10 اشتباه مخرب در بازاریابی پیامکی

اشتباهات بازاریابی پیامکی

تا به امروز بسیار از مزایای بازاریابی پیامکی گفتیم، اما گاها شنیده می­شود افراد از این نوع بازاریابی استفاده کرده و نتیجه نگرفته اند. استفاده از پیامک در تبلیغات نیازمند رعایت نکات بسیار ظریفی است که در صورت رعایت نکردن می­تواند باعث ایجاد مزاحمت شود. این اتفاق کمتر در تبلیغات دیگر مثل بیلبورد یا تراکت و آگهی نامه می­افتد زیرا رسانه ای که بازاریابی پیامکی از طریق آن انجام می­شود، شخصی ترین وسیله ارتباطی افراد است و بازاریابی پیامکی نوعی ورود به حریم خصوصی افراد محسوب می­شود. به همین دلیل باید این اشتباهات مخرب در بازاریابی پیامکی را دانست و از انجام دادن آن ها پرهیز کرد. تنها در این صورت است که می­توان بهترین نتیجه را از تبلیغات پیامکی گرفت.

ارسال پیامک در زمان نامناسب

اولین اشتباه، مواجه شدن مخاطب با پیامک تبلیغاتی در زمان استراحت است. اننتخاب زمان مناسب موضوع بسیار مهمی است که اگر رعایت نشود علاوه بر دیده نشدن محتوای پیامک، منجر به انصراف مخاطب از دیدن پیامک های شما می­شود. سعی کنید صبح ها زودتر از ساعت 10 و شب ها دیرتر از ساعت 8 پیامک ارسال نکنید.

ارسال به صورت spam

همیشه این وسوسه وجود دارد که با ارسال پیامک های انبوه و بدون هدف، مخاطبان بیشتری تبلیغ مارا خواهند دید و ممکن است مشتری ما شوند، اما این اشتباه باعث هدررفتن هزینه و تبلیغات اسپم می­شود که باعث می­شود ذهنیت بدی از تبلیغات پیامکی در ذهن مخاطبان شکل بگیرد. درست است که ارسال پیامک به صورت هدفمند دایره کوچکتری از مخاطبان را شامل می­شود اما درصد بالاتری از این مخاطبان جذب تبلیغات خواهند شد.

طولانی و اختصاری بودن بیش از حد پیامک

محدودیت کاراکتر در پیامک زنگ هشدار مناسبی برای رعایت کردن مقدار متن پیامک است. طولانی بودن بیش از حد از حوصله مخاطب خارج است و اختصاری نوشتن بیش از حد پیام را مبهم می­کند. سعی کنید پیامک شما از 2 پارت بیشتر نشود و اگر نیاز به توضیحات تکمیلی بود به آدرس سایت یا شبکه اجتماعی لینک بدهید

ارسال پیامک به صورت پی در پی

یکی از موضوعات مهمی که باعث نارضایتی مخاطبان از تبلیغات پیامکی می­شود، ارسال پی در پی پیامک های مشابه است. برندی که تخفیف پایان فصل خود را 3 بار در هفته برای مخاطبان ارسال می­کند نه تنها مشتری بیشتری جذب نمی­کند، بلکه نظر مشتریانی که تمایل به خرید داشته اند را هم عوض می­کند. بهتر است بیشتر از 2 تا 3 بار در ماه برای مشتریانتان پیامک ارسال نکنید.

مشخص نکردن راه ارتباطی

فرض کنید تمام نکات بازاریابی پیامکی را رعایت کرده اید و محتوای استانداردی تهیه کردید و در زمان مناسبی ارسال کرده اید، حالا وقت آن است که مخاطب با شما ارتباط برقرار کند. در این قسمت اگر راه ارتباطی مثل شماره تماس یا شبکه اجتماعی و … برای مشتری در نظر نگیرید مشتری خود را از دست داده اید

مشخص نکردن راه انصراف از تبلیغات در بازاریابی پیامکی

اشتباه مخرب در بازاریابی پیامکی

همانطور که گفتیم بازاریابی پیامکی به دلیل وارد شدن به حریم شخصی افراد بسیار از حساسیت بالایی برخوردار است و حتما میبایست راهی برای انصراف از دریافت تبلیغات برای مشتریان خود در نظر بگیرید. با این کار به حقوق مخاطب احترام میگذارید و تنها آن دسته از مخاطبانی که به برند شما علاقمند هستند را نگه می­دارید. به عنوان مثال در پیامک ذکر کنید که در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک عدد 1 را بفرستید. این امکان که مخاطب با ارسال پیامکی از پیش تعیین شده اقدامی را انجام دهد از طریق منشی عضویت در سامانه مدیانا اس ام اس قابل انجام است.

تعیین نکردن فوریت برای اقدام به عمل

قرار دادن تاریخ انقضا و مهلت معین برای تخفیف باعث می­شود مخاطب احساس ضرورت برای انجام عمل کند و پیامک شما به لیست پیامک های فراموش شده اضافه نشود. سعی کنید حتما زمان معینی برای استفاده از پیامک در نظر بگیرید و تاثیر شگفت انگیز آن را در عکس العمل مخاطبان ببینید.

استفاده نکردن از شماره یا نام اختصاصی

برای حرفه ای ظاهر شدن در عرصه بازاریابی پیامکی باید از یک شماره اختصاصی و ترجیحا شماره رند و کوتاه استفاده کنید، تنها در این صورت است که شماره شما در ذهن مخاطب باقی می­ماند. استفاده از نام تجاری به این صورت که به جای شماره فرستنده نام برند شما ظاهر شود بهترین تاثیر را در مخاطب دارد که از طریق سامانه مدیانا قابل انجام است.

استفاده کردن از لینک های طولانی در بازاریابی پیامکی

استفاده از لینک های طولانی باعث می­شود پیامک شما با کاراکترهای بی معنی پر شود و علاوه بر ظاهر بدی که به پیامک شما می­دهد، محدودیت کاراکتر را برای شما سخت تر کند. برای برطرف کردن این مشکل از کوتاه کننده های url استفاده کنید.

به کار نبردن نشانه ها در متن پیامک

نوشتن پیامکی بدون استفاده از علامت های دستور زبان فارسی و ایموجی ها که احساسات را نشان می­دهند، از جذابیت پیامک کم می­کند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از علامت هایی مثل ! ؟، / در متن پیامک استفاده کنید و از تاثیر آن غافل نشوید. این نکات کوچک تاثیر بسیار بالایی در بازاریابی پیامکی شما خواهد داشت.

ابزار پیامکی مدیانا برای بهبود مستمر محتوای پیامک

سامانه پیامکی مدیانا با در اختیار گذاشتن به روز ترین امکانات پیامکی این امکان را به صاحبین کسب و کار می­دهد که بتوانند با خیال راحت اقدام به بازاریابی پیامکی کنند. پیشنهاد مدیانا برای دریافت فیدبک از محتوای پیامک ارسالی، درج لینک در متن پیامک و پایش فیدبک مشتریان است.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .