پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

آموزش غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی

لغو سرویس ارزش افزوده ایرانسل و همراه اول

با مشخص شدن تکلیف کلاهبرداری های پیامک های ارزش افزوده و بسته شدن شرکت های VAS در سال 98 و 99 ، هنوز هم افراد زیادی این پیامک ها را نمی شناسند و آن را با پیامک تبلیغاتی اشتباه می گیرند و قصد غیر فعالسازی تمامی پیامک ها را دارند! اصلی ترین مشکل این افراد کم شدن اعتبار آنها و عدم شفافیت برای اشتراک و لغو اشتراک است.

در این بین پیامک هایی وجود دارند که هیچ هزینه ای از اعتبار کسر نمی کنند اما ممکن است در ظاهر برای شما شبیه پیامک ارزش افزوده باشند. این به دلیل خاطره بدی است که از آن پیامک ها در ذهن مانده و سبب شده هر پیامک ناشناس برای شما تصور کسر هزینه داشته باشد و بخواهید تمام آنها را غیر فعال کنید!

اما حالا که برای پاسخ به سوال خود به مقاله ما رسیده اید به شما پیشنهاد می کنیم که 5 دقیقه وقت بگذارید و این مقاله را تا انتها بخوانید و با اطلاعات کافی به انجام این کار بپردازید. در این مقاله به طور کامل درباره انواع پیامک های انبوه توضیح خواهیم داد و نحوه فعالسازی و غیر فعالسازی انواع آنها را به شما آموزش خواهیم داد.

انواع پیامک انبوه

پیامکی که به صورت انبوه و به تعداد زیادی از افراد ارسال می شود، انواع مختلف و هدف های متفاوتی دارد، اما وجه اشتراکی که بین تمام مدل ها وجود دارد ارسال از طریق پنل پیامک است. پیامک تبلیغاتی، خدماتی و ارزش افزوده که در ادامه به تفاوت های هر کدام از آنها و ویژگی های آنها می پردازیم.

پیامک ارزش افزوده یا VAS

پیامک های VAS خدمات مبتنی بر محتوا ارائه می دهند، به چه صورت؟ به این صورت که با پیامک هایی مانند شرکت در قرعه کشی و یا شارژ رایگان شما را مشتاق به ارسال عددی با استفاده از پیامک می کنند، پس از ارسال عدد، شما عضو آن سرویس می شوید. با عضویت در سرویس پیامک ارزش افزوده به صورت روزانه یا هفتگی برای شما محتوایی پیامک می شود که تمام هزینه آن محتوا به پای شماست و از اعتبار شما کسر می شود و یا در قبض موبایل شما محسوب می شود.

پیامک تبلیغاتی

این پیامک ها همانطور که از اسمشان پیداست هدفی جز تبلیغ و معرفی ندارند. هزینه این پیامک ها به هیچ عنوان از حساب کاربران کسر نمی شود. پیامک هایی حاوی کد تخفیف فروشگاه ها، اطلاعیه حراجی ها و یا اطلاع رسانی مراکز خدماتی اطراف شما از این دست پیامک ها هستند.

این پیامک ها با استفاده از امکاناتی که در سامانه پیامکی وجود دارد کاملا مطابق با سن، جنسیت، منطقه و محله شما ارسال می شوند و با بلاک کردن آنها ممکن است پیشنهاد های خوبی را از دست بدهید.

پیامک خدماتی

این دسته از پیامک ها در راستای خدماتی که شما از مجموعه ای دریافت می کنید ارسال می شوند. در این سیستم خود شما شماره تلفن همراه خود را در اختیار آنها گذاشته اید که در موارد ضروری با شما در ارتباط باشند. مانند بانک ها، فروشگاه هایی که خرید کرده اید و شماره خود را اعلام کرده اید، ثبت نام و خرید در یک سایت. این پیامک ها قابلیت لغو کردن ندارند.

خدمات ارزش افزوده VAS در اپلیکیشن ها

اگر بخواهیم در یک تعریف خیلی مختصر بگوییم خدمات ارزش افزوده چیست، باید بگوییم ارائه محتوای مفید در قبال دریافت هزینه. اما این خدمات تنها در قالب پیامک ارائه نمی شود، اپلیکیشن ها هم این خدمات را ارائه می کنند.

اپلیکیشن هایی مثل اول مارکت VAS هستند و به صورت روزانه از حساب شما مبلغی را کم می کنند یا به قبض موبایلتان اضافه می کنند. این اپلیکیشن ها موظف هستند قبل از دریافت شماره تماس، به مخاطبان اعلام کنند که به صورت روزانه مبلغی را دریافت می کنند اما عموما این اتفاق نمی افتد. شما به عنوان مخاطب باید هوشیار باشید و قبل از عضویت در هر اپلیکیشن شرایط را به صورت کامل مطالعه کنید.

روش فعالسازی و غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده

با استفاده از کد دستوری *800# مالکین تمامی خطوط ایرانسل، همراه اول و رایتل می توانند اقدام به لغو پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده کنند. در این روش بعد از شماره گیری کد دستوری، 4 گزینه پیش روی شما قرار می گیرد که با انتخاب گزینه 1 می توانید تمام خدمات فعال را مشاهده کنید، با انتخاب گزینه شماره 2 می توانید خدمات ارزش افزوده را لغو کنید، با انتخاب شماره 3 می توانید تمام پیامک های تبلیغاتی را لغو کنید و با انتخاب شماره 4 تمامی تبلیغاتی که با خط شخصی ارسال می شود.

روش های اختصاصی دیگری نیز برای هر اپراتور وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم. توجه کنید که چندین راه وجود دارد ولی شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

فعالسازی پیامک تبلیغاتی همراه اول

• ارسال عدد 2 به به 8999
• تماس با 9990

لغو سرویس های پیامکی همراه اول

• ارسال عدد 1 به به 8999
• کد دستوری *8999#
• کد دستوری *800#
• مراجعه با اپلیکیشن همراه من

فعالسازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل

• ارسال عدد 1 به 5050
• تماس با شماره 700 ( از خطوط ایرانسل) و یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ (از سایر خطوط)

حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل

• ارسال عدد 2 به 5050
• مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من
• کد دستوری *800#

حذف پیامک تبلیغاتی رایتل

• ارسال پیامک خالی به شماره 800 و یا 195
• مراجعه به اپلیکیشن رایتل من، منوی “مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده”
• کد دستوری *800# یا *195#

 

نکته : با انصراف از پیام تبلیغاتی از دریافت هرگونه پیامک تخفیفی، حراج، همایش، استخدام و … محروم خواهید شد. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با لغو تمامی سرویس های ارزش افزوده شروع کنید و پس از مدتی تصمیم به لغو یا عدم لغو پیامک های تبلیغاتی بگیرید.

در آخر …

اگر پس از غیر فعالسازی پیامک ارزش افزوده و قطع پیامک انبوه همچنان برای شما پیامک تبلیغاتی از سیمکارت ارسال می شود می توانید با شکایت به مراجع قضایی و تماس با 195 این مورد را گزارش دهید تا به صورت هوشمند این خطوط غیر فعال شوند.

اگر شما هم به عنوان یک کسب و کار معتقد هستید که بازاریابی پیامکی با رعایت اصول حرفه ای آن و فرهنگسازی می تواند بسیار موثر عمل کند و برای مردم مفید واقع شود، از تلاش و فرهنگسازی در این زمینه دریغ نکنید و با ارسال پیامک های انبوه و بی هدف به بدبینی مردم دامن نزنید.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .