پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

یلدا یک فرصت استثنایی برای بازاریابی

امروز می خواهیم در مورد یک شب خاص و به یاد ماندنی برای هر ایرانی صحبت کنیم .درست حدس زدید ، شب یلدا؛ اما راستش را بخواهید موضوع اصلی مقاله ما آئین های شب یلدا و سنت های آن نیست، موضوع این مقاله استفاده از فرصت ها و ظرفیت های بازاریابی این شب به یاد ماندنی در کسب وکارها و در نهایت جذب مشتری و درآمد بیشتر است.

در مورد شب یلدا و سنت های این شب زیاد گفته شده است ، اما پیشنهاد می کنیم که این بار با دید بازاریابی به این مناسبت نگاه کنید و فرصت های پیش آمده از آن را به هیچ قیمتی از دست ندهید. امیدواریم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آداب ورسوم شب یلدا در ایران

یلدا برگرفته از یک واژه سُریانی است که به تولد و زایش معنی شده است. سریانی زبان رایج مسیحی ها بوده که از تحقیق و بررسی در کتب تاریخی واژه نامه ها کسب شده و دانشمند بزرگ و تقویم شناس ابوریحان بیرونی با نام میلاد اکبر از شب یلدا یاد می کند و آن را میلاد خورشید دانسته است.

نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا که تاریک ترین و درازترین شب سال است، توسط ایرانیان جشن گرفته می شود. جشن یلدا امروزه توسط ایرانیان با شب نشینی اقوام و خانواده ها در کنار یکدیگر برگزار می شود، بدین گونه که اعضای خانواده در این شب مهم گرد هم آمده و افراد مسن خانواده شروع به تعریف قصه های کهن می کنند.

خوردن هندوانه، آجیل، انار و شیرینی و میوه های مختلف از جنبه های نمادین این شب عزیز می باشد.

شب یلدا در شرایط کرونایی

حدس میزنم که با شنیدن تعاریف بالا گل از گلتان حسابی شکفته و رفته اید به حال و هوای یلدا و خاطرات شیرینی که سالهای گذشته داشته اید. اما امسال شرایط حسابی عوض شده است و یلدای امسال با شرایط کرونایی حتما متفاوت خواهد بود. دیگر از دورهمی های شلوغ خبری نیست و نهایتا در خانه خودتان و در جمع کوچک خانوادگی، یلدای امسال برگزار می شود.

قابل پیش بینی است که امسال با این شرایط گوشی از دست کسی نخواهد افتاد و بیشتر وقت افراد به چک کردن پیامک های تبریک و چرخ زدن در فضای مجازی اختصاص میابد. به نظر شما اینطور نیست؟؟ با این پیش بینی، خواندن ادامه مقاله و ارائه راههای استفاده از ظرفیت های بازاریابی درشب یلدا بسیار شنیدنی تر می شود.

 

شب یلدا بهترین فرصت برای ارسال پیامک و بازاریابی است

حالا که از فرصت رد و بدل شدن پیام های تبریک در شب یلدا صحبت شد، اولین پیشنهاد ما استفاده هوشمندانه از ارسال پیامک یلدا به مشتریان است. پیامک احساس بسیار شخصی تری به مشتریان شما می دهد و آنها را از مخاطبان عمده شبکه های اجتماعی جدا می کند.

هیچ کسی نیست که با دریافت یک پیامک یلدا با متنی شخصی سازی شده سرشار از حال خوب نشود! آن هم در این موقعیت کاملا خاص که در شرایط کرونا با آن مواجه شده ایم، هر چقدر کسب و کارها بیشتر با مشتریان در ارتباط باشند، استقبال بیشتری را نیز شاهد خواهند بود. اگر پیامک شما با یک کد تخفیف ویژه یلدا همراه شود که نور علی نور می شود!

