WHMCS که مخفف کلمه Web Hosting Management Complete Solution است، یک سیستم مدیریت محتوای مالی است که شرکت های فناوری اطلاعات و هاستینگ از آن برای مدیریت کاربران استفاده می کنند. سیستم WHMCS دارای امکانات بسیاری در راستای اتوماتیک سازی امور در شرکت های هاستینگ است که در ادامه به این قابلیت ها اشاره خواهیم کرد.
اما موضوع این مقاله افزونه پیامک WHMCS است که مدیانا با پنل پیامکی خود ارائه می دهد تا شرکت های استفاده کننده از سرویس WHMCS بتوانند به صورت خودکار به مدیران و کاربران پیامک ارسال کنند. برای آشنایی با ماژول پیامک WHMCS و دانلود و نصب آن، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
استفاده از افزونه پیامک WHMCS چه مزایایی دارد؟
ماژول ارسال پیامک WHMCS، امکان ارسال پیامک های سیستمی و غیر سیستمی را فراهم می کند. این افزونه با ارسال پیامک به موقع و لحظه ای کمک می کند کاربران خود را در وضعیت های متفاوت اعتبارسنجی کنید. پیامک های ارسالی از طریق این افزونه ذخیره و نگهداری می شوند و با استفاده از این قابلیت شما می توانید از این پیامک ها برای بررسی یا ارسال مجدد استفاده کنید.
امکانات ماژول پیامک WHMCS برای کاربران
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت اطلاع از رفع تعلیق سفارش
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت اطلاع از ایجاد فاکتور و یا صورحساب
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت اطلاع از ثبت نشدن دامنه
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت یادآوری و پرداخت صورحساب ( برای بار دوم)
- ارسال پیام کوتاه به کاربر در جهت اطلاع از تعلیق سفارش
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت اطلاع و یادآوری انقضا دامنه
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت اطلاع از پاسخ تیکت
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت ایجاد و پرداخت صورت حساب
- ارسال پیام کوتاه به کاربر در صورت بسته شدن تیکت
- ارسال پیام کوتاه به کاربر در صورت ثبت نام
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت اطلاع از ثبت دامنه
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت یادآوری و پرداخت صورتحساب (برای بار سوم)
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت در صورت ثبت هاست
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت اطلاع از تغییر وضیعت دامین
- ارسال پیام کوتاه به کاربر در صورت تغییر رمز
- ارسال پیام کوتاه به کاربر در صورت تغییر رمز دامین
- ارسال پیام کوتاه به کاربر جهت یادآوری و پرداخت صورتحساب (برای بار اول )
- ارسال پیام کوتاه به کاربر در صورت تایید ثبت سفارش
- ارسال پیام کوتاه به کاربر در صورت پرداخت صورت حساب
- ارسال پیام کوتاه به کاربر در صورت تمدید دامین
قابلیت و تنظیمات پیامک WHMCS برای مدیران
- ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت تمدید دامنه
- ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت تمدید دامنه
- ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت وارد شدن کاربر به سامانه
- ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت ثبت نشدن دامنه جدید
- ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت بروز رسانی تیکت
- ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت وارد شدن مدیریت به پنل مدیریت
- ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت ثبت نام مشتری
- ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت ثبت دامنه جدید
- ارسال پیام کوتاه به مدیریت در صورت باز شدن تیکت
سامانه پیامک مدیانا اس ام اس ارائه دهنده افزونه پیامک اختصاصی WHMCS
برای مجهز کردن افزونه WHMCS خود به ارسال پیامک، میبایست از یک سامانه پیامک تخصصی استفاده کنید. ما به شما مدیانا را پیشنهاد می کنیم، چرا که با استفاده از این پنل پیامک، دیگر دغدغه ارسال نشدن پیامک ها به برخی مشتریان وجود ندارد. مدیانا با ارائه خطوط خدماتی برای ارسال پیامک ها کمک می کند تمامی پیامک ها در کمتر از چند ثانیه به دست تمامی کاربران و مدیران برسد.
دلیل دریافت نکردن پیامک در برخی افراد این است که با اعمال فرآیندی دریافت پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند، اما خطوط خدماتی در سامانه مدیانا سبب می شوند حتی آن افراد نیز پیامک ها را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مدیانا اس ام اس 02154968000 تماس حاصل کنید.
آموزش رایگان نصب و فعال سازی افزونه WHMCS
• پس از نصب افزونه Sms Ippanel در WHMCS ابتدا باید از منوی Addons گزینه Sms Ippanel را انتخاب کنید و در تب Setting گزینه Senders باید روی گزینه Ippanel باشد پس از انتخاب این گزینه دکمه save را کلیک نمائید تا مابقی تنظیمات فعال شود که در قسمت (Title)SenderID باید یکی از شماره خط های موجود در لیست خطوط پیامک خود را قرار دهید و Password , Username باید “نام کاربری” و “پسورد” پنل پیامکی خود را وارد نمائید . و در انتها دکمه save را کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود .
• پترن مورد نظر خود را در سامانه پیامکی بسازید .
• در اینجا دو نمونه از مواردی که میتوان در WHMCS ارسال پیامک همراه با پترن داشته باشیم را توضیح می دهیم .
*هنگامی که کاربر در سامانه WHMCS ثبت نام کند ، یک پیامک مبنی بر انجام شدن ثبت نام برای کاربر اسال می کند که این پیامک حاوی نام ، نام خانوادگی ، ایمیل و رمز عبور کاربر است
1_ در قسمت” کاربر” گزینه Templates Client را انتخاب کنید . در این صفحه نوشته ClientAdd را پیدا کرده و پترن مورد نظر خود را جایگزین کنید.
لازم بذکر است هر کدام از این بخش ها پارامتر های رو پشتیبانی می کنند که باید حتما طبق این پارامتر ها بتوانیم متغیر های پترن را مقدار دهی کنیم . مانند نمونه ذیل : pid=gaozda3w7p,firstname={firstname},lastname={lastname},email={email},password ={password}
در این بخش ما می توانیم از چهار پارامتر password, email, lastname , firstname استفاده کنیم که بر همین اساس پترنی که ما ثبت کرده ایم ، پترن ما چهار متغیر password, email, lastname , firstname دارد .
*هنگامی که کاربر در سامانه WHMCS وارد ناحیه کاربری خود شود ، یک پیامک مبنی بر وارد شدن کاربر به مدیر سامانه اسال می کند که این پیامک حاوی نام ، نام خانوادگی کاربر است
2_در قسمت” مدیر” گزینه Templates Admin را انتخاب کنید.
در این صفحه نوشته admin_ClientLogin را پیدا کرده و پترن مورد نظر خود را جایگزین کنید. لازم بذکر است هر کدام از این بخش ها پارامتر های رو پشتیبانی می کنند که باید حتما طبق این پارامتر ها بتوانیم متغیر های پترن را مقدار دهی کنیم. مانند نمونه ذیل:
pid=w510unu7go,firstname={firstname},lastname={lastname}
در این بخش ما می توانیم از دو پارامتر lastname , firstname استفاده کنیم که بر همین اساس پترنی که ما ثبت کرده ایم ، پترن ما دو متغیر lastname , firstname دارد . همچین در قسمت Numbers GSM Admin باید شماره موبایل که قصد دارید پیامک دریافت کنید را وارد نمایید .
دانلود افزونه پیامک WHMCS
دانلود!