پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

سرشماره پیامک چیست؟ چگونه استعلام سرشماره پیامک بگیریم؟

روش استعلام سرشماره پیامک

بازاریابی پیامکی یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی است که امروزه از سوی انواع کسب‌وکارها به کار گرفته می‌شود. ابزار اصلی این بازاریابی، پنل پیامکی است که به دلیل نتایج قابل توجه کمپین‌های پیامکی در بهبود عملکرد و ارتقای بازاریابی، کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌هایی که کاربران باید با آن آشنا باشند و بتوانند به درستی از آن استفاده کنند، سرشماره پیامک و نحوه استعلام آن است که در این مقاله به معرفی و توضیح آن می‌پردازیم.

سرشماره پیامک چیست؟

وقتی یک پیامک تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی از طرف شرکت‌ها یا نهادهای دولتی و عمومی دریافت می‌کنیم، شماره‌ ارسال کننده ممکن است تا 15 رقم باشد، اما ارقام اولیه که تا 5 یا 6 رقم هستند و معمولا رند و خاص به نظر می‌رسند را سرشماره پیامک می‌گوییم. این سرشماره‌ها از سوی اپراتورهایی میزبانی می‌شوند که به کاربران امکان می‌دهند با انتخاب آنها از خدمات آن اپراتور برای ارسال پیامک استفاده کنند. به همین دلیل شناختن این سرشماره‌ها برای کاربران پنل پیامکی و آشنایی با قابلیت و مزایای هر یک جزء پیش‌نیازهای کار با سامانه پیامکی است.

محبوب‌ترین و پرکاربردترین سرشماره‌های پیامک در ایران

اپراتورهای پیامک سرشماره‌های مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهند که در طول سال‌ها برخی از این سرشماره‌ها به دلیل نوع کارکرد و قابلیت‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. در ادامه به معرفی چند سرشماره پرکاربرد در ایران می‌پردازیم.

بهترین سرشماره های پیامک ایران

سرشماره 1000

این سرشماره یکی از قدیمی‌ترین اپراتورهای پیامکی کشور است که بیشتر ارگان‌ها، شرکت‌های دولتی و کسب‌وکارهای بزرگ از آن استفاده می‌کنند. سرعت بالا در ارسال پیامک، بالا بودن تعداد ارسال‌های موفق، ارائه گزارشات ارسالی دقیق و قابلیت دریافت شماره دلخواه از مهم‌ترین ویژگی‌های این خطوط می‌باشد.

سرشماره 2000

کیفیت ارسال بالا، سرعت مناسب در ارسال پیامک، گزارش ارسالی دقیق و سیستم بازگشت هزینه پیامک در صورت ارسال به خطوط خاموش و یا بلک لیست از مهم‌ترین ویژگی‌های خطوط 2000 است که با توجه به هزینه بالای خطوط آن نسبت به سایر اپراتورها، همچنان به عنوان کامل ترین اپراتور شناخته می‌شود.

سرشماره 3000

این سرشماره نیز از قدیمی‌ترین اپراتورهای پیامکی است که سازمان‌های دولتی و کسب‌وکارهای خصوصی زیادی از آن استفاده می‌کنند. سرعت بالای ارسال پیامک، قیمت مناسب خطوط و همچنین بازگشت وجه در صورت عدم ارسال پیامک به صورت خودکار از ویژگی‌های ارزشمند این سرشماره است که آن را به پرطرفدارترین اپراتور برای اس ام اس تبلیغاتی بدل کرده است.

سرشماره 50001-50009

تعرفه ارزان ارسال پیامک و هزینه پایین آن نسبت به تمامی اپراتورها از ویژگی‌های این سرشماره است. سرعت ارسال پیامک در این دسته از خطوط معمولی و مناسب است، اما تعداد پیامک‌های ناموفق زیاد است.

خطوط 50002-50005

انتخاب تمامی اعداد شماره دلخواه و انتخاب خطوط رند یکی از ویژگی‌های ارزنده این سرشماره است. این خطوط نیز مشابه با سایر خطوط 5000 از هزینه مناسبی برای خرید و تعرفه ارزانی برای ارسال پیامک برخوردار هستند.

سرشماره 50004

این سرشماره در مقایسه با سایر سرشماره‌های 5000، تعرفه ارسال بالاتری دارد.

سرشماره 9000

این سرشماره جزء سرشماره‌های از ابتدا خدماتی است و قابلیت عبور از لیست سیاه را دارد. انتخاب شماره دلخواه از ویژگی‌های این سرشماره است. همچنین این خطوط امکان دریافت پیامک و امکان ارسال از طریق وب سرویس را دارند.

سرشماره 9999

خطوط سامانتل نیز مانند خطوط 9000 از ابتدا به صورت خدماتی هستند و قابلیت ارسال پیامک به لیست سیاه را دارند. تعرفه ارسال این خطوط در مقایسه با تمامی اپراتورها بیشتر است و قابلیت انتخاب سرشماره دلخواه برای آن وجود ندارد. خطوط سامانتل نیازی به تمدید سالانه ندارند.

سرشماره 026 – 021

شما قادر هستید تا با خطوط ثابت خود با پیش شماره 021 و 026، بدون نیاز به هیچ گونه سخت افزاری پیامک ارسال کنید. این دسته از خطوط، خط‌های اختصاصی با شماره ثابت سازمان‌ها و شرکت‌هایی هستند که مالکان این خطوط برای ثبت شماره خود در ذهن و تلفن مخاطب از این روش برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان خود استفاده می‌کنند. شما با داشتن خطوط ثابت در تهران و یا کرج به راحتی می‌توانید از این خطوط استفاده کنید.

خطوط سفارشی و غیرسفارشی برای ارسال پیامک

بعد از آشنایی با سرشماره‌ها و ویژگی‌های هر یک، برای ارسال پیامک در سامانه پیامکی باید از خط ارسال پیامک استفاده کنید. دو نوع خط در دسترس شماست: رندوم یا غیرسفارشی و سفارشی.

تعریف خط غیر سفارشی در پنل اس ام اس

خط غیرسفارشی در پنل پیامکی چیست؟

وقتی سامانه پیامکی را دریافت می‌کنید برای ارسال پیام از یک سرشماره، اپراتور به صورت رندوم یک خط به شما اختصاص می‌دهد. به عنوان مثال وقتی می‌خواهید با سرشماره 3000 پیامک خود را ارسال کنید و برای‌تان مهم نیست که ترکیب اعداد بعدی چگونه باشد، خود اپراتور یک خط غیررند برای شما تعریف می‌کند و در اختیارتان قرار می‌دهد. به این نوع خطوط، غیرسفارشی گفته می‌شود.

خط سفارشی در پنل پیامکی چیست؟

اما یک وقتی است که ترکیب اعداد بعدی در سرشماره برای شما مهم است. مثلا در نام تجاری شما از عدد استفاده شده است، یا شماره تلفن ثابت یا همراه شما در شخصی‌سازی برند شما موثر است، اینجاست که می‌توانید ترکیب اعداد را مشخص کنید و با خرید سرشماره پیامکی به ارسال پیامک بپردازید. به این نوع خطوط، خطوط سفارشی می‌گویند و دانستن نحوه استعلام خطوط در سرشماره‌ها اینجاست که اهمیت دارد.

نحوه استعلام سرشماره‌های پیامکی

شما ممکن است با دو نوع کاربری و هدف، قصد استعلام از اپراتورهای ارائه دهنده سرشماره پیامکی داشته باشید. یک صاحب کسب‌وکار که برای سفارشی کردن خط خود در پنل اس ام اس نیاز به استعلام دارد و یک مخاطب که پیام خاصی دریافت کرده و دنبال آن است تا نهاد، شرکت یا فرد ارسال کننده پیامک از طریق سرشماره‌ها را بشناسد. در زیر به هر دو پرسش پاسخ داده شده است.

استعلام سرشماره برای سفارشی‌سازی خط ارسال پیامک

برای استعلام شماره اختصاصی مدنظر خود در سرشماره‌ها از دو طریق می‌توانید اقدام کنید. اگر قبل از خرید پنل پیامکی می‌خواهید تنها از یک شماره و سرشماره پیام بفرستید به وب‌سایت اپراتورهای پیامکی مراجعه کنید و شماره خود را از طریق آن استعلام بگیرید. اما اگر به هر حال قصد استفاده از پنل دارید، می‌توانید پس از خرید پنل پیامکی هر خطی را در سرشماره‌ها استعلام بگیرید و از آزاد بودن آن مطمئن شوید. بعد از وارد شدن به پنل از منو گزینه استعلام خط آزاد را انتخاب و در سرشماره مدنظر خود، شماره را وارد کنید. بعد از تأیید آزاد بودن خط می‌توانید خط سفارشی خود را در سرشماره درخواست دهید و به نام خود ثبت کنید و با خط اختصاصی خود به ارسال پیامک بپردازید. در کنار آن، تهیه یک دستگاه شماره گیر مشتری و ارسال هدفمند پیام برای مشتریان وفادار خود را فراموش نکنید.

استعلام سرشماره برای شناسایی فرستنده پیامک

استعلام سرشماره پیامک به منظور یافتن اطلاعات در مورد یک سرشماره خاص یا مالکیت آن نیز انجام می‌شود. پیش از طی مراحل زیر به دو نکته توجه داشته باشید. اعلام اطلاعات مالکیت تنها افرادی را شامل می‌شود که اجازه انتشار نام خود را به اپراتور داده باشند. اگر پیامی دریافت کرده‌اید که ناقض حریم خصوصی و شهروندی شماست حتما از طرق قانونی اقدام کنید. برای استعلام سرشماره از روش زیر استفاده کنید:

روش شناسایی فرستنده با استعلام سرشماره پیامک

اکثر اپراتورهای مخابراتی و خدمات پیامکی در ایران امکان استعلام سرشماره پیامک را از طریق وب‌سایت‌های خود ارائه می‌دهند.

  • برای انجام استعلام،به وبسایت اپراتور مربوطه مراجعه کنید.
  • پس از ورود به وب‌سایت اپراتور، به بخش مشخصات سرشماره پیامک یا همچنین بخش استعلام سرشماره یا مشابه آن بروید.
  • در این قسمت، فرم استعلام و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.
  • بعد از پر کردن فرم استعلام، گزینه «استعلام» یا جست‌وجو را بزنید تا درخواست شما ارسال شود.
  • سیستم اپراتور پس از پردازش درخواست شما، نتیجه استعلام را نمایش می‌دهد. این نتیجه ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد مالکیت سرشماره و سایر اطلاعات مرتبط با آن باشد.

آشنایی با سرشماره‌های پیامکی برای کاربرانی که از سامانه اس‌ام‌اس برای ارسال پیامک استفاده می‌کنند یا قصد خرید و استفاده از آن را دارند ضروری است. استعلام سرشماره پیامکی به کاربران این امکان را می‌دهد تا وضعیت خط موردنظر خود را بررسی و شماره سفارشی و خاص خود را ثبت کنند. همچنین برای برخی مخاطبان شناختن منبع فرستنده پیام از سرشماره‌ای خاص اهمیت دارد. در این مقاله به معرفی سرشماره‌های پیامکی و کارکرد آن‌ها پرداختیم و با پرکاربردترین سرشماره‌ها و نحوه استعلام‌گیری آن‌ها آشنا شدیم.

5/5 - (4 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .