با فراگیر شدن اینترنت و دنیای دیجیتال همه چیز از جمله روشهای بازاریابی و تبلیغات دچار تغییرات اساسی شده است، کارت ویزیتها هم از این مسئله بی تاثیر نبوده اند و امروزه به شیوه های مختلف از جمله کارت ویزیت الکترونیکی مورد استفاده قرار میگیرند.
این مقاله را با یک تجربه واقعی آغاز می کنیم:
سه سال پیش از منوچهری یک کلوله پشتی خریدم که مرگ نداره اما دیگه ازش خسته شدم، تصمیم گرفتم برم یک مدل جدیدتر از همان مغازه بخرم چون از کیفیتش راضی بودم. در انبوهی از کارت ویزیتها که همه آن ها را ته یک کشو ریختم، دنبالم کارت ویزیت مغازه کیف فروشی گشتم اما پیدا نکردم…
آخر سر تصمیم گرفتم به صورت حضوری بروم و منوچهری را بگردم تا شاید مغازه را شناختم، در این یک مورد شانس آوردم و بعد از ساعتها جستوجو پیدایش کردم.
به عنوان کسی که در حوزهی اس ام اس مشغول فعالیت است فکر کردم که اگر این مغازه آدرس پیج اینستای خود را برای مشتریانش اس ام اس کرده بود چقدر راحت تر می توانستم پیدایش کنم! اصلا چند مشتری مثل من هستند که بیخیال پیدا کردن مغازه کیف فروشی نشده اند و از جای دیگهای خرید نکرده اند؟!
همین موضوع سبب شد که درباره ی اهمیت استفاده از کارت ویزیت دیجیتال در مدیانا بنویسیم. اگر کسب وکاری دارید که برایتان اهمیت دارد که مشتریان شما را فراموش یا گم نکنند این مقاله رو از دست ندهید.
در این مقاله، به موضوعاتی از قبیل انتخاب نوع کارت ویزیت مناسب برای کسبوکارها، کارت ویزیت الکترونیکی و نحوهی ساخت کارت ویزیت الکترونیک می پردازیم با ما همراه باشید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
چه چیزی باعث می شود تا فکر کنید کارت ویزیت کاغذی برای کسب وکار شما مناسب تر است؟
فرض کنید قرار است کارت ویزیت کاغذی را برای کسب وکار خود طراحی کنید. برای این کار ابتدا باید دنبال یک طراح مناسب باشید تا آن را برای شما اجرا کند آن هم در صورتی که از قبل برای کسب وکار خودتان لوگو طراحی کرده باشید. اگر ندارید هزینه اضافی هم باید برای طراحی لوگو پرداخت کنید. مرحله بعد از طراحی ارسال به چاپ خانه برای آماده سازی و چاپ آن است. در در این مرحله خطای انسانی و یا مشکلات چاپی بسیاری نیز وجود دارد
کارت ویزیت چاپی شناسامهای برای کسبوکار شما محسوب می شود. اما محدودیت و معایبی هم دارد که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم.
امکان ویرایش بعد از چاپ وجود ندارد و یک غلط کوچیک می تواند شما را متحمل هزینه سنگینی کند
چند عدد کارت ویزیت لازم دارید؟ معمولا چاپ کارت ویزیت با تعداد پایین برای چاپخانه ها به صرفه نیست و از انجام آن امتناع می کنند
جدا از آن هزینه چاپ کارت ویزیت معمولا بین 80 تا 100 هزار تومان است
فرض تمامی این مسائل اهمیتی ندارد کارت ویزیت های چاپ شده را تصمیم دارید کجا نگهداری کنید؟ به دلیل کاغذی بودن اکثر این کارت ویزیت ها، آن ها نسبت به رطوبت حساس و قابلیت چسبیدن به یکدیگر را دارند
اگر از دوستداران محیط زیست باشید میدانید که برای هر کاغذ و مقوا چه ضربهای به طبیعت وارد میشود.
و در آخر میزان گم شدن کارت ویزیت شما بین هزاران کارت ویزیت تو کیف مشتری بسیار بالا است.
کارت ویزیت الکترونیک چیست؟
کارت ویزیت الکترونیک هم مانند کارت ویزیت کاغذی شناسامهای برای کسب وکار شماست. این نوع کارت ویزیت، پیامکی است که به تلفن همراه مشتریان شما ارسال میشود و ماندگاری بیشتری نسبت به کارت ویزیت کاغذی دارد.
در واقع کارت ویزیت الکترونیک یکی از قابلیتهای سامانه پیامکی است که با استفاده از ماژول پاسخگویی خودکار پیامک، میتوانید از آن به عنوان کارت ویزیت دیجیتال استفاده کنید. به واسطه این نوع کارت ویزیت کسبوکارهای مختلف قادر خواهند بود تا با مشتریان خود به صورت پایدار در تعامل باشند.
کارت ویزیت الکترونیک رایگان
استفاده از این ماژول و بکارگیری آن به عنوان کارت ویزیت نیازی به پرداخت هزینه ندارد و با پنل اس ام اس رایگان مدیانا به راحتی می توانید اطلاعات کسب و کار خود را به مشتریان ارسال کنید.
اگر نمی دانید پنل اس ام اس چیست در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.
پنل اس ام اس، نرمافزاری در فضای اینترنت است، که به صاحبان کسب وکار امکان ارسال پیامک انبوه و تعامل با مشتریان را فراهم میکند. از دیگر امکانات پنل اس ام اس میتوان به امکان ارسال پیامک یادآوری، خبرنامه، نظرسنجی و… اشاره کرد
با داشتن سرشماره اختصاصی ، مشتریان قادر خواهند بود تا با ارسال کد مشخصی (این کد میتواند کلمه و یا حتی عدد ثابتی باشد) که به آن اصطلاحا کد crm هم میگویند، اطلاعاتی را دربارهی کسبوکار شما به دست آورند.
هدف بکارگیری کارت ویزیت هوشمند
یکی از مهمترین اهداف استفاده از کارت ویزیت الکترونیک، ماندگاری بیشتر اطلاعات شما در مقایسه با کارت ویزیتهای کاغذی است که به راحتی گم میشوند. معمولا کارت ویزیتهای الکترونیک برای تعامل با مشتریان سابق مورد استفاده قرار میگیرد تا جذب مشتریان جدیدتر! چراکه از این طریق مشاغل میتوانند تلفن مشتریان خود را جمع آوری کنند و بانک ارزشمندی از مشتریان را ایجاد کنند.
به واسطهی داشتن تلفن مشتریان، بسیار راحت تر میتوان آن ها را به خرید مجدد از کسبوکار خود ترغیب کرد.
ساخت کارت ویزیت الکترونیک
برای ساخت کارت ویزیت الکترونیک همانطور که عنوان شد کافیست تا پنل پیامکی داشته باشید. اگر پنل پیامکی دارید ابتدا وارد آن شوید و از منوی سمت راست گزینه امکانات پیشرفته و پاسخگوی پیامکی را انتخاب کنید. با وارد شدن به صفحه پاسخگوی پیامکی به روی گزینه جدید کلیک نمایید. در این قسمت میتوانید با تعیین کدهای مورد نظر خود و متن پاسخ پیش فرض خود را وارد کنید.
نمونه متن کارت ویزیت الکترونیک
مزیتهای کارت ویزیت الکترونیکی
این نوع بازاریابی نیز مانند سایر روشهای بازاریابی و در مقایسه با روشهای سنتی مزایای زیادی دارد از مزیت های کارت ویزیت الکترونیکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ماندگاری بالا در مقایسه با تبلیغات تراکتی و کارت ویزیتهای کاغذی چرا که معمولا کارت ویزیتهای کاغذی یا گم و یا دور انداخته میشوند.
کم هزینه و به صرفه بودن؛ با این روش یک تیر و چند نشان خواهید زد و علاوه بر ارسال کارت ویزیت الکترونیک، ارسال پیامک به صورت انبوه و یا سایر روشهای بازاریابی پیامکی برای شما فراهم است.
حفظ محیط زیست و کمتر کردن نیاز به تولید کاغذ یکی از وظایف انسانی بر گردن همه ماست که با استفاده از این روش میتوان در کاهش تولید آن کوشید.
جمعآوری لیست تماس مشتریان یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از کارت ویزیتهای الکترونیک میباشد با جمعآوری بانک مشتریان خود میتوانید تعاملهای سازنده تری را با آنها برقرار کنید.
نگارش و ایجاد تغییرات یکی از ویژگی های کارت ویزیت الکترونیک است؛ با این امکان شماره قادر خواهید بود تا تغییراتی از جمله تغییر آدرس را بدون صرف هزینه بالا اطلاعرسانی و تغییر دهید.
با قرار دادن لینک وبسایت و یا اینستاگرام خود در کارت ویزیت الکترونیک خود قادرخواهید بود تا بازدید خود را از این طریق افزایش دهید.
امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید، شما چه روشی را انتخاب میکنید؟ کارت ویزیت کاغذی یا کارت ویزیت الکترونیک؟ برایمان بنویسید.