پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

6 عنصر کلیدی بازاریابی پیامکی

6 عنصر کلیدی بازاریابی پیامکی

یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت کسب و کارها بازاریابی پیامکی است. عناصر بازاریابی پیامکی به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر یک می‌توانند شرایط رشد و پیشرفت را در صنعت‌های مختلف به وجود آوردند. با توجه به اینکه بازاریابی پیامکی یک رویکرد جدید است، اما کاربرد بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد. برای اینکه با مولفه‌های اس ام اس مارکتینگ بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه مدیانا باشید.

تبلیغات پیامکی چیست؟

این اس ام اس‌ها می‌تواند در حوزه‌های متنوع مانند: تخفیف‌ها، جشنواره‌های فروش فوق‌العاده و خدمات ارائه شوند.

شیوه کارکرد بازاریابی پیامکی

فروشنده‌ها و کسب و کار‌هایی که در حوزه خدمات هستند، می‌توانند با ارسال تبلیغات از طریق پیامک، جذب مشتری داشته باشند. با ارسال یک متن مناسب که به شماره‌های مخاطب‌های هدف ارسال می‌شود، می‌توان مخاطب‌های زیادی را جذب کرد.

بنابراین شیوه کارکرد به شرح زیر است:

  • ابتدا یک متن آماده کنید.
  • لیست مخاطب‌های هدف خود را شناسایی کنید.
  • متن را به شماره‌های انتخاب شده پیامک کنید و افراد را در جریان تبلیغات خود قرار دهید.

با به کارگیری عناصر بازاریابی پیامکی می‌توانید ارسال پیام موفقی داشته باشید تا مشتری‌های خود را افزایش دهید.

مزیت‌های بازاریابی پیامکی چیست؟

هنگامی ‌که صحبت از عناصر بازاریابی اس ام اس می‌شود، به طور حتم مزیت‌های این تبلیغات برای هر کسب و کاری مفید خواهد بود و می‌توان به عنوان یک روش تبلیغاتی پر سود از آن استفاده کرد. درست است که برخی از مزیت‌ها تنها برای کسب و کارهای مختلف ایجاد می‌شود، اما به طور کلی مزایای استفاده از عناصر بازاریابی اس ام اس وجه مشترکی دارد که به شرح زیر هستند:

  • پایگاه مشتری‌های افرایش پیدا می‌کند.
  • روزانه یا ماهانه تعداد مشتری‌های وفادار بیشتر می‌شود.
  • ارتباط صمیمی‌ و قوی‌تری بین خدمات و مشتری‌ها به وجود می‌آید.
  • در لحظه می‌توانید به درخواست مشتری‌ها پاسخ دهید.
  • مشتری‌های می‌توانند پیام تبلیغاتی شما را برای سایر افراد ارسال کنند.
  • خدمات شما برای مشتری‌ها مشخص می‌شود.

نکته مهم که جزو اهمیت استفاده از عناصر بازاریابی پیامکی است، این است که با توجه به آمارهای ارائه شده، حدود 95 درصد از پیامک‌های تبلیغاتی در 5 دقیقه اول ارسال، بازخوانی خواهند شد.

همچنین ارسال پیامک‌های متنی که کیفیت بالایی دارند رشد کسب و کار را تضمین خواهند کرد.

6  عنصر کلیدی بازاریابی پیامکی چیست؟

در بازاریابی از طریق ارسال پیامک، روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده که به عنوان ستون اصلی عناصر بازاریابی پیامکی در نظر گرفته می‌شوند. برای اینکه بتوانید بهترین شیوه تبلیغاتی را ارائه کرد نیاز است که به مراحل گفته شده دقت کنید.

عناصر بازاریابی پیامکی

1-    تعداد پیامک‌های ارسالی را برنامه ریزی کنید

برخی از مشاغل و صاحبان کسب و کار برای ارسال پیامک‌ها برنامه‌ریزی ندارند. این موضوع علاوه بر اینکه هزینه‌بر است، باعث می‌شود که مشتری یا مخاطب هم کلافه کند. فرض کنید که شما به عنوان مشتری، روزانه یا در هفته چندین اس ام اس از یک مرکز خدماتی داشته باشید، به طور حتم این موضوع شما را اذیت می‌کند و شماره را مسدود یا بلاک خواهید کرد.

در نتیجه برنامه‌ریزی در عناصر بازاریابی پیامکی نقش مهمی ‌دارد که باید به آن توجه ویژه داشت و استراتژی مناسبی را پیاده سازی کرد.

2-    از کلمات منحصر به فرد استفاده کنید

با توجه به پیشرفت فضای مجازی و اطلاعاتی که در سوشیال مدیا ارائه می‌شود، باید دقت کنید که پیام متنی شما مشابه اطلاعات فضای مجازی مانند: تلگرام اینستاگرام شما نباشد. به طور حتم تمام کسب و کارها در این فضا فعالیت می‌کنند، اما هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی باید دقت کنید که متن شما منحصر به فرد باشد تا خواننده را جذب کند.

در پیام کوتاه، ارسال متن‌های کوتاه‌تر و باارزش، جذابیت بیشتری دارند. در نتیجه این موضوع را در دستور کار خود قرار دهید.

3-    به موقع به سوالات مشتری‌های خود پاسخ دهید

همانطور که اشاره شد، پیام‌های ارسالی از سوی شما در 5 دقیقه ابتدایی خوانده می‌شوند. اگر متن شما حاوی لینک یا اطلاعاتی است که باید از شما درباره خدمات مشورت گرفت، در دسترس باشید تا به سوالات مشتری‌ها پاسخ دهید. این موضوع یکی از مهم‌ترین عناصر بازاریابی پیامکی است، پس آن را جدی بگیرید. اگر فکر می‌کنید که شرایط پشتیبانی برای ارسال پیامک تبلیغاتی را ندارید، ارسال پیام را به زمان دیگری موکول کنید.

4-    اطلاعات درست در اختیار مشتری قرار دهید

اطلاعات و قوانین، یکی از مولفه‌های بازاریابی پیامکی است که باید به آن توجه ویژه داشت. اگر شما در متن اس ام اس تبلیغاتی خود، مشتری را گیج کنید و اطلاعات درست به او ارائه نکنید، علاوه بر اینکه زمان و هزینه از دست داده‌اید، مشتری‌های خود را هم از دست می‌دهید. در نتیجه مهم است که خدمات یا اطلاعات کسب و کار شما برای مشتری مشخص باشد تا یکی از عناصر بازاریابی پیامکی را رعایت کرده باشید.

5-    زمان بندی مناسب انتخاب کنید

ارسال پیامک تبلیغاتی در زمان مناسب جزو مهم‌ترین عوامل و عناصر بازاریابی پیامکی است. به طور حتم هر کسب و کاری باید زمان مناسب برای تبلیغات محصول یا خدمات خود در نظر بگیرد. به طور مثال: فرض کنید که در ساعات برگشت از محل کار خود در ترافیک هستید، به طور حتم هنگامی ‌که پیام تبلیغاتی برای شما ارسال شود، آن را کلافه کننده می‌دانید و به آن توجه نمی‌کنید.

کسب و کارها باید این موضوع را در نظر بگیرند و با توجه به شرایط مخاطب‌های خود برای ارسال پیام اقدام کنند.

6-    به متن پیامک اهمیت دهید

با توجه به اینکه هر پیامک تبلیغاتی تنها 160 کاراکتر را ارسال می‌کند، بهتر است که به متن و کیفیت آن توجه داشته باشید. دقت کنید که اگر در متن خود به علائم نگارشی دقت نکنید، از کیفیت متن کاسته می‌شود و مخاطب مفهوم درستی از تبلیغات شما درک نمی‌کند.

به طور کلی عناصر بازاریابی پیامکی در جذب مخاطب تاثیر به سزایی دارند و باید تمام نکات را رعایت کرد تا تعداد مشتری‌ها را افزایش داد.

نکات مهم درباره مولفه‌های بازاریابی پیامکی

در اینجا به چند توصیه کلی که باعث می‌شود بازاریابی اس ام اس شما موفق‌تر باشد اشاره خواهیم کرد:

  • متنی که به عنوان پیامک می‌نویسید، باید ساده و قابل فهم باشد. همچنین از کلمات تخصصی و ناآشنا استفاده نکرد.
  • تعداد پیامک‌های ارسالی را برنامه‌ریزی کنید تا مخاطب خسته نشود.
  • زمان ارسال پیام را در نظر بگیرید. با توجه به پرسونا و مخاطب خود برای ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام کنید.

اقدامات مهم بعد از ارسال پیامک تبلیغاتی

پیگیری و بررسی‌های لازم بعد از ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از عناصر بازاریابی پیامکی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

مهم است که بعد از ارسال پیامک، بررسی کنید که اس ام اس برای تمام مشتری‌های ارسال شده است یا خیر؟

اگر ارسال پیامک برای تمام افراد انجام نشده، ممکن است که مشکل فنی از پنل و سامانه پیامکی باشد و باید آن را به موقع پیگیری و برطرف کنید.

برای اینکه بتوانید آمار پیام‌های خوانده شده را بررسی کنید، نیاز است که پیام کوتاه را با URL ارسال کنید. کلیک‌هایی که بر روی پیامک انجام شده را بر تعداد اس ام اس‌های ارسال شده، تقسیم کنید تا درصد مشارکت مشخص شود.

هنگامی ‌که از عناصر بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنید، برخی از مشتری‌ها ممکن است که از خواندن یا دریافت اس ام اس شما انصراف دهند، این موضوع را باید بررسی کنید تا در ارسال پیام‌های تبلیغاتی دیگر، تعداد مخاطب‌های جذب شده خود را افزایش دهید.

اهمیت استفاده از عناصر بازاریابی پیامکی

با توجه به اینکه تمام کسب و کار‌ها به تبلیغات از طریق پیامک احتیاج دارند، بهتر است که از عناصر بازاریابی پیامکی و مولفه‌های آن اطلاع داشته باشند. مدیانا در این متن سعی کرده‌ که شما را با عناصر بازاریابی اس ام اس آشنا کند تا از طریق متن گیرا، جذاب و پنل پیامک، مشتری‌های هدف خود را افزایش دهید. اما اگر سوال یا ابهامی‌ دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ داده شود.

 

 

سوالات متداول

از طریق تبلیغات پیامکی می‌توان شرایط جذب مشتری را فراهم کرد، اما به طور کلی مزیت این تبلیغات عبارتند از:

صرفه جویی در زمان

کاهش هزینه‌های تبلیغات

ارتبط موثر با مشتری‌ها

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .