مسابقه ، قرعهکشی ، جایزه… کلمه های که با شنیدن آنها ناخودآگاه ندایی در دلمان شنیده می شود که اگر اینبار برنده من باشم چه؟ حتی بدشانسترین افراد هم هر بار این ندا را در درون خود می شنوند! دلیل برگزاری این حجم از مسابقات نیز همین ندای شیرین است. کوچک و بزرگ هم نمی شناسد، هر برندی با هر ساختاری با برگزاری یک مسابقه می تواند تحولی در بازاریابی خود داشته باشد.
از کوچکترین مسابقه های اینستاگرامی با جایزه شارژ ایرانسل گرفته تا بزرگترین مسابقه های تلویزیونی با جوایز ماشین های گران قیمت و سکه و طلا هرکدام به اندازه وسعت جوایز و تبلیغات خود بهره کافی را از مسابقات خواهند برد.
خود شما تا به حال برای کسب و کار خود مسابقه برگزار کردهاید؟ امروز می خواهیم برگزاری یک مسابقه بی دردسر را به شما معرفی کنیم. چرا بی دردسر؟ چون نه نیاز به طراح و گرافیست دارد و نه پیدا کردن پیجها و کانالهای تبلیغاتی پر بازدید ، کافیست با استفاده از پنل پیامک که قطعاً برای کسب و کار خود از آن استفاده می کنید، مسابقه پیامکی برگزار کنید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
مسابقه پیامکی چیست؟
مسابقه پیامکی یک روش از اجرای مسابقه بین افراد است که توسط پنل اس ام اس انجام می شود. مخاطبان با دسترسی داشتن به حداقل امکانات یک تلفن همراه و بدون نیاز به اینترنت در این مسابقات شرکت کرده و با ارسال یک پیامک شانس خود را برای برنده شدن امتحان می کنند.
هیچ محدودیتی برای استفاده از مسابقه پیامکی در بین کسب و کارها وجود ندارد و حتی برنامه های تلویزیونی نیز از این روش آسان و پر بازده استفاده می کنند. تا به امروز برندهایی با محصولات کاربردی و روزمره مانند پودر ماشین لباسشویی ، آبمیوه و … از این روش برای برگزاری مسابقات و البته فروش بیشتر استفاده کردهاند.
مسابقه پیامکی چه مزایا و کاربردی دارد؟
با برگزاری مسابقه پیامکی، افراد برای به دست آوردن شانس بیشتر در قرعه کشی، اقدام به خرید بیشتر خواهند کرد و باعث افزایش فروش چشم گیری خواهند شد. همچنین برای افزایش شانس خود ، برند شما را به اطرافیان معرفی خواهند کرد و از این طریق هزاران مخاطب جدید با شما آشنا خواهند شد. همانطور که در مقالات قبلی هم اشاره کردیم، شماره تماس مخاطبان بهترین نتیجه ای است که شما می توانید از یک بازاریابی داشته باشید.
مسابقه پیامکی در واقع یک تیر و چند نشان است که مهترین دستآورد آن بانک شماره عظیم از مشتریان بالقوه است. این بانک شماره که به صورت اتوماتیک در سامانه پیامکی ذخیره می شود، می تواند سرمایه بزرگی برای شما باشد و با اقدام مناسب شما در آینده تک به تک آن شماره ها تبدیل به مشتری و خریدار شود.
فراموش نکنید که تمامی این اتفاقات با صرف هزینهای بسیار اندک انجام می شود. هزینه مسابقه پیامکی در برابر تعرفهی سایر مسابقات بسیار مناسب است و هزینهای جز همان ارسال پیام کوتاه ندارد. همچنین از دیگر مزایای مسابقهی اس ام اسی ، عدم نیاز به اینترنت و تلفن همراه هوشمند است ، این یعنی آن درصد زیادی از مخاطبان که هنوز دسترسی به گوشیهای هوشمند ندارند هم می توانند در قرعهکشی پیامکی شرکت کنند.
چگونه یک مسابقه پیامکی برگزار کنیم؟
برای اجرا کردن یک مسابقه پیامکی قبل از هر چیز به یک پنل پیامکی احتیاج دارید که اگر تا به امروز آن را تهیه نکردهاید، همین حالا می توانید اقدام به خرید آن کنید. چند شرکت معتبر ارائه دهندهی این سرویس هستند که مدیانا از قدیمی ترین آنها محسوب می شود.
با ثبت درخواست در سایت مدیانا اس ام اس در کمتر از چند دقیقه پنل برای شما فعال می شود و می توانید با استفاده از راهنمای پنل اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی کنید و کاربران خود را هیجان زده کنید. برای اطلاع رسانی مسابقه پیامکی خود چندین راه پیش روی شماست مثل استفاده از بسته بندی محصولات و نوشتن کد قرعه کشی روی آنها و یا تبلیغات بنری در سایت یا فروشگاه و مطرح کردن سوال مسابقه در آنجا.
مرسوم ترین روش ارائه کد قرعه کشی به افراد است که افراد با پیامک کردن آن کد به سرشماره اعلامی، در قرعه کشی شرکت خواهند کرد. مزیت اصلی سامانه پیامکی در این روش، امکان قرعه کشی آن است که با ارائه نمودار دسترسی به آمار را امکان پذیر می کند.
در آخر…
اگر فکر می کنید به یک هیجان برای فعال سازی مجدد مشتریان خود و جذب مشتریان جدید احتیاج دارید، به مسابقه پیامکی به عنوان یک اقدام سرگرم کننده و جذاب برای مخاطبان فکر کنید. قبل از آن، به فکر یک جایزه هیجان انگیز باشید که مخاطبان را ترغیب به شرکت در مسابقه کند. همین حالا شروع به برنامه ریزی و نحوه اجرای مسابقه کنید و در صورت نداشتن پنل پیامکی از همین قسمت اقدام به ثبت نام و فعالسازی کنید.