اگر در حال حاضر با چالش لغو عضویت خبرنامه پیامکی خود رو به رو هستید و یا تمایل دارید از آن جلوگیری کنید این مقاله مخصوص شماست. لغو اشتراک خبرنامه پیامکی یکی از بزرگترین نقاط ضعف شما در تبلیغات و برگزاری کمپین های پیامکی است. معمولا مشتریان دلایل متفاوتی برای لغو خبرنامه پیامکی دارند. در این مقاله به بررسی 5 مورد اصلی و نحوه جلوگیری از آن پرداختیم. با ما در این مقاله همراه باشید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
ارسال پیامک های طولانی
امروزه افراد به دلیل مشغله کاری تمایل کمتری به خواندن متن های بلند و طولانی دارند. آن ها ترجیح می دهند تا سریعا منظور شما را درک کنند. به هیچ عنوان متن های طولانی و یا گیج کننده را به عنوان خبرنامه پیامکی به کاربران خود ارسال نکنید. مفهوم خود را به صورت مستقیم به کاربران منتقل کنید. در نظر داشته باشید که اگر پیامک شما طولانی باشد کاربران پیام شما را کامل نمی خوانند و بدون خواندن، آن را حذف می کنند
در سامانه پیامکی رایگان مدیانا شما قادر خواهید بود تا تعداد کلمات یا به اصطلاح کارکتر پیامک خود را مشاهده کنید تا از طولانی شدن آن جلوگیری کنید. شما همچنین می توانید با مشاوره و کمک متخصصان حرفه ای ما نگارش بهتری را برای کمپین پیامکی خود اجرا کنید.
عدم توجه به بازار هدف
توجه به مخاطبان در نوع نگارش و پیشنهادات شما تاثیرگذار خواهد بود پس پیش از نگارش متن پیامک خود بازار هدف و مخاطبین خود را مشخص کنید. این قابلیت در انواع ارسال پیامک انبوه برای شما فراهم است. علاوه بر موضوع نگارش انتخاب بازار هدف سبب می شود تا هزینه ای زیادی را برای هدف قرار دادن تمامی مخاطبان که بسیار هزینه بر است نکنید. به یاد داشته باشید ارسال پیامک هم مانند سایر موارد کسب و کار شما نیازمند استراتژی است. پس با برنامه ریزی و شناسایی مخاطبان خود اقدام به ارسال پیامک کنید.
نگارش ضعیف پیامک
یکی از دلایل عمده ی شکست در کمپین ها و همچنین لغو خبرنامه پیامکی نوع نگارش پیامک شماست. از جملات طولانی و کلمات سخت پرهیز کنید.
برای حس بهتر و افزایش نرخ بازدید از پیامک های خود، آن ها را با نام مخاطبان و به صورت شخصی سازی شده ارسال کنید.
پیامک شما باید بدون غلط املایی باشد حتما پیش از ارسال مجددا آن را مطالعه کنید. برای بالا بردن توجه مخاطبان از ایموجی و علائم نگارشی استفاده کنید.
عدم ارائه پیشنهادات و اقدام به عمل
از نکات تاثیرگذار در موفقیت کمپین های پیامکی می توان به قرار دادن کد تخفیف، برگزاری جشنواره یا اقدام برای انجام عملی خاص اشاره کرد. به صورت مستقیم از مخاطبین خود بخواهید تا از سایت شما دیدن کنند، محصول یا خدمات شما را امتحان کنند و… فراموش نکنید که در انتهای پیامک خود راه های ارتباط با مشتریان را عنوان کنید.
ارسال در زمان های نامناسب دلیل اصلی لغو خبرنامه پیامکی
توجه به زمان ارسال کلید موفقیت شماست. توجه کنید که چه زمانی مخاطبان تمایل و نیاز بیشتری به شما دارند ساعت و روزهای آن را یاداشت کنید. به یاد داشته باشید که کارمندان در ساعت غیر اداری زمان بیشتری را در تلفن همراه خود سپری می کنند. از ارسال پیامک در ساعت استراحت که سبب ایجاد مزاحمت و بر هم زدن ارامش مخاطبین شما می شود خوداری کنید. ارسال های بدون برنامه ریزی و در ساعات نامناسب شکست شما را در خبرنامه پیامکی تضمین می کند.
جمع بندی
اگر به دنبال افزایش تعداد اعضای خبرنامه پیامکی و یا به دنبال دلایل لغو عضویت مشتریان خود در خبرنامه پیامکی هستید در این مقاله به دلایل لغو آن پرداختیم . ارسال در زمان نامناسب، نحوه نگارش، طولانی بودن متن، عدم توجه به نوع مخاطبان از دلایل لغو عضویت مشتریان است. با توجه به این دلایل می توان از وقوع این اتفاق جلوگیری کرد. اما به یاد داشته باشید که شما نمی توانید مشتریان خود را مجبور به عضویت یا لغو خبرنامه پیامکی جلوگیری کنید صرفا این موارد به شما کمک می کند تا تجربه بهتری را برای کاربران خود رقم بزنید و رضایت آن ها را جلب کنید. اگر از روش دیگری برای جلوگیری از لغو عضویت کاربران خود استفاده می کنید با ما در قسمت نظر سنجی مطرح کنید. ما منتظر پاسخ و سوالات شما در حوزه ی خبرنامه پیامکی هستیم.