تاثیر تبلیغات پیامکی

تاثیر تبلیغات پیامکی

 تبلیغات موبایلی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا مستقیماً با مشتری‌های خود فراتر از مرزهای زمان و مکان . بدون محدودیت ارتباط برقرار کنند. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که هر ساعتی که شما می‌خواهید تبلیغ تلویزیون یا روزنامه را بخوانند اما در تبلیغات موبایلی و خصوصا اس ام اس این امکان وجود دارد در کسری از زمان، در ساعت دلخواه به مشتریان پیام بدهید. اگرچه تبلیغات موبایلی در حال ظهور است اما به عنوان یک کانال تبلیغاتی امیدوار کننده، اثر بخشی آن هنوز نامشخص است و به تجربه بیشتری نیاز دارد.

پیامک ، ارزانترین روش تبليغات موبایلی

یکی از اثربخش‌ترین و ارزانترین روش‌های تبلیغات موبایلی است. پیامک یک فناوری ساده است که در ابتدا برای تسهیل ارتباطات شخص به شخص (P2P) استفاده می شد. اما این “فناوری قدیمی” آزمون زمان را تحمل کرده و به یک کانال ارتباطی مطمئن ، موثر و کارآمد برای کسب و کارها در سراسر جهان تبدیل شده است. پیامک به راحتی می تواند تقریباً در هر سایت یا اپلیکیشنی ادغام شود و فرایندهای پیچیده‌تری مانند ارتباط اپلیکیشن با کاربر یا حتی ارتباط یک اپ با اپ دیگر را امکان پذیر کند.‌ (مانند رمز دوم پویا)

اما چه چیزی در مورد پیامک است که باعث جذابیت آن می شود؟ پاسخ در ماهیت اس ام اس نهفته است. در ادامه به بررسی دلایل اثربخشی پیامک می‌پردازیم:

پیامک ، در دسترس‌ترین ابزار ارتباط بازاریابی

برخلاف اکثر برنامه های پیام رسان دیگر و سیستم‌عامل های شبکه‌های اجتماعی ، پیام کوتاه یک برنامه نیست و نیازی به دانلود یا به روزرسانی نیست. این تلفن همراه است که با تکنولوژی خود استفاده از آن را در دسترس همه قرارداده است. اس ام اس پس از مکالمه دومین امکانی است که از اولین نسل‌های تلفن همراه تا به الان وجود دارد.

از شما دعوت می‌کنیم تا تخصصی‌ترین پنل پیامک ایران را بررسی و امکانات آن را با سایر سرویس‌دهنده‌ها مقایسه کنید و اگر مدیر کسب و کار هستید، می‌توانید با خرید پنل ارسال و دریافت پیامک مدیانا زودتر از رقبایتان پیشی بگیرید.

پربازدیدترین کانال بازاریابی

طبق آمار، بیش از ۹۸٪ مخاطبان، پیامک را می‌خوانند! شاید عجیب به نظر برسد ولی از آنجایی که در این آمار تمام پیامک‌ها اعم از پیامک‌های تعاملی بانک‌ها، سایت‌های فروشگاهی برای پیگیری خرید و سایر انواع پیامک (غیر از پیامک‌های شخص به شخص) در کنار پیامک‌های تبلیغاتی بررسی شده، آمار به نظر منطقی می‌رسد. تقریبا هیچ کانال بازاریابی این نرخ را ثبت نکرده است. حتی در دوران اوج روزنامه و مجلات در سال‌های دور هم کمتر از ۷۹ درصد روزنامه‌های چاپ شده مطالعه می‌شد. این آمار برای بیلبورد زیر ۴۰ درصد (افرادی که از آن محل می‌گذرند و متوجه محتوای بیلیورد می‌شوند) است.

اتصال راحت سایت و اپلیکیشن به پیامک

یکی از جذاب‌ترین امکانات پیامک این است که با استفاده از API یا وب سرویس می‌توانید وب سایت ، اپلیکیشن ، سیستم عامل و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود را به پیامک وصل کنید. این اتصال از طریق وب سرویس ارسال پیامک از طریق سرور صورت می‌پذیرد.

حتما می‌دانید که ورود به اپلیکیشن یا سایت اگر با پیامک باشد، چقدر جذاب و اعتماد ساز است. در کنار این، سرعت ارسال پیامک فعالسازی OTP یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در انتخاب پنل پیامک باید توجه کنید.

با استفاده از پیاگین‌های اختصاصی مدیانا، هر سایت وردپرس یا جوملا را به پیامک وصل کنید و به صورت خودکار کاربرانتان را از پروسه سفارش، خرید و پشتیبانی مطلع کنید. کاربرانی که در خواست پشتیبانی دارند زمانی که با پیامک از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند، به طور متوسط ۸ برابر بیشتر اعتماد می‌کنند.

یک متن و دو روی سکه

متن پیامک مهم‌ترین بخش استراتژی پیامکی را شامل می‌شود و این خیلی مهم است که شما چه پیامی را برای چه کسی ارسال می‌کنید. از آنجایی که قشر جوان عمدتا در تمام گروه‌های مخاطب در ارسال‌ تبلیغاتی پیامک وجود دارد لازم است تا برای جذب قشر جوان، در انتخاب کلمات دقت کنید.

به دلیل حجم بالای تبلیغات پیامکی توسط شرکت های زیادی که آنها را بدون رضایت کاربران تلفن همراه ارسال می‌کنند، بسیاری از مردم تمایل کمی به پیامک‌های تبلیغاتی این پیامک‌ها را از خواندن حذف می‌کنند. استفاده از المان‌های خوشحالی و سرگرمی عنصری اساسی است که برای ارتقا اثربخشی پیامک در بازاریابی باید در متن پیامک نظر گرفته شود.

حریم خصوصی بیشتر برای مخاطب

پیامک به فرستنده پیام این فرصت را نمی دهد که عکس مشتری را ببیند، محل زندگی وی را پیدا کند یا حتی اگر پیام را خواند متوجه خواندنش بشود (مگر اینکه روی لینک کلیک کند یا خود وی در جایی اظهار کند که خوانده است). این ابزار به حریم خصوصی مشتری شما احترام می گذارد، در حالی که هنوز اطلاعات مهم مورد نیاز را برای او ارسال می کند.

پیامک فراتر از کاربرد اصلی خود تکامل یافته است و مانند همیشه موثر و کاربردی باقی مانده است. اگر می خواهید در مورد خدمات ما و نحوه شروع استفاده از پیامک امروز اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در تماس بگیرید.

ارزانترین ابزار ریتارگتینگ در ایران

همانطور که می‌دانید، هزینه مجاب کردن مشتری قبلی به خرید مجدد بسیار کمتر از جذی مشتری جدید است، لذا مفهوم ریتارگتینگ ( بازهدف‌گیری مشتری) به معنی درگیر کردن مجدد مخاطباتان با محتواست. این محتوا می‌ةواند یک متن در سایت یا صفحه محصول شما باشد. کاربری که پیش از این یک‌بار به آن صفحه مراجعه کرده است. از مخاطبانتان سرنخ بگیرید و به آن‌ها پیامک یادآوری بزنید.

افزایش فالوور با پیامک

اینستاگرام این روزها خیلی اهمیت پیدا کرده و حضور شما در این فضا ضروری است. اما چطور مخاطبی که می‌تواند مشتری شما باشد را در پیج جذب کنید؟

به سادگی لینک به اشتراک‌گذاری را پس از کوتاه‌کردن در متن پیامک قرار دهید. پیامک کمک می‌کند تا تعداد قابل توجهی از مخاطبان روی لینک کلیک کنند و شما رو فالو کنند. در این روش، نیاز است تا به دو نکته اساسی توجه کنید یکی اینکه متن جذابی بنویسید و دوم اینکه از سامانه‌ای استفاده کنید که بتواند به شماره‌های بلک لیست ارسال داشته باشد.

برای یافتن پنل مناسب کافیست روی لینک کلیک کنید «خرید پنل پیامکی » و امکانات آن را بررسی کنید. می‌توانید با تکمیل فرم مشاوره به رایگان بهترین گزینه را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

 

 

 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .