نکات استفاده از ایموجی‌ در پیامک

استفاده از ایموجی‌ در متن پیامک

آیا شما هم برای بیان احساسات خود در متن پیامک از ایموجی ها استفاده می کنید؟ این شکلک های کوچک تفاوت زیادی را در نحوه ارتباط ما از طریق نوشتار ایجاد می کنند. ایموجی‌ها ابزاری عالی برای ایجاد تنوع در متن و بروز احساست ما در پیام ها هستند، لحن پیام شما را روشن و متن ها را جذاب می کنند. معمولا از شکلک ها برای مکالمات روزانه و ارسال پیام به دوستان استفاده می کنیم، اما آیا می دانستید که این ایموجی ها چه تاثیری می توانند در ارتباطات شما با مشتریان از طریق محتوای متنی داشته باشند؟! در این مقاله به اهمیت استفاده و نکات ارسال ایموجی در پیامک به مشتریان می پردازیم.

اهمیت استفاده از ایموجی‌ در متن پیامک

بیش از 90% کاربران اینترنت، در تعامل های خود با دیگران، از ایموجی ‌استفاده می کنند. این موضوع نشان دهنده ی ضرورت استفاده از ایموجی ‌در کمپین های بازاریابی کسب و کارها است. یکی از ترندهای پرطرفدار در سال جاری بازاریابی با استفاده از ایموجی‌ است.

استفاده از ایموجی ها در چند سال اخیر توسط کاربران رشد قابل توجهی داشته است. ماهیت ساده در عین جذابیت مهم ترین ویژگی این شکلک ها است و افراد با زبان های غیر مشترک، امکان فهم آن را خواهند داشت.

همه ما می دانیم برای موفقیت در کمپین های تبلیغاتی خود باید از تمامی توان های موجود استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. با استفاده از ایموجی ‌می توان انگیزه مخاطبان را برای مطالعه پیامک ها افزایش داد.

امروزه امکان ارسال پیامک بدون نیاز به جملات طولانی و تنها با اتکا به ایموجی مناسب وجود دارد. اگر به دنبال ارتقای کمپین های پیامکی خود هستید، از ایموجی‌برای بهبود کیفیت متن پیامک های خود استفاده کنید. بازاریابی با استفاده از ایموجی یک راه عالی برای افزایش نرخ کلیک، تعامل و بازخورد کمپین پیامکی شما است.

مقایسه متن پیامک‌ها

برای درک بهتر این موضوع به دو پیامک زیر توجه کنید. کدام یک توجه بیشتری را جلب می کند؟

وقتشه آفتاب بگیری!😎🏖

۴۰% تخفیف استخر روباز زمزم ویژه بانوان🏊‍♀️

همین حالا رزرو کن 👇

لینک

***

وقت آبی‌تنی و آفتاب گرفتن رسیده

استخر روباز اکباتان دوباره باز شد

با ۲۰% تخفیف

رزرو از طریق لینک:

جالب است بدانید پیامک های دارای ایموجی، ۸۵ درصد بیش تر از سایر پیامک ها باز می شوند. اگر صاحب مجموعه تفریحی آبی یا استخر هستید، می‌توانید نمونه sms تخفیف و جشنواره برای استخر را از این مقاله الگو برداری کنید.

شکلک ها انواع گوناگونی دارند!

شکلک ها با علائم نگارشی (مثل :*) و ایموجی‌ها برای تقویت متن پیامک شما به کار می روند. بیاید بیشتر با آن ها آشنا شویم:

شکلک های نگارشی

این نوع از شکلک ها مجموعه ای از علائم نگارشی، حروف و اعداد هستند که یک حس و شکل خاص را بیان می کنند. به دلیل چیدمان نمادهای صفحه کلید، این شکلک ها از پهلو خوانده می شوند. مانند شکلک های زیر:

:)→ شاد

:(→ غمگین

:/ → سردرگم

;)← چشمک 

:0 ← متعجب

تا پیش از ظهور تلفن های هوشمند، از این نوع شکلک ها برای انتقال احساسات بین افراد استفاده می شد؛ اما امروزه جای خود را به ایموجی‌ها داده اند و کمتر از پیش مورد استفاده قرار می گیرند.

ایموجی‌ها

ایموجی ها جایگزین امروزی شکلک های نگارشی هستند. بر خلاف شکلک های سابق که در استفاده محدود بودند، ایموجی ها چهره، اشیا و نمادهای مختلف را منتقل می کنند. این شکلک ها در سراسر جهان محبوب و یکی از تنها اشکال ارتباطی است که در فرهنگ ها و زبان های مختلف قابل درک و مشترک می باشد.

