیشتری را به سمت مرکز شما جذب کند.

ایجاد تصویر برند عالی

وقتی مرکزی با استفاده از ارسال پیامک به دنبال بازاریابی باشد و بسیاری از خدمات خود را از طریق پیامک انجام دهد، تصویر متفاوتی نسبت به خود ایجاد خواهد کرد. افراد بعد از شنیدن نام مرکز درمان شما، چنین جمله‌ای را به خود خواهند گفت: «همان مرکزی که با استفاده از پیامک، خدمات خود را عرضه می کند و ارتباطش را با بیمارانش حفظ می‌کند؟»

همچنین اینکه ارسال پیامک می‌تواند تصویری از به روز بودن آن مرکز درمانی و کلینیک را به مخاطبان بدهد. اینکه چنین مرکزی سعی می‌کند تا با استفاده از ابزارهای به روز، ارتباط مخاطب با مرکز را آسان کند.

آسان سازی بسیاری از فعالیت‌ها

با استفاده از بازاریابی پیامکی و قابلیت های آن می‌توانید بسیاری از فعالیت‌ها از جمله یادآوری زمان مراجعه، ارسال کد تخفیف، کنسل شدن و غیره را انجام دهید. اقداماتی که باعث صرفه جویی بسیاری از هزینه ها و زمان ها خواهد شد. در ادامه بعضی اقدامات را بیشتر توضیح خواهیم داد.

کاهش هزینه تلفنی و غیره

وقتی بتوان بسیاری از اطلاع رسانی‌ها را از طریق پیامک انجام داد، هزینه‌های جانبی از جمله تماس و اتلاف وقت کاهش پیدا کرد. برای مثال، فرض کنید که قصد دارید تا کنسل شدن تمامی وقت‌های ملاقات بیماران یک پزشک در بیمارستان را اطلاع دهید. اگر پزشک در یک نوبت 50 نفر را ویزیت کند، منشی باید با 50 نفر تماس بگیرد و اطلاع دهد. در صورتی که با ارسال یک پیامک و قرار دادن لینک برای تمدید زمان، این کار را بدون هیچ هزینه اضافی انجام دهد. در نظر داشته باشید که آن منشی می‌تواند چنین زمانی را به دیگر کارهای خود اختصاص دهد.

کاربردهای استفاده از پیامک برای مراکز درمانی و بیمارستان ها

یک بیمارستان یا مرکز درمانی می‌تواند از پیامک برای موارد زیر استفاده کند:

  • تغییر ساعات کاری یا کنسل شدن قرار ملاقات با یک پزشک
  • معرفی خدمات مخصوص به افراد مرتبط (مانند بررسی دوره ای قند به بیماران قندی یا دوره واکسیناسیون برای کرونا یا کودکان)
  • نظرسنجی در خصوص کیفیت خدمات به بیماران با قرار دادن لینک و هدایت مستقیم به صفحه مورد نظر
  • تخفیف در دوره‌های زمانی خاص مانند روز پزشک
  • اطلاع رسانی در خصوص یادآوری زمان مراجعه یا تکمیل ثبت نام
  • پرداخت آنلاین خدمات با ارسال لینک پرداخت به شماره بیمار
  • نتایج آزمایش یا دستور پزشک همراه با لینک مخصوص برای دانلود
  • نکات قبل از مراجعه برای بعضی خدمات مانند MRI یا عکس برداری در خصوص تغذیه و ساعت مراجعه و غیره

در واقع بازاریابی پیامکی فقط به منظور جذب بیمار نیست؛ بلکه می توان از آن برای افزایش رضایت مشتری و ارتباط بیشتر هم می توان استفاده کرد.

چگونگی ارسال پیامک برای مراکز درمانی

یک مرکز درمانی می‌تواند ارسال پیامک را برای بازاریابی بر اساس دسته بندی زیر ارسال کند:

ارسال بر اساس منطقه

وقتی یک مرکز درمانی جدید افتتاح می‌شود، اول قدم اطلاع رسانی به افرادی است که نزدیک منطقه مرکز ساکن هستند.

ارسال بر اساس سن و جنسیت

بعضی مراکز درمانی مانند مراکز زیبایی یا مراکز مخصوص درمان کودکان می‌توانند با ارسال پیامک و استراتژی بازاریابی پیامکی به گروه سنی مرتبط، خدمات خود را تبلیغ کنند.

بر اساس خدمات دوره‌ای

مراکز درمانی می‌توانند به افرادی که از قبل دارای پرونده هستند، به صورت خودکار پیامک چکاپ دوره‌ای ارسال کنند. برای مثال، مدیران مراکز درمانی مرتبط می‌توانند پیامک یادآوری برای آن‌هایی که مشکل قلبی دارند یا دندان خود را ترمیم کرده‌اند، ارسال کنند.

ارسال خبرنامه

وقتی خدمات جدیدی مانند پشتیبانی از بیمه تکمیلی اضافه می‌شود، مدیر مجموعه می‌تواند چنین خبری را به بیماران قبلی خود اطلاع دهد.

جمع بندی

بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی می تواند یکی از بهترین ابزار به منظور جذب بیمار و همچنین افزایش رضایت او از خدمات باشد. اما قبل از آن پزشکان باید از نحوه فعال سازی نوبت دهی پیامکی اطلاع داشته باشند. هدف از بازاریابی پیامکی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی ایجاد راه بهتر به منظور ارتباط سازنده است. مدیانا دارای پنل پیامکی اختصاصی مخصوص چنین مراکزی است تا بتوانند علاوه بر ارسال پیامک، آن را مدیریت کنند. برای تهیه فقط کافی است تا وارد صفحه خرید پنل پیامکی شوید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .