اطلاع رسانی تغییر آدرس و شماره کسب و کارها با پیامک

19-azar-اطلاع-رسانی-تغییر-آدرس-و-شماره-کسب-و-کارها-با-پیامک

آدرس و شماره تلفن فروشگاه یا شرکت به دلایل مختلفی ممکن است که تغییر کند؛ به ویژه کسب‌وکارهایی که مکان‌شان اجاره‌ای است و باید بعد از چند وقت (سال یا ماه) به فکر اجاره یک فضای دیگر کاری باشند. تا اینجا مشکلی وجود ندارد و اتفاقی است که برای هر کسب‌وکاری شاید بیفتد؛ اما یکی از چالش‌ها، اعلام نکردن آن به مشتریان است. مشتریانی که به آن کسب‌وکار وفادار بوده و حتی از دیگر شهرها به آنجا مراجعه می‌کنند. البته فقط فروشگاه یا شرکت تجاری نیست؛ بلکه سازمان‌های اداری و آموزشی هم باید به این مسئله توجه کنند. حال راهکار آن چیست؟ اولین و سریع روش، ارسال اس ام اس اطلاع رسانی در خصوص تغییرات آدرس یا حتی شماره تلفن است. در این مقاله از پنل اس ام اس مدیانا علاوه بر توضیحات کامل در خصوص چگونگی ارسال، ساختار پیام همراه با چند نمونه پیامک تغییر شماره و آدرس را برای شما نوشته‌ایم. پس مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

چه مراکزی باید به ارسال این پیامک توجه کنند؟

برخی گمان می‌کنند که فقط فروشگاه‌ها یا شرکت‌های تجاری نیاز به ارسال پیامک دارند تا مشتریان خود را از دست ندهند؛ در صورتی که هر سازمان یا فضایی با فعالیت در دیگر حوزه‌ها مانند آموزشی، خدماتی و حتی دولتی هم نیاز به ارسال پیامک تغییر شماره و آدرس را هم دارند. در حقیقت، این یک مسئله ضروری است. پس تفکر یا ذهنیت خود را فقط معطوف به یک فضای کاری خاص نکنید.

19-azar-dakheli-اطلاع-رسانی-تغییر-آدرس-و-شماره-کسب-و-کارها-با-پیامک

عواقب ارسال نکردن این پیامک چیست؟

برخی مدیران چنین ذهنیتی را دارند: «اگر سایت داشته باشیم، در آنجا اعلام خواهیم کرد. دیگر نیازی به هزینه کردن ندارد». عده‌ای دیگر هم چنین تفکری را دارند: «یک بار مراجعه می‌کنند و بعد که می‌بینند آدرس تغییر کرده است، از بقیه می‌پرسند. در نهایت یک معذرت خواهی ساده خواهیم کرد».

اجازه دهید تا با یک مثال، آن حالت ناراحت‌کننده را توضیح دهیم:

یک موسسه آموزشی که اتفاقاَ آوازه خوبی هم در شهر بزرگی مانند تهران را دارد، آدرس خود را تغییر می‌دهد. مسئله اینجاست که هیچ اطلاع رسانی در این خصوص نمی‌شود؛ حتی سایت خود را هم به روز نمی‌کند. حال اگر شخصی بخواهد تا در این موسسه ثبت نام کند (فرض کنیم که در گذشته در آنجا دوره‌هایی را گذرانده است)، با جای خالی آن فضا روبرو خواهد شد. اول از همه فکر می‌کند که آنجا تعطیل شده است؛ اما بعد از چند وقت، متوجه خواهد شد که آدرس تغییر کرده است. در این حالت دو اتفاق زیر روی خواهد داد:

  • آن شخص به مکان دیگر برای ثبت نام مراجعه خواهد کرد. این به معنای از دست رفتن مشتری برای آن فضای آموزشی است.
  • با ناراحتی و اعتراض، به آدرس جدید مراجعه و ثبت نام خواهد کرد.

البته شاید برای خیلی از افراد، این مورد اتفاق نیفتد؛ اما همین حس و حال و در نهایت نتیجه به دست آمده را برای یک فروشگاه با تعداد مشتری زیاد، چند برابر کنید.

در کل عواقب ارسال نکردن پیامک تغییر آدرس و شماره شامل موارد زیر است:

  • از دست رفتن مشتری
  • ایجاد حس ناراحتی و نارضایتی در مشتریان وفادار
  • کاهش تعداد مشتریان وفادار
  • تاثیر منفی بر برندینگ کسب‌وکار

قالب نمونه پیامک تغییر شماره و آدرس

ما یک فرمول کلی با یک مثال را برای شما می‌نویسیم که به شما در نوشتن آن پیامک کمک زیادی خواهد کرد:

با سلام

به اطلاع می‌رساند آدرس/شماره تلفن شرکت/فروشگاه/ سازمان تغییر کرده به صورت زیر تغییر کرده است:

آدرس یا شماره تلفن جدید

منتظر دیدن دوباره شما در فضای جدید/ شنیدن صدای گرمتان با خط جدید هستیم.

فروشگاه…..

چیزی شبیه به این که هم تعداد کاراکتر کمتری دارد و هم خیلی خلاصه و مفید تمامی اطلاعات را بیان کرده‌اید. در حالت کلی، بهتر است که فقط اشاره به آدرس یا شماره تلفن جدید کنید. متن پیامک تغییر شماره یا آدرس باید خیلی خلاصه باشد. یک نمونه واقعی می‌تواند به صورت زیر باشد:

علی عزیز، مشتری گرامی فروشگاه رضا

به اطلاع می‌رسانیم که از این بعد در فضای جدید پذیرای شما خواهیم بود:

خیابان مطهری، کوچه مطهری یکم

www.example.com

آیا باید به همه مشتریان پیامک ارسال کرد؟

یکی از سوالات و چالش‌های اساسی فروشگاه‌ها، این است که به چند نفر باید این پیامک را ارسال کرد. مسلماَ برای فروشگاه‌ها یا فضاهایی که تعداد مشتریان زیادی دارند، ارسال انبوه اس ام اس می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد؛ پس باید چه اقدامی انجام داد؟ بهتر است که در قدم اول، مشتریان وفادار یا کاربران همیشگی خود را انتخاب کنید. آن‌ها بهترین و اصلی‌ترین منبع درآمد شما هستند. برای شخصی که در طول تعداد سال‌های فعالیتتان فقط یک بار مراجعه یا خرید کرده است، ارسال پیامک شاید نتیجه عکس و منفی داشته باشد. در صورتی که بودجه یا ساختار بازاریابی شما اجازه داد، می‌توانید دیگر گروه‌ها را هم انتخاب کنید.

ارسال پیامک تغییر شماره و آدرس در نگاه اول ضروری به نظر نمی‌رسد؛ اما چیزی است که باید انجام شود. به ویژه برای کسب‌وکار یا سازمان‌هایی که با تعداد زیاد مشتری و کاربر روبرو هستند. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با اهمیت و ساختار پیامک تغییر آدرس و شماره آشنا کنیم. اگر پرسشی در خصوص چگونگی ارسال حرفه‌ای این پیامک داشتید، کارشناسان مدیانا در خدمت شما هستند تا بتوانید بهترین متن و پنل را انتخاب کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .