در دنیای مدرن و رقابتی بازاریابی، پشتیبانی کاربران و خدمات پس از فروش به عنوان یکی از ارکان اساسی برای موفقیت و بقای کسبوکارها محسوب میشود. در این زمینه، WHMCS به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا با ویژگیها و امکانات منحصر به فرد خود، برای بهبود عملکرد و ارتقا خدمات پس از فروش، کمک بسیاری به کسبوکارها میکند. این افزونه، باعث اتوماتیک کردن امور خرید و فروشهای اینترنتی میشود و خیال فروشندگان را از بابت پاسخگویی به مشتریان راحت میکند.
افزونه پیامک WHMCS چیست؟
با مجهز شدن سیستم شما به قابلیت ارسال پیامک، تجربه کاربری مشتریان و کاربران بهبود مییابد. افزونه ارسال پیامک WHMCS، به کاربران این امکان را میدهد که تمام مراحل ثبتنام و پشتیبانی را از طریق ارسال پیامک انجام دهند. به کمک WHMCS، کسبوکارها میتوانند عملکرد خود را بهبود داده و خدمات پس از فروش خود را به سطح جدیدی ارتقا دهند که این امر به جلب رضایت و اعتماد مشتری کمک خواهد کرد. با استفاده از این افزونه دسترسی به خدمات ارسال پیامک در هر مرحله تحت نظر شما خواهد بود و میتوانید تنظیمات مربوط به پیامک را بهراحتی از حساب کاربری خود در پنل پیامکی انجام دهید. این افزونه باعث بهینهسازی فرآیندها و ارتقا ارتباط با مخاطبان میشود، تا تجربه کاربری شما بیشترین کارایی و سهولت را داشته باشد. افزونه ارسال پیامک WHMCS ویژگیهای کاربردی فراوانی در اختیار مشتریان قرار میدهد. مانند:
۱. تعریف بدون محدودیت محصولات: WHMCS به کسب و کارها این امکان را میدهد تا بدون محدودیت، محصولات خود را تعریف کنند.
۲. صدور صورت حسابهای دورهای: این سیستم امکان صدور صورت حسابهای دورهای را با سهولت بسیار برای فروشندگان فراهم میکند.
۳. گروهبندی محصولات متنوع: افزونه پیامک WHMCS، امکان گروهبندی و مدیریت محصولات به شیوههای مختلف را فراهم میسازد.
۴. سیستم تیکتینگ: با وجود سیستم تیکتینگ این افزونه، فرآیند پاسخگویی به مشتریان بهبود یافتهتر و سریعتر انجام میشود.
۵. نرمافزار پشتیبانی آنلاین: WHMCS شامل امکانات کارت خرید، تیکتینگ، حسابداری، چند زبانه، مرکز آموزش و ماژولنویسی است که به بهبود فرآیندهای کسبوکار کمک میکند.
۶. قالبهای اختصاصی: این افزونه، به فروشندگان امکان میدهد تا قالبهای خود را برای کاربران و مدیران بهروزرسانی و اضافه کنند.
۷. ساخت صفحه کاربری: WHMCS، به کاربران امکان ثبتنام و ساخت صفحه کاربری اختصاصی را فراهم میکند.
۸. مدیریت هاستینگ: این سیستم، مدیریت هاستینگ در انواع هاست اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی را به شکل کامل پشتیبانی میکند.
امکانات افزونه ارسال پیامک WHMCS
افزونه ارسال پیامک WHMCS که توسط سامانه پیامک مدیانا توسعه یافته است، با ارائه امکانات متنوع پیامکهای لازم برای استفاده و مدیریت حساب کاربری را برای کاربران و مدیر سرویس ارسال میکند:
۱. ارسال پیام کوتاه به کاربر برای:
- اطلاع از رفع تعلیق سفارش
- اطلاع از ایجاد فاکتور و یا صورتحساب
- اطلاع از ثبت نشدن دامنه
- یادآوری و پرداخت صورتحساب (برای بار دوم)
- اطلاع از تعلیق سفارش
- اطلاع و یادآوری انقضا دامنه
- جهت اطلاع از پاسخ تیکت
- جهت ایجاد و پرداخت صورتحساب
- ثبتنام
- اطلاع از ثبت دامنه
- یادآوری و پرداخت صورتحساب (برای بار سوم)
- ثبت هاست
- اطلاع از تغییر وضیعت دامین
- تغییر رمز
- تغییر رمز دامین
- وارد شدن کاربر به سامانه
- یادآوری و پرداخت صورتحساب (برای بار اول )
- تایید ثبت سفارش
- پرداخت صورت حساب
- تمدید دامین
- ثبت نشدن دامنه جدید
۲. ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت:
- نیاز به تمدید دامنه
- بسته شدن تیکت
- بهروزرسانی تیکت
- وارد شدن مدیریت به پنل کاربری
- ثبت نام مشتری
- ثبت دامنه جدید
- باز شدن تیکت
راهنمای نصب افزونه ارسال پیامک whmcs فارسی
۱. دانلود و آپلود فایل:
– ابتدا فایل ضمیمهشده در باکس سمت راست این صفحه را دانلود کرده و در محل نصب پلاگینها آپلود کنید.
– سپس فایل را اکسترکت نمایید.
۲. ساخت فیلدهای سفارشی:
– در بخش «Setup»، گزینه «Custom Client Fields» را انتخاب کرده و دو فیلد با اطلاعات زیر ایجاد کنید:
- فیلد شماره موبایل:
– نام: شماره موبایل
– نوع: Textbox
– تیکها: تمام تیکها به جز «admin only» را بزنید.
- فیلد درخواست دریافت پیامک:
– نام: آیا مایل به دریافت پیامک هستید؟
– نوع: Tickbox
– تیکها: تیکهای «Required field» و «Show on order form» را بزنید.
۳. فعالسازی افزونه:
– از بخش «مدیریت» وارد قسمت «Setup» و سپس «Addon Modules» شده و افزونه ارسال پیامک را فعال کنید.
۴. تنظیمات دسترسی:
– در بخش «Configure»، دسترسی لازم را به «Full Administrator» با تیک زدن آن بدهید و تغییرات را ذخیره کنید.
۵. تنظیمات ارسال پیامک:
– از بخش «Addons»، گزینه افزونه ارسال پیامک را انتخاب کرده و وارد بخش «راهاندازی و تنظیمات» شوید.
۶. تنظیمات IPPanel:
– در این بخش، نام «IPPanel» را انتخاب و اطلاعات پنل خود را وارد نمایید. سپس تغییرات را ذخیره کنید. (ورود اطلاعات شامل نام کاربری، رمز عبور سامانه و شماره خط اختصاصی پنل اجباری است.)
۷. بررسی صحت اطلاعات:
– اگر مانده اعتبار شما در پایین نمایش داده شود، اطلاعاتتان صحیح و ماژول قابل استفاده است.
۸. ارسال پیامک به مدیر:
– برای ارسال پیامک به مدیر، میتوانید در بخش «قالب مدیر» شماره موبایل را وارد کرده و آن را ذخیره کنید. (برای تست میتوانید از بخش «ارسال پیامک» استفاده کنید)
با اجرای مراحل فوق، افزونه ارسال پیامک whmcs فارسی بهشکل صحیح نصب میشود و شما میتوانید از امکانات آن برای ارتقا تجربه کاربری خود استفاده کنید.