انتخاب متن و لحن پیامک شما، کاملا بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. فراموش نکنید که حتی اگر از لحنی صمیمانه برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنید، حریم را حفظ کرده و هیچ گاه مانند پیامک یک دوست به دوست دیگر به آن نگاه نکنید. از متن های تکرارشونده که هر ساله بین افراد دست به دست می شود پرهیز کنید و با اندکی صرف زمان، متن اختصاصی خود را برای تبریک یلدا به مشتریان بنویسید.

از ذخیره سازی شماره تماس مشتریان با پنل پیامک غافل نشوید و از امکان ثبت کردن تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی و دیگر اطلاعات استفاده کنید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که پیامک را با ذکر نام مشتری آغاز کنید که این امکان در پنل پیامک مدیانا با عنوان ارسال کلمات کلیدی وجود دارد. در ادامه چند نمونه متن پیامک تبریک یلدا به مشتریان چند کسب و کار را برای شما قرار می دهیم تا بتوانید برای کسب و کار خود از آنها ایده بگیرید.

 

متن تبریک یلدا برای آرایشگاه ها و سالن های زیبایی

(نام مشتری) عزیز
به مناسبت یلدا از 30% تخفیف ویژه در سالن روژینا برخوردار هستید
پیشاپیش یلدا مبارک

متن تبریک یلدا برای تبلیغات رستوران

منو ویژه یلدا + تم یلدا در کافه رستوران تهران
برای رزرو میز شماره 1 را ارسال کنید.

متن اس ام اس برای تبریک یلدا کتابفروشان و ناشران

(نام مشتری) عزیز
فروش ویژه کتب نفیس و حافظ به مناسبت یلدا آغاز شد|
فقط تا 29 آذر
021xxxxxx

الگوی پیامکی برای ارسال پیامک یلدا عکاسان وآتلیه ها

دکور ویژه یلدا با ورودی رایگان!
3 عکس 16 در 21 + عکس هدیه
این فرصت ویژه فقط تا 29 آذر
رزرو با ارسال 1

متن اس ام اس تبریک یلدا برای فروشگاه های اینترنتی

10 هزار تومان اعتبار به مناسبت یلدا به کیف پول شما اضافه شد
تا 29 آذر وقت دارید خرید یلدایی کنید و لذت ببرید
لینک خرید سایت

نمونه اس ام اس تبریک یلدا رسمی و عامیانه برای شرکت ها

(نام کارمند) عزیز
تنها چند دقیقه ناقابل مى تواند از یک شب عادى، شب یلدا بسازد؛
ولى با هم بودن است که آن را نیک نام کرده و در تاریخ ماندگار شده است
یلدا بر شما و خانواده گرامی مبارک

همین حالا بخوانید: راهنمای کامل 50الگوی پیامکی برای نوشتن متن تبلیغاتی حرفه ای

کمپین تبلیغاتی یلدا در شبکه های اجتماعی با بیشترین بازدید در سال

کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی چند جانبه است که قبل از هر چیز پیام و هدف کمپین مشخص شده، مخاطب تعیین شده و تلاش می شود تا پیام مناسب در دوره زمانی مناسب با محتوای مناسب ارسال شده و تعداد بیشتری از مخاطبان را برای نزدیک تر کردن ارتباط با کسب وکار، ترغیب کند.

وقتی مخاطبین هدف خود را شناسایی کردید، باید آنها را بر اساس محصولات و یا خدماتی که می‌خواهید بفروشید به گروه‌های مختلف تقسیم کنید. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهد کسب وکار شما در شبی که آمار بازدید مخاطبان در بالاترین میزان خود است، به بهترین شکل دیده شود.

حتما لازم نیست بودجه بسیاری را صرف این موضوع کنید، کافیست از ظرفیت رسانه های خود به خوبی استفاده کنید و محتوای جذاب و جدید برای کاربران تولید کنید. تنها با یک تبلیغ کوچک محتوای شما به خوبی دیده خواهد شد و به هدف خود که می تواند دیده شدن یا فروش باشد، خواهید رسید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .