با توجه به گسترش روز افزون اینترنت، اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت، برای تمامی افراد لازم و ضروری است. بسیاری از بسته های اینترنتی دارای محدودیت زمانی و حجمی هستند و لازم است افراد از کم و کیف آن اطلاع پیدا کنند. استعلام باقی مانده حجم اینترنت در هر اپراتور روش متفاوتی دارد، در این مقاله منحصرا به روش استعلام باقیمانده اینترنت ایرانسل می پردازیم. با ما در این مقاله همراه باشید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
چگونه از باقیمانده حجم اینترنت ایرانسل مطلع شویم؟
اگر یکی از کاربران اپراتور ایرانسل هستید به طور حتم با این پیامک مواجه شده اید:
“بسته اینترنت شما رو به تمام است”
اپراتور ایرانسل اتمام بستههای اینترنتی را به تمامی مشترکین دائمی و اعتباری خود، از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی می کند، اما باقی مانده حجم اینترنت را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. برای اطلاع از حجم باقي مانده اينترنت خود باید یکی از روش های زیر را اجرا کنید:
کد USSD
یکی از ساده ترین روش ها برای استعلام باقیمانده اینترنت ایرانسل، شماره گیری #4*1*555* است. پس از شماره گیری صفحه ای را با عنوان جزئیات بسته با دو گزینه ی ١.اینترنت ٢. مکالمه و پیامک مشاهده می کنید. عدد 1 یعنی گزینه اینترنت را انتخاب كنيد و روی گزینه ارسال کلیک کنید. جواب به صورت پیامی به روی تلفن همراه شما نمایش داده می شود و حجم مصرفی و تاریخ اعتبار را نشان مي دهد.
کاربرانی که از بسته پیشنهادی یا هدیه استفاده می کنند، برای مشاهده حجم اینترنت باقی مانده خود می توانند از کد دستوری #4444*141* استفاده کنند.
انواع کد های دستوری برای استعلام حجم اینترنت:
کد دستوری #۴*۱*۵۵۵* – مشترکین دائمی و اعتباری
کد دستوری #۱۰*۱۴۱* – مشترکین اعتباری
اپلیکیشن ایرانسل من
دومین روش برای استعلام باقیمانده اینترنت ایرانسل، استفاده از اپلیکیشن خود اپراتور، یعنی ایرانسل من است.
این اپلیکشن را به راحتی می توانید از سایت رسمی ایرانسل دانلود و روی تلفن خود (اندروید و ios) نصب کنید.
پس از ثبت نام با گزینه اطلاع از باقی مانده اینترنت ایرانسل می توانید حجم بسته خود را مشاهده کنید.
اگر چند بسته را به صورت همزمان برای سيم کارت خود خریداری کرده اید، میتوانید مجموع آن ها را بر حسب درصد مشاهده کنید. برای مشاهده هر کدوم به صورت جداگانه کافی است به روی هر کدام از بسته ها کلیک کنید.
سایت ایرانسل من
به جای استفاده از خود اپلیکیشن، شما میتوانید از نسخه وب ایرانسل من برای استعلام باقیمانده اینترنت ایرانسل خود استفاده کنید. برای این کار کافی است تا مراحل زیر را طی کنید:
وارد سایت اپراتور ایرانسل شوید و نسخه وب اپ را در تلفن همراه خود فعال کنید.
با زدن به روی دکمه ورود، کد پیش فرض 4 رقمی برای شما ارسال می شود تا به عنوان پسورد وارد کنید. در صورتی که به تلفن همراه خود دسترسی ندارید، با استفاده از رمز عبور وارد شوید.
پس از ورود می توانید گزارش کامل بسته اینترنت خریداری شده خود را به همراه میزان حجم مصرفی و همچنین باقیمانده حجم اینترنت خود را مشاهده کنید.
تلفن گویا برای استعلام باقیمانده بسته اینترنت ایرانسل
در صورتی كه به هر دلیل نمی توانید از یکی از روش های فوق استفاده کنید، میتوانید از طریق تلفن گویا، اقدام به استعلام باقیمانده اینترنت ایرانسل خود کنید. برای این کار کافی است تا شماره 700 را شماره گیری نمایید.
از تلفن گویا علاوه بر استعلام باقی مانده اینترنت ایرانسل مي توانيد برای خرید شارژ، ثبت نام مودم، دریافت پیکر بندی گوشی و.. استفاده کنید.
یکی از نکات مثبت استعلام باقیمانده بسته اینترنت با تلفن گویا این است که نیازی به اتصال به اینترنت و یا کافی بودن میزان شارژ شما ندارد.
سخن آخر
در وبلاگ مدیانا به انواع روش های استعلام باقی مانده اینترنت ایرانسل پرداختیم؛ کد دستوری USSD، تلفن گویا،سایت و اپلیکیشن ایرانسل من از انواع روش های موجود برای اطلاع از حجم باقی مانده ی اینترنت در اپراتور ايرانسل است. مدیانا ابزار جامعی برای کسب و کارها است که نیاز آن ها برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید فراهم می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا وارد صفحه پنل اس ام اس و یا برای مشاهده ي سایر ابزار ها وارد صفحه اصلی مدیانا شويد.
برایمان بنويسيد که از کدام روش برای استعلام باقیمانده اینترنت ایرانسل همراه خود استفاده میکنید؟
سوالات متداول
چند روش هایی برای اطلاع از باقیمانده اینترنت ایرانسل وجود دارد؟
- وارد کردن انواع کدهای دستوری
- اپلیکیشن ایرانسل من
- تماس با تلفن گویا
چه روشی بدون اطلاع از باقی مانده اینترنت ایرانسل بدون اتصال به اینترنت وجود دارد؟
تماس با تلفن گویا و ارسال پیامک از انواع روش هایی برای استعلام باقی مانده اینترنت هستند که نیازی به اتصال به اینترنت ندارد.
کد دستوری برای استعلام اینترنت ایرانسل در مشترکین اعتباری و دائمی چیست؟
کد دستوری #۱۰*۱۴۱* – مشترکین اعتباری
کد دستوری #۴*۱*۵۵۵* – مشترکین دائمی و اعتباری
2 پاسخ
سلام با ایرانسل من تلفن خودمون حتما باید وارد شیم با گوشی شخص دیگه نمیشه؟
سلام دوست عزیز اگر رمز خودتون رو بلدید یا امکان دریافت رمز دوم از تلفن همراه خودتون را دارید با وارد شدن به حساب کاربریتون از طریق تلفن همراه شخص دیگر امکان استعلام گرفتن یا انجام هر خدمات دیگه ای وجود دارد