چگونه و چه زمانی از شکلک ها و ایموجی ها استفاده کنیم؟

انتقال احساسات

گنجاندن شکلک در پیام‌های متنی کسب و کار شما باعث می‌شود مشتریان احساس کنند که از یک شخص پیامک دریافت می‌کنند نه یک ربات پاسخگوی بدون احساس! استفاده از ایموجی یک راه عالی برای شخصیت دادن به برند شما و ارسال پیامک بر اساس شخصیت برند است.

قبل از استفاده از ایموجی مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید، 43% از مصرف کنندگان 25 تا 44 ساله، پیام هایی را ترجیح می دهند که شامل ایموجی باشد.

کوتاه کردن محتوا

از آنها برای اسکن کردن محتوا استفاده کنید. پیامک های متنی طولانی توجه مشتریان را جلب نمی کنند. برای جلب توجه و همچنین به جای استفاده از تعداد کلمات طولانی برای انتقال احساس، از ایموجی استفاده کنید تا از این طریق تعداد کاراکتر ها را کاهش دهید. به مثال زیر توجه کنید:

…. عزیز😊

سال نو مبارک🎉

به این مناسبت، مبلغ 200,000 ریال اعتبار🎁تقدیم شما گردید

شما می توانید حداکثر

⏳تا تاریخ 1401/01/07

💰 حداقل مبلغ سفارش ۲۰۰ هزار تومان💰

***

تخفیف و جایزه‌های میلیونی یلدا تو راهه! 🍉

بدو تا جا نموندی🏃🏻

لینک

***

۱۰۰ هزار تومان تخفیف برای خرید انواع شومیز، پیراهن 👗 و شلوار جین👖

کد تخفیف‌: DKMD14BRNS

تا فرصت هست عجله کن🏃‍♀️ : لینک

***

لبخند زنان برای لبخندِ زنان😍

تا ۶۰٪ تخفیف خرید هدیه‌ی روز زن از دیجی‌کالا 🛍 برای هر سلیقه‌ یه هدیه‌ی ویژه‌ داریم😎.

همین الان سفارش بده:

تعامل بهتر با مشتریان

در این سه موقعیت برای ارتباط موثر با مشتریان از ایموجی استفاده کنید:

برای افزایش خوانایی متن پیامک، برجسته تر کردن کلیدواژه ها و هدایت مشتریان به سایر بخش های پیامک از ایموجی استفاده کنید.

برای  CTA ها و هنگامی که از مخاطبان می خواهید که روی لینک کلیک کنند از ایموجی در متن پیامک استفاده کنید. در ابتدای پیامک و برای خطاب قرار دادن نام مشتریان از ایموجی ها استفاده کنید تا این طریق احساسات بیشتری را منتقل کنید.

 برای استفاده از ایموجی در پیامک به نکات زیر توجه کنید:

پیش از هر مرحله ای شما باید دانش نسبی نسبت به معنی شکلک ها و کاربرد آن داشته باشید تا به درستی و در جای مناسب از آن ها استفاده کنید. شخصیت برند خود را مشخص و از ایموجی های مناسب آن استفاده نمایید. اگر ایموجی با لحن یا سبک پیام شما مطابقت ندارد، از اشکال دیگری استفاده کنید.

در استفاده از شکلک افراط و تفریط نکنید! متن شما نباید پر از ایموجی یا بدون شکلک باشد.

متن های خود را قبل از ارسال به مشتریان یکبار برای خود ارسال کنید تا مطمئن شوید که شکلک ها در پیام خوب به نظر می رسند. این امکان در پنل اس ام اس مدیانا برای کاربران فراهم شده است. کاربران می توانند پیش از ارسال پیامک به مشتریان یکبار آن را برای خود ارسال و از خوانایی آن اطمینان حاصل کنند.

جمع بندی

در این مقاله به اهمیت استفاده از ایموجی در پیامک و نکات ارسال آن پرداختیم. با استفاده از ایموجی در پیامک می توانید به کسب و کار خود احساس ببخشید. ایموجی ها راه ساده ای برای افزودن رنگ و شخصیت به پیامک کسب و کار شما هستند.

برای شروع ارسال پیامک با ایموجی ها آماده اید؟🤔 سریعا وارد پنل اس ام اس خود شوید و با ارسال پیامک، ارتباط نزدیک تری را با مشتریان خود برقرار کنید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .